КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 823/1511/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Бабич А. М. Суддя-доповідач: Грищенко Т.М.
У Х В А Л А
Іменем України
29 жовтня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Грищенко Т.М.,
суддів Лічевецького І. О., Мацедонської В.Е.,
при секретарі Киш С.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 28 травня 2013 року по справі за адміністративним позовом Позашкільного закладу «Черкаська обласна комплексна дитячо - юнацька спортивна школа обласної організації ВФСТ «Колос» до Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 28 травня 2013 року адміністративний позов Позашкільного закладу «Черкаська обласна комплексна дитячо - юнацька спортивна школа обласної організації ВФСТ «Колос» до Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправними та скасування рішень задоволено:
- визнано протиправним та скасовано рішення виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.02.2013 № 6 «Про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використання неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій» та від 03.04.2013 № 8 «Про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності»;
- визнано протиправним та скасовано наказ виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 21.03.2013 №107 «Про фінансування ОКДЮСШ «Колос» у 2013 році».
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою в якій просить суд скасувати постанову суду першої інстанції, вважаючи її незаконною та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, пояснення представників сторін, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотримання норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясовних обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Судом першої інстанції при розгляді даної справи встановлено, що виконавчою дирекцією Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати непрацездатності було проведено перевірку використання коштів Фонду позивачем за період з 01.10.2012 до 31.12.2012 року.
За результатами проведеної перевірки відповідачем складено Акт від 01.02.2013 р. за №19, в якому зазначено, що за 4 квартал 2012 року, згідно зі звітними даними, позивач витратив на оплату праці за рахунок коштів Фонду 71593 грн. 56 коп. Разом з тим, при проведенні перевірки було встановлено, що штатний розклад позивача становить 11 одиниць, в т.ч. одна штатна одиниця директора, одна штатна одиниця інструктора-методиста, одна штатна одиниця головного бухгалтера, 8 штатних одиниць тренерів-викладачів. Фактично заповнено 6 штатних одиниць тренерів-викладачів (3,5 штатних одиниць, що фінансуються за рахунок коштів Фонду (у т.ч. 1 тренер-викладач, який працює на 0,5 ставки) та 2,5 штатних одиниць, що фінансується за рахунок коштів обласного бюджету), тобто в цьому періоді не було заповнено 2 штатні одиниці. У зв'язку з цим відповідачем зроблено висновок про порушення вимог п. 8 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 року №993, щодо обов'язку мати у штатному розписі міської спортивної школи не менше, ніж 8 посад тренера-викладача.
На підставі вказаного акту відповідачем було прийнято рішення №6 від 19.02.2013 року про повернення позивачем коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, неправомірно використаних (не за цільовим призначенням), у тому числі фінансові санкції, на загальну суму 107390 грн. 56 коп.
В подальшому, у зв'язку з несплатою позивачем вищевказаної суми відповідач 03.04.2013р. прийняв рішення №8 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення коштів Фонду, яким позивача додатково зобов'язано сплатити пеню в розмірі 3436 грн. 00 коп. та повернути неправомірно використані кошти з урахуванням штрафу.
У зв'язку з виявленими порушеннями, відповідач 21.03.2013 р. видав наказ №107, яким зупинив фінансування за рахунок коштів Фонду ОКДЮСШ «Колос» до укомплектації штату школи відповідно до спеціалізації та повернення в повному обсязі коштів згідно з рішенням № 6 від 19.02.2013 на поточний рахунок відповідача.
Позивач, не погоджуючись з вище вказаними рішеннями відповідача та наказом, звернувся до суду.
Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія Київського апеляційного адміністративного суду зазначає наступне.
Так, відповідно до Статуту позивача, останній зареєстрований рішенням Черкаського міськвиконкому №157 від 10.03.1998 року, місцезнаходження: м. Черкаси, вул. Смілянська, 78. Засновником позивача є Черкаська обласна організація Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» АПК України.
Відповідно до рішення засідання президії Черкаської обласної організації ВФСТ «Колос» АПК України від 10.01.2012 р. позивачу було затверджено на 2012-2013 роки спеціалізовані відділення з видів спорту: дзюдо, важка атлетика, кінний спорт, футбол.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснюється відповідно за рахунок коштів власника (засновника), відповідного бюджету, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, інших джерел, не заборонених законодавством. Умови оплати праці працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, заснованих органами державної влади та органами місцевого самоврядування, розробляє та затверджує у визначеному порядку центральний орган виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту.
Пунктом 8 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 05.11.2008 року № 993 (далі - Положення №993) визначено, що спортивна школа у місті повинна мати у штатному розписі не менше ніж вісім посад тренера-викладача, у сільській місцевості - чотири (спортивна школа для інвалідів - відповідно чотири і три), а також власну або орендовану матеріально-технічну базу, науково-методичне і медичне забезпечення, необхідні кошти, зокрема фонди оплати праці. У комплексних дитячо-юнацьких спортивних школах діють відділення не менш як з двох видів спорту.
Відповідно до п. 2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року № 16, що був чинний на момент виникнення спірних правовідносин, за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування), зокрема, на оплату праці працівників ДЮСШ, штат яких укомплектований відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.
При обчисленні заробітної плати працівників ДЮСШ, які утримуються за рахунок коштів Фонду, застосовуються умови оплати праці, передбачені для працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач є спортивною школою у місті, а тому, відповідно до п. 8 Положення №993 зобов'язаний мати у штатному розписі не менше ніж вісім посад тренерів - викладачів.
Судом першої інстанції було встановлено, що у позивача, відповідно до його спеціалізації, у четвертому кварталі 2012 року працювало вісім тренерів - викладачів. Даний факт підтверджується матеріалами справи, зокрема, наказами про прийняття на посади тренерів - викладачів, звітами форми 1-ДФ. Крім того, середньорічна кількість посад тренерів - викладачів, як того і вимагає звітність, становила теж вісім тренерів. При цьому, допускалось зарахування до вказаної кількості тренерів - викладачів, які працювали на пів-ставки. Ці обставини не суперечать вимогам п. 8 цієї ж постанови, доповненої Постановою Кабінету Міністрів України від 24.07.2013 року №549 «Про внесення змін до Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу», згідно з п.2 ст.8 якого перше речення абзацу другого було викладене в такій редакції: «Спортивна школа у місті повинна мати у штатному розписі не менше ніж вісім ставок тренера-викладача…», Тобто, йдеться про вісім ставок тренера - викладача за штатним розписом. Вказана кількість ставок мала місце у штатному розписі позивача на 2013 рік, що підтверджується вказаним документом, поданим позивачем до суду.
В контексті вище викладено, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, з яким погоджується колегія суддів, що рішення відповідача від 19.02.2013 року №6 про повернення Фонду неправомірно використаних коштів та застосування штрафу на загальну суму 107390 грн. 56 коп., а також рішення від 03.04.2013 р. №8 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, яким позивача зобов'язано сплатити пеню в розмірі 3436 грн. 00 коп. та застосовані штрафні санкції в сумі 10739 грн. 00 коп., є неправомірними та підлягають скасуванню.
Колегія суддів також погоджується з позицією суду першої інстанції щодо скасування наказу відповідача від 21.03.2013 р. за №107 виходячи з наступного.
Згідно з абз. 4 ст. 119 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).
Відповідно до п. 4.2. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 31.07.2012 №44 фінансування ДЮСШ Центральних рад ФСТ припиняється у разі виявлення порушень використання коштів Фонду, несвоєчасного повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду відповідно до умов договору про часткове фінансування ДЮСШ згідно з наказом Виконавчої дирекції Фонду, а фінансування ДЮСШ регіональних організацій ФСТ та ДЮСШ, що їм не підпорядковані, - відповідно до умов договору про часткове фінансування ДЮСШ за наказом виконавчої дирекції відділення Фонду.
Колегія суддів звертає увагу, що відповідач своїм наказом від 21.03.2013 р. №107 зупинив фінансування позивача за рахунок коштів Фонду до укомплектації штату школи відповідно до спеціалізації у зв'язку з неповерненням позивачем неправомірно використаних коштів Фонду відповідно до рішення від 19.02.2013 № 6, яке оскаржується в рамках цієї справи.
Зважаючи на той факт, що прийняттю відповідачем спірного наказу передувало прийняття ним спірного рішення від 19.02.2013 № 6, правомірність якого станом на 21.03.2013 р. не була підтверджена, даний наказ підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вище викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції щодо правомірності прийняття відповідачем рішень від 19.02.2013 р. №6, від 03.04.2013 р. №8 та наказу від 21.03.2013 р. № 107.
Згідно ст.198 ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно становив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 195,196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, - зашити без задоволення.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 28 травня 2013 року, - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту прийняття, проте, може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подачі в 20-ти денний строк з дня складення ухвали в повному обсязі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, з подачею документу про сплату судового збору, а також копій касаційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі, та копій оскаржуваних рішень судів першої та апеляційної інстанцій.
Головуючий суддя Т.М.Грищенко
Судді І. О. Лічевецький
В.Е.Мацедонська
.
Головуючий суддя Грищенко Т.М.
Судді: Лічевецький І.О.
Мацедонська В.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2013 |
Оприлюднено | 13.11.2013 |
Номер документу | 35173573 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грищенко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні