Ухвала
від 17.04.2013 по справі 2а-10302/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-10302/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Федорчук А.Б. Суддя-доповідач: Борисюк Л.П.

У Х В А Л А

Іменем України

17 квітня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді суддів при секретаріБорисюк Л.П., Петрика І.Й., Собківа Я.М. Гусак О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 листопада 2011 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіалінії Візз Ейр Україна» до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва, за участю Прокуратури Дарницького району м. Києва про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

В липні 2011 року ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва із позовом до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва, за участю Прокуратури Дарницького району м. Києва в якому просило визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.06.2011 № 0000620700 про зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 2 298 545 грн., від 15.06.2011 № 0000630700 про зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 2 578 391 грн. та нарахування штрафних санкцій в сумі 1 гривня в частині зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 2 088 064 грн., від 10.08.2011 № 0000990700 про зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 1 939 346 грн. та нарахування штрафних санкцій в розмірі 1 гривня.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 листопада 2011 року позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 15.06.2011 № 0000620700 про зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 2 298 545 грн., від 15.06.2011 № 0000630700 про зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 2 578 391 грн. та нарахування штрафних санкцій в сумі 1 гривня в частині зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 2 088 064 грн., від 10.08.2011 № 0000990700 про зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 1 939 346 грн. та нарахування штрафних санкцій в розмірі 1 гривня.

Відповідач, не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Про причини своєї неявки суд не повідомили.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ДПІ у Дарницькому районі м. Києва було проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» з питання достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість шляхом зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів за липень, жовтень, листопад, грудень 2010 року, шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок підприємства в установі банку за лютий, березень 2011 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалося в період з 01.08.2009 по 28.02.2011.

За результатами проведеної перевірки податковим органом складено акт перевірки від 20.06.2011 № 721/23-6/36149634.

Не погоджуючись з висновками акту перевірки, позивачем подано заперечення до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва.

ДПІ у Дарницькому районі м. Києва надано відповідь на заперечення на акт перевірки в якій повідомлялося, що висновки акту перевірки залишено без змін.

На підставі висновків акту перевірки, відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 15.06.2011 № 0000620700, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 2 298 545,00 грн. та від 15.06.2011 № 0000630700, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 2 578 391,00 грн.

В акті перевірки зазначено, що до складу податкового кредиту ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» в серпні 2009 року включено суми ПДВ по наступним постачальникам: ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа», код ЄДРПОУ 32662383, зареєстроване в Бориспільській ОДПІ, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 379 883,52 грн. в липні 2009 року.

До Бориспільської ОДПІ було направлено запит щодо проведення зустрічної перевірки ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» з питання взаємовідносин з ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» № 35634/7/07-015 від 27.09.2010.

Згідно довідки зустрічної перевірки № 1134/7/23-1/32662383 від 20.12.10 суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду.

Розрахунки між підприємствами проведено грошовими коштами в безготівковій формі в липні 2009 року на загальну суму 2 250 000,00 грн., заборгованість за даним договором станом на 30.07.2010 складає 382 898,84 грн.

Згідно умов договору № 018-03-А від 12.03.2009, підприємством здійснювалося постачання палива для реактивних двигунів марки ТС-1 в баки повітряних суден ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна», постачальником палива є: ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», код ЄДРПОУ 33500195, зареєстроване в ДПІ у Печерському районі м. Києва, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в червні-липні 2009 року в розмірі 619 666,90 грн. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень № 6411/10/07-018 від 28.02.2011 та додатковий запит у зв'язку з ненаданням відповіді № 19199/10/07-018 від 16.05.2011. Станом на дату акту відповідь підприємством не надана, взаємовідносини не підтверджено.

Крім того, в акті перевірки зазначено, що до складу податкового кредиту ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» в жовтні 2010 року включено суми ПДВ по наступним постачальникам: ТОВ ГОК «ТНК-Авіа», код ЄДРПОУ 32662383, зареєстроване в Бориспільській ОДПІ, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 788 654,83 грн. у вересні 2010 року.

До Бориспільської ОДПІ було направлено запит щодо проведення зустрічної перевірки ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» з питання взаємовідносин з ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» № 46744/7/07-015 від 01.12.2010. Згідно довідки зустрічної перевірки № 100/7/23-1/32662383 від 11.02.2011 суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду. Розрахунки між підприємствами проведено грошовими коштами в безготівковій формі у вересні 2010 року на загальну суму 5 100 000,00 грн., заборгованість за даним договором станом на 30.09.2010 складає 261 248,04 грн.. Згідно умов договору № 018-03-А від 12.03.2009 підприємством здійснювалося постачання палива для реактивних двигунів марки ТС-1 в баки повітряних суден ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна», постачальником палива є: ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», код ЄДРПОУ 33500195, зареєстроване в ДПІ у Печерському районі м. Києва, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ у вересні 2010 року в розмірі 1 289 866,78 грн. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень № 6411/10/07-018 від 28.02.2011 та додатковий запит у зв'язку з ненаданням відповіді № 19199/10/07-018 від 16.05.2011, № 21883/10/07-018 від 27.05.2011. Станом на дату акту, відповідь підприємством не надана, взаємовідносини не підтверджено.

Разом з тим, в акті перевірки зазначено, що до складу податкового кредиту ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» в листопаді 2010 року включено суми ПДВ по наступним постачальникам: ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа», код ЄДРПОУ 32662383, зареєстроване в Бориспільській ОДПІ, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 1 007 247,05 грн. у жовтні 2010 року.

До Бориспільської ОДПІ було направлено запит щодо проведення зустрічної перевірки ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» з питання взаємовідносин з ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» № 49759/7/07-015 від 23.12.2010. Згідно довідки зустрічної звірки № 27/23-1/32662383 від 30.05.2011 суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду. Розрахунки між підприємствами проведено грошовими коштами в безготівковій формі в жовтні 2010 року на загальну суму 6 000 000,00 грн. Згідно умов угоди № 018-03-А від 12.03.2009, № 001-10-А від 25.10.2010, підприємством здійснювалося постачання палива для реактивних двигунів марки ТС-1 в баки повітряних суден ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна», постачальником палива є: ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», код ЄДРПОУ 33500195, зареєстроване в ДПІ у Печерському районі м. Києва, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ у жовтні 2010 року в розмірі 1 108 594,10 грн. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень № 6411/10/07-018 від 28.02.2011 та додатковий запит у зв'язку з ненаданням відповіді № 19199/10/07-018 від 16.05.2011, № 21883/10/07-018 від 27.05.2011. Станом на дату акту, відповідь підприємством не надана, взаємовідносини не підтверджено.

Відповідач зазначає, що провести зустрічну звірку даних підприємств та встановити факт надмірної сплати ПДВ до бюджету не є можливим.

В акті перевірки зроблено висновки про порушення позивачем п. 7.2 ст. 7, пп. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.7.1, 7.7.2, п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 №168/97-ВР зі змінами та доповненнями, п.5.12.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України № 166 від 30.05.1997, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 за № 250/2054, зі змінами та доповненнями, неможливо підтвердити податковий кредит по ланці постачання для формування бюджетного відшкодування по ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» в сумі 205 556 грн.; ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» в сумі 1 141 070,04 грн.; ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» в сумі 788 654,83 грн.; ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» в сумі 163 264 грн.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, колегія суддів виходить з наступного.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків, визначені пунктом 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість». Саме нормами зазначеного пункту Закону регулюються всі питання, пов'язані із порядком визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.

Згідно з пунктом 1.7 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість», податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Відповідно до пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг) та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв'язку із придбанням або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

В свою чергу, згідно із пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 вказаного Закону, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Вивченням матеріалів справи, колегією суддів встановлено, що між ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» і ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» було укладено наступні Договори: Договір поставки № 018-03-А від 12 березня 2009 року (надалі по тексту Договір 1); Договір поставки № 001-10-А від 25 жовтня 2010 року (надалі по тексту Договір 2) та Договір поставки авіапалива № Р/09/11/18-2а від 18 листопада 2009 року укладеного між позивачем і ТОВ «Кребо Інтернешнл» (надалі по тексту Договір 3) (копії даних договорів містяться в матеріалах справи).

У відповідності до пункту 1.1 Договору 1, операції із безпосереднього заправлення пального в паливні баки повітряних суден позивача проводились ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» як власними силами (в аеропорту ВАТ «МА «Сімферополь»), так і з залученням субконтрактора - ТОВ «Авіаційна Паливна Заправочна Компанія» (в аеропортах ДП «МА «Бориспіль» і КП «МА «Київ» (Жуляни)).

Згідно пунктом 5.7 Договору 1, ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» має право на залучення субконтрактора Згідно із договірними взаємовідносинами, зазначений субконтрактор надавав послуги ТОВ «ПЗК «ТНК-Авіа» із заправлення повітряних суден авіапаливом згідно з договорами № 28-01/12 від 28 грудня 2007 року і № 28-01/05 від 28 травня 2009 року, укладеними між цими двома компаніями.

Згідно з Додатком 1 до підпункту 2.1.5 Правил сертифікації аеропортів, затверджених Наказом Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 13 червня 2006 року № 407 і зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23 червня 2006 року за № 740/12614 (в редакції, чинній протягом зазначеного вище періоду поставок) (далі - «Правила сертифікації аеропортів»), заправлення повітряних суден авіаційними паливно-мастильними матеріалами підлягало сертифікації. Сертифікат видавався згідно з Додатком 12 до зазначених вище Правил сертифікації аеропортів.

Листом № 11-08/01 від 8 листопада 2011 року, ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» надало копії сертифікатів на заправлення повітряних суден авіапаливом, а саме: Сертифікат відповідності підприємства ТОВ «ПЗК «ТНК-Авіа» № SIP-СКО-43-02, виданий Міністерством транспорту та зв'язку України 18 червня 2008 року і дійсний до 18 червня 2011 року; Сертифікат відповідності підприємства ТОВ «Авіаційна Паливна Заправочна Компанія» № IEV-СКО-69-03, виданий Міністерством транспорту та зв'язку України 18 травня 2010 року і дійсний до 18 травня 2013 року; Сертифікат відповідності підприємства ТОВ «Авіаційна Паливна Заправочна Компанія» № КВР-СКО-82-02, виданий Міністерством транспорту та зв'язку України 23 травня 2011 року і дійсний до 23 травня 2014 року.

Операції із заправлення пального в паливні баки повітряних суден позивача проводились ТОВ «Кребо Інтернешнл» із залученням субконтрактора - ДП «Міжнародний аеропорт Львів». Право ТОВ «Кребо Інтернешнл» на залучення субконтракторів встановлено пунктом 6.1 Договору 3. Зазначений субконтрактор надавав послуги ТОВ «Кребо Інтернешнл» із заправлення повітряних суден авіапаливом згідно з договором № 17-09 від 15 січня 2009 року, укладеним між цими двома компаніями.

Позивачем було направлено запит до ТОВ «Кребо Інтернешнл» про надання сертифікату ДП «Міжнародний аеропорт Львів».

Зобов'язання сторін за Договорами були виконані належним чином та в повному обсязі, що підтверджується видатковими ордерами, прайсами, Актами приймання-передачі, податковими накладними, видатковими накладними, банківськими виписками (копії даних документів залучені до матеріалів справи).

З огляду на те, що судом встановлено здійснення позивачем господарських операцій, підтвердження податкового кредиту та витрат відповідними документами на виконання положень пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та враховуючи наявність законних підстав для здійснення вказаних вище господарських операцій, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про безпідставність та необґрунтованість тверджень відповідача щодо неправомірності формування позивачем податкового кредиту. Матеріали справи містять докази виконання сторонами умов договору в повному обсязі.

Крім цього, в ході проведення перевірки, податковим органом встановлено, що до складу податкового кредиту ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» в січні 2011 року включено суми ПДВ по наступним постачальникам: ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа», код ЄДРПОУ 32662383, зареєстроване в Бориспільській ОДПІ, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 900 481,36 грн. в грудні 2010 року.

До Бориспільської ОДПІ було направлено запит щодо проведення зустрічної звірки ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» з питання взаємовідносин з ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» № 9381/7/07-015 від 23.03.11. Згідно довідки зустрічної звірки № 16/23-1/32662383 від 25.05.2011 суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду. Розрахунки між підприємствами проведено грошовими коштами в безготівковій формі в грудні 2010 року на загальну суму 5 505 901,40 грн. Згідно умов угоди № 001-10-А від 25.10.2010 підприємством здійснювалося постачання палива для реактивних двигунів марки ТС-1 в баки повітряних суден ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна», постачальником палива є: ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», код ЄДРПОУ 33500195, зареєстроване в ДПІ у Печерському районі м. Києва, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 1 172 285,82 грн., в тому числі в листопаді 2010 року в розмірі 459 146,18 грн., в грудні 2010 року в розмірі 713 139,64 грн. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень № 6411/10/07-018 від 28.02.2011 та додатковий запит у зв'язку з ненаданням відповіді № 19199/10/07-018 від 16.05.2011, № 21883/10/07-018 від 27.05.2011. Станом на дату акту відповідь підприємством не надана, взаємовідносини не підтверджено.

В акті перевірки зазначено, що до складу податкового кредиту ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» в лютому 2011 року включено суми ПДВ по наступним постачальникам: - ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа», код ЄДРПОУ 32662383, зареєстроване в Бориспільській ОДПІ, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 1 031 499,85 грн. в січні 2011 року.

До Бориспільської ОДПІ було направлено запит щодо проведення зустрічної звірки ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа» з питання взаємовідносин з ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» № 9381/7/07-015 від 23.03.2011. Згідно довідки зустрічної звірки № 16/23-1/32662383 від 25.05.2011 суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду. Розрахунки між підприємствами проведено грошовими коштами в безготівковій формі в січні 2010 року на загальну суму 5 745 598,53 грн. Згідно умов угоди № 001-10-А від 25.10.2010 підприємством здійснювалося постачання палива для реактивних двигунів марки ТС-1 в баки повітряних суден ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна», постачальником палива є: ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», код ЄДРПОУ 33500195, зареєстроване в ДПІ у Печерському районі м. Києва, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 1 127 097,16 грн. в січні 2011 року. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень № 6411/10/07-018 від 28.02.2011 та додатковий запит у зв'язку з ненаданням відповіді № 19199/10/07-018 від 16.05.2011, № 21883/10/07-018 від 27.05.2011.

Станом на дату акту відповідь підприємством не надана, взаємовідносини не підтверджено. Відповідачем зроблено висновки, що провести зустрічну звірку даного підприємства та встановити факт надмірної сплати ПДВ до бюджету не є можливим.

Перевіркою встановлено порушення п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.3, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, а саме: неможливо підтвердити податковий кредит по ланці постачання по ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» в сумі 908 277,00 грн.

Крім того, в акті перевірки зазначено, що ТОВ «Кребо Інтернешнл», код ЄДРПОУ 35939567, зареєстроване в Кременчуцькій ОДПІ, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 240 670,40 грн. в лютому 2010 року в сумі 12 324,97 грн., в березні 2010 року в сумі 21 691,03 грн., в квітні 2010 року в сумі 30 435,06 грн., в травні 2010 року в сумі 60 662,32 грн., в червні 2010 року в сумі 2 286,67 грн., в серпні 2010 року в сумі 22 245,91 грн., у вересні 2010 року в сумі 5 532,08 грн., в листопаді 2010 року в сумі 21 153,12 грн., в грудні 2010 року в сумі 64 339,23 грн.

До Кременчуцької ОДПІ було направлено запит щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «Кребо Інтернешнл» з питання взаємовідносин з ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» № 9380/7/07-015 від 23.03.2011. Згідно довідки зустрічної перевірки № 559/23-110/35939567 від 12.04.2011 суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду. Розрахунки між підприємствами проведено грошовими коштами в безготівковій формі, станом на 01.01.2011 та на 01.03.2011 кредиторська заборгованість перед ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» складала 322 902,02 грн. та 120 048,44 грн. ТОВ «Кребо Інтернешнл» є посередником реалізованої продукції, постачальником палива є: ЗАТ «Нафтохімік», код ЄДРПОУ 14279336, зареєстроване в Кременчуцькій ОДПІ, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 65 078,91 грн. в квітні 2010 року.

До Кременчуцької ОДПІ було направлено запит щодо проведення зустрічної звірки ЗАТ «Нафтохімік» з питання взаємовідносин з ТОВ «Кребо Інтернешнл» № 15111/7/07-016 від 18.04.2011. Згідно відповіді Кременчуцькії ОДПІ № 4873/7/23-316 від 22.04.2011 провести зустрічну звірку ЗАТ «Нафтохімік» не можливо, так як підприємство ліквідовано за рішенням господарського суду в зв'язку з визнанням підприємства банкрутом.

Відповідач прийшов до висновку, що проведеною перевіркою з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» за липень, жовтень, листопад, грудень 2010 року, лютий, березень 2011 року було встановлено порушення п. 7.2 ст. 7, пп. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.7.1, 7.7.2, п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» зі змінами та доповненнями, п. 5.12.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України № 166 від 30.05.1997, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 за № 250/2054, зі змінами та доповненнями, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.3, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 зі змінами та доповненнями, підприємством завищено суму бюджетного відшкодування по декларації за липень 2010 року в розмірі 205 556 грн., за жовтень 2010 року в розмірі 1 141 070,00 грн., за листопад 2010 року в розмірі 788 655 грн., за грудень 2010 року в розмірі 163 264 грн., за лютий 2011 року в розмірі 1 108 126 грн., за березень 2011 року в розмірі 1 470 265 грн.

Згідно ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Отже, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків, як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до положень підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України, не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Згідно пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Тобто, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Так, під господарською діяльністю у Господарському кодексі України (стаття 3 ГК України) розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Ознаками господарської діяльності у розумінні приписів статті 3 Господарського кодексу України, є здійснення її суб'єктами господарювання у сфері суспільного виробництва; вона спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг; результати зазначеної діяльності - продукція, роботи чи послуги - мають вартісний характер і цінове вираження.

Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливе без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої.

Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин:

- неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності;

- відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів;

- облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій;

- здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.

Вищий адміністративний суд в своєму листі від 3 червня 2011 року № 741/11/13-11 зазначив, що необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Згідно пп. 14.1.18. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податковим органом не було використано наданих йому законодавством можливостей для встановлення факту правомірності віднесення позивачем сум до податкового кредиту.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем у періоді, за який проводилася перевірка належним чином та у встановленому законом порядку подавалась податкова звітність, зокрема декларації з податку на додану вартість та розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, при цьому жодних зауважень з приводу відсутності податкових накладних, на підставі яких у перевіряємому періоді позивачем віднесено суми сплаченого ПДВ до податкового кредиту, чи невідповідності таких накладних встановленим вимогам у податкового органу відсутні.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про безпідставність висновків податкового органу про зменшення позивачу сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та винесення податкових повідомлень-рішень від 15.06.2011 № 0000620700 на суму 2 298 545,00 грн. та від 15.06.2011 № 0000630700, на суму 2 578 391,00 грн., а отже дані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Обговорюючи питання щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 10 серпня 2011 року № 0000990700 про зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 1 939 346 гривень та нарахування штрафних санкції в розмірі 1 гривня, колегія суддів зважає на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ДПІ у Дарницькому районі м. Києва було проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» з питання достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок підприємства в установі банку за квітень, травень 2011 року, за результатами проведення якої складено акт перевірки від 28.07.2011 № 4352/0700/35895174 (друга перевірка).

Не погоджуючись з висновками акту перевірки, позивачем подано заперечення до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва.

ДПІ у Дарницькому районі м. Києва надано відповідь на заперечення на акт перевірки в якій повідомлялося, що висновки Акту перевірки залишено без змін.

На підставі висновків акту перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.08.2011 № 0000990700, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 1 939 346,00 грн.

Так, ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» подано до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва податкову декларацію з ПДВ за квітень 2011 року (вх. № 9003657474 від 20.05.2011) з урахуванням уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за квітень 2011 року (вх. № 151180 від 24.06.2011) та розрахунком суми бюджетного відшкодування ПДВ сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок підприємства в установі банку, складає 1 335 910 гривень; податкову декларацію з ПДВ за травень 2011 року (вх. № 9004021481 від 17.06.2011) з урахуванням уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за травень 2011 року (вх. № 151170 від 24.06.2011) та розрахунком суми бюджетного відшкодування ПДВ сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок підприємства в установі банку, складає 603 436 гривень.

В Акті перевірки від 28.07.2011 № 4352/0700/35895174 зазначено, що до складу податкового кредиту ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» в березні, квітні та травні 2011 року було включено суми ПДВ, сформовані за результатами операцій з наступними контрагентами: ТОВ ПЗК «ТНК-Авіа», код ЄДРПОУ 32662383, зареєстроване в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 903 538,85 грн. в лютому 2011 року, в розмірі 1 132 434,00 грн. в березні 2011 року, в розмірі 920 079,40 грн. в квітні 2011 року.

Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень № 26137/10/07-018 від 04.07.2011. Згідно довідки зустрічної звірки № 4138/0700/32662383 від 21.07.2011 суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду. Розрахунки між підприємствами проведено грошовими коштами в безготівковій формі, загальна сума розрахунків у лютому-квітні 2011 року склала 17 855 859,61 грн. Згідно умов угоди № 001-10-А від 25.10.2010 підприємством здійснювалося постачання палива для реактивних двигунів марки ТС-1 в баки повітряних суден ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна», постачальником палива є: ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», код ЄДРПОУ 33500195, зареєстроване в ДПІ у Печерському районі м. Києва, яким при реалізації авіаційного палива ТС-1 були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 3 608 512,49 грн., в тому числі в січні 2011 року в розмірі 68 333,30 грн., в лютому 2011 року в розмірі 971 602,65 грн., в березні 2011 року в розмірі 2 115 826,05 грн., в квітні 2011 року в розмірі 452 750,50 грн. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень № 28815/10/07-018 від 19.07.2011.

Станом на дату акту відповідь підприємством не надана, взаємовідносини не підтверджено. Таким чином, провести зустрічну звірку даного підприємства та встановити факт надмірної сплати ПДВ до бюджету не є можливим.

Відповідачем зроблено висновки, що Позивачем порушено п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.3, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, а саме: неможливо підтвердити податковий кредит по ланці постачання по ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» в сумі 2 956 052,25 грн., що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування в квітні 2011 року в розмірі 1 335 910 грн., в травні 2011 року в сумі 603 436 грн.

Однак, з висновком податкового органу погодитися не можна, оскільки в матеріалах справи наявні докази того, що зобов'язання сторін за Договорами були виконані належним чином та в повному обсязі, що підтверджується видатковими ордерами, прайсами, Актами приймання-передачі, податковими накладними, видатковими накладними, банківськими виписками (копії даних документів залучені до матеріалів справи).

Позивачем у періоді, за який проводилася перевірка, належним чином та у встановленому законом порядку подавалась податкова звітність, зокрема декларації з податку на додану вартість та розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, при цьому жодних зауважень з приводу відсутності податкових накладних, на підставі яких у перевіряємому періоді позивачем віднесено суми сплаченого ПДВ до податкового кредиту, чи невідповідності таких накладних встановленим вимогам у податкового органу відсутні.

Разом з тим, в матеріалах справи містяться докази того, що отримане позивачем паливо було в подальшому використане для заправки літаків, а отже в даному акті відсутні посилання, що з боку позивача були допущенні порушення у жовтні 2010 року з податку на додану вартість.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду про безпідставність висновків податкового органу при винесенні податкового повідомлення-рішення від 10 серпня 2011 року № 0000990700 про зменшення суми бюджетного відшкодування на суму 1 939 346 гривень та нарахування штрафних санкції в розмірі 1 гривня, а отже позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Апелянтом не було надано доказів на підтвердження заявлених ним вимог, а тому доводи апеляційної скарги спростовуються вищевикладеним, матеріалами справи та не відповідають вимогам чинного законодавства.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 листопада 2011 року - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 листопада 2011 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя суддя суддя Л.П. Борисюк І.Й. Петрик Я.М. Собків

Повний текст ухвали складено та підписано - 22.04.2013

Головуючий суддя Борисюк Л.П.

Судді: Петрик І.Й.

Собків Я.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2013
Оприлюднено13.05.2013
Номер документу31110485
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10302/11/2670

Ухвала від 22.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 25.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Постанова від 24.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні