Ухвала
від 16.05.2013 по справі 2а-8494/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2013 року Справа № 34097/10/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Олендера І.Я.

суддів: Кузьмича С.М., Матковської З.М.,

при секретарі Нефедовій А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2010 року у справі за позовом Дочірнього підприємства «Львівтекс» датської компанії «Грін Коттон» до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова про скасування податкових повідомлень рішень,-

в с т а н о в и в :

Позивач - Дочірнє підприємство «Львівтекс» датської компанії «Грін Коттон» звернувся у Львівський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова, в якому просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 25 листопада 2009 року № 0000592341, від 16 грудня 2009 року №0000672341/0, від 25 грудня 2009 року № 0000752341, від 22 січня 2010 року № 0000082341/0. Позовні вимоги обґрунтовував тим, що податковий орган за наслідком перевірок Товариства безпідставно прийшов до висновку про порушення пп. 7.7.1., п.п.7.7.2. п.7.7. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме щодо завищення заявленої суми бюджетного відшкодування за серпень, вересень, жовтень, листопад 2009 року. Вважає, що при формуванні податкового кредиту платник податку має право на включення до складу податкового кредиту податкових накладних, отриманих в податкових періодах, наступних за тим податковим періодом, в якому такі податкові накладні були виписані, підтвердивши затримку такого отримання. реєстром отриманих та виданих податкових накладних, що було зроблено Товариством. Просить скасувати податкові повідомлення-рішення, якими зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість

За клопотанням сторін на підставі ст.116 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалами суду від 31.03.2010р., 21.05.2010р., 06.05.2010р.адміністративні справи №2а-293/10/1370, №2а-970/10/1370, №2а-1938/10/1370, об'єднані в одне провадження з адміністративною справою №2а-8494/09/1370.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2010 року позовні вимоги задоволені.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції відповідач - ДПІ у Галицькому районі м. Львова оскаржив його в апеляційному порядку, оскільки вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не враховано, що податковий орган правомірно прийшов до висновку про порушення Товариством пп.7.2.3., 7.2.6 п.7.2. п.п. 7.7.1, 7.7.2, 7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону «Про податок на додану вартість» про завищення Товариством заявленої суми бюджетного відшкодування за серпень, вересень, жовтень, листопад 2009 року. Вважає, що законом не передбачено можливості для платника приймати самостійне рішення щодо відстрочки реалізації своїх прав на отримання податкового кредиту після настання дати виникнення права на податковий кредит. З огляду на викладене, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволені позовних вимог в повному обсязі.

Представник позивача в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги та просить таку відхилити.

Представник апелянта - відповідача в судове засідання не явився, тому на підставі ч. 4 ст. 196 КАС України апеляційний розгляд проведено у його відсутності.

Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Дочірнє підприємство «Львівтекс» датської компанії «Грін Коттон» зареєстровано 14.10.2001р. у виконавчому комітеті Львівської міської ради. Свідоцтво про державну реєстрацію №14151050001013330 від 14.10.2001р. Взято на податковий облік в органах державної податкової служби 17.10.2001р. за №9437, станом на 06.11.2009р. перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Галицькому районі м. Львова. У період що перевірявся був платником податку на додану вартість.

Державною податковою інспекцією у Галицькому районі м. Львова проведено позапланові виїзні перевірки Товариства «Львівтекс» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за серпень, вересень, жовтень, листопад 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в липні, серпні, вересні, жовтні 2009 року.

За результатами перевірок складено Акти від 11.11.2009р. №2935/23-409/31659013, від 04.12.2009р. №3125/23-409/31659013, від 16.12.2009р. №3265/23-409/31659013, від 14.01.2010р. №115/23-409/31659013.

Відповідно до вищезгаданих актів:

- перевіркою встановлено завищення від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту за липень 2009 року на суму 72 315,00 грн. та завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за серпень 2009 року в сумі 64 827,00 грн. До податкового кредиту загально декларації з ПДВ за серпень 2009 року Товариство віднесено суму ПДВ 143 416,00 грн., яка зазначена в рядку 10.1 розділу ІІ «Податковий кредит» декларації з ПДВ за період, що перевірявся. З них, податкові накладні минулих періодів складають 109 624,00 грн.

- перевіркою встановлено завищення від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту за серпень 2009 року на суму 109 624,00 грн. та завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за вересень 2009 року в сумі 130 770,00 грн. До податкового кредиту за вересень 2009 року віднесено суму ПДВ183 894,00 грн., з якої 68 867,00 грн. складають податкові накладні минулих періодів.

- перевіркою встановлено завищення від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту за вересень 2009 року на суму 68 867,00 грн. та завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за жовтень 2009 року в сумі 43 763,00 грн. До податкового кредиту за жовтень 2009 року віднесено суму ПДВ233 489,00 грн., з якої 90 492,00 грн. складають податкові накладні минулих періодів.

- перевіркою встановлено завищення від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту за жовтень 2009 року на суму 90 492,00 грн. та завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за листопад 2009 року в сумі 94 490,00 грн. До податкового кредиту за листопад 2009 року віднесено суму ПДВ197 607,00 грн.

На підставі Актів перевірок ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкові повідомлення-рішення від 25 листопада 2009 року № 0000592341, від 16 грудня 2009 року № 0000672341/0, від 25 грудня 2009року № 0000752341, від 22 січня 2010 року № 0000082341/0, якими позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за серпень 2009р. на суму 64827,00 грн., за вересень 2009 року на суму ПДВ 130770,00 грн., за жовтень 2009р. на суму 43763,00 грн., за листопад 2009 року на суму 94490,00 грн. відповідно.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що платник податку отримавши із запізненням належним чином оформлену податкову накладну минулих періодів не позбавляється права на включення вказаної в ній суми ПДВ до складу податкового кредиту у тому звітному періоді, в якому вона була отримана.

Суд апеляційної інстанції вказані висновки суду першої інстанції вважає правильними, оскільки податкові накладні, які були отримані з запізненням, факт якого підтверджується та були включені до складу податкового кредиту липня, серпня, вересня, жовтня 2009 року, не були включені в будь-який інший місяць (період), а від так правомірно віднесені до податкового кредиту відповідно звітного періоду їх отримання. При цьому колегія суддів зазначає наступне.

Судом встановлено, що в періодах, що перевірялось Товариство в розділі ІІ податкових декларацій відображені показники по придбанню товарно-матеріальних цінностях: друк взірців, послуги по пошиттю виробів з давальницької сировини, оформлення сертифікатів походження товарів; оренда приміщень, сплата ПДВ на митниці при імпорті товарно-матеріальних цінностях.

Податкові накладні контрагентів Товариства, які були отримані з запізненням були включені Товариством до складу податкового кредиту липня, серпня, вересня, жовтня 2009 року та включені в реєстр отриманих та виданих податкових накладних відповідного періоду, які долучені до матеріалів справи та які були надані перевіряючим під час проведення позапланових перевірок, і яким підтверджено факт отримання податкових накладних минулих періодів із запізненням.

За визначенням, наведеним у пункті 1.7 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість»(який діяв на час виникнення спірних правовідносин), податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Згідно з підпунктом 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 цього ж Закону податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

За змістом підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 названого Закону податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

В силу ж вимог підпункту 7.4.5 пункту 7.4 вказаної статті не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Таким чином, до податкового кредиту включаються суми ПДВ, пред'явлені платником до сплати при придбанні товарів (робіт, послуг), за наявності відповідних первинних документів (зокрема, податкових накладних).

При цьому наведені положення Закону, що визначають порядок формування податкового кредиту, не містять обмежень щодо вибору періоду, в якому може бути включена до податкового кредиту сума ПДВ за податковою накладною, а також заборони на визнання у складі податкового кредиту суми ПДВ за податковою накладною за умови дотримання платником вимог підпункту 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість». А відтак відображення у складі податкового кредиту сум ПДВ за податковими накладними минулих звітних періодів не може кваліфікуватися як порушення податкового законодавства.

Посилання скаржника на обов'язковість подання платником заяви в порядку підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону для включення сум ПДВ до податкового кредиту в іншому періоді, ніж відбулася «перша подія», не спростовують вказаного висновку. Адже за змістом цієї норми Закону подання заяви зі скаргою на постачальника є правом, а не обов'язком платника.

Отже, висновок суду про відсутність підстав для позбавлення платника податкової вигоди внаслідок відображення сум ПДВ у складі податкового кредиту поза межами податкового періоду, в якому було складено податкові накладні, відповідає наведеним положенням Закону.

Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду першої інстанції без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ч.3 ст.160, ст.195, ст.196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2010 року у справі 2а-8494/09/1370 - без змін.

Ухвала набирає законної сили негайно після проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів після набрання нею законної сили, а уразі складення такої в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України, протягом того ж строку з часу складення в повному обсязі.

Головуючий : Олендер І.Я.

Судді : Кузьмич С.М.

Матковська З.М.

Ухвала в повному обсязі складена 21.05.2013 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2013
Оприлюднено22.05.2013
Номер документу31316297
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8494/09/1370

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 24.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Постанова від 11.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні