ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua ОКРЕМА УХВАЛА 03.06.2013 р. Справа № 917/669/13 Суддя Безрук Т.М., розглянувши матеріали справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транслюкс", вул. Софійська, буд. 10-А, м. Київ, 01001 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Перша продовольча сімейна мережа", вул. Половка, буд. 64 Д, м. Полтава, 36010 про стягнення 9970,41 грн. встановив: За ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи. Відповідно до частин першої та другої ст. 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16 липня 1999 року N 996-XIV (зі змінами та доповненнями) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Під час розгляду даної справи судом було встановлено, що передача позивачем відповідачу товару за видатковими накладними ТТН № ПЛТ-000725 від 04.05.2012 року на суму 1591,42 грн., ТТН № ПЛТ-000826 від 16.05.2012 року на суму 462,45 грн., ТТН № ПЛТ-000851 від 18.05.2012 року на суму 1176,33 грн., ТТН № ПЛТ-000903 від 21.05.2012 року на суму 3826,57 грн., ТТН № ПЛТ-000882 від 21.05.2012 року на суму 1376,88 грн., ТТН № ПЛТ-001103 від 06.06.2012 року на суму 715,64 грн., в яких не вказано прізвищ осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення. Відповідно до п.2 Інструкції про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16 травня 1996 р. N 99 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 12 червня 1996 р. за N 293/1318 (далі –Інструкція) сировина, матеріали, паливо, запчастини, інвентар, худоба, насіння, добрива, інструмент, товари, основні засоби та інші товарно-матеріальні цінності, а також нематеріальні активи, грошові документи і цінні папери (надалі - цінності) відпускаються покупцям або передаються безплатно тільки за довіреністю одержувачів. Пунктом 13 Інструкції визначено, що довіреність, незалежно від строку її дії, залишається у постачальника при першому відпуску цінностей. Після закінчення відпуску цінностей служби, що здійснювали їх відпуск, здають довіреність разом з документами на відпуск останньої партії цінностей працівникам, на яких покладено обов'язки з ведення бухгалтерського обліку. При централізовано-кільцевих перевезеннях цінностей підприємствам їх відпуск постачальниками може здійснюватися без довіреності, якщо одержувач цінностей за підписом керівника і головного бухгалтера підприємства або інших осіб, які уповноважені підписувати довіреності, повідомив постачальника про зразок печатки (штампу), якою матеріально відповідальна особа, що буде приймати цінності, завіряє на супровідних документах (накладній, акті, ордері тощо) свій підпис про одержання цінностей. Додана до справи генеральна довіреність датована 22.10.2010р., тобто до дати укладення договору № 236 від 22.12.2010р. Відсутність на накладних прізвищ представників відповідача, які одержали товар, невідповідність дати довіреності, при вирішенні даного спору призвело до неодноразового відкладення розгляду справи в зв'язку з необхідність проведення детальної звірки розрахунків між сторонами по справі для підтвердження факту одержання товару відповідачем. Відповідно до ст. 90 ГПК України господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу. Враховуючи встановлення судом вищевказаних недоліків в діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю “Транслюкс” наявні підстави для прийняття окремої ухвали, якою слід повідомити керівника Товариства про вказані недоліки для вжиття відповідних організаційно-правових заходів. Керуючись ст. ст. 86, 90 Господарського процесуального кодексу України, суд Ухвалив: 1. Надіслати окрему ухвалу керівнику Товариства з обмеженою відповідальністю “Транслюкс” для розгляду. 2. Повідомити керівника Товариства з обмеженою відповідальністю “Транслюкс” про вказані недоліки в роботі Товариства для вжиття відповідних організаційно-правових заходів по вивченню відповідальними працівниками та впровадженню в практику діяльності Товариства правових норм, що регулюють поставку товару та оформлення відповідних бухгалтерських документів. 3. Про вжиття вказаних заходів письмово повідомити господарський суд Полтавської області до 15.07.2013р. Суддя Безрук Т.М.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2013 |
Оприлюднено | 05.06.2013 |
Номер документу | 31580874 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Безрук Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні