Постанова
від 25.04.2013 по справі 801/3361/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 квітня 2013 р. 11:46 Справа №801/3361/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,

при секретарі Проніні Є.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Відділу освіти Сакської міської ради

до Управління Пенсійного фонду України в м.Саки та Сакському районі АРКрим

про визнання протиправним та скасування рішення.

за участю представників:

від позивача - Шамраєва О.М. - пред-к,дов. №118/07.1-22 від 18.02.2013 р.

Козлова С.П. - пред-к, дов. № 229/07.1-22 від 25.04.2013 р.

від відповідача - Косенков О.І.- пред-к, довіреність №2 від 03.01.2013 р.

Суть спору: Відділ освіти Сакської міської ради (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в м.Саки та Сакському районі АРКрим ( далі відповідач) № 3 від 14.01.2013 р. Вимоги мотивовані тим,що позивач безпідставно застосував штрафні санкції, не приймаючи до уваги факт повної сплати позивачем страхових внесків .

Представники позивача наполягали на задоволенні позовних вимог з підстав , викладених у позовній заяві.

Представник відповідача надав заперечення на позов, №3857/08-18 від 24.04.2013р.), в яких зазначено ,що штрафні санкції до позивача застосовані з дотриманням вимог чинного законодавства внаслідок встановлення факту донарахування позивачем своєчасно не нарахованого єдиного внеску .

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ

Відповідачем проведена планова перевірка позивача з питань правильності нарахування, розрахунку та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.04.2008 р. по 30.09.2012 р. , за результати якої 30.11.2012 р. складено акт №116-ю.

За результати розгляду фактів, викладених в акті №116-ю від 30.11.2012 р. відповідачем 14.01.2013р. прийнято рішення №3 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, відповідно до якого у зв'язку з виявленням порушення п.2 ч.1 ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» і за наслідками якої донараховано самостійно платником 412315,80 грн. єдиного внеску , на підставі п.3 ч.11.ст25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» до позивача застосовані штрафні санкції у розмірі 20615,79 грн.

Законом який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі Закон).

Єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є, згідно з п.2 ч.1 ст. 1 Закону, консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пунктів 1, 4 частини другої ст. 6 вказаного Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.

Згідно із частиною восьмою статті 9 цього Закону платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для виду платника, до якого відноситься відповідач, є календарний місяць.

П. 3 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску

Ч. 14. ст. 25 Закону встановлено, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Судом встановлено,що позивач під час проведення розрахунку розміру єдиного внеску за лютий 2011 р. помилково надіслав на адресу відповідача його адресу розрахунок виходячи зі ставки 36,76 % , в той час як мав застосовувати ставку 36.3% . За наступні звітні періоди вказана помилка була виправлена позивачем, ним надсилались на адресу відповідача розрахунки єдиного внеску здійснені за ставкою 36,3 %.

При вивчені фактів, викладених в акті перевірки №116-ю від 30.11.2012 р. , судом встановлено ,що відповідач у п. 2.5.1 цього акту зазначив, що відповідно до повідомлення, виданого Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань , викликали втрату працездатності, позивачу встановлено 1 клас професійного ризику виробництва, та, приймаючи до уваги,що він відноситься до бюджетних установ, відповідно до п.5 ст8 Закону йому встановлений розмір єдиного внеску за ставкою 36,3 % визначеній базі нарахування. Під час проведення перевірки правильності нарахування єдиного внеску за ставкою 36,3 % встановлено ,що при наданні звітності за березень 2011р. за строкою 6 и 6.1 ним самостійно нарахований внесок за ставкою 36,3% у розмірі 412315,8 грн. за лютий 2012 р, за строкою 7.1 и 7.1.1 самостійно зменшений єдиний внесок за ставкою 36,76 % у сумі 418335,83 грн. за лютий 2011 р. При цьому відповідачем встановлено ,що єдиний внесок за лютий 2011р. за ставкою 36,3 % позивачем був сплачений у повному обсязі на відповідний рахунок, що підтверджено відповідними платіжними документами ( платіжним дорученням від 15.02.2011 р. на суму 175111,21 грн. у кількості 8 штук та від 25.02.2011р. на суму 237204,59 грн. - у кількості 8 штук ).

До матеріалів справи залучені копії платіжних доручень від 15.02.2011 р. та від 25.02.2011р., яки підтверджують перерахування ним єдиного внеску за лютий 2011р. у розмірі 412315,8 грн.

Вивчивши наведені вище обставини , суд прийшов до висновку, що знайшов підтвердження факт виконання позивачем вимог Закону щодо сплати єдиного внеску за лютий 2011р. , розрахованого за ставкою 36,3% у розмірі 412315,8 грн.

На думку суду виправлення визначеного при складанні звітності за лютий 2011р. помилкового розміру єдиного внеску , виходячи з завищеної ставки у розмірі 36,76 % на суму 418335,83 грн., в умовах підтвердження факту своєчасності уплати вірного розміру єдиного внеску за вказаний звітний період у сумі 412315,8 грн. , при поданні звітності за березень 2011р. не свідчить про донарахування платником 412315,8грн. єдиного внеску. В силу викладеного суд вважає,що були відсутні підстави для застосування відповідачем штрафних санкцій , передбачених п. 3 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

З огляду на зазначене існують підстави для задоволення позову.

При цьому суд вважає необхідним зазначити, що ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» також визначає порядок застосування штрафних санкцій до платників у разі подання ними невірно оформленої звітності, але вказані положення цієї статті Закону відповідачем не були застосовані за результатами вивчення фактів, викладених в акті перевірки №116-ю від 30.11.2012 р.

Під час судового засідання, яке відбулось 25.04.2013р., оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанова оформлена та підписана 30.04.2013 р.

Керуючись ст. ст. 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити .

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в м.Саки та Сакському районі АРКрим №3 від 14.01.2013 р.

3.Стягнути з Державного бюджету на користь Відділу освіти Сакської міської ради ( м.Саки, вул. Будівельна, 6а, код ЄДРПОУ 04544607) 206.15 грн. - судового збору.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Яковлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.04.2013
Оприлюднено18.05.2013
Номер документу31227901
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3361/13-а

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 21.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Ухвала від 14.06.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Постанова від 25.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні