П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2013 року м. Чернівці Справа № 2а-3182/10/2470
11:50
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Боднарюка О.В.;
за участю секретаря судового засідання -Антонюка О.В.;
з участю:
представника позивача -Загороднюк К.Г.;
представник відповідача - не з'явився;
представник третьої особи - не з'явився;
представник третьої особи - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Чернівецькій області до Головного управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької облдержадміністрації, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Українська державна корпорація по виконанню монтажних і спеціальних будівельних робіт «Укрмонтажспецбуд» та Державне підприємство «Закордонмонтажспецбуд» про зобов'язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ :
Державна фінансова інспекція в Чернівецькій області (далі-позивач) звернулася з адміністративним позовом до Головного управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації (далі-відповідач), в якому (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог) просила суд зобов'язати Головне управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації виконати вимоги КРУ в Чернівецькій області від 11.05.2010 року №24-02-11-15/3227, а саме: відобразити в обліку дебіторську заборгованість по розрахунках із Українською державною корпорацію по виконанню монтажних і спеціальних будівельних робіт "Укрмонтажспецбуд" та Державним підприємством "Закордонмонтажспецбуд" на суму завищень обсягів та вартості відновлювальних робіт на 16 мостових переходах Заставнівського та Глибоцького районів Чернівецької області - 10576458,00 грн. та 211529,00 грн. відповідно; провести претензійно-позовну роботу з генеральним підрядником Українською державною корпорацією по виконанню монтажних і спеціальних будівельних робіт "Укрмонтажспецбуд" та технічним наглядом Державним підприємством "Закордонмонтажспецбуд" щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення до Державного бюджету коштів або виконання відповідного обсягу робіт.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Контрольно-ревізійним управлінням в Чернівецькій області було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Головного управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації за період з 19.08.2008 року по 01.03.2010 року.
За результатами проведеної ревізії Головного управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації , встановлено ряд фінансових порушень, які зафіксовані в акті ревізії від 23.04.2010 року №24-02/186.
Позивач зазначив, що згідно із договором підряду від 19.08.2008 року №6 укладеним між відповідачем та Українською державною корпорацією по виконанню монтажних і спеціальних будівельних робіт "Укрмонтажспецбуд", останній у 2008 році зобов'язався виконати роботи з відновлення (капітальний ремонт) 16 мостових переходів Глибоцького та Заставнівського районів Чернівецької області, що перебувають у комунальній власності та які постраждали внаслідок стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року у Чернівецькій області на загальну суму 40000,00 тис. грн.
Відповідно до договору від 15.08.2008 року №4 укладеного між Головним управлінням та ДП "Закордонмонтажспецбуд" технічний нагляд за виконанням робіт повинен був здійснюватись ДП "Закордонмонтажспецбуд".
Під час позапланової ревізії проведено контрольні обміри відновлювальних робіт на зазначених вище 16 мостових переходах, якими встановлено завищення їх обсягів та вартості на суму 10576458 грн., чим порушено вимоги п.3.3.10.1 ДБН Д.1.-1-2000 "Правил визначення вартості будівництва", затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 №174.
Також, відповідачем зайво оплачено ДП "Закордонмонтажспецбуд" кошти в сумі 211529,00 грн. за послуги технагляду за виконання робіт, які фактично не були виконані.
Відповідач та треті особи заперечення на адміністративний позов не надали.
В ході судового розгляду представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі посилаючись на обґрунтування викладенні в позовній заяві.
Представник відповідача та представники третіх осіб в судове засідання не з'явились, будучи належним чином повідомленими про час, дату та місце судового засідання.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин, розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, та перевіривши матеріали адміністративної справи, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Судом встановлено такі обставини та відповідні їм правовідносини.
19 серпня 2008 року між Головним управлінням регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації як замовником та Українською державною корпорацією по виконанню монтажних і спеціальних будівельних робіт "Укрмонтажспецбуд" (надалі - УДК "Укрмонтажспецбуд") як генеральним підрядником було укладеного договір № 6 на виконання робіт з відновлення (будівництво, капітальний та поточний ремонт) вулиць, доріг, мостів та інших об'єктів дорожнього господарства, що перебувають у комунальній власності. Згідно умов даного договору та у відповідності до Порядку використання у 2008 році субвенцій з Державного бюджету для ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 689 від 02 серпня 2008 року, генеральний підрядник взяв на себе зобов'язання по виконанню робіт з відновлення (будівництво, капітальний та поточний ремонт) вулиць, доріг, мостів та інших об'єктів дорожнього господарства у Глибоцькому, Заставнівському, Кіцманському, Новоселицькому, Сокирянському та Хотинському районах Чернівецької області, які постраждали внаслідок стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року, за рахунок коштів, які виділені з державного та обласного бюджетів на загальну суму 40 млн. грн. В договорі зазначено, що роботи вважаються виконаними після підписання акту приймання виконаних робіт, який готує генеральний підрядник і передає для підписання уповноваженому представнику замовника. Цей договір від імені замовника підписав начальник управління Лієв О.С., від імені генерального підрядника президент корпорації Пушкар А.П.(а.с. 112-117 т.1).
Як вбачається з матеріалів справи, та акту ревізії від 23.04.2010 року №24-02/186 для виконання технічного нагляду Замовником в особі начальника Головного управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації Лієва О.С. укладено з Державним підприємством "Закордонмонтажспецбуд" в особі генерального директора Богдана Л.В., договір від 15.08.2008 року №4, згідно з яким підприємство приймає на себе часткове виконання інженерних робіт по виконанню функцій Служби замовника по відновленню об'єктів, що постраждали внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року в Чернівецькій області, що фінансуються за рахунок коштів субвенцій з державного бюджету обласному бюджету для ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року, через Головне управління ОДА відповідно до Переліку робіт, який є невід'ємним додатком до договору.
Перелік робіт включає в себе готування, оформлення та комплектацію правової документації; замовлення та супроводження проектно-кошторисної документації; проведення експертизи; проведення обстеження аварійно-небезпечних ділянок; ведення контролю за технічною документацією будівельного процесу; контроль якості будівельного процесу; технагляд за будівництвом, перевірка відповідності обсягів робіт фактично виконаним; оформлення та візування Актів виконаних робіт; при потребі сприяти генпідряднику в оформленні та наданні необхідних машин, механізмів та вантажоперевезень. Виконання пунктів вищезазначеного переліку робіт узгоджується сторонами по видам робіт (капітальний ремонт, поточний ремонт, повне відновлення) в додатках до договору.
Вартість робіт за цим договором визначена п.3.1 у розмірі 2% від загальної вартості робіт на об'єктах, які визначені протоколами узгодження пооб'єктних переліків, орієнтовна вартість яких 190000,0 тис. грн. та склала 3800,0 тис. грн. Згідно п.3.4 договору, вартість робіт може бути уточнена залежно від реального обсягу фінансування.
На виконання умов договору №6 в ході господарської діяльності також укладались договори субпідряду: договір від 28.10.2008 №28-10/08, укладений між Генпідрядником та ТОВ "ДІА-ЮНАЙТЕД будівельна та торгова група"; договір за серпень б/н, укладений між Генпідрядником та Катеринопільським СП "Агрошляхбуд"; договір від 28.08.2008 №39-СП, укладеного Генпідрядником та приватним підприємством "КТП-РОС"; договір від 03.11.2008 №1/11/2008, укладений між Генпідрядником та ТОВ "Будівельна компанія "Пальміра"; договір від 10.12.2008 №380, укладений між Генпідрядником та філією ДП "Укрдержбудекспертиза" у Чернівецькій області(а.с. 48-50, 53-54, 55-57, 58-60, 70-71 т.1).
КСП "Агрошляхбуд" укладено договір суб-субпідряду від 25.09.2008 №1/09 на проведення робіт по відновленню (капітальному та поточному ремонту) мостів Чернівецької області між субпідрядником КСП "Агрошляхбуд" в особі директора ОСОБА_6 та суб-субпідрядника ПП "Дельта ЮГ" в особі директора Стеценко В.Є.(а.с. 47 т.1).
12 листопада 2008 року між ТОВ "Будівельна компанія "Пальміра" (Замовник) та Чернівецьким відділом комплексного проектування ДП "Укрдіпродор" укладено договір №679(а.с. 72 т.1)
23 жовтня 2009 року листом заступник начальника УБОЗ в Чернівецькій області звернувся до начальника контрольно-ревізійного управління в Чернівецькій області в якому просив виділити спеціалістів КРУ в Чернівецькій області в період з 26.10.09 по 13.11.09 року для проведення контрольних обмірів та відповідної перевірки виконання підрядних робіт по відновленню комунальних мостів (мостових переходів, кладок, берегоукріплень) на території Чернівецької області(а.с. 97-98 т.1).
28 жовтня 2009 року позивач надіслав ініціатору лист в якому зазначив, що враховуючи важливість питань, висвітлених у зверненні, управлінням буде виділено працівника для участі у перевірці в заздалегідь погоджені терміни (а.с.96 т.1).
12 лютого 2010 року начальник УБОЗ надіслав на адресу позивача відповідь на лист від 31.12.2009 року №24-06-14-17/8050, в якому зазначив, що за результатами проведеної перевірки слідчим відділом УБОЗ УМВС України в Чернівецькій області порушено кримінальні справи за фактом заволодіння чужим майном в особливо великих розмірах за ознаками злочину, передбаченого ст.191 ч.5 КК України, зокрема по мостах та мостових переходах: с. Кам'янка - вулиця Незалежності, с. Новий Вовчинець - вулиця Зелена Поляна, с. Опришени - вулиця Накю, с. Слобідка - вулиця Тупікова, с. Старий Вовчинець - вулиця Боснійська, с. Старий Вовчинець - вулиця Черешнева, с. Тереблече - вулиця Першотравнева, с. Тереблече - вулиця Лесі Українки, с. Тереблече - вулиця Чкалова, с. Тереблече - вулиця Маяковського, с. Черепківці - вулиця Молодіжна, с. Баламутівка - вулиця 1-го Травня, с. Боянчук - вулиця Івана Франка, с. Горішні Ширівці - вулиця Прилісна, с. Малий Кучурів - вулиця Комарова, с. Ржавинці - вулиця Гагаріна(а.с. 79-95 т.1).
На підставі листа УБОЗ УМВС України в Чернівецькій області від 23.10.2009 року №25/2737 комісією в складі: представників Замовника - головного спеціаліста Управління регіонального розвитку архітектури та інфраструктури Чернівецької ОДА - Хандущака В.П.; сільського голови - Лучика В.Є.; представника Заставнівської РДА - Павельчука В.В., в присутності головного контролера-ревізора КРУ в області - Видинівської Г.М. та оперуповноваженого в ОВС УБОЗ УМВС України в Чернівецькій області - Бешлея О.В., проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по зазначеним вище об'єктам, які постраждали внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року, та складено дійсні акти про фактично виконані обсяги робіт на вказаних вище об'єктах.
Відповідно до акту контрольного обміру від 15.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому прогоновому в с. Баламутівка вулиця 1-го Травня в Заставнівському районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 739420,0 грн.(а.с.22-32 т.2).
Згідно акту контрольного обміру від 15.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Боянчук вулиця І.Франка в Заставнівському районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 94122,0 грн.(а.с.33-38 т.2).
Відповідно до акту контрольного обміру від 15.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому прогоновому в с. Горішні Ширівці вулиця Прилісна в Заставнівському районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 713023,0 грн.(а.с.39-52 т.2).
Згідно акту контрольного обміру від 15.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Малий Кучурів вулиця Комарова в Заставнівському районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 819280,0 грн.(а.с.53-66 т.2).
Відповідно до акту контрольного обміру від 15.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Ржавинці вулиця Гагаріна в Заставнівському районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 474750,0 грн.(а.с.67-78 т.2).
Згідно акту контрольного обміру від 12.04.2010 року вбачається, що на виконання постанови старшого слідчого ОВС СВ УБОЗ УМВС України в Чернівецькій області від 12.03.2010 року та на підставі постанови Шевченківського районного суду м. Чернівці від 12.03.2010 року комісією в складі: представника Замовника - головного спеціаліста Управління регіонального розвитку архітектури та інфраструктури Чернівецької ОДА - Хандущака В.П.; сільського голови - Чорнея М.Т.; заступника начальника відділу містобудування та архітектури Глибоцької РДА - Баб‘юка П.Д.; в присутності головного контролера-ревізора КРУ в області - Видинівської Г.М. та оперуповноваженого в ОВС УБОЗ УМВС України в Чернівецькій області - Бешлея О.В., проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому з лотків в с. Новий Вовчинець вулиця Зелена Поляна в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 196534,0 грн.(а.с.79-87 т.2).
Відповідно до акту контрольного обміру від 12.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому прогоновому в с. Опришени вулиця Накю в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 542398,0 грн.(а.с.88-100 т.2).
Згідно акту контрольного обміру від 13.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Старий Вовчинець вулиця Боснійська в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 441073,0 грн.(а.с.101-111 т.2).
Відповідно до акту контрольного обміру від 13.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Старий Вовчинець вулиця Черешнева в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 341107,0 грн.(а.с.112-120 т.2).
Згідно акту контрольного обміру від 12.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Слобідка вулиця Тупікова в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 262012,0 грн.(а.с.121-131 т.2).
Відповідно до акту контрольного обміру від 12.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Черепківці вулиця Молодіжна в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 142021,0 грн.(а.с.132-140 т.2).
Згідно акту контрольного обміру від 14.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому прогоновому в с. Тереблече вулиця Лесі Українки в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 624169,0 грн.(а.с.141-150 т.2).
Відповідно до акту контрольного обміру від 14.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Тереблече вулиця Маяковського в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 657886,0 грн.(а.с.151-162 т.2).
Згідно акту контрольного обміру від 14.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому прогоновому в с. Тереблече вулиця Першотравнева в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 834194,0 грн.(а.с.163-175 т.2).
Відповідно до акту контрольного обміру від 14.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому трубному в с. Тереблече вулиця Чкалова в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 694501,0 грн.(а.с.177-185 т.2).
Згідно акту контрольного обміру від 12.04.2010 року вбачається, що комісією проведено контрольні обміри обсягів виконаних робіт по переходу мостовому прогоновому в с. Камянка вулиця Незалежності в Глибоцькому районі Чернівецької області, який постраждав внаслідок стихійного лиха 23-27 липня 2008 року і складено дійсний акт про фактично виконані обсяги робіт на вказаному вище об'єкті. У даному акті встановлено завищення вартості робіт (з ПДВ) на суму 2339988,0 грн.(а.с.186-207 т.2).
Контрольно-ревізійним управлінням в Чернівецькій області було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Головного управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької облдержадміністрації за період з 19.08.2008 по 01.03.2010 року.
За результатами проведеної ревізії було складено акт перевірки від 23.04.2010 року за №24-02/186(а.с. 7-29 т.1).
В акті ревізії зафіксовані порушення, а саме: проведеною ревізією встановлено завищення вартості та обсягів виконаних УДК "Укрмонтажспецбуд" робіт з відновлення 16 мостових переходів Заставнівського та Глибоцького районів, оплачених Управлінням регіонального розвитку архітектури та інфраструктури Чернівецької ОДА, на загальну суму 10576458,00 грн., чим порушено вимоги п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1.-1-2000.
При цьому, в результаті прийняття завищеної вартості обсягів виконаних підрядних робіт на вказану суму та враховуючи п.3.1 Договору №4 від 15.08.2008 року, відповідно до якого вартість послуг складає 2% від обсягу прийнятих робіт, завищено вартість виконаних ДП "Закордонмонтажспецбуд" робіт за технічний нагляд на загальну суму 211529,00 грн.
11 травня 2010 року Контрольно-ревізійне управління в Чернівецькій області направило лист (вимогу) начальнику Головного управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької ОДА Чабану Ю.І. про усунення порушень, виявлених ревізією, а саме відповідача зобов'язано: відобразити в обліку дебіторську заборгованість по розрахунках із УДК "Укрмонтажспецбуд" та ДП "Закордонмонтажспецбуд" на суму завищень обсягів та вартості відновлювальних робіт на 16 мостових переходах Заставнівського та Глибоцького районів Чернівецької області - 10576458,00 грн. та 211529,00 грн. відповідно.
Провести претензійно-позовну роботу з генеральним підрядником Українською державною корпорацією по виконанню монтажних і спеціальних будівельних робіт "Укрмонтажспецбуд" та технічним наглядом Державним підприємством "Закордонмонтажспецбуд" щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення до Державного бюджету коштів або виконання відповідного обсягу робіт(а.с. 30 т.1).
Відповідно до вироку Шевченківського районного суду м. Чернівці від 20 червня 2012 року (який набрав законної сили) засуджено осіб (суб'єктів господарської діяльності), які в різній співучасті вчинили злочини пов'язані з ліквідацією наслідків стихійного лиха:
ОСОБА_16 визнано винним за ст. 27 ч.2, ч.5 -ст. 191 ч.5 КК України, ст. 27 ч.2, ч.5 - ст. 364 ч.2 КК України (в редакції Закону від 05 квітня 2001 року № 2341-ІІІ із змінами, внесеними Законом від 15 квітня 2008 року № 270-VІ), ст. 27 ч.2, ч.5 - ст. 366 ч.2 КК України (в редакції Закону від 05 квітня 2001 року № 2341-ІІІ).
ОСОБА_17 визнано винним за ст. 367 ч.2 КК України (в редакції Закону від 05 квітня 2001 року № 2341-ІІІ).
ОСОБА_18 визнано винним за ст. 358 ч.2 КК України (в редакції Закону від 05 квітня 2001 року № 2341-ІІІ.
ОСОБА_19 визнано винним за ст. 367 ч.2 КК України (в редакції Закону від 05 квітня 2001 року № 2341-ІІІ.
Цивільні позови заступника прокурора Чернівецької області в інтересах держави в особі Головного управління Державного казначейства України у Чернівецькій області про стягнення з ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_6, ОСОБА_20 та ОСОБА_19 на користь держави в відшкодування спричинених злочином збитків суми 400000 гривень, а також про стягнення з ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_19 та ОСОБА_21 на користь держави в відшкодування спричинених злочином збитків суми 5000000 гривень залишено без розгляду.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні, їх функції та правові основи діяльності(на час спірних правовідносин) визначався Законом України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" від 26.01.1993р. № 2939-ХІІ (далі -Закон № 2939).
Пунктами 7, 10 статті 10 Закону №2939 визначено, що Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право: пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Відповідно до ч.1 та ч.4 ст.318 Господарського кодексу України за договором підряду на капітальне будівництво одна сторона (підрядник) зобов'язується своїми силами і засобами на замовлення другої сторони (замовника) побудувати і здати замовникові у встановлений строк визначений договором об'єкт відповідно до проектно-кошторисної документації або виконати зумовлені договором будівельні та інші роботи, а замовник зобов'язується передати підряднику затверджену проектно-кошторисну документацію, надати йому будівельний майданчик, прийняти закінчені будівництвом об'єкти і оплатити їх.
Зміст договору підряду на капітальне будівництво, що укладається на підставі державного замовлення, має відповідати цьому замовленню.
Відповідно до ч.2 ст.875 Цивільного кодексу України договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта.
Згідно ч.4 ст.320 ГК України недоліки виконання робіт чи матеріалів, що використовуються для робіт, допущені з вини підрядника або субпідрядника, повинні бути усунені підрядником за свій рахунок.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.883 ЦК України підрядник відповідає за недоліки збудованого об'єкта, за прострочення передання його замовникові та за інші порушення договору (за недосягнення проектної потужності, інших запроектованих показників тощо), якщо не доведе, що ці порушення сталися не з його вини.
За невиконання або неналежне виконання обов'язків за договором будівельного підряду підрядник сплачує неустойку, встановлену договором або законом, та відшкодовує збитки в повному обсязі.
Згідно п.3.3.10.1 Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Держбуду України від 27 серпня 2000 р. N 174 (в редакції наказу Держбуду України від 17 червня 2003 р. N 85) вартість прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, передбачених в договірній ціні.
Як встановлено матеріалами справи Замовником в особі Головного управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької ОДА було прийнято будівельно-відновлювальні роботи мостових переходів Глибоцького та Заставнівського районів Чернівецької області на загальну суму 13435373,2 грн., які повністю оплачені замовником.
Після проведення вказаних робіт, відповідно до укладених договорів, позивачем як зазначено вище було проведено контрольні обміри та складено відповідні акти та перерахунки вартості робіт, згідно яких сума завищень обсягів та вартості будівельно-відновлювальних робіт на 16 мостових переходах Заставнівського та Глибоцького районів Чернівецької області становить 10576458,00 грн.
На думку суду, позивач обґрунтовуючи позовні вимоги повністю довів той факт, що будівельно-відновлювальні роботи на 16 мостових переходах не відповідають нормативним витратам трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт. З огляду на викладене слід дійти висновку, що УДК "Укрмонтажспецбуд" будучи генеральним підрядником не дотримано умов договору, а так само завищено обсяги робіт. При цьому відповідачем зайво також оплачено ДП "Закордонмонтажспецбуд" кошти в сумі 211529,00 грн. за послуги технагляду, які фактично виконавцем не були виконані, в розрахунку 2% вартості невиконаних робіт, як це передбачено зазначеним вище договором.
Враховуючи викладене вище суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Чернівецькій області є обґрунтованими, а тому адміністративний позов слід задовольнити в повному обсязі.
Згідно п.4 ч.3 ст.129 Конституції України та ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
В ході судового розгляду справи відповідачем та третіми особами не спростовано факти і обґрунтування наведені позивачем.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 79, 86, 94, 158-163, 164, 167 КАС України, суд , -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Головне управління регіонального розвитку, архітектури та інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації виконати вимоги КРУ в Чернівецькій області від 11.05.2010 року №24-02-11-15/3227, а саме: відобразити в обліку дебіторську заборгованість по розрахунках із Українською державною корпорацію по виконанню монтажних і спеціальних будівельних робіт «Укрмонтажспецбуд» та Державним підприємством «Закордонмонтажспецбуд» на суму завищень обсягів та вартості відновлювальних робіт на 16 мостових переходах Заставнівського та Глибоцького районів Чернівецької області - 10576458,00 грн. та 211529,00 грн. відповідно.
3.Провести претензійно-позовну роботу з генеральним підрядником Українською державною корпорацією по виконанню монтажних і спеціальних будівельних робіт «Укрмонтажспецбуд» та технічним наглядом Державним підприємством «Закордонмонтажспецбуд» щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення до Державного бюджету коштів або виконання відповідного обсягу робіт.
Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова у повному обсязі складена 10 червня 2013 року.
Суддя О.В. Боднарюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2013 |
Оприлюднено | 10.06.2013 |
Номер документу | 31700706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні