ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 травня 2013 рокуСправа №827/1210/13-а
Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Кримбал-Трейд» до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000591500 від 12.04.2013 року,
встановив:
Приватне підприємство «Кримбал-Трейд» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000591500 від 12.04.2013 року. Вказує, що 28.04.2013 року позивачем було отримано податкове повідомлення-рішення № 0000591500 від 12.04.2013 року ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя ДПС про нарахування штрафу в розмірі 170,00 грн. Вважає, що оскаржуване рішення прийнято з порушенням норм діючого законодавства України.
Ухвалою від 29.04.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі. Ухвалою від 29.04.2013 року закінчено підготовче провадження по справі та призначено до судового розгляду.
До початку судового засідання від представника відповідача надійшла заява про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі (а.с.36).
До початку судового засідання від представника відповідача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження. Проти задоволення позову заперечує у повному обсязі (а.с.37).
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам на підставі пункту 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
В порядку статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судом встановлено наступне: Приватне підприємство «Кримбал - Трейд» є юридичною особою, знаходиться на податковому обліку в органах державної податкової служби.
01.04.2013 року Державною податковою інспекцією у Балаклавському районі м. Севастополя ДПС була проведена камеральна перевірка ПП «Кримбал-Трейд» з питання своєчасності подання податкової звітності по орендній платі за землі державної або комунальної власності на 2013 рік. За результатами перевірки було складено акт № 184/1500/34680417/33 від 01.04.2013 року (а.с.8). В ході перевірки було встановлено порушення з боку позивача п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, що виразилось у неподанні податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2013 рік.
На підставі акту перевірки № 184/1500/34680417/33 від 01.04.2013 року керівництвом ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя ДПС було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000591500 від 12.04.2013 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій з земельного податку в розмірі 170,00 грн. (а.с.7).
Рішенням Севастопольської міської Ради № 3854 від 12.09.2012 року, розірвано з Приватним підприємством «Кримбал-Трейд» договір оренди від 19.10.2007 року, зареєстрований 03.12.2007 року під № 040765800130, земельної ділянки загальною площею 1,4162 га, розташованої по вул. Гончарна, 10, наданого для реконструкції та обслуговування будівель та споруд виробничої ділянки цеху кераміки, у зв'язку з невиконанням орендарем договірних зобов'язань, в тому числі систематичної несплати орендної плати за користування земельної ділянки (а.с.10). Рішення набуло чинності 12.09.2012 року.
30.11.2012 року за вих. № 38/11-12 ПП «Кримбал-Трейд» направило на адресу Севастопольської міської Ради супровідний лист разом з угодою про дострокове розірвання договору оренди земельної ділянки (в 3-х екземплярах), з актом приймання-передачі земельної ділянки (в 3-х екземплярах) та заявою ПП «Кримбал-Трейд» до Головного управління Держземагентства в м. Севастополі від 30.11.2012 року № 37/11-12 про здійснення державної реєстрації угоди про дострокове розірвання договору оренди земельної ділянки (а.с.11).
18.01.2013 року вх. № 145/10 до ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя ДПС від ПП «Кримбал-Трейд» надійшов лист з відомостями про те, що ПП «Кримбал-Трейд» не буде розраховувати суму орендної плати та подавати до податкової інспекції податкову декларацію про плату за землю за поточний 2013 рік, у зв'язку з розірванням договору оренди земельної ділянки, розташованої по вул. Гончарна, 10 в м. Севастополі (а.с.9).
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - Кодекс № 2755) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з п.п. 16.1.4 п. 16 Кодексу № 2755 платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Частиною першою статті 206 Земельного кодексу України від 25.10.2001 року № 2768-ІІІ (далі-Кодекс № 2768) передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.
Згідно з п.п. 269.1.2 п. 269.1 ст. 269 Кодекс № 2755 платниками податку є землекористувачі.
Відповідно до п.п. 270.1.1. п. 270.1 ст. 270 Кодексу № 2755 об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Згідно з пунктів 288.1 - 288.3 Кодексу № 2755 підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Кодексу № 2755 податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Згідно з п. 286.2 ст. 286 Кодексу № 2755 платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
З урахуванням вищевикладеного суд дійшов до висновку, що з підстав того, що у користуванні ПП «Кримбал-Трейд» будь-яка земельна ділянка не перебуває, що у повному обсязі підтверджено матеріалами справи та письмовими доказами, тому вимоги Податкового кодексу України щодо необхідності подання позивачем податкової декларації про плату за землю за 2013 рік не розповсюджуються.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням викладених правових норм та аналізу правовідносин, суд дійшов до висновку про протиправність дій відповідача щодо прийняття податкового повідомлення - рішення № 0000591500 від 12.04.2013 року, яке в свою чергу підлягає скасуванню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби № 0000460222 від 13 грудня 2012 року.
3. Стягнути з Державного Бюджету України (код ЕДРПОУ 38022717, ГУ ДКС України у м. Севастополі МФО 824509, р/р 31214206784001, код платежу 35884906) на користь Приватного підприємства «Кримбал-Трейд» (99003, м. Севастополь, вул. Кожанова, 10, кв. 2, код ЄДРПОУ 34680417, відомості про поточні рахунки в установах банку в матеріалах справи відсутні) суму судового збору в розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні 41 копійка).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.І. Майсак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2013 |
Оприлюднено | 07.06.2013 |
Номер документу | 31656539 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Майсак О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні