Постанова
від 28.05.2013 по справі 903/191/13-г
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" травня 2013 р. Справа № 903/191/13

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючий суддя Огороднік К.М.

суддя Тимошенко О.М. ,

суддя Коломис В.В.

при секретарі судового засідання Саган І.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу В.о. прокурора міста Луцька на рішення господарського суду Волинської області від 10.04.2013 року у справі № 903/191/13-г (суддя Гарбар І.О.)

за позовом Прокурора міста Луцька

до Луцької міської ради

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: - фізична особа - підприємець Ткачук Олександр Євгенійович,

- фізична особа - підприємець Линник Богдан Миколайович

про визнання незаконним і скасування рішень Луцької ради

за участю представників:

прокуратури - Дейнека Н.В.,

відповідача - Юрченко Н.М., за довіреністю; Матвіїв Я.В., за довіреністю.

третіх осіб - Лапін І.О., за довіреністю.

В судовому засіданні 28.05.2013 року відповідно до ст.ст. 85, 99 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

ВСТАНОВИВ:

Прокурор міста Луцька звернувся до господарського суду Волинської області з позовом до Луцької міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ФОП Ткачук О.Є., ФОП Линник Б.М., та просив суд визнати незаконним і скасувати рішення Луцької міської ради № 35/72 від 18.12.2012 року, № 37/36 від 30.01.2013 року.

Рішенням господарського суду Волинської області від 10.04.2013 року у справі № 903/191/13-г в позові відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, В.о. прокурора міста Луцька звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким позов задоволити, посилаючись при цьому на порушення норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи.

Луцька міська рада, представник третіх осіб надіслали суду відзиви на апеляційну скаргу відповідно до яких останні вважають оскаржуване рішення законним та обґрунтованим, прийнятим у повній відповідності до норм матеріального та процесуального права, відтак просять залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення господарського суду Волинської області від 10.04.2013 року у справі № 903/191/13-г - без змін.

В судовому засіданні прокурор підтримав доводи викладені в апеляційній скарзі та просив суд її задоволити.

Повноважні представники відповідача, третіх осіб заперечили проти задоволення апеляційної скарги з підстав викладених у відзиві та запереченнях на апеляційну скаргу.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, апеляційний господарський суд дійшов висновку про те, що у задоволенні вимог апеляційної скарги слід відмовити, виходячи з наступного.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, рішеннями Луцької міської ради від 08.09.2010 року № 66/30 "Про розміщення підприємцем Ткачуком Є.Є. павільйону для торгівлі продовольчими товарами на вул. Львівській та укладення договору особистого строкового сервітуту" та № 66/31 "Про розміщення підприємцем павільйону для торгівлі продовольчими товарами на вул. Львівській та укладення договору особистого строкового сервітуту" дозволено підприємцям Ткачуку Є.Є. та Линнику Б.М. розмістити малу архітектурну форму (павільйон) для провадження підприємницької діяльності на вул. Львівській строком на 3 роки, на території загальною площею 0,0117 га. На виконання даних рішень 13.09.2010 року підприємцями Ткачуком Є.Є. та Линником Б.М. укладено з Луцькою міською радою договори про встановлення особистих строкових сервітутів для розміщення малих архітектурних форм № 139 та № 140, виготовлено паспорти прив'язки малих архітектурних форм.

30.09.2009 року Луцькою міською радою прийнято рішення № 47/23 "Про затвердження Тимчасового положення про порядок продажу права оренди земельних ділянок комунальної власності Луцької міської ради на земельних торгах (аукціоні)". Тимчасовим положенням про порядок продажу права оренди земельних ділянок комунальної власності Луцької міської ради на земельних торгах (аукціоні) передбачено можливість продажу права оренди лише вільних від забудови земельних ділянок несільськогосподарського призначення комунальної власності Луцької міської ради, площа яких становить не менше 0,03 га.

Рішенням Луцької міської ради № 35/72 від 18.12.2012 року "Про надання підприємцям Ткачуку О.Є, Линнику Б.М. дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування об'єкта комерційного призначення на вул. Львівській" надано підприємцям Ткачуку О.Є. та Линнику Б.М. дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди для будівництва та обслуговування об'єкта комерційного призначення на вул. Львівській площею 0,0117 га, за рахунок земель міста, не наданих у власність чи користування згідно з додатком.

Рішенням Луцької міської ради № 37/36 від 30.01.2013 року "Про надання підприємцям Ткачуку О.Є., Линнику Б.М. на умовах оренди земельної ділянки для будівництва та обслуговування об'єкта комерційного призначення на вул. Львівській, 63-д" затверджено підприємцям Ткачуку О.Є. та Линнику Б.М. проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Львівській, 63-д площею 0,0117 га, кадастровим номером 0710100000:21:043:0017, для будівництва та обслуговування об'єкта комерційного призначення та надано вказаним підприємцям зазначену земельну ділянку на вул. Львівській, 63-д на умовах оренди строком на 15 років.

Прокуратурою міста Луцька із залученням спеціалістів Державної інспекції сільського господарства у Волинській області проведено перевірку додержання Луцькою міською радою вимог земельного законодавства при прийнятті рішень щодо надання земельних ділянок у власність, оренду, зміну їх цільового призначення, під час якої, на думку прокурора, встановлено, що надання підприємцям Ткачуку О.Є., Линнику Б.М. на умовах оренди земельної ділянки для будівництва та обслуговування об'єкта комерційного призначення без проведення земельних торгів (аукціону) відбулось із порушенням чинного законодавства.

Відповідно до ст. 124 ЗК України (в редакції чинній на момент винесення оскаржуваних рішень Луцької міської ради) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 ЗК України, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до приписів ч. 3 ст. 82 ГПК України обираючи при прийнятті рішення правову норму, що підлягатиме застосуванню до спірних правовідносин, господарський суд зобов'язаний враховувати висновки Верховного Суду України, які викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої п. 1 ч. 1 ст. 111-16 ГПК України.

Так, Верховний Суд України у постанові від 08.12.2009 року, розглянувши у порядку провадження за винятковими обставинами справу за скаргою Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області справу за позовом Закритого акціонерного товариства транснаціональна фінансово-промислова компанія "Укртатнафта" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень, сформулював правовий висновок про те, що відмінність між встановленою судом незаконністю (протиправністю) актів індивідуальних та нормативно-правових є істотною і полягає, зокрема в моменті втрати чинності такими актами. У разі визнання незаконним (протиправним) індивідуальний акт є таким, що не діє з моменту його прийняття, а нормативно-правовий, якщо інше не встановлено законом або не зазначено судом, втрачає чинність після набрання законної сили судовим рішенням.

Рішення Луцької міської ради № 47/23 від 30.09.2009 року "Про затвердження Тимчасового положення про порядок продажу права оренди земельних ділянок комунальної власності Луцької міської ради на земельних торгах (аукціоні)" є нормативно-правовим актом, а оскаржувані по справі рішення Луцької міської ради № 35/72 від 18.12.2012 року та № 37/36 від 30.01.2013 року індивідуальними актами, прийнятими на виконання та у відповідності до вказаного нормативно правового акта.

Доказів того, що на час прийняття оскаржуваних рішень № 35/72 від 18.12.2012 року та № 37/36 від 30.01.2013 року рішення Луцької міської ради № 47/23 від 30.09.2009 року втратило чинність (було визнано недійсним, скасоване) прокурором не подано ні при розгляді спору в господарському суді першої інстанції, ні при розгляді апеляційної скарги Рівненським апеляційним господарським судом. Натомість, під час розгляду апеляційної скарги встановлено, що лише ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.05.2013 року у справі № 7578/10/9104 залишено без змін постанову Волинського окружного адміністративного суду у справі № 2а-19225/09/0370 від 21.12.2009 року, якою визнано незаконним та скасовано рішення № 47/23 від 30.09.2009 року в частині проведення земельних торгів з продажу права оренди земельних ділянок площею не менше 0,03 га.

Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33, 43 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, як на підставу своїх вимог і заперечень. Подані учасниками процесу докази підлягають оцінці судом на предмет належності і допустимості. Вирішуючи питання щодо доказів, господарські суди повинні враховувати інститут допустимості засобів доказування, згідно з яким обставини справи, що відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Втім, як встановлено судом апеляційної інстанції, прокурор в порушення зазначених вимог, не довів за допомогою належних засобів доказування наявності обставин, з якими закон пов'язує незаконність рішення органу місцевого самоврядування. Доводи наведені прокурором в апеляційній скарзі висновків місцевого господарського суду не спростовують.

З урахуванням вищезазначеного, колегія суддів вважає, що вирішуючи спір по суті заявлених вимог, суд першої інстанції повно та всебічно дослідив обставини справи, дав їм належну правову оцінку, дійшов правильних висновків щодо прав та обов'язків сторін, які ґрунтуються на належних та допустимих доказах, й ухвалив рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому у суду апеляційної інстанції відсутні підстави для його скасування чи зміни та задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, п. 1 ч. 1 ст. 103, 105 ГПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу В.о. Прокурора міста Луцька залишити без задоволення, а рішення господарського суду Волинської області від 10.04.2013 року у справі № 903/191/13-г - без змін.

2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуючий суддя Огороднік К.М.

Суддя Тимошенко О.М.

Суддя Коломис В.В.

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення28.05.2013
Оприлюднено01.06.2013
Номер документу31534756
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/191/13-г

Ухвала від 30.05.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Огороднік К.М.

Постанова від 28.05.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Огороднік К.М.

Ухвала від 16.05.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Огороднік К.М.

Рішення від 12.04.2013

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 27.03.2013

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 27.02.2013

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні