Постанова
від 28.05.2013 по справі 823/1511/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2013 року Справа № 823/1511/13

16 год. 10 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Бабич А.М.,

при секретарі - Рахліній В.В.,

за участю сторін:

представників позивача: Христенкова В.І. (за статутом), Громико Н.В. (за довіреністю), Бєлової Н.М. (за довіреністю),

представників відповідача: Швидкої В.П. (за довіреністю), Стариш В.М. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Позашкільного закладу «Черкаська обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа обласної організації ВФСТ «Колос» до Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправними і скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

26.04.2013 позашкільний заклад «Черкаська обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа обласної організації ВФСТ «Колос» (далі-позивач) звернувся у Черкаський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі-відповідач), в якому просив: 1) визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 03.04.2013 № 8 «Про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» в частині застосування штрафних санкцій; 2) визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 19.02.2013 № 6 «Про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій; 3) визнати протиправним та скасувати наказ від 21.03.2013 № 107 «Про фінансування ОКДЮСШ «Колос» у 2013 році.

Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем необґрунтовано та з порушенням вимог чинного законодавства України, оскільки позивач використав кошти Фонду за призначенням - на заробітну плату тренерів-викладачів, а школа є укомплектованою відповідно до свого штатного розкладу.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю та, посилаючись на викладені в позовній заяві обставини та матеріали справи, просили позов задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти позову на тій підставі, що оскаржувані рішення прийняті у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, оскільки проведеною перевіркою встановлено факт порушення позивачем умов часткового фінансування своєї діяльності за рахунок коштів Фонду, а фінансування проводилося за умов неукомплектованості відповідно до спеціалізації штату позивача. Також у зв'язку з неповернення позивачем коштів за рішенням від 19.02.2013 № 6 до позивача застосовані штрафні санкції.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності та взаємозв'язку, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що спеціалістами контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Черкаського обласного Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено перевірку використання коштів Фонду позивачем за період з 01.10.2012 до 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт від 01.02.2013 №19.

В акті перевірки зазначено, що за 4 квартал 2012 року згідно зі звітними даними позивач витратив на оплату праці за рахунок коштів Фонду 71593 грн. 56 коп. Перевіркою встановлено, що штатний розклад позивача становить 11 одиниць, в т.ч. одна штатна одиниця директора, одна штатна одиниця інструктора-методиста, одна штатна одиниця головного бухгалтера, 8 штатних одиниць тренерів-викладачів. Фактично заповнено 6 штатних одиниць тренерів-викладачів (3,5 штатних одиниць, що фінансуються за рахунок коштів Фонду (у т.ч. 1 тренер-викладач, який працює на 0,5 ставки) та 2,5 штатних одиниць, що фінансується за рахунок коштів обласного бюджету), тобто в цьому періоді не було заповнено 2 штатні одиниці. У зв'язку з цим відповідачем зроблено висновок про порушення вимог п. 8 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 року №993, щодо обов'язку мати у штатному розписі міської спортивної школи не менше, ніж 8 посад тренера-викладача.

На підставі вказаного акту директором виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення №6 від 19.02.2013 року про повернення позашкільним закладом «Черкаської обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» АПК України» коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, неправомірно використаних (не за цільовим призначенням), у тому числі фінансові санкції, на загальну суму 107390 грн. 56 коп.

У зв'язку з несплатою позивачем вищевказаної суми відповідач 03.04.2013 прийняв рішення №8 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення коштів Фонду, яким позивача додатково зобов'язано сплатити пеню в розмірі 3436 грн. 00 коп. та повернути неправомірно використані кошти з урахуванням штрафу.

21.03.2013 відповідач видав наказ №107, яким у зв'язку з виявленими порушеннями зупинив фінансування за рахунок коштів Фонду ОКДЮСШ «Колос» до укомплектації штату школи відповідно до спеціалізації та повернення в повному обсязі коштів згідно з рішенням № 6 від 19.02.2013 на поточний рахунок відповідача.

Діяльність дитячо-юнацьких спортивних шкіл визначається наступними нормами.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» від 24.12.1993 №3808-ХІІ (далі - Закон №3808-ХІІ) дитячо-юнацькі спортивні школи є позашкільними навчальними закладами спортивного профілю - закладами фізичної культури і спорту, які забезпечують розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, визнаному в Україні, створюють необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для резервного спорту. Вони створюються та діють відповідно до Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Засновниками дитячо-юнацьких спортивних шкіл можуть бути, зокрема: центральні органи виконавчої влади; місцеві державні адміністрації; органи місцевого самоврядування; фізкультурно-спортивні товариства, інші громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості; підприємства, установи, організації України та їх об'єднання; громадяни України.

Фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснюється відповідно за рахунок коштів власника (засновника), відповідного бюджету, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, інших джерел, не заборонених законодавством. Умови оплати праці працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, заснованих органами державної влади та органами місцевого самоврядування, розробляє та затверджує у визначеному порядку центральний орган виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту.

Відповідно до п. 1 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 05.11.2008 року № 993 (далі - Положення № 993) дитячо-юнацька спортивна школа (далі - спортивна школа) - позашкільний навчальний заклад спортивного профілю, який забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, що в установленому порядку визнаний в Україні, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортивного резерву для збірних команд України.

П. 8 Положення № 993 встановлено, що спортивна школа у своїй структурі має відділення з певних видів спорту, інші підрозділи, що передбачені її статутом та відповідають меті діяльності спортивної школи.

Спортивна школа у місті повинна мати у штатному розписі не менше ніж вісім посад тренера-викладача, у сільській місцевості - чотири (спортивна школа для інвалідів - відповідно чотири і три), а також власну або орендовану матеріально-технічну базу, науково-методичне і медичне забезпечення, необхідні кошти, зокрема фонди оплати праці. У комплексних дитячо-юнацьких спортивних школах діють відділення не менш як з двох видів спорту.

Відповідно до п. 2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року № 16 (діючий до 01.01.2013) (далі - Порядок №16), за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування), зокрема, на оплату праці працівників ДЮСШ, штат яких укомплектований відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.

З урахуванням вищевказаних норм суд встановив, що згідно зі статутом позивач є приватної форми власності та юридичною особою. Засновником є Черкаська обласна організація Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» АПК України. Фінансування позивача здійснюється в установленому порядку за рахунок коштів засновника, обласного бюджету Фонду соціального страхування та інших джерел.

Згідно зі Статутом позивача спортивна школа зареєстрована рішенням Черкаського міськвиконкому №157 від 10.03.1998 року, місцезнаходження: м. Черкаси, вул. Смілянська, 78, - отже позивач є спортивною школою у місті, таким чином зобов'язаний мати у штатному розписі не менше ніж вісім посад тренерів-викладачів.

Рішенням засідання президії Черкаської обласної організації ВФСТ «Колос» АПК України від 10.01.2012 затверджено на 2012-2013 роки спеціалізовані відділення школи з видів спорту: дзюдо, важка атлетика, кінний спорт, футбол.

З матеріалів справи суд встановив, що на підставі заяв та відповідних наказів про прийняття на посаду тренерів - викладачів у 4 кварталі 2012 року у позивача відповідно до його спеціалізації працювало вісім тренерів - викладачів, а саме: тренери-викладачі з дзюдо - ОСОБА_6 (наказ від 04.01.2011 №1), ОСОБА_7 (наказ від 01.11.2011 №10-К), ОСОБА_8 (наказ від 01.10.2012 №5/1-К), ОСОБА_9 (наказ від 01.01.2012 №2-К); тренер-викладач з футболу - ОСОБА_10 (наказ від 01.10.2012 №5-К); тренер-викладач з кінного спорту - ОСОБА_11 (наказ від 03.10.2011 №8); тренери-викладачі з важкої атлетики - ОСОБА_12 (наказ від 04.01.2012 №1-К) та ОСОБА_13 (наказ від 01.10.2012 №6-К), - що також підтверджується звітами форми 1-ДФ за 4 квартал 2012 року.

Згідно з даними штатних розкладів позивача фонд заробітної плати за рахунок коштів ФСС з ТВП розрахований на одну штатну одиницю тренера-викладача з дзюдо, для двох тренерів - викладачів з дзюдо на 0,5 ставки та одного тренера-викладача з футболу на 0,5 ставки. Фонд заробітної плати, який сформований за рахунок коштів обласного бюджету, передбачає фінансування заробітної плати для одного тренера-викладача з кінного спорту, одну штатну одиницю тренера-викладача з важкої атлетики, одну штатну одиницю тренера-викладача з дзюдо, одну штатну одиницю тренера-викладача з важної атлетики на 0,5 ставки.

Разом з тим, виходячи з досліджених доказів суд встановив, що протягом жовтня-грудня 2012 року у позивача за штатними розкладами відповідно до спеціалізації школи передбачено вісім штатних одиниць і фактично в школі працювало вісім тренерів - викладачів, що в свою чергу спростовує висновки акту перевірки відповідача від 01.02.2013 №19 про порушення п. 8 Положення та п.2.5.1 Порядку №16.

Згідно з абз. 4 ст. 119 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

Таким чином, враховуючи, що штат позивача укомплектований відповідно до спеціалізації школи та вимог п. 8 Положення №993, витрати на оплату праці були здійснені відповідно до вимог п.2.5.1 Порядку №16 та правомірно здійснені за рахунок коштів Фонду, а тому рішення від 19.02.2013 №6 про повернення Фонду неправомірно використаних коштів та застосування штрафу на загальну суму 107390 грн. 56 коп. є незаконним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що рішення від 03.04.2013 №8 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, яким позивача зобов'язано сплатити пеню в розмірі 3436 грн. 00 коп. та застосовані штрафні санкції в сумі 10739 грн. 00 коп., є неправомірним.

Щодо позовної вимоги скасувати наказ від 21.03.2013 №107, яким у зв'язку з виявленими порушеннями зупинено фінансування за рахунок коштів Фонду ОКДЮСШ «Колос», суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 4.2. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 31.07.2012 №44 (діючий з 01.01.2013) (далі - Порядок №44) фінансування ДЮСШ Центральних рад ФСТ припиняється у разі виявлення порушень використання коштів Фонду, несвоєчасного повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду відповідно до умов договору про часткове фінансування ДЮСШ згідно з наказом Виконавчої дирекції Фонду, а фінансування ДЮСШ регіональних організацій ФСТ та ДЮСШ, що їм не підпорядковані, - відповідно до умов договору про часткове фінансування ДЮСШ за наказом виконавчої дирекції відділення Фонду.

Як вбачається з оспорюваного наказу відповідач зупинив фінансування позивача за рахунок коштів Фонду до укомплектації штату школи відповідно до спеціалізації у зв'язку з неповерненням позивачем неправомірно використаних коштів Фонду відповідно до рішень від 19.02.2013 № 6 та від 03.04.2013 №8, які оскаржуються в рамках цієї справи. Крім того суд звернув увагу, що відповідач здійснював перевірку цільового використання коштів позивачем за 1-3 квартали 2012 року, під час якої встановлено неправомірне їх використання, у зв'язку з чим відповідач прийняв рішення від 27.11.2012 №6, яким зобов'язав позивача повернути кошти Фонду, як використані неправомірно в сумі 178107 грн. 00 коп., та застосував фінансові санкцій в сумі 89054 грн. 00 коп. Це рішення оскаржувалось позивачем до Черкаського окружного адміністративного суду, однак постанова суду не набрала законної сили, тому правомірність вищевказаного рішення не підтверджена.

Враховуючи, що рішення відповідача від 27.11.2012 №6 щодо повернення неправомірно отриманих коштів оскаржувалось в судовому порядку і постанова суду не набрала законної сили, а правомірність рішення від 19.02.2013 № 6 та від 03.04.2013 №8, які є предметом розгляду цієї справи, не була підтверджена станом на час прийняття спірного наказу, суд дійшов висновку, що відповідач неправомірно та передчасно прийняв наказ від 21.03.2013 №107 про припинення часткового фінансування позивача за рахунок коштів Фонду, а отже він підлягає скасуванню.

Згідно з ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, а рішення від 19.02.2013 №6, від 03.04.2013 № 8 та наказ від 21.03.2013 №107 є неправомірними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи, що позивач сплатив судовий збір (платіжне доручення від 25.04.2013 №3), судові витрати згідно із задоволеними позовними вимогами підлягають відшкодуванню в розмірі 1215 грн. 65 коп.

Керуючись ст. ст. 2, 160 - 167, 254-256 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.02.2013 № 6 «Про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використання неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій» та від 03.04.2013 № 8 «Про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності».

Визнати протиправним та скасувати наказ виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 21.03.2013 №107 «Про фінансування ОКДЮСШ «Колос» у 2013 році».

3. Стягнути з Державного бюджету на користь Позашкільного закладу «Черкаська обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа обласної організації ВФСТ «Колос» (код ЄДРПОУ 25213257) кошти сплаченого судового збору за подання адміністративного позову в розмірі 1215,65 грн. (одну тисячу двісті п'ятнадцять гривень 65 коп.).

4. Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з моменту отримання повного тексту постанови в порядку, передбаченому ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

5. Копію постанови направити сторонам.

Суддя А.М. Бабич

Повний текст постанови виготовлений 31.05.2013

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2013
Оприлюднено05.06.2013
Номер документу31597997
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1511/13-а

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 22.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 28.05.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні