cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-2570/10/11/0170
22.05.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Дудкіної Т.М. ,
Дадінської Т.В.
розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 2а-2570/10/11/0170 за апеляційною скаргою Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А. ) від 16.08.12
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ветеран" (вул. Московська 182 А,Джанкой,Автономна Республіка Крим,96108)
до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби (вул. Дзержинського, буд. 30, Джанкой,Автономна Республіка Крим,96100)
Джанкойського управління Державної казначейської служби України АР Крим (вул. Свердлова, буд. 1, Джанкой,Автономна Республіка Крим,96100)
за участю
Прокуратури Автономної Республіки Крим (вул. Севастопольська, 21,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95015)
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16.08.12 адміністративний позов - задоволено повністю.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Авіакомпанія "Ветеран" (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Московська, б. 182А, ЕДРПОУ 19013028) бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у сумі 97817 (дев'яносто сім тисяч вісімсот сімнадцять) гривень 80 копійок.
Не погодившись із зазначеною постановою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16.08.12 року та прийняти нове рішення по справі, яким у задоволені позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, апелянт посилається на те, що посадовими особами відповідача проведено виїзну планову перевірку ТОВ Авіакомпанія "Ветеран" з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість за березень 2007р. За результатами перевірки складено акт №603/23-1/19013028 від 14.06.2007р., в висновках якого зазначено, що у результаті порушення п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168-ВР від 04.03.1997 року ТОВ Авіакомпанія "Ветеран" завищено заявлену суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за березень 2007 року в сумі 5050 грн. На підставі акту перевірки №603/23-1/19013028 від 14.06.2007р. відповідачем прийняте податкове повідомлення рішення №000695/23-1/0 від 19.06.2007р. про зменшення ТОВ Авіакомпанія "Ветеран" суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2007р. у розмірі 5050 грн. На думку апелянта, рішення суду першої інстанції, щодо бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на користь позивача є безпідставним та підлягає скасуванню.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09.11.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби.
У судове засідання 22.05.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Усною ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2013 року замінено Головне управління Державної казначейської служби України в АР Крим на Джанкойське управління Державної казначейської служби України АР Крим.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.
Позивач є юридичною особою, ідентифікаційний код 19013028, перебуває на податковому обліку як платник податків, зареєстрований платником податку на додану вартість за №190130201041.
ТОВ Авіакомпанія "Ветеран" у порядку звітності подано податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2007 року, в рядку 25.1 "сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку", якої зазначена сума 151905 грн.
Посадовими особами відповідача проведено виїзну планову перевірку ТОВ Авіакомпанія "Ветеран" з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість за березень 2007р. За результатами перевірки складено акт №603/23-1/19013028 від 14.06.2007р., в висновках якого зазначено, що у результаті порушення п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168-ВР від 04.03.1997 року ТОВ Авіакомпанія "Ветеран" завищено заявлену суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за березень 2007 року в сумі 5050 грн.
На підставі акту перевірки №603/23-1/19013028 від 14.06.2007р. відповідачем прийняте податкове повідомлення рішення №000695/23-1/0 від 19.06.2007р. про зменшення ТОВ Авіакомпанія "Ветеран" суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2007р. у розмірі 5050 грн.
Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Податкове повідомлення-рішення у встановленому порядку позивачем не оскаржене.
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за березень - червень 2012 року, податкові зобов'язання позивача склали у березні 2012 року - 38851,20 грн., за квітень 2012 року - 3951 грн., за травень 2012 року - 3038 грн., за червень 2012 року - 3197 грн.
За рахунок вказаних зобов'язань була частково погашена сума бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2007р.
Таким чином, сума ПДВ, яка підтверджена актом перевірки складає 97817,80 грн.
Проте, судова колегія зазначає, що відповідно до уточнюючих декларацій:
№ 9058855632 від 27.09.2012 р. на суму -1158,00 грн.,
№ 9058871612 від 27.09.2012 р. на суму -1039,00 грн.,
№ 9058855631 від 27.09.2012р. на суму +35,00 грн.,
№ 9058871578 від 27.09.2012р. на суму +1070,00 грн.,
№ 9058871584 від 27.09.2012р. на суму +1193,00 грн.
декларація № 9055252468 від 13.09.2012 р. на суму +615,00 грн.
декларація № 9063164973 від 16.10.2012 р. на суму 1541,00 грн.
декларація №9072537973 від 19.11.2012р. на суму 5270,00 грн.
декларація № 9074974760 від 28.11.2012 р. на суму 31,00 грн.
декларація № 9079067387 від 17.12.2012 р. На суму 58671 грн.
станом на дату розгляду справи в апеляційної інстанції сума бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2007 року позивача фактично складає 28946,80 грн.
Сума бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2007 року позивача станом на 22.01.2013р. у розмірі 28 946,8 грн. підтверджується даними особового рахунку позивача з ПДВ та реєстром № 274/8/20.2-67 від 22.01.2013р.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначено п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість"(чинного в редакції на момент виникнення у позивача права на отримання бюджетного відшкодування, далі Закон). Так, згідно п.п. 7.7.1 цього пункту сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні
податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Згідно п.п 7.7.2. якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);
б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду.
Тобто відповідно до викладених норм, вбачається що сума бюджетного відшкодування з податку на додану вартість розраховується на основі показників сум податкового кредиту з податку на додану вартість та податкового зобов'язання з вказаного податку та у випадку від'ємного значення податку на додану вартість відшкодуванню підлягає частина, що фактично була сплачена платником податку постачальникам товару.
Актом перевірки №603/23-1/19013028 від 14.06.2007р. підтверджено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2007 року у розмірі 146855 грн. (151905грн. - 5050 грн.).
Крім того, до матеріалів справи залучені первинні бухгалтерські документи позивача, що підтверджують отримання ним товарів, робіт (послуг) по операціям на підставі яких сформовано податковий кредит у лютому 2007 року, а в подальшому заявлене бюджетне відшкодування у березні 2007р., а також оплата таких товарів, робіт (послуг) їх постачальникам (в тому числі ПДВ) та копії податкових накладних, які підтверджують право позивача на включення вказаних сум до складу податкового кредиту лютого 2007р.
Пунктом 7.7.4. ст. 7 Закону встановлено, що платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.
Згідно пп. 7.7.5. ст. 7 Закону протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Відповідно до 7.7.6. ст. 7 Закону на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки відповідачі обов'язків, які покладені на них вищевказаними нормами Закону не виконали, проте, судова колегія зазначає, що сума бюджетного відшкодування позивача складає 28946,80 грн. з урахуванням уточнюючих розрахунків.
Відповідно до ст. 201 ч.1 п.1 КАС України, підставами для зміни постанови суду першої інстанції є правильно по суті вирішення справи чи питання, але із помилковим застосуванням норми матеріального чи процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а постанова суду першої інстанції підлягає зміні по підставах п.1 ч.1 ст. 201 КАС України.
Керуючись статтями 195, 196, 197, п.2 ч.1 ст.198, п.1 ч.1 ст.201, ч.2 ст. 205, ст. 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16.08.12 у справі № 2а-2570/10/11/0170 змінити, виклавши резолютивну частину постанови в наступній редакції:
«Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Авіакомпанія "Ветеран" (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Московська, б. 182А, ЕДРПОУ 19013028) бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у сумі 28946,80грн.».
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис Т.М. Дудкіна
підпис Т.В. Дадінська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2013 |
Оприлюднено | 30.05.2013 |
Номер документу | 31468956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні