Головуючий у 1 інстанції - Ковальчук Г.Л.
Суддя-доповідач - Блохін А. А.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2013 року справа № 413/1223/13-а
приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Блохіна А.А., суддів: Міронової Г.М., Юрко І.В., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційні скарги Управління Пенсійного Фонду України в м. Красний Луч Луганської області, ОСОБА_2 на постанову Краснолуцького міського суду Луганської області від 12 березня 2013 року у справі № 413/1223/13-а за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області про визнання дій посадових осіб незаконними та зобов'язання перерахунку пенсії,-
ВСТАНОВИВ:
25 лютого 2013 року ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області про визнання дій посадових осіб незаконними та зобов'язання перерахунку пенсії. Позивачка просила суд визнати неправомірними та протиправними дії Управління Пенсійного фонду України у м. Красний Луч щодо відмови у зарахуванні складової заробітної плати для обчислення розміру пенсії державного службовця матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, зобов'язати Управління Пенсійного фонду України у м. Красний Луч здійснити перерахунок та виплату їй пенсії державного службовця з 12 квітня 2011 року за довідкою УПФУ у м. Красний Луч від 06.02.2013 року № 969/04-04 про складові заробітної плати, що подається і для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» з урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, а також суми індексації грошових доходів громадян, які не були включені при розрахунку пенсії та зобов'язати УПФУ у м. Красний Луч врахувати вимоги при виникненні права на черговий перерахунок пенсії відповідно до чинного законодавства України.
Постановою Краснолуцького міського суду Луганської області від 12 березня 2013 року
позовні вимоги задоволено частково. Визнано неправомірними та протиправними дії Управління Пенсійного фонду України у м. Красний Луч Луганської області щодо відмови у врахуванні позивачу у складові заробітної плати для обчислення розміру пенсії державного службовця матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, а також суми індексації грошових доходів громадян. Зобов'язано відповідача здійснити перерахунок та виплату їй пенсії державного службовця з 25 серпня 2012 року відповідно до довідки УПФУ у м. Красний Луч від 06.01.2013 року № 969/04-04 про складові заробітної плати, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» з урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, а також суми індексації грошових доходів громадян. Зобов'язано відповідача врахувати всі види оплати праці, на які нараховуються збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, включаючи суми матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, як складові заробітної плати, з якої проводиться нарахування пенсії ОСОБА_2 при виникненні права на черговий перерахунок пенсії відповідно до чинного законодавства України. У задоволені решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з судом першої інстанції позивач подав апеляційну скаргу у якій просив суд змінити рішення суду першої інстанції в частині зазначення дати, з якої слід провести перерахунок пенсії, а саме зазначити дату 10.04.2011 року.
В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції як прийняту з порушенням норм матеріального права та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні вимог у повному обсязі. В обґрунтування доводів апеляційної скарги, вказує на відсутність правових підстав для задоволення вимог. Зазначає, що призначення та перерахунок пенсії державним службовцям проводиться відповідно до Закону України «Про державну службу». Вважає, що оскільки ч. 2 ст. 33 Закону України «Про державну службу» передбачені інші надбавки, то дане поняття стосується надбавок (або інших виплат), які встановлені на загальнодержавному рівні та стосуються усіх державних службовців, тому винагороду за вислугу років, премії та індексації у вищезазначеному переліку не значаться.
Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, встановила наступне.
Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_2 працювала на посаді начальника відділу виконання , бухгалтерського обліку та контролю за використанням коштів - головним бюджету УПФУ у м. Красний Луч. Стаж роботи на державній службі складає 16 роки 05 місяців 25 днів. З 12 квітня 2011 року позивачу була призначена пенсія відповідно до Закону України «Про державну службу».
29 січня 2013 року позивач звернулася до відповідача із заявою про перерахунок пенсії, з урахуванням сум матеріальної допомоги на оздоровлення, соціально-побутові потреби та індексації, які згідно довідки УПФУ у м. Красний Луч Луганської області від 06.02.2013 року були виплачені їй за період з квітня 2009 року по березень 2011 року в сумі 22059.16 грн. Згідно зазначених довідок УПФУ у м. Красний Луч Луганської області на всі зазначені виплати, включені в довідки, нараховувалися страхові внески.
31 січня 2013 року Управління ПФУ в м. Красний Луч Луганської області своїм листом № 29/М-11 відмовило позивачу в перерахунку пенсії, посилаючись на те. що під час значення заробітної плати для обчислення пенсії за нормами Закону України «Про державну службу» застосовується порядок, встановлений Постановою Кабінету Міністрів раїни від 31.05.2000 року № 865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії». Оскільки індексація, допомога на оздоровлення та матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань не належить до інших надбавок, підстав для врахування їх у заробітну плату для визначення розміру пенсії немає.
Колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, які не є спірними між сторонами, та відповідні їм правовідносини.
Згідно ч. 2 ст. 37 Закону України «Про державну службу» пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до ч. 2 ст. 33 Закону України «Про державну службу» заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Згідно ч. 7 ст. 33 цього ж Закону умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.
Частина 2 ст. 2 Закону України «Про оплату праці» вказує, що в структуру заробітної плати входить також додаткова заробітна плата, яка визначена як винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантії і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій.
Аналогічні положення містяться й в п. 2.2.2 Інструкції по статистиці заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 року № 5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 січня 2004 р. за № 114/8713, де вказано, що у склад фонду додаткової заробітної плати входять премії та винагороди, в т.ч. за вислугу років, які мають систематичний характер.
Крім того, статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення» врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.
Відповідно до частини першої статті 66 цього Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).
Стаття 41 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.
За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.
Колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції на підставі вищезазначених нормативно - правових актів, правильно прийшов до висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення та соціально побутові потреби, а також суми індексації грошових доходів громадян, на які нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування слід враховувати при призначенні пенсії позивачці.
На момент звернення позивача із заявою до Управління 29.01.2013 року регулювання порядку призначення пенсій та перерахунку з коштів Пенсійного фонду здійснювалося відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-4. Частини 4 статті 45 зазначеного Закону перерахунок пенсії призначається з дня звернення за пенсією, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції не звернув увагу на зазначену норму закону.
За призначенням пенсії позивач звернулась до відповідача 29.01.2013 року, що підтверджується копією зазначеної заяви та не заперечується сторонами.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що постанову суду першої інстанції слід змінити. Замінивши у абзаці третьому слова та цифри «25 серпня 2012 року» словами та цифрами « з 01 лютого 2013 року».
Оскільки в межах Кодексу адміністративного судочинства України захисту підлягає порушене право позивача. Встановлювати обов'язки на майбутнє без наявності спірних правовідносин, які можуть бути в подальшому припиненні або зміненні в сторону зменшення шляхом внесення змін до закону, а тому у суду не має підстав для задоволення позовних вимог на майбутнє.
З огляду на зазначене колегія вважає, що з резолютивної частини постанови слід виключити четвертий абзац.
Відповідно до п.1.ч.1 статті 201 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для зміни судового рішення є правильне по суті вирішення справи, але з помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права.
Керуючись ст. 160, ст.195-197, п.2 ч. 1 ст. 198, ст. 201, ст.ст. 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційні скарги Управління Пенсійного Фонду України в м. Красний Луч Луганської області, ОСОБА_2 на постанову Краснолуцького міського суду Луганської області від 12 березня 2013 року у справі № 413/1223/13-а за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області про визнання дій посадових осіб незаконними та зобов'язання перерахунку пенсії - задовольнити частково.
Постанову Краснолуцького міського суду Луганської області від 12 березня 2013 року у справі № 413/1223/13-а за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області про визнання дій посадових осіб незаконними та зобов'язання перерахунку пенсії - змінити.
У абзаці третьому резолютивної частини постанови слова та цифри « з 25 серпня 2012 року» замінити словами та цифрами « з 01 лютого 2013 року», виключити з резолютивної частини постанови абзац четвертий в решті постанову залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання нею законної сили.
Головуючий: А.А.Блохін
Судді: Г.М.Міронова
І.В.Юрко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2013 |
Оприлюднено | 18.05.2013 |
Номер документу | 31242702 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін А. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні