Ухвала
від 11.06.2013 по справі 812/2557/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Островська О.П.

Суддя-доповідач - Попов В.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2013 року справа №812/2557/13-а

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Попова В.В.,

суддів Лях О.П., Нікуліна О.А.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Ясенівської селищної ради на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2013 р. у справі № 812/2557/13-а за позовом Державної податкової інспекції у м. Ровеньках Луганської області Державної податкової служби до Ясенівської селищної ради , Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна контора" Ясенівської селищної ради про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 39137,00 грн., з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків,-

В С Т А Н О В И В :

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2013 р. у справі № 812/2557/13-а адміністративний позов Державної податкової інспекції у місті Ровеньках Луганської області Державної податкової служби до Ясенівської селищної ради, Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна контора" Ясенівської селищної ради про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 39137,00 грн. - задоволено повністю.

Стягнуто з Ясенівської селищної ради (94781, Луганська область, м. Ровеньки, вул.. Леніна, 18, код ЄДРПОУ 04336990) податкову заборгованість Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна контора" Ясенівської селищної ради (94781, Луганська область, м. Ровеньки, вул.. Леніна, 7, код ЄДРПОУ 36338123) в сумі 39 137, 00 грн. (тридцять дев'ять тисяч сто тридцять сім гривень 00 копійок) шляхом звернення стягнення боргу в дохід Державного бюджету України на кошти Ясенівської селищної ради в управлінні якої перебуває Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна контора" Ясенівської селищної ради:

- заборгованість з податку на додану вартість в сумі 39 137, 00 грн. ( в.т.ч. основний платіж -39 137, 00 грн.) в дохід державного бюджету на р/р 31119029700059, код платежу 14010100, банк ГУДКСУ в Луганській області, МФО 804013, отримувач УДКСУ м. Ровеньки, код 37953384 (державний бюджет).

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач - Ясенівська селищна рада, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову про відмову в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Мотивами апеляційної скарги особа, яка її подала, зазначає порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також невідповідність висновків суду обставинам справи та неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої та апеляційної інстанцій та підтверджено матеріалами справи, відповідач 2 - Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради (ідентифікаційний код юридичної особи 36338123) зареєстроване виконавчим комітетом Ровеньківської міської ради Луганської області в якості юридичної особи 02.04.2009 року за реєстраційним номером № 1 389 102 0000 000642 (а.с.13,14). Крім того, відповідно до довідки №29 від 06.04.2009 року Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради знаходиться на податковому обліку в ДПІ в м. Ровеньки (а.с.28).

Відповідно до свідоцтва №100223869 КП «ЖЕК» Ясенівської селищної ради є платником податку на додану вартість з 23 квітня 2009 року (а.с.12).

Згідно пункту 1.2 розділу 1 Статуту Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради, КП «ЖЕК» Ясенівської селищної ради засноване на комунальній власності територіальної громади смт. Ясенівський і є комунальним унітарним підприємством, утвореним Ясенівською селищною радою (Засновником) в розпорядчому порядку і входить до сфери його управління (а.с.15-19).

Статтею 78 Господарського кодексу України встановлено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Статутний капітал комунального унітарного підприємства утворюється органом, до сфери управління якого воно належить. Розмір статутного капіталу комунального унітарного підприємства визначається відповідною місцевою радою.

Статутний капітал комунального унітарного підприємства підлягає сплаті до закінчення першого року з дня державної реєстрації такого підприємства.

Найменування комунального унітарного підприємства повинно містити слова "комунальне підприємство" та вказівку на орган місцевого самоврядування, до сфери управління якого входить дане підприємство.

Комунальне унітарне підприємство не несе відповідальності за зобов'язаннями власника та органу місцевого самоврядування, до сфери управління якого воно входить.

Комунальне унітарне підприємство очолює керівник підприємства, що призначається органом, до сфери управління якого входить підприємство, і є підзвітним цьому органові.

Збитки, завдані комунальному унітарному підприємству внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.

Особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених цим Кодексом щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом.

Викладене спростовує доводи відповідача Ясенівської селищної ради щодо того, що місцеві органи самоврядування не можуть фінансувати, погашати заборгованість організацій, які ведуть самостійну господарську діяльність, оскільки Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради, КП «ЖЕК» Ясенівської селищної ради засноване на комунальній власності територіальної громади смт. Ясенівський і є комунальним унітарним підприємством, утвореним Ясенівською селищною радою (Засновником) в розпорядчому порядку і входить до сфери його управління.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що посилання відповідача на те, що згідно до статей 2,88, 91 Бюджетного кодексу України місцеві органи самоврядування не можуть фінансувати, погашати заборгованість організацій, які ведуть самостійну господарську діяльність на увагу не заслуговують, оскільки Податковим кодексом України чітко встановлено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесено в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено у податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що сума податкового боргу відповідача з податку на додану вартість дорівнює 39137,00 грн. з яких:

- за основним платежем - 39137,00 грн., що виникла на підставі поданих платником податків податкової декларації з податку на додану вартість від 19.03.2012 року №9080062181 (а.с. 21-22) та податкової декларації з податку на додану вартість від 18.01.2013 року №9085194206 (а.с.23-24). Наявність податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 39137, 00 грн., що обліковується за відповідачем, підтверджується також розрахунком суми недоїмки (а.с.10), висновком про наявність податкового боргу (а.с.9) та обліковою карткою платника податків (а.с.32).

Пунктом 59.1. ст. 59 ПК України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.3 ст. 59 ПК України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Так, через несплату відповідачем суми узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість в установлені законодавством строки, позивач на адресу останнього направив податкову вимогу форми «Ю1» від 01.07.2009 №1/129 на суму 10772,87 грн. Зазначену вимогу відповідач отримав, що підтверджується особистим підписом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги (а.с.25). Податкову вимогу форми «Ю2» від 31.07.2009 №2/154 на суму 16300,87 грн. Зазначену вимогу відповідач отримав, що підтверджується особистим підписом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги (а.с.250). Даних про оскарження відповідачем зазначених податкових вимог судом не встановлено, а тому вони є узгодженими та чинними на час розгляду справи.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Матеріалами справи також підтверджено, що 15.07.2009 до Державного реєстру обтяжень рухомого майна внесено реєстраційний запис, об'єктом якого є все рухоме і нерухоме майно і майнові права КП «ЖЕК» (а.с.11).

Всі вжиті Державною податковою інспекціє у місті Ровеньках Луганської області Державної податкової служби заходи не призвели до добровільного погашення податкового боргу відповідачем.

Пунктом 96.1 статті 96 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесено в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено у податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Відповідно до пункту 96.3 статті 96 Податкового кодексу України, відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволені його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управління якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

ДПІ у м. Ровеньках в порядку ст. 96 Податкового кодексу України звернулось до Ясенівської селищної ради з проханням прийняти рішення щодо погашення податкового боргу КП «ЖЕК» (лист від 18.04.11 №2419/240), але відповіді на це звернення не було надано (а.с.31). Позивач також звертався до Ясенівської селищної ради з проханням розгляду питання на черговій сесії, щодо сплати податків та погашення податкового боргу КП «ЖЕК» (лист від 15.02.2012 року №953/240), але відповіді також не було отримано (а.с.30), тобто ненаданням відповідей на листи ДПІ у м. Ровеньках від 18.04.11 №2419/240 та від 15.02.2012 року №953/240 Ясенівська селищна рада фактично відмовила у задоволенні вимог подання податкового органу державної податкової служби щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу Комунальним підприємством "Житлово-експлуатаційна контора" Ясенівської селищної ради.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки у судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що за Комунальним підприємством "Житлово-експлуатаційна контора" Ясенівської селищної ради обліковується податкова заборгованість з податку на додану вартість в сумі 39137,00 грн., яка є узгодженою та обов'язковою до сплати, та те, що в добровільному порядку сума боргу божником не сплачена, а Ясенівська селищна рада фактично відмовила у задоволенні вимог подання податкового органу державної податкової служби щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу Комунальним підприємством "Житлово-експлуатаційна контора" Ясенівської селищної ради, то позовні вимоги податкового органу щодо стягнення податкового боргу є законними та обґрунтованими та правомірно задоволені.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

Керуючись ст.ст. 185, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Ясенівської селищної ради - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2013 р. у справі № 812/2557/13-а - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Колегія суддів : В.В. Попов

О.П.Лях

О.А.Нікулін

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2013
Оприлюднено12.06.2013
Номер документу31761438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2557/13-а

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Постанова від 16.02.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 29.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 30.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Постанова від 05.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 15.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні