ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"16" квітня 2013 р. м. Київ К/800/2689/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючий суддя судді Муравйов О. В. Вербицька О. В. Маринчак Н. Є. розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Я.К.І.В.» ЛТД на постанову та ухвалуІвано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.07.2012 року Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2012 року у справі№ 2а-1612/12/0970 за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Я.К.І.В.» ЛТД доДержавної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області Державної податкової служби провизнання дій неправомірними, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.07.2012 року у справі № 2а-1612/12/0970, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2012 року, в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з судовими рішеннями у справі, позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати, прийняти нову постанову про задоволення позову. Свої вимоги заявник обґрунтовує порушенням судом норм матеріального та процесуального права, зокрема ст. ст. 204, 215, 228 Цивільного кодексу України, п. 5.1, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», пп. 7.2.4 п. 7.2, пп. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4, п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заперечення на касаційну скаргу не надходили, що не перешкоджає її розгляду по суті.
У зв'язку з неприбуттям в судове засідання належним чином повідомлених осіб, які беруть участь у справі, справа розглядається в порядку письмового провадження відповідно до ст. 222 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що за результатами проведеної Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Я.К.І.В.» ЛТД з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.04.2009 року по 01.04.2010 року при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Будгаранткомфорт» складено акт № 3099/22-1-2468655 від 18.05.2012 року, яким зафіксовано порушення позивачем п. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2, пп 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», що має наслідком заниження податку на прибуток всього в сумі 422 399,00 грн., в тому числі ІІ кв. 2009 року - на суму 37 169,00 грн., ІІІ кв. 2009 року - на суму 62 030,00 грн., ІV кв. 2009 року - на суму 126 930,00 грн., І кв. 2010 року - на суму 196 270,00 грн.; п. 7.1, пп. пп. 7.2.1, 7.2.3, 7.2.4, 7.2.6 п. 7.2, пп. пп. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.5.1 п. 7.5, пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті в бюджет, в період, за який здійснювалась перевірка, на загальну суму 337 920,00 грн.
Відповідно до пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Згідно з п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що перевірку позивача проведено на підставі постанови про призначення документальної позапланової перевірки від 11.04.2011 року, винесеної старшим слідчим з особливо важливих справ слідчого відділу податкової міліції Державної податкової служби в Івано-Франківській області Довбнею О.В., в кримінальній справі № 332211, порушеній щодо директора ТОВ «Я.К.І.В.» ЛТД ОСОБА_5, за фактом умисного ухилення від сплати податків, за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України.
Відповідно до пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПК України однією з підстав здійснення документальної позапланової перевірки є отримання податковим органом постанови суду (ухвали суду) про призначення перевірки або постанови органу дізнання, слідчого, прокурора, винесеної ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.
Згідно з п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Невиїзна документальна позапланова перевірка проведена на підставі наказу податкового органу № 442 від 03.05.2012 року «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Я.К.І.В» ЛТД.
Вказаний наказ не оскаржувався позивачем.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що повідомленням № 4864/10/22-147/2509 від 03.05.2012 року, додатком до якого додано наказ про проведення перевірки № 442 від 03.05.2012 року, поштовим повідомленням про вручення рекомендованого листа підтверджується, що відповідач повідомив позивача належним чином про проведення невиїзної документальної позапланової перевірки із зазначенням часу, предмету перевірки та місця, де вона буде проводитись.
Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновком судів про наявність у податкового органу підстав для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача, а сама перевірка проведена з дотриманням процедури та строків її проведення.
Відповідно до п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Згідно з п. 86.7 ст. 86 цього Кодексу у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до органу державної податкової служби за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються органом державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях.
Пунктом 86.8 статті 86 Податкового кодексу України визначено, що податкове повідомлення-рішення приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до органу державної податкової служби за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Відсутність рішення податкового органу за результатами перевірки не може свідчити про протиправність власне проведення перевірки, про що наголошує позивач в позовній заяві.
Також колегія суддів погоджується з висновком судів першої та апеляційної інстанцій про те, що акт перевірки є лише носієм інформації, встановленої під час проведення перевірки, та не порушує права платника.
Отже, позовні вимоги про визнання дій відповідача по складанню та винесенню акта документальної позапланової невиїзної перевірки № 3099/22-1-2468655 від 18.05.2012 року неправомірними та про зобов'язання відповідача не вчиняти жодних дій по застосуванню вказаного акта в процесі своєї діяльності не підлягають задоволенню.
Доводи касаційної скарги зводяться до переоцінки обставин, встановлених судами першої та апеляційної інстанцій, що у відповідності до ст. 220 Кодексу адміністративного судочинства України не віднесено до повноважень суду касаційної інстанції.
За таких обставин підстави для задоволення касаційної скарги відсутні.
Керуючись ст. ст. 220, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Я.К.І.В.» ЛТД залишити без задоволення.
Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.07.2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2012 року у справі № 2а-1612/12/0970 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів з моменту направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя О. В. Муравйов
Судді О. В. Вербицька
Н. Є. Маринчак
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2013 |
Оприлюднено | 25.04.2013 |
Номер документу | 30885091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Муравйов О.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні