Постанова
від 25.04.2013 по справі 808/1362/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2013 року (15 год. 05 хв.) Справа № 808/1362/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Садового І.В.,

при секретарі судового засідання - Гайдай А.В.,

за участю:

представника позивача: Козика А.І.,

представника відповідача: Чміль М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою: Приватного підприємства «Іріс - ОО»

до: Мелітопольської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби

про: визнання нечинним та скасування податкового повідомлення - рішення від 24.01.2013 №0000102211 та рішення від 08.02.2013 №1 про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування

ВСТАНОВИВ:

05.02.2013 Приватне підприємство «Іріс - ОО» (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Мелітопольської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби (далі - відповідач), в якій просив:

- визнати протиправними дії відповідача щодо проведення позапланової невиїзної перевірки позивача, за результатами якої складено акт від 29.12.2012 №1070/22/30580702 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства «Іріс - ОО» код ЄДРПОУ 30580702 з питань правомірності застосування податкових пільг з податку на додану вартість для сільськогосподарських підприємств, які вибрали спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства відповідно до ст.209 Податкового кодексу України за період з 01.01.2011 по 31.10.2012»;

- визнати нечинним та скасувати рішення від 08.02.2013 №1 про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування вих. №2403/10/153-14 від 15.02.2013

- визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 24.01.2013 №0000102211.

Ухвалою суду від 07.02.2013 відкрито провадження в адміністративній справі №808/1362/13-а, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 26.02.2013.

Провадження у справі неодноразово зупинялося за клопотанням сторін для надання додаткових доказів.

25.04.2013 провадження у справі поновлено зі стадії судового розгляду.

Ухвалою суду від 25.04.2013 прийнято часткову відмову позивача від адміністративного позову. Провадження у справі в частині визнання протиправними дій відповідача щодо проведення позапланової невиїзної перевірки позивача, за результатами якої складено акт від 29.12.2012 №1070/22/30580702 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства «Іріс - ОО» код ЄДРПОУ 30580702 з питань правомірності застосування податкових пільг з податку на додану вартість для сільськогосподарських підприємств, які вибрали спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства відповідно до ст.209 Податкового кодексу України за період з 01.01.2011 по 31.10.2012» закрито.

Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Камертон».

У судовому засіданні 25.04.2013 на підставі ст.160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Позивач у судовому засіданні підтримав вимоги позовної заяви, з підстав зазначених у позовній заяві та уточненнях до позову. Зазначає, що позивач є сільськогосподарським підприємством - суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість. Твердження відповідача про те, що позивач не є суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість з тих підстав, що договори оренди земельних ділянок не зареєстровані в установленому законом порядку є незаконними, оскільки податкове законодавство не вимагає державної реєстрації договору оренди земельної ділянки (паю) як обов'язкової ознаки для кваліфікації відповідної ділянки як такої, що знаходиться у користуванні сільськогосподарського товаровиробника. Вважає податкове повідомлення - рішення від 24.01.2013 №0000102211 та рішення про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування від 08.02.2013 №1 протиправними та такими, що підлягають скасуванню. Просить позов задовольнити.

Відповідач в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, з підстав, зазначених у наданих запереченнях. Зазначає, що з 01.01.2012 на позивача не поширюється спеціальний режим оподаткування ПДВ, підприємство повинно сплачувати податок до бюджету на загальних підставах, так як позивач поставляв протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно продукцію, вартість якої не включається до складу виручки від реалізації продукції власного виробництва та питома вага яких перевищує 25 відсотків від вартості всіх поставлених товарів (послуг). Вважає, що висновки податкової про порушення позивачем п.185.1 ст. 185, п.186.1 ст.186, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.193.1 ст.193, п.194.1 ст.194, ст.198, п.209.1, п.209.6, п.209.11 ст.209, п.200.1, п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України ґрунтуються на законодавстві, а спірне податкове повідомлення - рішення від 24.01.2013 №0000102211 та рішення про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування від 08.02.2013 №1 є законними та обґрунтованими. Просить у задоволенні позову відмовити.

Як вбачається з матеріалів справи, в період з 25.12.2012 по 29.12.2012, на підставі службового посвідчення серії ЗП №092237 від 23.05.2012 Башликовою Мариною Володимирівною - завідувачем сектору спеціальних та особливо важливих перевірок, радником податкової служби III рангу, на підставі службового посвідчення ЗП № 092262 від 28.08.2012 Дмитрієнко Замірою Насридинівною - старшим державним податковим ревізором - інспектором сектору спеціальних та особливо важливих перевірок управління податкового контролю, інспектором податкової служби II рангу Мелітопольської ОДПІ, відповідно до наказу Мелітопольської ОДПІ від 24.12.2012 №2525 та згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову невиїзну перевірку приватного підприємства «Іріс-ОО», код за ЄДРПОУ 30580702 з питання правомірності застосування податкових пільг з податку на додану вартість для сільськогосподарських підприємств, які вибрали спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства відповідно до ст.209 Податкового кодексу України за період з 01.01.2011 по 31.10.2012.

За результатами перевірки складено акт від 29.12.2013№1070/22/30580702.

Актом перевірки встановлено, що відповідно до статті 209 Податкового кодексу України на ПП «Іріс-ОО» з 01.01.2012 не поширюється спеціальний режим оподаткування ПДВ, підприємство повинно сплачувати податок до бюджету на загальних підставах, так як суб'єкт ПП «Іріс-ОО» поставляло протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно продукцію, вартість якої не включається до складу виручки від реалізації продукції власного виробництва та питома вага яких перевищує 25 відсотків від вартості всіх поставлених товарів (послуг).

Як зазначено в акті перевірки, відповідачем, з метою застереження від неправомірного застосування податкових пільг для сільськогосподарських підприємств, які вибрали спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства відповідно до статті 209 Податкового кодексу України направлено лист від 21.11.2012 № 20656/153/10-14 керівнику ПП «ІРІС-ОО» про надання письмових пояснень та їх документального підтвердження щодо правомірності застосування податкових пільг з податку на додану вартість.

Підприємством у відповідь на запит, листом від 29.11.2012 надано пояснення та наступні документи: податкові накладні, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, копія журналу обліку договорів оренди землі з пайовиками та розрахунок по оренді, перелік основних засобів на 01.11.2012, відомість руху зерна по врожаю 2011 та 2012 року; Статистичний звіт форми 50-СГ Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств за 2011 рік поданий ПП «Іріс-ОО» за адресою здійснення діяльності: Мелітопольський район, с. Світлодолинське, вул. Шкільна, 5; Статистичний звіт форми 50-СГ Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств за 2011 рік поданий ПП «Іріс-ОО» за адресою здійснення діяльності: Токмакський район, с.Кірове.

Згідно наданого ПП «Іріс-ОО» листа (вх. №14706/10 від 29.11.2012), журналу обліку договорів оренди землі з пайовиками та розрахунку по оренді у 2011 році у користуванні ПП «Іріс-ОО» перебувало 459 га землі (рілля) за договорами оренди земельних ділянок укладеними з 82 пайщиками (копія журналу з ПІБ орендодавців, площами орендованих земельних ділянок у розрізі орендодавців, сумами виплаченої орендної плати та нарахованого податку з доходів фізичних осіб додається до 1 примірника акту перевірки, додаток 1). З інформації, наведеної у журналі встановлено, що з 82 укладених договорів оренди землі площею 459 га, що використовувалась ПП «Іріс-ОО» у 2011 році: 36 договорів оренди землі площею 147, 32 га зареєстровано у законному порядку; 46 договорів оренди землі площею 311,68га не зареєстровано.

ПП «Іріс-ОО» було подано до відповідача у 2011 році податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку (вх.№3495 від 26.01.2011), у якій задекларовано площу земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя), а саме рілля у кількості 158, 5655 га та нараховано фіксований сільськогосподарський податок за 2011 рік у сумі 1 007 грн. 53 коп., додаток 1 до декларації «Відомості про наявність земельних ділянок», у якому наведено перелік орендодавців по 38 укладеним договорам оренди земельних ділянок, документ що посвідчує право користування земельними ділянками, кадастровий номер земельної ділянки, дата укладання та термін дії договору, а також дата та номер державної реєстрації договору оренди, місце розташування земельної ділянки, категорію земельних ділянок та площу земельної ділянки. Інформація наведена у Декларації, погоджена сільським головою та землевпорядником Світлодолинської сільської ради.

Відповідно поданої до відповідача декларації з фіксованого сільськогосподарського податку (вх.№3495 від 26.01.2011), ПП «Іріс-ОО» у 2011 році було використано орендовані землі сільськогосподарського призначення (рілля) розташовані у Світлодолинській сільській раді загальною площею 158,5655га на підставі договорів оренди, що пройшли державну реєстрацію: 36 договорів оренди земель укладених з пайовиками на площу 149, 6419 га; 2 договорів оренди укладених з Мелітопольською райдержадміністрацією на площу 8,9236 га.

Згідно довідки Світлодолинської сільської ради №17 від 10.01.2011 ПП «Іріс-ОО» станом на 01.01.2011 використовувались орендовані земельні ділянки (паї) загальною площею 149,6419 га, земельні ділянки площею 8,9236 га по 2 договорам оренди по не витребуваним сертифікатам.

Згідно витягу з форми №6-зем «Звіту про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності» (довідка про кількісні та якісні характеристики земельних ділянок) наданої відділом Держкомзему у Мелітопольському районі Запорізької області листом №41 від 19.01.2011 у користуванні ПП «Іріс-ОО» на території Світлодолинської сільської ради станом на 01.01.2011 перебувала земельна ділянка сільськогосподарського призначення загальною площею 158,5655га, в тому числі 158,5655 га - рілля.

ПП «Іріс-ОО» подано Мелітопольської ОДПІ у 2012 році податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку (вх.№3799 від 20.02.2012), у якій задекларовано площу земель землі сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя), а саме рілля у кількості 126,47 га та нараховано фіксований сільськогосподарський податок за 2012 рік у сумі 803 грн. 59 коп., додаток 1 до декларації «Відомості про наявність земельних ділянок», у якому наведено перелік орендодавців по 29 укладеним договорам оренди земельних ділянок, документ що посвідчує право користування земельними ділянками, кадастровий номер земельної ділянки, дата укладання та термін дії договору, а також дата та номер державної реєстрації договору оренди, місце розташування земельної ділянки, категорію земельних ділянок та площу земельної ділянки.

Відповідно поданої до відповідача декларації з фіксованого сільськогосподарського податку (вх.№3799 від 20.02.2012), ПП «Іріс-ОО» у 2012 році було використано орендовані землі сільськогосподарського призначення (рілля) розташовані у Світлодолинській сільській раді загальною площею 126,47га на підставі договорів оренди, що пройшли державну реєстрацію: 29 договорів оренди земель укладених з пайовиками на площу 126,47га.

Згідно витягу з форми №6-зем «Звіту про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності» (довідка про кількісні та якісні характеристики земельних ділянок) наданої відділом Держкомзему у Мелітопольському районі Запорізької області листом № 68 від 30.01.2012 у користуванні ПП «Іріс-ОО» на території Світлодолинської сільської ради станом на 01.01.2012 перебувала земельна ділянка сільськогосподарського призначення загальною площею 126,47га, в тому числі 126,47 га-рілля.

Перевіркою встановлено порушення :

1. п.185.1 ст. 185, п.186.1 ст.186, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.193.1 ст.193, п.194.1 ст.194, ст.198, п.209.1, п.209.6, п.209.11 ст.209, п.200.1, п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до:

- заниження податку на додану вартість, який підлягає сплаті до бюджету за загальною декларацією на загальну суму 195 352 грн., в т.ч.: занижено за січень 2012 року на суму 10 471 грн., за лютий 2012 року на суму 11 528 грн., за березень 2012 року на суму 7 718 грн., за квітень 2012 року на суму 14 150 грн., за липень 2012 року на суму 7 969 грн., за серпень 2012 року на суму 50 195 грн., за вересень 2012 року на суму 93 433 грн., за жовтень 2012 року на суму 88 грн.; завищено за червень 2012 року на суму 200 грн.;

- завищення суми позитивного значення з податку на додану вартість за спеціальною декларацією, яка залишається в розпорядженні підприємства та підлягає перерахуванню на спеціальний рахунок підприємства на загальну суму 206658 грн., в т. ч.: за січень 2012 року на суму 10 471 грн., за лютий 2012 року на суму 11 528 грн., за березень 2012 року на суму 7 718 грн., за квітень 2012 року на суму 14 350 грн., за червень 2012 року на суму 5 687 грн., за липень 2012 року на суму 13 188 грн., за серпень 2012 року на суму 50 195 грн., за вересень 2012 року на суму 93 433 грн., за жовтень 2012 року на суму 88 грн.;

- завищення суми перевищення суми податкового кредиту над сумою податкового зобов'язання звітного періоду, яке зараховується до складу податкового періоду наступного звітного (податкового) періоду на загальну суму 11306 гри., в т. ч.: за травень 2011 року на суму 11 306 грн.;

- неправомірного (необґрунтованого) застосовування пільги з податку на додану вартість за період з 01.01.2012 по 31.10.2012 на суму 195 352 грн.

Не погоджуючись з висновками акту перевірки ПП «Іріс-ОО» було подано до Мелітопольської ОДПІ заперечення на акт перевірки, за результатами розгляду яких, висновки акту залишені без змін.

На підставі матеріалів перевірки відповідачем прийняте податкове повідомлення - рішення №0000102211 від 24.01.2013, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на суму 439 792 грн., в тому числі: основний платіж 195 352 грн., штрафні санкції 244 440 грн.

Не погодившись з винесеним податковим повідомленням - рішенням позивач звернувся з даним позовом до суду.

Крім того, після подання позову, відповідачем на підставі акту перевірки від 29.12.2013№1070/22/30580702 винесено рішення від 08.02.2013 №1 (вих. від 15.02.2013 №3403/10/153-14) про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування.

У зв'язку з чим позивач надав уточнення до позову, які були прийняті судом, та просить також визнати нечинним та скасувати рішення від 08.02.2013 №1.

Оцінивши представлені докази у їх сукупності вважаю, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи у сторін відсутній спір щодо фактичних обставин, які встановлені актом перевірки та розрахунку податкового зобов'язання. Як зазначив відповідач порушення полягає лише в тому, що частина договорів оренди землі не була зареєстрована позивачем належним чином і ці договори не прийняті податковим органом, в зв'язку з чим на позивача не розповсюджується спеціальний режим оподаткування ПДВ.

Відповідно до п. 209.1 ст. 209 Податкового кодексу України резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.

Відповідно до п.209.6 ст.209 Податкового кодексу України сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих виробничих потужностях, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Як вбачається з матеріалів справи згідно Свідоцтва №100333961 про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість від 01.05.2011 ПП «Іріс-ОО» обрало спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість та отримало свідоцтво про реєстрацію як суб'єкта спеціального режиму оподаткування на такі види діяльності:

01.11.0 Вирощування зернових, технічних культур та решти культур, не віднесених до інших класів рослинництва.

01.12.0 Овочівництво, декоративне садівництво і вирощування продукції розсадників.

Умови, за яких сільськогосподарське підприємство втрачає право застосування спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, встановлені пунктом 209.11 статті 209 Податкового кодексу України, відповідно до якої, якщо суб'єкт спеціального режиму оподаткування поставляє протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарські товари/послуги, питома вага яких перевищує 25 відсотків вартості всіх поставлених товарів/послуг, то на таке підприємство не поширюється спеціальний режим оподаткування, встановлений цією статтею. Таке підприємство зобов'язане визначити податкове зобов'язання з цього податку за підсумками звітного податкового періоду, в якому було допущено таке перевищення, і сплатити податок до бюджету в загальному порядку.

Таким чином, визначальним для встановлення права особи застосовувати спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість є дотримання сільськогосподарським товаровиробником критерію щодо питомої ваги сільськогосподарських товарів, яка має становити не менше 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом послідовних звітних податкових періодів сукупно.

При цьому сільськогосподарськими, відповідно до пункту 209.7 статті 209 Податкового кодексу України, вважаються товари, зазначені у товарних групах 1 - 24, товарних позиціях 4101, 4102, 4103, 4301 згідно з УКТ ЗЕД, та послуги, які отримані в результаті здійснення діяльності, на яку відповідно до пункту 209.17 цієї статті поширюється дія спеціального режиму оподаткування у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, якщо такі товари вирощуються, відгодовуються, виловлюються або збираються (заготовляються), а послуги надаються, безпосередньо платником податку - суб'єктом спеціального режиму оподаткування (крім придбання таких товарів/послуг у інших осіб), які поставляються зазначеним платником податку - їх виробником.

Відповідно, єдиними критеріями для віднесення товарів до сільськогосподарських для цілей застосування спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість є належність цих товарів до певної товарної групи, а також створення цих товарів у процесі діяльності, визначеної пунктом 209.17 статті 209 Податкового кодексу України (які також визначаються за відповідними групами класифікатора видів економічної діяльності).

З приписів пункту 308.4 статті 308 Податкового кодексу України вбачається, що сільськогосподарська продукція для цілей визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва поділяється на чотири види: 1) продукція рослинництва, що вироблена (вирощена) на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, а також продукції рибництва, виловленої (зібраної), розведеної, вирощеної у внутрішніх водоймах (озерах, ставках і водосховищах), та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях; 2) продукція рослинництва на закритому ґрунті та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях; 3) продукція тваринництва і птахівництва та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях; 4) продукція, що вироблена із сировини власного виробництва на давальницьких умовах, незалежно від територіального розміщення переробного підприємства.

При цьому віднесення сільськогосподарської продукції до кожного з наведених видів пов'язане як із властивостями цієї продукції (як-от продукція рослинництва чи тваринництва), так і з певними вимогами щодо способу створення такої продукції.

Зокрема, продукція рослинництва може бути вироблена (вирощена) на сільськогосподарських угіддях. При цьому передбачається, що відповідні угіддя знаходяться у власності чи користуванні особи.

Відповідно до вищезазначеного, для цілей розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва враховуються доходи від реалізації продукції рослинництва, яка вироблена (вирощена) на угіддях, що належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування.

Згідно з підпунктом 14.1.233 пункту 14.1 статі 14 Податкового кодексу України сільськогосподарські угіддя - це рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги.

Відповідно, сільськогосподарські угіддя знаходяться на земельних ділянках сільськогосподарського призначення.

Згідно з п.п.14.1.77 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України землі сільськогосподарського призначення для цілей глави 2 розділу XIV цього Кодексу - це землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції.

Податковий кодекс України не деталізує вимог до правового статусу, відповідно до якого у особи виникає право користування земельною ділянкою, на якій розташовані сільськогосподарські угіддя, а також до правовстановлюючих документів, якими підтверджуються відповідні права на земельні ділянки.

Отже, за таких обставин будь-яке право користування земельною ділянкою, на якій розташовані сільськогосподарські угіддя, хоч би з яких підстав не виникало таке право, є належним для підтвердження частки сільськогосподарського товаровиробництва.

Податкове законодавство не вимагає державної реєстрації договору оренди земельної ділянки (паю) як обов'язкової ознаки для кваліфікації відповідної ділянки як такої, що знаходиться у користуванні сільськогосподарського товаровиробника, а отже у податкового органу відсутні підстави для застосування будь-яких негативних наслідків до осіб, що застосовують спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість сільськогосподарської діяльності, у разі недотримання останніми норм земельного законодавства щодо реєстрації договорів оренди земельних ділянок, якщо при цьому дотримано вимоги податкового законодавства.

Відповідно, порушення платниками норм іншого законодавства, дотримання якого не контролюється органами державної податкової служби, не можуть бути підставою для застосування відповідальності, передбаченої нормами Податкового кодексу України.

Водночас, об'єктом оподаткування фіксованим сільськогосподарським податком відповідно до пункту 302.1 статті 302 Податкового кодексу України є площа сільськогосподарських угідь, надана платнику податку у власність чи користування, в тому числі на умовах оренди.

Отже, об'єктом оподаткування є ті сільськогосподарські угіддя, що перебувають у власності або в користуванні платника податку на будь-яких умовах, включаючи, але не обмежуючись, орендою.

При цьому зазначеною нормою не встановлено, що відповідні права на ділянки (зокрема, право користування) мають бути певним чином оформлені та зареєстровані.

Надаючи правову оцінку спірному рішенню відповідача суд виходить з приписів ч.3 ст.2 КАС України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи зазначене вище, суд приходить до висновку про відсутність податкового правопорушення з боку позивача, у зв'язку з чим спірні рішення є необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідно до ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно із ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 94, 158, 160, 161, 162, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства «Іріс - ОО» до Мелітопольської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення - рішення від 24.01.2013 №0000102211 та рішення про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування від 08.02.2013 №1, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Мелітопольської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби від 24.01.2013 №0000102211.

Визнати протиправним та скасувати рішення Мелітопольської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування від 08.02.2013 №1.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Іріс - ОО» (вул. Шкільна, буд.5, с.Світлодолинське, Мелітополський район, Запорізька область, код ЄДРПОУ 30580702) судовий збір у розмірі 2 294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В.Садовий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2013
Оприлюднено14.05.2013
Номер документу31125677
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1362/13-а

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 25.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Постанова від 25.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 26.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні