Рішення
від 11.06.2013 по справі 910/7102/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/7102/13 11.06.13 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Стелс"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельно-монтажна компанія 2010"

про стягнення 708 404,68 грн.

Суддя Ярмак О.М.

Представники :

Від позивача: Старовойтова Д.А., Горецький О.В. за дов.

Від відповідача: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

28.05.2013р. у засіданні суду оголошувалась перерва на підставі ст. 77 ГПК України.

Пред'явлені вимоги про стягнення 708 404 грн. заборгованості за договором підряду №АЛТ/10 від 22.04.2011р., з яких 667 588, 52 грн. - основного боргу, 27 869,59 грн. - пені, 1824,75 грн. - суми індексу інфляції, 11 121,82 грн. - три проценти річних від простроченої суми.

Заперечуючи проти позову, відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому вказує, що в договорі підряду №АЛТ/10 від 22.04.2011р. сторонами встановлена відкладальна умова: надходження коштів від генерального замовника на рахунок замовника, з настанням якої у позивача виникає право вимоги оплати, а у відповідача - обов'язок заплатити за виконані роботи. Стверджує, що кошти за виконані будівельні роботи на спірну суму по договору підряду №АЛТ/10 від 22.04.2011р. від генерального замовника не надійшли, у задоволенні позову просить відмовити.

У запереченнях на відзив та поясненнях по справі позивач не погоджується з доводами відповідача та зазначає, що підставою для здійснення розрахунків по договору є акти приймання-передачі, які підписані сторонами, проте замовником всупереч умов договору та вимогам ст.ст. 526, 837, 875 ЦК України не оплачені.

Відповідач у судове засідання 11.06.2013р. свого представника не направив, про дату та час судового розгляду повідомлявся належним чином, що засвідченого підписом уповноваженого представника у розписці суду про перерву у розгляді справи 28.05.2013р.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

22.04.2011р. між позивачем - ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Стелс" (субпідрядник за договором), відповідачем - ТОВ "Будівельно-монтажна компанія 2010" (замовник) та ТОВ «Трансбуд-компані» (генеральний підрядник за договором) був укладений трьохсторонній договір підряду № АЛТ/10.

Відповідно до п.1.1 договору замовник доручив, а субпідрядник зобов'язався відповідно до проектної документації, технічного завдання та умов договору виконати комплекс робіт по виготовленню та монтажу екранованих серверних приміщень (надалі - роботи) на Будівництві нового аеровокзалу міжнародного аеропорту «Львів» , а саме: інжинірингові роботи з розробки проектної (технічної) документації; монтажні роботи зі створення екранованих серверних приміщень і монтажу комп'ютерної фальш підлоги в екранованих приміщеннях; поставка фільтрів та іншого обладнання в екрановані приміщення; сертифікація приміщень № 1.2.128 та № 1.2.29 з наданням пакету документів: протоколи вимірювання ефективності екранування екранованих приміщень; акти відповідності екранованих приміщень вимогам II класу за міждержавними стандартом ГОСТ 30373-95 «Оборудование для испытаний. Камеры экранированные», який введено в дію в Україні з 01 липня 2002 року; паспорти на екрановані приміщення та на встановлення обладнання. Основні параметри об'єкта - загальна площа - 41005,40 м. кв.; пасажирська спроможність - 1000 пасажирів / год., категорія терміналу - "С", характер будівництва - нове будівництво.

Відповідно до п.3.1 договору, договірна ціна робіт визначається відповідно до вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві і становить 1 160 158,92 грн. з ПДВ, яка включає: 80 586,22 грн. з ПДВ вартості робіт по розробці проектної (технічної) документації, згідно кошторису на проектні роботи (додаток № 1 до договору), 658 601,90 грн. з ПДВ вартості будівельно-монтажних робіт, згідно договірної ціна на будівельно-монтажні роботи (додаток № 2), 420 970,80 грн. з ПДВ вартості обладнання, згідно специфікації на обладнання (додаток № 3). Договірна ціна робіт є динамічною.

Умовами п.11.1 договору, фінансування робіт здійснюється за рахунок державних коштів.

Розділом 12 сторони договору погодили порядок проведення розрахунків за виконані роботи, зокрема:

- розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватись із урахуванням положень Загальних умов на підставі актів форми КБ-2в і довідки форми КБ-3, що приймаються виключно по фактичному надходженню коштів на рахунок Замовника від Генерального Замовника, проміжними платежами в міру виконання робіт (п.12.1 договору);

- субпідрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, та готує відповідні документи і подає їх для погодження головному підряднику до 18 числа звітного місяця в 4-х екземплярах. Головний підрядник на протязі 5-ти (п'яти) робочих днів після фактичного огляду результатів виконаних робіт та отримання 4-х екземплярів актів форми КБ-2В та довідки форми КБ-3 зобов'язаний або підписати такі акти, або надати в письмові форми аргументовану відмову в їх підписанні, зазначивши причини відмови в прийнятті робіт та дій необхідних для усунення таких причин. Остаточне приймання виконаних робіт здійснюється замовником шляхом погодження (підписання) актів по формі КБ-2В та довідки по формі КБ-3. Замовник зобов'язаний підписати 4 екземпляри актів по формі КБ-2В та довідки по формі КБ-3 (2 з яких залишаються у замовника, а 2 екземпляри надаються підряднику) на протязі 5-ти робочих днів з моменту отримання від Головного підрядника таких документів. Затвердження (підписання) Замовником актів по формі КБ-2В та довідки по формі КБ-3 здійснюється тільки після підписання вищезазначених документів головним підрядником, при умові їх погодження головним замовником. Оплата виконаних робіт здійснюється протягом 10 (десяти) банківських днів з дня підписання документів замовником у разі надходження таких коштів від генерального замовника на рахунок замовника за умови надання субпідрядником повного комплекту виконавчої документації на роботи виконані в звітному місяці, яка технологічно можлива з урахуванням отриманого авансового платежу (п.12.2 договору);

- замовник перераховує субпідряднику аванс в розмірі 50% від загальної вартості робіт, що становить 650 000,00 грн. з ПДВ протягом 5-ти банківських днів 3 моменту підписання договору (п.12.15);

- кінцеві розрахунки проводяться на протязі 30 днів з дня підписання остаточного акту приймання-передачі робіт. При кінцевих розрахунках замовник утримує вартість робіт виконаних з вини субпідрядника з недоробками та дефектами, що зафіксовані актом приймання-передачі (п.12.16);

- субпідрядник сплачує замовнику вартість послуг головного підряду в розмірі 2,00% від вартості виконаних робіт (на підставі ф. КБ-2В та ф. КБ-3). Сума послуг генерального підряду утримується з оплати за фактично виконані роботи (без вартості обладнання) на підставі актів по формі КБ-2В та довідки по формі КБ-3 за звітний місяць (п.12.17).

17 травня 2011 року відповідач перерахував кошти у сумі 580 000 грн. 00 коп. позивачу у якості попередньої оплати, що підтверджується банківською випискою від 17.05.2011р.

23 березня 2012 року сторони уклали додаткову угоду до договору підряду № АЛТ/10 про виконання додаткових робіт: монтажу фальш підлоги в двох диспетчерських приміщеннях на будівництві нового аеровокзалу міжнародного аеропорту «Львів», вартістю 208 778, 08 грн. Проведення розрахунків згідно з п.п.4.2 додаткової угоди мало здійснюватися наступним чином: попередня оплата у сумі 94 467 грн. 37 коп. мала бути перерахована відповідачем протягом 5 календарних днів з дати підписання угоди, оплата виконаних робіт мала бути здійснена протягом 10 банківських днів з дня підписання документів відповідачем за умови надання позивачем повного комплекту виконавчої документації на роботи виконані в звітному місяці.

22 березня 2012 року відповідач перерахував кошти у сумі 94 467 грн. 37 коп . у якості попередньої оплати на виконання робіт, що підтверджується банківською випискою від 22.03.2012 р.

За Актами приймання виконаних будівельних робіт № 16-05 за червень 2011 року від 30 червня 2011 року на суму 323 531,70 грн., № 1 за грудень 2011 року від 07.12.2011р. на суму 32 126,64 грн., № 1/1 від 07 грудня 2011 року на суму 390 967,27 грн., Актом здачі-прийняття робіт № ОУ-0000053 на суму 80 586,22 грн., акти приймання виконаних будівельних робіт № 3 за серпень 2012р. від 13.08.2012р. на суму 176 126,68 грн., № 2 за серпень 2012р. від 13.08.2012р. на суму 54 118,39 грн. № 1 за серпень 2012р. від 13.08.2012р. на суму 96 644,17 грн., № 1 за вересень 2012р. від 26.09.2012р. на суму 205 720,18 грн. та довідками про вартість виконаних будівельних робіт по актах, які підписані та скріплені печатками субпідрядника, замовника та головного підрядника позивач виконав та передав комплекс робіт, передбачених умовами договору, вартістю 1 359 821 грн. 23 коп.

Загальна сума утриманих послуг головного підрядника по договору № АЛТ/10 від 22.04.2011р. за актами надання послуг головного підряду за червень 2011р. від 29.06.2011р. на суму 6470,63 грн., за червень 2011р. від 07.12.2011р. на суму 642,53 грн., за серпень 2012р. від 13.08.2012р. на суму 6537,78 грн., за вересень 2012р. від 26.09.2012р. на суму 4114,40 грн. становить 17 765,34 грн.

Згідно розрахунку позивача, заборгованість відповідача за виконані роботи по договору підряду № АЛТ/10 від 22.04.2011р. та додатковій угоді від 23.03.2012р., з урахуванням 974 467,37 грн. авансового платежу та 17 765,34 грн., утриманої суми за послуги генерального підряду, становить 667 588 грн. 52 коп., а саме: 556 335,71 грн. боргу по договору підряду № АЛТ/10 від 22.04.2011р. та 111 252,81 грн. боргу по додатковій угоді від 23.03.2012р.

Відповідно до ст.ст.526, 530 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться та у встановлений строк. Одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається (ст. 525 ЦК України).

Доказів оплати відповідачем суми 667 588,52 грн., в тому числі в установлені договором строки, суду не надано.

Твердження відповідача про відсутність обов'язку оплачувати роботи на спірну суму по договору у зв'язку з наявністю відкладальної умови - надходження коштів від генерального замовника на рахунок замовника, відповідного надходження коштів не відбулося, не приймається судом до уваги, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Тобто вказана норма передбачає як безпосереднє встановлення у зобов'язанні строку (терміну) його виконання, так і визначення цього строку вказівкою на певну подію, яка неминуче має настати. В іншому ж випадку кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час.

Умовами п.12.2 договору сторони передбачили, що оплата виконаних робіт здійснюється протягом 10 (десяти) банківських днів з дня підписання документів замовником у разі надходження таких коштів від генерального замовника на рахунок замовника за умови надання субпідрядником повного комплекту виконавчої документації на роботи виконані в звітному місяці, яка технологічно можлива з урахуванням отриманого авансового платежу.

Проте, умовами договору не вказано строків запланованого надходження грошових коштів від генерального замовника - Копорація «Альтіс-Холдинг» по договору підряду № АЛТ-3 від 23.03.2011р. (п.1.5 договору).

Надходження коштів від головного замовника - це подія, яка не може бути визнана такою, що неминуче має настати, оскільки вона залежить від суб'єктивної поведінки третьої особи, визначеної в договорі як головного замовника.

Проте, генеральний замовник - Копорація «Альтіс-Холдинг» не є стороною договору підряду № АЛТ/10 від 22.04.2011р.

Договір підряду № АЛТ/10 від 22.04.2011р. є оплачуваним правочином, а невиконання контрагентом відповідача зобов'язань перед відповідачем щодо перерахування коштів, згідно ст. 218 ГК України та ст. 617 ЦК України не є підставою для невиконання відповідачем перед позивачем зобов'язань по вищевказаному договору та звільнення від відповідальності за несплату виконаних робіт.

У правовідносинах за договором підряду № АЛТ/10 від 22.04.2011р. саме замовник - відповідач доручав позивачу виконати підрядні роботи по договору та зобов'язувався їх оплатити шляхом перерахування авансового платежу, оплати робіт по актах виконаних робіт протягом 10 (десяти) банківських днів з дня підписання документів замовником та здійснення кінцевих розрахунків протягом 30 днів з дня підписання остаточного акту приймання-передачі робіт.

У позовній заяві позивач вказує, що остаточний акт приймання-передачі робіт по договору підписаний сторонами 13.08.2012р., таким чином відповідач мав провести розрахунки з позивачем до 12.09.2012р.

Факт наявності боргу відповідача перед позивачем підтверджується також підписаним позивачем та відповідачем Актом звірки взаєморозрахунків між ТОВ " НВП " СТЕЛС" та ТОВ "Будівельно-монтажна компанія 2010", яким встановлено, що заборгованість ТОВ "Будівельно-монтажна компанія 2010" перед ТОВ " НВП " СТЕЛС" на 19.03.2013р. складає 667 588,52 грн.

Пунктом 15.6 договору передбачено, що сторони не несуть відповідальності за порушення своїх зобов'язань за договором, якщо воно сталося не з їх вини. Сторона вважається невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів для належного виконання зобов'язань.

Відповідно до ст. 614 Цивільного кодексу України передбачено, що особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом.

Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання. Відсутність своєї вини доводить особа, яка порушила зобов'язання.

Обов'язок доказування та подання доказів, відповідно до ст. 33 ГПК України, розподіляється між сторонами виходячи з того, хто посилається на певні юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги та заперечення. У даному випадку це стосувалось відповідача, який мав довести, що він вжив всіх залежних від нього заходів щодо належного виконання головним замовником своїх зобов'язання в частині перерахування коштів на оплату робіт по договору підряду № АЛТ/10 від 22.04.2011р. та додатковій угоді від 23.03.2012р. до договору на спірну суму.

Таких доказів суду не надано.

Несплата відповідачем вартості підрядних робіт по договору підряду № АЛТ/10 від 22.04.2011р. та додатковій угоді від 23.03.2012р. до договору . є порушенням договірних зобов'язань та вимог ст. ст. 525, 526, ч. 1 ст. 837 ЦК України.

Пунктом 15.3.1 договору передбачено, що за порушення грошових зобов'язань, при надходженні коштів від генерального замовника на рахунок замовнику (несвоєчасну оплату виконаних робіт), замовник сплачує неустойку у розмірі однією облікової ставки НБУ від простроченої суми за весь час прострочення.

Позивачем нараховано 27869,59 грн. пені за прострочення відповідачем своїх зобов'язань, а саме: 23 663,32 грн. пені за період з 13.09.2012р. по 08.04.2013р. по договору підряду № АЛТ/10 від 22.04.2011р. та 4206,27 грн. пені за період з 07.10.2012р. по 08.04.2013р. по додатковій угоді від 23.03.2012р., які після перевірки правильності розрахунку позивача, відповідно до ч. 6 ст. 232 ГК України та враховуючи 366 днів у 2012р. задовольняються частково на суму 24 971,97 грн., а саме: 20 771,07 грн. за період з 13.09.2012р. по 13.03.2013р. по договору та 4200,90 грн. за період з 07.10.2012р. по 08.04.2013р. по додатковій угоді.

Згідно ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивачем заявлено до стягнення 11 121,82 грн. річних, що включає 9443,24 грн. річних за період з 13.09.2012р. по 08.04.2013р. по договору та 1678,58 грн. річних по додатковій угоді від 23.03.2012р. за період з 07.10.2012р. по 08.04.2013р., а також 1824,75 грн. інфляційних втрат, що включає 1613,37 грн. інфляційних втрат по договору за період з 13.09.2012р. по 08.04.2013р. та 211,38 грн. інфляційних втрат за період з 07.10.2012р. по 08.04.2013р. по додатковій угоді від 23.03.2012р. по договору, які є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

За таких обставин, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в частині стягнення 667 588,52 грн. основного боргу, 24 971, 97 грн. пені, 11 121,82 грн. річних та 1824,75 грн. інфляційних втрат. В решті позову відмовити.

У позовній заяві позивач також просить покласти на відповідача витрати по оплаті послуг адвоката у розмірі 10 000,00 грн.

В якості доказів понесення вказаних витрат позивачем надано договір № 07-02/133 від 08.04.2013р., акт виконаних робіт від 14.05.2013р. до договору № 07-02/13 на суму 10 000,00 грн., копію свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю № 3756/10 від 25.09.2008р., копію посвідчення адвоката Горецького О.В. та платіжне доручення № 193 від 13.05.2013р. на суму 10 000,00 грн.

Судові витрати, згідно ст. 49 ГПК України, покладаються на відповідача, пропорційно розміру задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 33, 34, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

1. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельно-монтажна компанія 2010" (03146, м.Київ, Кільцева дорога, буд. 4, корпус № 55, код ЄДРПОУ 37311359) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Стелс" (02232, м.Київ, вул. Радунська, буд. 32, кв. 90, код ЄДРПОУ 22897309) 667 588 (шістсот шістдесят сім тисяч п'ятсот вісімдесят вісім) грн. 52 коп. основного боргу, 24 971 (двадцять чотири тисячі дев'ятсот сімдесят одну) грн. 97 коп. пені, 11 121 (одинадцять тисяч сто двадцять одну) грн. 82 грн. річних, 1824 (одну тисячу вісімсот двадцять чотири тисячі) грн. 75 коп. інфляційних втрат, 14 110 (чотирнадцять тисяч сто десять) грн. 14 коп. судового збору та 9959 (дев'ять тисяч дев'ятсот п'ятдесят дев'ять) грн. 10 коп. витрат по оплаті послуг адвоката.

Наказ видати відповідно до ст. 116 ГПК України.

2. В решті позову відмовити.

Суддя О.М.Ярмак

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.06.2013
Оприлюднено13.06.2013
Номер документу31802206
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/7102/13

Ухвала від 16.09.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 10.08.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 18.07.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 01.07.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 14.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Капацин H.B.

Постанова від 10.10.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 06.09.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Постанова від 19.08.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Капацин H.B.

Ухвала від 09.08.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Капацин H.B.

Ухвала від 15.07.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні