cpg1251
ПОСТАНОВА
(Іменем України)
26 квітня 2013 р. Справа №804/4554/13-а
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Рябчук О.С.
судді Жукової Є.О.
судді Юхно І.В.
при секретарі Світка Н.В.
за участю:
представника позивача Іванченко І.С.
представника третьої особи Войчука В.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області до відповідача-1 - Міністерства промислової політики України, відповідача-2 - Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном, третя особа - Акціонерне товариство закритого типу «Техноскарб» про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
01 квітня 2013 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області (далі - позивач) з адміністративним позовом до відповідача-1 - Міністерства промислової політики України, відповідача-2 - Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном, третя особа - Акціонерне товариство закритого типу «Техноскарб» з вимогами про:
- визнання протиправною бездіяльності Міністерства промислової політики України, яка полягає у невиконанні приписів абз. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» щодо прийняття протягом тридцяти днів об'єкту оренди в своє управління, п. 50 Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 р. № 158 стосовно погодження зведеного акту інвентаризації майна підприємства, що повертається з оренди;
- зобов'язання Міністерства промислової політики України погодити результати інвентаризації, зведені в акті згідно порядку, встановленому Положенням про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 р. № 158;
- зобов'язання Міністерства промислової політики України прийняти до сфери свого управління державне майно - цілісний майновий комплекс Державного підприємства «Криворізький державний завод промислової автоматики» за актом приймання-передачі протягом тридцяти днів відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог зазначила наступне. Після того, як укладений за погодженням з Міністерством промислової політики України договір оренди цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Криворізький державний завод промислової автоматики» припинив свою дію в зв'язку із закінченням терміну, на який був укладений зазначений договір, позивачем вчинені всі передбачені чинним законодавством дії щодо повернення майна органу управління майном. Проте, відповідачі ніяких дій щодо прийняття державного майна до свого управління не вчинили, чим допустили протиправну бездіяльність. Враховуючи наведене, майно - цілісний майновий комплекс Державного підприємства «Криворізький державний завод промислової автоматики», має бути прийнятий органом управління майном до свого управління.
Представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції зазначив про таке. Підприємство разом з позивачем неодноразово зверталися до відповідачів в усній та письмовій формі з проханням прийняти державне майно, яке орендувалось, до свого управління. Всупереч вимогам чинного законодавства, відповідачі не вчинили ніяких дій для вирішення зазначеного питання. Така протиправна бездіяльність суб'єктів владних повноважень грубо порушує права третьої особи. В зв'язку з зазначеним, позов підлягає задоволенню.
Представник відповідача-1 - Міністерства промислової політики України, в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Представник відповідача-2 - Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном, в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника третьої особи, суд приходить до наступного висновку.
23.05.2007 р. Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській області та Акціонерним товариством закритого типу «Техноскарб» укладено договір оренди цілісного майнового комплексу, що належить до державної власності № 12/02-2883-ОД (а.с. 13-17).
Відповідно до п. 1.1 розділу 1 даного договору Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області (Орендодавець) передає, а Акціонерне товариство закритого типу «Техноскарб» (Орендар) приймає в строкове платне користування цілісний майновий комплекс «Криворізький завод промислової автоматики» (а.с. 13).
Згідно до п. 2.2 розділу 2 вартість майна підприємства, яке Орендар повертає Орендодавцю (або юридичній особі, яку вкаже Орендодавець за погодженням з органом, уповноваженим управляти майном), визначається на підставі передавального балансу та акта оцінки, складеного за даними інвентаризації на момент припинення дії цього Договору, звіреного з актом приймання-передачі Підприємства в оренду (а.с. 13).
Відповідно до п.11.1 розділу 11 цей договір укладений строком на 5 років діє з 23.05.2007 р. до 22.05.2012 р. включно (а.с. 15).
Згідно акта приймання-передачі в оренду цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Криворізький завод промислової автоматики» від 23.05.2007 р. зазначене майно передано в оренду (а.с. 20-23).
Листом від 29.01.2007 р. № 14/7-2-127 Міністерство промислової політики України погодило передачу в оренду Акціонерному товариству закритого типу «Техноскарб» цілісного майнового комплексу «Криворізький державний завод промислової автоматики» (а.с. 18).
Листом від 31.08.2011 р. № 25 Акціонерне товариство закритого типу «Техноскарб» звернулося до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області з пропозицією достроково розірвати договір оренди за згодою сторін з 05.10.2011 р. (а.с. 69).
Листами від 21.09.2011 р. № 07-03-05857, 08.02.2013 р. № 07-03-00800 Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області звернулося до Міністерства промислової політики України, та листами від 24.01.2012 р. № 11-03-00379, від 12.03.2012 р. 11-03-01343, від 30.05.2012 р. № 11-03-03227, від 13.06.2012 р. № 11-03-03457, 08.02.2013 р. № 07-03-00800 до Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном з проханням визначити відповідну господарчу структуру для передачі їй на баланс майна, що повертається від орендаря та забезпечити явку представника, якого включено до складу комісії по інвентаризації, розмежуванню і оцінці орендованого цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Криворізький завод промислової автоматики» (а.с. 24-29).
Листом від 16.02.2012 р. Державне агентство України з управління державними корпоративними правами та майном надало кандидатуру до складу комісії по інвентаризації, розмежуванню і оцінці орендованого цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Криворізький завод промислової автоматики» та запитало документи, пов'язані з передачею майна в оренду та звіт фінансово-господарської діяльності орендаря (а.с. 30).
12.03.2012 р. Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській області надіслано на адресу Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном запитувані документи (а.с. 26).
Листом від 14.06.2012 р. № 18ю/06 Акціонерне товариство закритого типу «Техноскарб» звернулося до Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном з проханням розглянути звернення Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області (а.с. 79).
25.06.2012 р. Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській області винесено наказ Про проведення інвентаризації, розмежування і оцінки орендованого цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Криворізький державний завод промислової автоматики», створення комісії з інвентаризації та розмежування і оцінки (а.с. 31-32).
15.07.2012 р. складено Зведений акт інвентаризації об'єкта цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Криворізький державний завод промислової автоматики» (а.с. 87-102).
З супровідним листом № 01/08 від 01.08.2012 р. зазначений інвентаризаційний акт направлений до Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном та отриманий останнім 03.12.2012 р. (а.с. 86).
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 р. № 2269-XII Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва є орендодавцем щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна.
Згідно до ч.ч. 1, 3 ст. 27 зазначеного Закону України у разі розірвання договору оренди, закінчення строку його дії та відмови від його продовження або банкрутства орендаря він зобов'язаний повернути орендодавцеві об'єкт оренди на умовах, зазначених у договорі оренди.
У разі припинення договору оренди за обставин, зазначених у частині першій цієї статті, орендар окремого індивідуально визначеного майна зобов'язаний повернути це майно відповідному підприємству, господарському товариству, створеному в процесі приватизації (корпоратизації), або його правонаступнику.
У разі припинення за цих же обставин договору оренди цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу орендар за згодою орендодавця передає об'єкт оренди органу, який до укладення договору оренди здійснював повноваження з управління відповідним майном. Зазначений орган або його правонаступник зобов'язаний протягом тридцяти днів прийняти об'єкт оренди в своє управління.
Відповідно до п.п. 2, 3 Указу Президента України «Про Положення про Державне агентство України з управління державними корпоративними правами та майном» від 13.04.2011 р. № 415/2011 Державне агентство України з управління державними корпоративними правами та майном є правонаступником Міністерства промислової політики України у частині реалізації державної політики щодо управління об'єктами державної власності.
Визнано таким, що втратив чинність, Указ Президента України від 5 червня 2001 року N 405 "Про Міністерство промислової політики України".
Згідно до п. 1 Указу Президента України «Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» від 24.12.2012 р. № 726/2012 утворено Міністерство промислової політики України, шляхом реорганізації Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» від 21.09.2006 р. № 185-V Кабінет Міністрів України є суб'єктом управління, що визначає об'єкти управління державної власності, стосовно яких виконує функції з управління, а також об'єкти управління державної власності, повноваження з управління якими передаються іншим суб'єктам управління, визначеним цим Законом.
Відповідно до п. 2 Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 р. № 158 інвентаризація майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), проводиться за рішенням державних органів приватизації (під час корпоратизації - органів, уповноважених управляти державним майном) чи орендодавців.
Згідно до п. 50 Положення зведений акт інвентаризації майна підприємства або організації, яке здається в оренду, з пропозиціями про регулювання інвентаризаційної різниці у 7-денний строк затверджується керівником державного підприємства, організації за погодженням з державним органом, до сфери управління якого належить підприємство або організація, та у разі закінчення строку дії договору оренди затверджується орендодавцем за погодженням з державним органом, до сфери управління якого належить передане в оренду майно державного підприємства або організації, у 7-денний строк, якщо інше не встановлено законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність.
Відповідно до п. 2 Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди, затвердженого наказом Фонду державного майна України N 847 від 07.08.1997 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.1997 р. за № 446/2250 цей Порядок поширюється на випадки повернення орендодавцю орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств і організацій та їхніх структурних підрозділів після припинення внаслідок закінчення строку) договору оренди, розірвання договору оренди за погодженням сторін або за рішенням суду чи арбітражного суду.
Згідно п. 4 Порядку на підставі досягнутої домовленості орендодавець своїм наказом утворює спільну комісію по розмежуванню і оцінці майна орендного підприємства (надалі - Комісія). До складу Комісії входять представники орендодавця і орендаря. На вимогу однієї з сторін до роботи в Комісії можуть залучатися і представники органу управління відповідним державним майном.
Відповідно до п. 22 Порядку у разі відсутності згоди органу управління відповідним державним майном на прийняття майна до сфери свого управління, орендодавець за поданням зазначеного органу може прийняти інше рішення щодо подальшого використання або приватизації цього майна у порядку, визначеному чинним законодавством.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно до п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено що Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській області та Акціонерним товариством закритого типу «Техноскарб» укладено договір оренди цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Криворізький державний завод промислової автоматики». Укладення зазначеного договору погоджено Міністерством промислової політики України.
Листи орендаря, направлені на адресу орендодавця та листи орендодавця до відповідачів свідчать про намір сторін припинити орендні відносини.
Договір оренди від 23.05.2007 р. № 12/02-2883-ОД припинив свою дію 22.05.2012 р. в зв'язку з закінченням терміну, на який він укладений.
Як вбачається з матеріалів справи, на момент укладення договору оренди та на момент розгляду справи органом управління майном є Міністерство промислової політики України.
Відповідно до вимог чинного законодавства після припинення орендних відносин орендоване майно має прийняти до свого управління орган, який до укладення договору оренди здійснював повноваження з управління майном. При цьому законодавством не передбачено право органу управління майном відмовлятися від прийняття майна до свого управління.
Таким чином, відповідачами було допущено протиправну бездіяльність щодо прийняття до свого управління об'єкта оренди.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області є обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 8, 10, 11, 69, 71, 86, 94, 158-163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області до відповідача-1 - Міністерства промислової політики України, відповідача-2 - Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном, третя особа - Акціонерне товариство закритого типу «Техноскарб» про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправною бездіяльність Міністерства промислової політики України, яка полягає у невиконанні приписів абз. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» щодо прийняття протягом тридцяти днів об'єкту оренди в своє управління, п. 50 Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 р. № 158 стосовно погодження зведеного акту інвентаризації майна підприємства, що повертається з оренди.
Зобов'язати Міністерство промислової політики України погодити результати інвентаризації, зведені в акті згідно порядку, встановленому Положенням про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 р. № 158.
Зобов'язати Міністерство промислової політики України прийняти до сфери свого управління державне майно - цілісний майновий комплекс Державного підприємства «Криворізький державний завод промислової автоматики» за актом приймання-передачі протягом тридцяти днів відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складений 26.04.2013 р.
Головуючий суддя О.С. Рябчук
Суддя Є.О. Жукова
Суддя І.В. Юхно
Суддя О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2013 |
Оприлюднено | 07.05.2013 |
Номер документу | 31012550 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні