Ухвала
від 15.05.2013 по справі 905/21/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

по справі про банкрутство

15.05.2013р. Справа № 905/21/13-г

за заявою кредитора (заявника) Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛТЕХ», м.Донецьк

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД», м.Донецьк

про визнання банкрутом

Суддя Лейба М.О.

Представники:

від кредитора (ліквідатора): Корягін Є.О. - за довіреністю

від боржника: не з'явився

Ухвалою від 04.01.13 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛТЕХ», м. Донецьк господарським судом Донецької області порушена справа про банкрутство відсутнього боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД», м. Донецьк

Постановою суду від 15.01.13 боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 2 місяці до 15.03.13 та призначений ліквідатор - Товариство з обмеженою відповідальністю «СОЛТЕХ», м. Донецьк.

Ухвалою суду від 28.03.2013р. за клопотанням ліквідатора продовжено строк ліквідаційної процедури.

28.01.13 до господарського суду надійшло клопотання Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби №1328/10/10-013 від 16.01.13 про зупинення процедури банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД» до проведення документальної перевірки з питань повноти і своєчасності нарахування та сплати податків до бюджету.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатор надав до суду для затвердження звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс, які призначені до розгляду в судовому засіданні на 15.05.13.

Ухвалою суду від 26.04.13 суд зобов'язував Державну податкову інспекцію у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби надати відомості щодо результатів проведення перевірки банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД».

В доповнення до поданого звіту, 15.05.13 від ліквідатора до суду надійшло клопотання «про долучення до матеріалів справи додаткових документів».

Надані документи долучені до матеріалів справи.

Господарський суд, розглянувши в судовому засіданні 15.05.13 дані звіту та ліквідаційного балансу, а також додані до них документи, заслухавши пояснення представника ліквідатора, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази, встановив:

На виконання вимог ст.25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в ході ліквідаційної процедури ліквідатором проведені заходи, направлені на виявлення майна банкрута та можливих кредиторів.

Ліквідатором письмово повідомлені про визнання боржника банкрутом всі можливі кредитори, а саме: Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, виконавча дирекція Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності, Донецький міський центр зайнятості, Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ворошиловському районі м. Донецька, Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька, Донецьке обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів.

На адресу ліквідатора надійшли відповіді:

- лист Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 19.04.13 №13007/10/19-2 про відсутність заборгованості до бюджету;

- лист Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька від 21.03.13 №3409/02 про відсутність заборгованості по страховим внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та єдиному внеску;

- лист Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ворошиловському районі м. Донецька від 19.04.13 №04-03/940, яким повідомлено про відсутність інформації щодо заборгованості по страхових внесках станом на 01.01.11 перед Фондом;

- лист виконавчої дирекції Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності від 21.03.13 №07-19-671 про відсутність заборгованості по сплаті страхових внесків;

- лист Донецького міського центру зайнятості від 01.04.13 №02/879, яким зазначено, що з 01.01.2011р. у зв'язку з набранням чинності Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України не здійснюється.

- лист Донецького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів від 04.04.13 №06-7/733, в якому зазначено, що ТОВ «Транссер ЛТД» серед боржників відділення Фонду не обліковується.

Згідно отриманих відповідей протягом ліквідаційної процедури вимог від інших кредиторів не надходило.

Також, ліквідатором направлені запити до управління Держземагентства у м. Донецьку Донецької області, державної інспекції сільського господарства в Донецькій області, ВРЕР УДАІ ГУМВС України в Донецькій області, відділу державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції м. Донецька.

На запити ліквідатора повідомлено наступне:

За даними ВРЕВ УДАІ ГУМВС України в Донецькій області №9/3155 від 04.04.13 за підприємством боржника транспортні засоби не зареєстровані.

Згідно облікових даних управління Держземагентства у м. Донецьку Донецької області (лист від 19.03.13 №01-32-1660/1543) земельні ділянки ТОВ «Транссер ЛТД» у власність, оренду або користування не надавались, правовстановлюючи документи у встановленому законодавством порядку не зареєстровано.

Згідно електронної бази даних державної інспекції сільського господарства в Донецькій області у ТОВ «Транссер ЛТД» не має на праві власності сільськогосподарської техніки.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №2323954 у боржника - ТОВ «Транссер ЛТД» нерухоме майно відсутнє.

Відповідно до абз.2 п.2 ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» майно банкрута, що є предметом застави, включається до складу ліквідаційної маси.

З метою виявлення можливої застави майна банкрута ліквідатором було отримано витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №40322855 станом на 04.04.13, в яких інформація про заставу майна банкрута відсутня.

Інвентаризаційні данні щодо виявлення майнових активів (основних засобів та матеріальних цінностей) підприємства боржника відсутні, оскільки, як встановлено постановою господарського суду Донецької від 15.01.13 про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури керівні органи боржника за місцезнаходженням відсутні.

Разом з тим, в матеріалах справи містяться докази звернення ліквідатора до засновника боржника про передачу печатки, штампів та фінансової документації з метою встановлення наявності або відсутності майнових активів Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД» для подальшого задоволення кредиторських вимог в процесі ліквідації.

Будь-яка бухгалтерська та інша документація щодо фінансово-господарської діяльності боржника, печаті та штампи підприємства боржника ліквідатору передані не були. За результатами виходу за юридичною адресою боржника ліквідатором встановлено факт відсутності керівних органів боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД», м.Донецьк за вказаною адресою, що підтверджується актом обстеження місцезнаходження боржника в ліквідаційній процедурі від 19.02.13. Згідно листа Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 19.04.13 №13007/10/19-2 у банкрута наявний відкритий рахунок у ПАТ «АКБ Банк».

Згідно Довідки ПАТ «АКБ Банк» від 30.04.2013р. №133 поточний рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД» закрито 30.04.13р.

Таким чином, надані ліквідатором звіт та ліквідаційний баланс банкрута свідчать про відсутність у банкрута будь-яких майнових активів (основних і оборотних засобів), необхідних для ведення виробничої діяльності та своєчасного погашення грошових зобов'язань та можливості оздоровлення платоспроможності боржника. Вказане підтверджується запитами ліквідатора банкрута та відповідями на них відповідних державних органів, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна. Майна, що є предметом застави у банкрута не має. Частки, яка б належала банкруту в спільному майні інших осіб не виявлено.

У відповідності з вимогами ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатором був складений реєстр вимог кредиторів, який доданий до звіту ліквідатора.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором складено ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю в сумі 13 220,00грн.

В зв'язку з недостатністю майнових активів боржника, вимоги єдиного ініціюючого кредитора залишилися незадоволеними та відповідно до приписів п. 6 ст. 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вважаються погашеними.

Присутній в судовому засіданні представник ліквідатора клопотав про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД».

Щодо наявного в матеріалах справи клопотання Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби господарський суд зазначає наступне:

Відповідно до частини 2 ст.4 -1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

За змістом вказаних нормативних актів господарський суд приймає судові рішення (ухвали, постанови) у межах провадження у справі про банкрутство у випадках та порядку прямо передбачених Законом.

Системний аналіз норм діючого законодавства свідчить, що приписами ст.79 Господарського процесуального кодексу України, які містять вичерпний перелік підстав для зупинення провадження по справі та Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.92 №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.99 №784-XIV) не передбачено винесення в межах провадження у справі про банкрутство судових рішень про зупинення провадження у справі про банкрутство.

Разом з тим, норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство не може бути визнано господарським судом банкрутом чи ліквідоване за рішенням суду, у зв'язку з необхідністю проведення позапланової документальної перевірки підприємства банкрута податковим органом.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеній у постанові від 29.03.12 по справі №45/30Б.

За матеріалами справи, провадження по справі №905/21/13-г про банкрутство ТОВ «Транссер ЛТД», м. Донецьк порушене та здійснюється відповідно до приписів ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Особливості та порядок заявлення кредиторами претензій до відсутнього боржника, що ліквідується в порядку ст. 52 Закону про банкрутство, визначений положеннями п.5 вказаної статті та передбачає направлення кредиторами ліквідатору заяв із вимогами до банкрута в місячний термін після отримання від ліквідатора відсутнього боржника повідомлення про визнання банкрутом.

Відтак, у відповідності з вимогами п.5 ст.52 Закону про банкрутство ліквідатор повідомив Державну податкову інспекцію у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби як можливого кредитора про визнання боржника - ТОВ «Транссер ЛТД» банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Матеріали справи №905/21/13-г також містять дані про те, що Державна податкова інспекція була обізнана про здійснення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД» починаючи з дня порушення провадження у даній справі. Ухвала про порушення провадження у справ №905/21/13-г була надіслана на адресу Інспекції, про що свідчить штамп канцелярії господарського суду Донецької області на зворотньому боці ухвали.

Проте, як встановлено судом і вбачається з матеріалів справи Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби з грошовими вимогами до боржника в установленому законом порядку не зверталась.

При цьому, податковим органом починаючи з 04.01.13, не було подано ані до господарського суду, ані до ліквідатора будь-яких доказів щодо результатів проведення позапланової перевірки підприємства боржника та як наслідок доказів, які свідчили б про встановлення місцезнаходження керівника боржника, документів підприємства та можливість в зв'язку з цим проведення позапланової документальної перевірки підприємства боржника. В судове засідання 15.05.13 Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області свого представника не скерувала, заперечень проти затвердження звіту ліквідатора не висловила.

Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Ст.78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється органами державної податкової служби, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

У свою чергу контролюючі органи, у тому числі орган державної податкової служби, в силу своїх повноважень мають документи фінансової звітності боржника, у тому числі відомості щодо наявності або відсутності у нього майна.

Враховуючи положення Податкового кодексу України, зокрема ст.ст. 78 та 82, щодо призначення та строків проведення перевірки, Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, користуючись наданим їй правом, та на виконання визначених Законом України «Про державну податкову службу в України» завдань, як після отримання ухвали господарського суду про порушення справи про банкрутство, так і після отримання повідомлення ліквідатора беззаперечно мала можливість провести передбачену Податковим кодексом України перевірку.

Аналогічна правова позиція висловлена Вищим господарським судом України у постанові від 04.10.12 у справі №5006/42/26Б/2012, від 30.10.12 у справі №5006/5/5Б/2012.

Суд також звертає увагу на те, що ліквідаційна процедура відносно боржника тривала більше трьох місяців, а отже на момент розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута в судовому засіданні 15.05.13 закінчився встановлений ч.5 ст.52 Закону про банкрутство місячний строк з дня одержання Інспекцією від ліквідатора повідомлення про визнання Товариства банкрутом, протягом якого кредитори можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута, у тому числі у межах якого орган державної податкової служби має право здійснити податкову перевірку.

За таких обставин, суд не вбачає встановлених законодавством підстав для зупинення провадження по справі або відмови у затверджені звіту та ліквідаційного балансу, оскільки ліквідатором здійснені усі необхідні заходи у ході ліквідаційної процедури, передбачені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», щодо повідомлення можливих кредиторів та виявлення майнових активів боржника.

За приписами статті 32 вказаного закону звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, за результатами розгляду в судовому засіданні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу суд дійшов висновку, що ліквідатором, відповідно до ст.ст. 22-34 Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», виконані усі необхідні дії по ліквідації банкрута: вжито всіх заходів на пошук, виявлення, повернення майна боржника, здійснено запити щодо виявлення майнових активів до спеціалізованих державних установ, які здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна.

Згідно з п.1 ст.32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

До вказаного звіту ліквідатором були додані відповіді на подані ним повідомлення і запити щодо виявлення майна банкрута, що свідчить про належне виконання ним своїх обов'язків як особи, що здійснює ліквідаційну процедуру.

У разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст.32 вищевказаного закону, господарський суд на підставі ст.40 Закону припиняє провадження у справі про банкрутство боржника.

Оскільки ліквідатором були проведені всі необхідні дії по ліквідації банкрута, заперечень проти затвердження звіту та ліквідаційного балансу до суду подано не було, господарський суд визнає їх такими, що підлягають затвердженню, а підприємство-банкрут -ліквідації, оскільки в силу п.2 ст.32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.

Керуючись п.1 ст.5, ст.32, п.6 ст.40, ст.52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.92 №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.99 №784-XIV), ст.ст.4 -1 , 34, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В :

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД» (код ЄДРПОУ 37012743), що зареєстровано за адресою: 83001, Донецька область, м. Донецьк, Ворошиловський район, вул. Кобозєва, буд. 20).

Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Транссер ЛТД» м.Донецьк (код ЄДРПОУ 37012743).

Провадження по справі №905/21/13-г припинити.

Копію ухвали направити органу, який здійснив державну реєстрацію банкрута, органу державної статистики для виключення підприємства - банкрута з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, власнику, органу державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута, державному реєстратору та органу ДВС.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення15.05.2013
Оприлюднено20.05.2013
Номер документу31263875
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/21/13-г

Постанова від 11.12.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 14.11.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 30.10.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 15.05.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 26.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 28.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Постанова від 15.01.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

Ухвала від 04.01.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні