cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"10" червня 2013 р.Справа № 10/65-10
Господарський суд Хмельницької області у складі: суддя Виноградова В.В., розглянувши матеріали справи
за позовом Хмельницького міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі Хмельницької районної державної адміністрації
до селянського (фермерського) господарства "Світанок" с. Грузевиця Хмельницького району, Хмельницької області
третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області
третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Грузевицька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області
про стягнення 8527,73грн. шкоди завданої самовільним зняттям ґрунтового покриву земельної ділянки
за участю представників сторін:
від позивача: не з'явився
від відповідача: Гнатишен А.С. - голова фермерського господарства
третя особа (державна екологічна інспекція у Хмельницькій області) : Сліпчук О.П. - за довіреністю від 04.01.2013р.
третя особа (Грузевицька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області) : не з'явилась
від прокуратури : Андрущенко О.Ю. - прокурор відділу прокуратури м.Хмельницького
Відповідно до ст.85 ГПК України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
встановив: прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 8527,73 грн. шкоди заподіяної самовільним зняттям ґрунтового покриву земельної ділянки без спеціального дозволу. В обґрунтування вимог вказує на те, що державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель у Хмельницькій області встановлено, що відповідач в порушення ст.182 Земельного кодексу України, самовільно без спеціального дозволу зняв та переніс ґрунтовий покрив (родючий шар ґрунту) на земельній ділянці площею 0,3825 га на території Грузевицької сільської ради за межами с. Грузевиця, Хмельницького району, про що складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 21.08.2009р. №258/09. Зазначає, що розмір шкоди, заподіяної відповідачем становить 8527,73 грн. і обрахований згідно "Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу", затверджену постановою КМУ №963 від 25.07.07р.
Представник прокуратури в судовому засіданні позовні вимоги підтримує. Також повідомив, що відповідно до наказу Генеральної прокуратури України № 108ш від 12.07.2012р. замість Хмельницької міжрайонної природоохоронної прокуратури утворено Хмельницьку міжрайонну прокуратуру з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері.
Відповідач проти позову заперечує, вважає його не обґрунтованим і таким, що не підлягає задоволенню. Зазначає, що рішенням дев'ятої ceciї Хмельницької районної Ради від 05.05.1992 року № 5 та п'ятнадцятої ceciї Хмельницької районної Ради від 01.04.1994 року № 19 фермерському господарству "Світанок" виділено земельну ділянку для ведення селянського (фермерського) господарства загальною площею 43,49 га, яка включає рілля - 6,0 га, неугіддя (болота, кущові зарості) - 37,49 га., що підтверджується довідкою виданою начальником відділу земельних pecypciв Хмельницького району. Вказує на те, що саме на болотах було викопано ставок, що підтверджується довідкою виконкому Грузевицької сільської Ради. Стверджує, що родючий шар ґрунту не знімався, оскільки на болоті i старих торфових виробітках неможливо вести сільське господарство, адже родючого шару ґрунту там не може бути за визначенням.
Зазначає, що став був виритий 1994 року, але Земельний кодекс 1990 року (який був чинний на той час) не передбачав отримання дозволу на зняття родючого шару ґрунту, сучасна нормативна база не потребує отримання дозволу на зняття родючого шару ґрунту. Звертає увагу на проектну документацію щодо меліоративного будівництва 1993р.
Акцентує увагу на тому, що процедуру отримання дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву регламентує Порядок видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву ( родючого шару ґрунту) земельних ділянок, затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах N 1 від 04.01.2005 року. При цьому відповідно до п 3.1. Порядку встановлено, що власники земельних ділянок та землекористувачі, які проводять гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні та інші роботи, зобов'язані отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, якщо це призводить до порушення поверхневого (родючого) шару ґрунту, а відповідно до п. 3.2. Порядку дозвіл не вимагається у випадках, якщо переміщення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) здійснюється в межах однієї й тієї самої земельної ділянки. З посиланням на вищевказане, зазначає ґрунт переміщувався в межах однієї земельної ділянки, тому дозволу на знятті родючого шару ґрунту не потрібно.
Представник третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області письмові пояснення не подав, проте повідомив, що під час перевірки було зафіксовано знятий шар ґрунту і виритий котлован. Крім того , надано письмові пояснення держінспектора з ОНПС Хмельницької області Кобилянського О.О., в яких зазначено, що на підставі звернення громадян 21.08.2009р. була проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства щодо законності знесення та перенесення ґрунтового покриву фермером Гнатишеним А.С. (ФГ "Світанок"). На момент перевірки зафіксовано факт зняття та перенесення ґрунтового покриву на іншу земельну ділянку за відсутності спеціального дозволу органів, що здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель всупереч ст.168 Земельного кодексу України. За цим фактом фермера Гнатишена А.С. було притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 53-3 КУпАП у вигляді накладення штрафу в сумі 425 грн. та нараховано шкоду завдану самовільним зняттям та перенесенням ґрунтового покриву за відсутності спеціального дозволу на суму 8527,73 грн.
Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Грузевицька сільська рада Хмельницького району повноважного представника в судове засідання не направила, причин неявки не повідомила, витребувані судом письмові пояснення та докази не подала.
Ухвалою суду від 22.03.2010р. відповідно до ч.1 ст.79 ГПК України провадження у справі було зупинено до вирішення Хмельницьким міськрайонним судом справи № 2а-1958/10 за позовом Гнатишена Анатолія Степановича до Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення №005963/09 від 25.08.2009р.
Ухвалою суду від 28.05.2013р. провадження у справі поновлено в зв'язку з прийняттям постанови Львівським апеляційним судом від 06.03.2013р. по справі № 27310/10/9104, якою задоволено апеляційну скаргу Гнатишена А.С., постанову Хмельницького міськрайонного суду від 12.05.2010р. у справі №2а-1958/10 скасовано , прийнято нову постанову, якою позов Гнатишена А.С. задоволено, скасовано постанову Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області №005963109 від 25.09.2009р.
Розглядом матеріалів справи встановлено :
Селянське (фермерське) господарство "Світанок" зареєстроване як юридична особа за адресою: с. Грузевиця Хмельницького району, Хмельницької області, код ЄДРПОУ 21323635, що підтверджується довідкою головного управління статистики у Хмельницькій області від 15.12.2009р. №03-03-912, свідоцтвом про державну реєстрацію серфїА01 №097181.
Відповідно до державного акту на право користування землею від 1992р. (зареєстрований в книзі записів державних актів за №11) № 042519 фермеру Гнатишену А.С. виконавчим комітетом Хмельницької районної держадміністрації надано у безстрокове та безоплатне користування для ведення селянського (фермерського) господарства земельну ділянку площею 32,3 га згідно плану.
Відповідно до державного акту на право постійного користування землею від 22.11.1994р. , серія ХМ 000258 фермеру Гнатишену А.С. на підставі рішення Хмельницької районної ради від 01.04.1994р. № 19 надано у постійне користування земельну ділянку площею 11,19 га згідно плану. Земельна ділянка розташована на території р-пу ім. Щорса Хмельницького району, відділок Гречани. Землю надано для ведення селянського (фермерського) господарства.
В матеріалах справи також міститься робочий проект на осушення земельних ділянок для фермерських господарств "Барвінок", "Світанок", "Струмок" від 1993р.
Державною екологічною інспекцією в Хмельницькій області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства щодо законності знесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) на земельній ділянці, яка знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна і належить фермеру Гнатишеву А.С.про що складено акт перевірки від 21.08.2009р. №258/09 . В акті перевірки зазначено , що земельна ділянка площею 32,3 га, була надана в користування фермеру Гнатишину А.С. на підставі Державного акту, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право користування землею за № 11 від 1992р. для ведення селянського (фермерського) господарства. На момент перевірки зафіксовано факт зняття та перенесення ґрунтового (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу органів, що здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель, що є порушенням ст.168 Земельного кодексу України. Розмір земельної ділянки на якій знято ґрунт становить 45*85м, що є 0,3825 га.
Враховуючи акт перевірки , 21 серпня 2009р. державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області складено протокол №005963 про адміністративне правопорушення , а саме порушення ст. 168 Земельного кодексу України - за зняття та перенесення ґрунтового покриву на земельній ділянці , яка перебуває у користуванні фермера Гнатишена А.С.
Постановою №005963/09 від 25.08.2009р. на гр. Гнатишена Анатолія Степановича накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 425 грн. за зняття та перенесення ґрунтового покриву без спеціального дозволу на земельній ділянці , яка перебуває в користуванні фермера Гнатишена А.С.
Державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області було проведено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу Фермерським господарством "Світанок" с.Грузевиця Хмельницького району на земельній ділянці, що розташована по вул. Західно-Окружній у м. Хмельницькому, про що складено відповідний розрахунок.
Розмір шкоди, заподіяної селянським (фермерським) господарством "Світанок" с.Грузевиця Хмельницького району зняттям ґрунтового покриву земельної ділянки без спеціального дозволу обраховано згідно „Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу", затвердженої постановою Кабінету міністрів України №963 від 25.07.2007р., становить 8527,73 грн.
Оскільки селянське (фермерське) господарство "Світанок" с.Грузевиця Хмельницького району в добровільному порядку не сплатило шкоду в розмірі 8527,73 грн., прокурором в інтересах позивача подано позов до суду.
Відповідач звернувся з адміністративним позовом у Хмельницький міськрайонний суд до Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області про скасування постанови Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області №005963109 від 25.09.2009р. про накладення адміністративного стягнення. Постановою Хмельницького міськрайонного суду від 12.05.2010р. в задоволенні позову відмовлено. Постановою Львівського апеляційного суду від 06.03.2013р. по справі № 27310/10/9104 задоволено апеляційну скаргу Гнатишена А.С., постанову Хмельницького міськрайонного суду від 12.05.2010р. у справі №2а-1958/10 скасовано , прийнято нову постанову, якою позов Гнатишена А.С. задоволено, скасовано постанову Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області №005963109 від 25.09.2009р. про накладення адміністративного стягнення.
Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх у сукупності, судом приймається до уваги наступне.
Відповідно до положень ст. 1 Земельного кодексу , ст. 2 Закону України "Про охорону земель" земля є основним національним багатством , що перебуває під особливою охороною держави.
Власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов'язані: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування екологобезпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо; дотримуватися стандартів, нормативів при здійсненні протиерозійних, агротехнічних, агрохімічних, меліоративних та інших заходів, пов'язаних з охороною земель, збереженням і підвищенням родючості ґрунтів; надавати відповідним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування відомості про застосування пестицидів та агрохімікатів; сприяти систематичному проведенню вишукувальних, обстежувальних, розвідувальних робіт за станом земель, динамікою родючості ґрунтів; своєчасно інформувати відповідні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щодо стану, деградації та забруднення земельних ділянок; забезпечувати додержання встановленого законодавством України режиму використання земель, що підлягають особливій охороні; забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням та дотримуватися встановлених обмежень (обтяжень) на земельну ділянку; забезпечувати захист земель від ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур'янами, чагарниками і дрібноліссям; уживати заходів щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу ( ст. 35 Закону України "Про охорону земель" ).
Згідно зі ст.168 Земельного кодексу України ґрунти земельних ділянок є об'єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу органів, що здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель.
При здійсненні діяльності, пов'язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей.
Порядок видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок затверджено наказом Державного комітету України по земельних ресурсах №1 від 04.01.2005 року.
Вимоги зазначеного порядку є обов'язковими для власників земельних ділянок та землекористувачів, діяльність яких пов'язана з порушенням поверхневого (родючого) шару ґрунту.
Відповідно до р.3 Порядку власники земельних ділянок та землекористувачі, які проводять гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні та інші роботи, зобов'язані отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, якщо це призводить до порушення поверхневого (родючого) шару ґрунту (п.3.1).Дозвіл не вимагається у випадках, якщо переміщення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) здійснюється в межах однієї й тієї самої земельної ділянки, що надана для ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва та будівництва індивідуальних гаражів (п.3.2). Дозвіл видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою, у якому повинні бути визначені умови зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель. Якщо в проекті ці умови не визначені чи визначені в неповному обсязі, відповідний орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів відмовляє у видачі дозволу ( п.3.3).
Відповідно до ст.68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища" порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні та фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Відповідно до ст.69 вказаного Закону шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Згідно зі п. „в" ч.1 ст.211 Земельного Кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за псування сільськогосподарських угідь та інших земель, їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами та стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами.
Аналогічні приписи містяться в ст. 56 Закону України "Про охорону земель" юридичні і фізичні особи, винні в порушенні законодавства України про охорону земель, несуть відповідальність згідно із законом. Застосування заходів дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від відшкодування шкоди, заподіяної земельним ресурсам.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства України про охорону земель, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.
Згідно ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно п. б ст.20 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища", до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, а також за додержанням норм екологічної безпеки.
Як вбачається з матеріалів справи інспектором Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області було складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 21.08.2009р., в якому зазначено, що на земельній ділянці, яка перебуває в користуванні відповідача знято та перенесено ґрунтовий покрив родючого шару ґрунту без спеціального дозволу органів , що здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель. Проведено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок зняття ґрунтового покриву ґрунту без спеціального дозволу, що склала 8527, 73 грн., яка заявлена до стягнення.
Розмір шкоди заподіяної внаслідок зняття ґрунтового покриву ґрунту без спеціального дозволу, визначається відповідно до розрахунку, зробленого територіальними органами інспекції Міністерства охорони навколишнього природного середовища України або Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель Держкомзему та її територіальними підрозділами на підставі Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 року № 963.( надалі Методики).
Відповідно до п.1 Методики ця методика спрямована на визначення розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам, юридичним особам, на всіх категоріях земель внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за призначення, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу.
Згідно зі п.7 Методики розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться інспекціями Мінприроди або Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель та її територіальними органами, а розміру шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам, - територіальними органами Держземінспекцією, на підставі матеріалів обстежень земельних ділянок, проведених відповідно до Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 листопада 2000 р. № 1619.
Згідно зі пунктом 3.1 наказу Державного агентства земельних ресурсів України та Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель від 12.09.2007 №110 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо застосування Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару грунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 №963" підставою для здійснення розрахунку розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам, юридичним чи фізичним особам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, є матеріали справи про адміністративне правопорушення, які підтверджують факт вчинення цього правопорушення, а саме: - акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства; - протокол про адміністративне правопорушення; - припис (з вимогою усунення порушення земельного законодавства); - акт обстеження земельної ділянки.
Отже, підставою для здійснення розрахунку розміру шкоди, заподіяної державі або територіальній громаді внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, є зазначені документи в їх сукупності, оскільки саме вони можуть підтвердити сам факт самовільного зайняття земельної ділянки, розмір зайнятої ділянки та період часу, протягом якого вона використовується без належних правових підстав. Така правова позиція викладена в р.3 Постанови ВГСУ від 17.05.2011р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин".
Відповідно до п.п. 4.1., 4.3 Методичних рекомендацій перед проведенням розрахунку розміру шкоди, заподіяної державі, територіальній громаді, юридичній чи фізичній особі (власнику чи користувачу земельної ділянки), здійснюється обстеження земельної ділянки, на якій вчинено правопорушення. Акт обстеження земельної ділянки є невід'ємною частиною розрахунку розміру заподіяної шкоди, оскільки на підставі даного документа визначається площа, на якій заподіяно шкоду, уточнюються категорія земель за основним цільовим призначенням та фактичне використання земельної ділянки, характеристики ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.
Однак, у поданих суду матеріалах справи про адміністративне правопорушення відсутній акт обстеження земельної ділянки, що в свою чергу не підтверджує достовірності проведених держінспектором з ОНПС у Хмельницькій області розрахунку розміру шкоди. Отже , суд не приймає до уваги як належний доказ по справі розрахунок розміру шкоди, який проведений всупереч вимогам Методики від 25.07.2007 року №963 (аналогічна правова позиція викладена у постанові ВГСУ від 05.12.2011р. по справі № 15/5025/1073/11, постанові РАГС від 17.04.2012р. по справі № 16/15/5025/1073/11). Судом звертається увага й на те, що у матеріалах справи відсутній припис (з вимогою усунення порушення земельного законодавства).
Окрім цього , судом приймається до уваги постанова Львівського апеляційного суду від 06.03.2013р. по справі № 27310/10/9104, якою задоволено апеляційну скаргу Гнатишена А.С., скасовано постанову Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області №005963109 від 25.09.2009р. про накладення адміністративного стягнення на Гнатишина А.С. за зняття та перенесення ґрунтового покриву без спеціального дозволу органів, що здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель.
Відповідно до ст.ст. 32 ,33 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно зі ст.43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Враховуючи вищенаведене , суд вважає позовні вимоги необґрунтованими, не підтвердженими належними доказами та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 ГПК України, п. п. 2.10,2.11, 4.6 Постанови Пленуму ВГСУ від 21.02.2013р. № 7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України " судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 1, 12, 33, 43, 44, 49, 82, 84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -
в и р і ш и в:
В позові Хмельницького міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі Хмельницької районної державної адміністрації до селянського (фермерського) господарства "Світанок" с. Грузевиця Хмельницького району, Хмельницької області за участю третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області, третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Грузевицької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області про стягнення 8527,73грн. шкоди, завданої самовільним зняттям ґрунтового покриву земельної ділянки відмовити.
Стягнути з Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницька обл., Хмельницький район, с. Малиничі (код 21318806) доход державного бюджету України по коду класифікації доходів 22030001, символ звітності 206, р/р 31218206783002 УДКСУ у м. Хмельницькому, код отримувача 38045529, банк одержувача ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013 судовий збір в розмірі 1720,50 грн. (одну тисячу сімсот двадцять гривень 50 коп.).
Видати наказ.
Повне рішення складено 10.06.2013р.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 9 прим.:
1 - до справи,
2,3 - позивачу, Хмельницька районна державна адміністрація ( 29000, вул. Кам'янецька, 122/2, м. Хмельницький та Хмельницька область, Хмельницький район, с.Малиничі),
4,5 - відповідачу - селянське (фермерське) господарство "Світанок" (с. Грузевиця Хмельницького району Хмельницької області та 29000, вул. Рибалка, 18/2, кв. 48, м. Хмельницький),
6- Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області (29000, вул. І. Франка 2/2 м. Хмельницький),
7- Грузевицька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області (с. Грузевиця Хмельницького району),
8,9- Хмельницька міжрайонна природоохоронна прокуратура з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері ( 30100, м. Нетішин, вул. Лісова, 6, а/с 498), прокуратура м. Хмельницького.
Позивачу, Грузевицькій сільській раді Хмельницького району , Хмельницькій міжрайонній природоохоронній прокуратурі з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері реком. листом з повідомленням про вручення.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2013 |
Оприлюднено | 12.06.2013 |
Номер документу | 31757931 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні