20-2/265
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
справа № 20-2/265
ПОСТАНОВА
і м е н е м У к р а ї н и
"05" грудня 2006 р. 10:50 м. Севастополь
Господарський суд міста Севастополя в складі:
судді Шевчук Н.Г.,
при секретарі: Соколові Д.В.,
за участю представників:
позивача - Кириченко І. М., директор,
Мартюк Т.В., довіреність № 152 від 10.07.2006;
відповідача –Чикалко О. О., довіреність № 03-15/1250 від 03.05.2006.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми “ГорСевМолПром”
до Севастопольської міської Ради
про визнання за позивачем права на розроблення проекту відведення земельної ділянки та спонукання відповідача надати згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма “ГорСевМолПром” (далі –ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром”) звернулось з адміністративним позовом до Севастопольської міської Ради про визнання за позивачем права на розроблення проекту відведення земельної ділянки та спонукання відповідача надати згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу.
Під час підготовчого провадження по справі позивач 25.10.2006 та 29.11.2006 у передбаченому статтею 51 Кодексу адміністративного судочинства змінював предмет позову і окрім вказаних вище позовних вимог просить також визнати дії Севастопольської міської Ради по затримці розгляду клопотання ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” про надання згоди на розроблення проекту відведення зазначеної земельної ділянки і прийняттю рішення № 829 від 11.10.2006 про відмову надати згоду на розроблення проекту відведення незаконними, протиправними і такими, що суперечать діючому законодавству України, яке регулює земельні правовідносини; просить визнати недійсним і скасувати рішення Севастопольської міської Ради № 829 від 11.10.2006 (арк. с. 27-31, 59-62).
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на норми статей 123, 124 Земельного кодексу України, частини 6 статті 16 Закону України “Про оренду землі”, пункту 2.5 Положення про порядок передачі в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення.
Севастопольська міська Рада з позовом не погоджується і вважає, що позивачу правомірно відмовлено у наданні згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки. При цьому відповідач посилається на те, що в матеріалах вибору земельної ділянки відсутня інформація про власника пішохідних доріжок, які знаходяться на цій ділянці, та відсутня згода їх власника і умови знищення цих доріжок (арк. с. 47-48).
Клопотання відповідача про направлення судом запиту до ДКП “Ремонтно-експлуатаційне підприємство № 17” про наявність на балансі підприємства пішохідних доріжок по вул. Одеська в районі будинку № 27 (арк. с. 58) з урахуванням положення статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України залишене судом без задоволення за відсутності причин, через які ці докази не можуть бути надані стороною самостійно.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, та дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з таких підстав.
Відповідно до статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.
Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.
Статтею 123 Земельного кодексу України встановлений порядок надання у постійне користування земельних ділянок юридичним особам, а тому в силу положень статті 124 цього Кодексу у такому ж порядку здійснюється і передача земельних ділянок юридичним особам в оренду.
Відповідно до цього порядку надання земельних ділянок юридичним особам в оренду здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
Умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Форма типового договору, нормативи та строки розробки проектів відведення земельних ділянок визначаються Кабінетом Міністрів України.
Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки в оренду із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.
Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку. Рішення про відмову у наданні земельної ділянки в користування має містити мотивовані пояснення з посиланням на відповідні положення нормативно-правових актів, затвердженої містобудівної документації та документації із землеустрою.
Згідно положення пункту 15 статті 151 цього Кодексу матеріали погодження місця розташування об'єкта повинні включати: викопіювання з генерального плану або іншої містобудівної документації населеного пункту, копію плану земельної ділянки з нанесенням на ній варіантів розміщення об'єкта із зазначенням загальної площі, яку необхідно вилучити. Зазначаються також склад угідь земельної ділянки, що вилучається, та умови її відведення.
Відповідно до пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2002, до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Розмежування земель державної і комунальної власності в адміністративних межах міста Севастополя не відбулося, а тому повноваження щодо розпорядження землями в межах міста належать Севастопольській міській Раді.
Спірна земельна ділянка розташована в межах міста Севастополя.
ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” з супровідним листом № 41 від 18.05.2006 направило після доопрацювання до Севастопольської міської Ради всі необхідні матеріали для отримання згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу по вул. Одеська в районі будинку № 27 (арк.с. 7).
Листом № 03-15/2910 від 20.09.2006 Севастопольська міська Рада повідомила ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” про розгляд його клопотання на сесії міської Ради і відсутність позитивного рішення (арк. с. 9).
Тобто, клопотання позивача було розглянуте Севастопольською міською Радою поза межами встановленого одномісячного строку, що є неправомірною бездіяльністю суб'єкта владних повноважень.
Рішенням ІV сесії V скликання Севастопольської міської Ради № 829 від 11.10.2006 за результатами розгляду матеріалів ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” про відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для обслуговування торгівельно-офісного комплексу та організації паркування автотранспортних засобів відмовлено у наданні згоди на розроблення проекту відведення цієї земельної ділянки (арк. с. 32, 49).
Мотивами відмови у цьому рішенні вказуються рішення постійної комісії міської Ради з питань містобудівної політики, регулювання земельних і водних відносин про відмову у наданні земельної ділянки ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” у зв'язку з наявністю на земельній ділянці об'єктів загального користування (пішохідна доріжка), зелених насаджень, які не належать позивачу, і відсутністю у наданих матеріалах згоди власника об'єкту благоустрою на їх знищення (реконструкцію).
В силу норм статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Якщо особа, яка бере участь у справі, не може самостійно надати докази, то вона повинна зазначити причини, через які ці докази не можуть бути надані, та повідомити, де вони знаходяться чи можуть знаходитися. Суд сприяє в реалізації цього обов'язку і витребовує необхідні докази.
Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.
Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Суд в ухвалі від 04.10.2006 про відкриття провадження в адміністративній справі та у у попередніх засіданнях і у процесі судового розгляду справи пропонував відповідачу надати докази в підтвердження позиції Севастопольської міської Ради по спору, що розглядається.
Рішення постійної комісії міської Ради з питань містобудівної політики, регулювання земельних і водних відносин про відмову у наданні земельної ділянки ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” відповідачем на вимогу суду не надане.
У наданих позивачем до клопотання про надання згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки документах містяться позитивні висновки органів, з якими погоджуються матеріали вибору земельної ділянки, в тому числі і Севастопольського міського головного управління земельних ресурсів, Управління міського будівництва і архітектури, Севастопольської міської державної адміністрації (арк.. с. 33-38).
Про наявність на цій земельній ділянці об'єктів загального користування - пішохідної доріжки та її власника, з яким слід погодити питання її знищення чи реконструкції у цих документах не вказується.
Докази наявності на розгляді 11.10.206 сесією Севастопольської міської Ради матеріалів ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” про відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу документів, які містили б інформацію про наявність на цій земельній ділянці об'єктів благоустрою загального користування (пішохідної доріжки), відсутні.
Відповідачем у якості доказу розташування на цій земельній ділянці об'єктів загального користування наданий лист комунального підприємства “Дорожньо-експлуатаційне управління” Севастопольської міської ради № 448 від 30.11.2006, який наданий відповідачу у відповідь на його запит від 29.11.2006 (арк. с. 72).
Однак, цей лист не може бути доказом правомірності дій відповідача, оскільки він не існував на час розгляду Севастопольською міською Радою клопотання позивача про відведення земельної ділянки і не міг бути врахований при винесенні рішення міської Ради № 829 від 11.10.2006 про відмову у наданні згоди на розроблення проекту відведення цієї земельної ділянки.
Окрім того, у цьому листі повідомляється про наявність на балансовому обліку ДЕУ а/бетонного тротуару по вул. Одеській без зазначення конкретної адреси, відсутні докази в підтвердження викладеної у листі інформації, а тому він не є доказом наявності на земельній ділянці площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) належних ДЕУ об'єктів.
Таким чином, мотиви відмови відповідачем у наданні позивачу згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу, суперечать матеріалам, які розглядались Севастопольською міською Радою при прийнятті рішення № 829 від 11.10.2006.
Викладене свідчить про те, обставини, які могли б слугувати підставою для відмови позивачу у наданні згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки на день прийняття Севастопольською міською Радою рішення № 829 від 11.10.2006 були відсутні.
За таких обставин бездіяльність позивача, який у встановлений законодавством одномісячний строк не розглянув клопотання ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” і не дав згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки, а також рішення Севастопольської міської Ради № 829 від 11.10.2006 про відмову надати згоду ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” на розроблення проекту відведення земельної ділянки є протиправними, рішення Севастопольської міської Ради № 829 від 11.10.2006 підлягає скасуванню.
Що стосується вимоги позивача про визнання права ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу, то відповідно до положень статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України такий спір не відноситься до компетенції адміністративних судів, а тому згідно пункту 1 частини 1 статті 157 цього Кодексу провадження у справі в цій частині вимог ухвалою суду від 05.12.2006 закрито, оскільки в цій частині справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Вимога позивача про зобов'язання Севастопольської міської Ради прийняти рішення про надання згоди ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу не може бути задоволена, оскільки відповідно до положень статті 123 Земельного кодексу України прийняття рішення про надання згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки відноситься до повноважень районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
У судовому порядку Севастопольська міська Рада не може бути зобов'язана прийняти рішення саме про надання згоди ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Суд може зобов'язати Севастопольську міську Раду у відповідності з діючим законодавством розглянути клопотання ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” про надання згоди ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” на розроблення проекту відведення земельної ділянки та за результатами цього розгляду прийняти відповідне рішення.
Проте така вимога позивачем не заявлялась, а Кодекс адміністративного судочинства України не надає суду права на вихід за межі позовних вимог.
За клопотанням позивача ухвалою від 25.10.2006 у передбаченому статтями 117, 118 Кодексу адміністративного судочинства України судом були вжиті заходи забезпечення адміністративного позову у вигляді заборони Севастопольській міській Раді приймати рішення щодо земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) до ухвалення рішення у цій справі.
Прийняття постанови у справі є підставою для скасування цих заходів.
Беручи до уваги викладене та керуючись статтями 157-163 Кодексу адміністративного судочинства України №2747-ІV від 06.07.2005, суд
п о с т а н о в и в:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправною бездіяльність Севастопольської міської Ради (99011, м.Севастополь. вул. Леніна, 3) по нерозгляду у встановлений законодавством одномісячний строк клопотання товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми “ГорСевМолПром” (99003, м.Севастополь. вул. Токарєва, 3, код 30026410) на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу.
3. Визнати протиправним і скасувати рішення Севастопольської міської Ради № 829 від 11.10.2006 “Про відмову надати згоду ТОВ ВКФ “ГорСевМолПром” (99003, м.Севастополь. вул. Токарєва, 3, код 30026410) на розроблення проекту відведення земельної ділянки по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для обслуговування торгівельно-офісного комплексу та організації паркування автотранспортних засобів”.
4. В частині позовних вимог про зобов'язання Севастопольської міської Ради прийняти рішення про надання згоди товариству з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційній фірмі “ГорСевМолПром” на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27) для організації паркування автотранспортних засобів та обслуговування торгівельно-офісного комплексу відмовити.
5. Скасувати заходи забезпечення адміністративного позову у вигляді заборони Севастопольській міській Раді приймати рішення щодо земельної ділянки площею 0,16 га по вул. Одеська (в районі будинку № 27), які були вжиті ухвалою від 25.10.2006.
6. Роз'яснити сторонам, що:
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Н.Г.Шевчук
20.10.2006
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 316724 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Шевчук Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні