Постанова
від 21.05.2013 по справі 812/3297/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 травня 2013 року Справа № 812/3297/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Островської О.П.,

при секретарі: Тельдековій Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луганську справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Приватного підприємства «Експро» про зобов'язання визнати грошові вимоги та стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

04 квітня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Ліквідаційної комісії Приватного підприємства «Експро» про зобов'язання визнати грошові вимоги та стягнення заборгованості.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив таке.

Заявою від 27.02.2013 року №6989/09 управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області звернулося до Ліквідаційної комісії Приватного підприємства «Експро» з проханням визнати управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області кредитором, визнати грошові вимоги у управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Приватного підприємства «Експро» у вигляді заборгованості на розрахунковий рахунок управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області.

Однак, до цього часу на адресу управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області не надійшло відповідного рішення про розгляд вимоги управління.

Приватне підприємство «Експро» зареєстровано в управлінні Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області як платник страхових внесків загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за №13370187.

Відповідно до статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» управлінням Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до ПП «Експро» була направлена вимога про сплату боргу на суму 1508,00 грн., яка згідно Закону, повинна бути сплачена боржником протягом 10 робочих днів з дня отримання вимоги.

Але, до теперішнього часу борг у сумі 1508,00 грн. божником не сплачений.

Фінансова санкція 1508,00 грн.

На підставі викладеного позивач просив суд стягнути з ліквідаційної комісії приватного підприємства «Експро» заборгованість зі сплати фінансової санкції у розмірі 1508,00 грн. на користь управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та краснодонському районі Луганської області та зобов'язати Ліквідаційну комісію Приватного підприємства «Експро» визнати грошові вимоги управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Приватного підприємства «Експро» у вигляді заборгованості зі сплати фінансової санкції у розмірі 1508,00 грн.

Ухвалою суду від 22 квітня 2013 року відкрито провадження у адміністративній справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Ліквідаційної комісії Приватного підприємства «Експро» про стягнення з ліквідаційної комісії приватного підприємства «Експро» заборгованості зі сплати фінансової санкції у розмірі 1508,00 грн. на користь управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та краснодонському районі Луганської області та відмовлено у відкритті провадження в частині позовних вимог щодо зобов'язання Ліквідаційної комісії Приватного підприємства «Експро» визнати грошові вимоги управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Приватного підприємства «Експро» у вигляді заборгованості зі сплати фінансової санкції у розмірі 1508,00 грн.

30 квітня 2013 року ухвалою суду допущено заміну первинного відповідача - Ліквідаційної комісії Приватного підприємства «Експро» на належного відповідача - Приватне підприємство «Експро».

У судове засіданні представник позивача не з'явився, повідомлявся, надав на адресу суду клопотання про розгляд справи за відсутністю представника управління.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до такого.

Як вбачається з матеріалів справи відповідач - Приватне підприємство «Експро» є юридичною особою, відповідно до ст.ст. 14, 15 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» є платником страхових внесків (страхувальником) на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області.

З 01.01.2011 набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Пунктом 7 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Оскільки суми фінансових санкцій нараховані позивачем відповідачеві за 2004 рік, суд приходить до висновку, що до правовідносин, які виникли між позивачем та відповідачем, слід застосовувати порядок, що діяв до 01.01.2011 року.

Згідно із п.6 ч.2 ст.17 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» Приватне підприємство «Експро» повинно нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до ч.12 ст.20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. У разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати страхових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).

Частиною 6 статті 20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Відповідно до ст.106 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку.

У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

На недоїмку нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Оскарження рішення виконавчого органу Пенсійного фонду про нарахування пені та накладання штрафів зупиняє строки їх сплати до винесення вищим органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до винесення судом рішення в разі оскарження страхувальником вимоги про сплату недоїмки, якщо накладення фінансових санкцій пов'язано з її виникненням або несвоєчасною сплатою.

Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Судом встановлено, що у зв'язку із несвоєчасною сплатою внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі - 1530,00 грн. Відповідачем сплачено нараховану суму фінансової санкції у розмірі 22,00 грн. Таким чином, сума заборгованості відповідача по сплаті фінансової санкції складає 1508,00 грн. (1530,00 грн. - 22,00 грн. = 1508,00 грн.).

З матеріалів справи вбачається, що за несвоєчасну сплату внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до ПФУ на підставі ст.106 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» відповідачу надіслано вимогу про сплату недоїмки з фінансових санкцій № Ю-121 від 07.11.2012 на суму 1508,00 грн. (а.с.12).

Поштове відправлення повернулося на адресу позивача із зазначенням причини такого повернення - «за зазначеною адресою не проживає» (а.с.13).

Оскільки поштове відправлення з вимогою повернулося на адресу позивача без вручення з незалежних від УПФУ причин, суд приходить до висновку, що вимогу про сплату боргу вручено відповідачу належним чином.

Враховуючи те, що відповідач у добровільному порядку заборгованість із сплати недоїмки з фінансових санкцій у розмірі 1508,00 грн. не сплатив, позовні вимоги позивача визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають повному задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 51, 72, 87, 94, 98, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Приватного підприємства «Експро» про зобов'язання визнати грошові вимоги та стягнення заборгованості - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Експро» (ідентифікаційний код 13370187) заборгованість зі сплати фінансової санкції у розмірі 1508,00 грн. (одна тисяча п'ятсот вісім гривень 00 копійок) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова у повному обсязі складена та підписана 21 травня 2013 року.

Суддя О.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2013
Оприлюднено23.05.2013
Номер документу31335060
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3297/13-а

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні