Рішення
від 11.06.2013 по справі 902/612/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

11 червня 2013 р. Справа № 902/612/13

Провадження № 13/902/12/13

Господарський суд Вінницької області в складі

головуючого судді Тісецького С.С.,

при секретарі судового засідання Нестеров Д. О. ,

розглянувши в приміщенні суду справу

за позовом : публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Вінницької філії (код ЄДРПОУ 01182204, 21050, м. Вінниця, вул. Соборна, 8)

до : Департаменту праці та соціального захисту населення Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ 37537365, 21050, м. Вінниця, вул. Соборна, 50)

третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача : Головне фінансове управління Вінницької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02311477, 21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7)

третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління Державної казначейської служби України у м. Вінниці (21007, м. Вінниця, вул. 50-річчя Перемоги, 7).

про стягнення 419 842,03 грн. заборгованості

представники сторін :

від позивача : Ковальова Н.С. - за довіреністю

від відповідача : Федчишина Л.А. - за довіреністю

від третьої особи-1 : Чупіна Т.В. - за довіреністю

від третьої особи-2 : Соколова О.М. - за довіреністю

ВСТАНОВИВ :

Публічне акціонерне товариство "Укртелеком" в особі Вінницької філії 19.04.2013 року звернулося в господарський суд Вінницької області з позовом до Департаменту праці та соціального захисту населення Вінницької міської ради про стягнення 419 842,03 грн. заборгованості.

Ухвалою суду від 22.04.2013 року порушено провадження за даним позовом у справі № 902/612/13-г (провадження № 13/902/12/13) з призначенням до розгляду на 28.05.2013 року та залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне фінансове управління Вінницької обласної державної адміністрації.

23.05.2013 року від представника відповідача надійшли заперечення на позов слідуючого змісту.

Зобов'язання відповідача щодо відшкодування витрат позивача по наданню пільг поставлено в залежність від факту надходження коштів на рахунок відповідача (щомісячних сум субвенцій) і відповідно є неможливим для виконання відповідачем, у випадку відсутності відповідних бюджетних призначень та ненадходження на рахунок відповідача цільових коштів державних субвенцій.

Департамент праці і соціального захисту населення міської ради здійснює відшкодування витрат за надання пільг з оплати послуг зв'язку (встановлення телефонів та в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном) ветеранам військової служби за рахунок субвенцій з Державного бюджету, передбачених законами України про Державний бюджет України на відповідний рік і в порядку, передбаченому Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 року № 256.

В грудні 2012 року департаментом праці і соціального захисту населення Вінницької міської ради до департаменту фінансів Вінницької міської ради подано розрахунки потреби в коштах до бюджету на 2013 рік на загальну суму 4 328,636 тис.грн. , в т.ч. по відшкодуванню пільг ветеранам військової служби за встановлення телефонів та в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном - 964,472 тис. грн..

Відповідно до рішення Вінницької міської ради від 26.12.2013 року № 1065 "Про міський бюджет на 2013 рік" кошторисом на 2013 рік департаментом фінансів Вінницької міської ради до департаменту праці і соціального захисту населення Вінницької міської ради доведено суму виплати відшкодування витрат за надання пільг з оплати послуг зв'язку по КФКВ 090214 в розмірі 2 382,361 тис. грн., в тому числі з оплати послуг зв'язку ветеранам військової служби 542,167 тис. грн. (абонентної плати - 542,149 тис. грн. та встановлення телефонів - 0,018 тис. грн.), що складає - 56,21% забезпечення потреби.

В зв'язку із недофінансуванням субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку та інших передбачених законодавством пільг та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян коштів з державного бюджету між департаментом праці і соціального захисту населення Вінницької міської ради та ВАТ "Укртелеком" станом на 01.03.2013 року виникла заборгованість з оплати послуг зв'язку ветеранам військової служби в сумі 419 42 , 03 грн. (акт звірки від 01.03.2013 року), що погашається поступово по мірі надходження коштів з державного бюджету.

В зв'язку з мізерним надходженням субвенції з державного бюджету департамент праці і соціального захисту населення Вінницької міської ради пішов назустріч ЦПТ ВД ВАТ "Укртелеком" та погашає заборгованість відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2005 року № 20 "Про ствердження Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету "місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій", зокрема січень - березень 2013 року проведено взаємозаліків на суму 155 000 тис. грн. з оплати послуг зв'язку ветеранам військової служби.

З огляду на викладене, відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Також 23.05.2013 року від Департаменту фінансів Вінницької обласної державної адміністрації надійшли письмові пояснення № 03-1-29/1389-08-07, в яких вказується, що рішенням 9 сесії обласної Ради 6 скликання від 27.12.2011 року № 274 «Про обласний бюджет на 2012 рік» в обласному бюджеті передбачено субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг та затверджено її розподіл в розрізі районів та міст обласного значення в сумі 66 241,4 тис. грн., в тому числі до міського бюджету м. Вінниці передбачено 42 750,651 тис. грн. . Протягом 2012 року обсяг субвенції для м. Вінниці збільшувався на підставі розпоряджень облдержадміністрації: від 07.11.2012 року № 628 на 3030,518 тис. грн. ; від 06.12.2012 року № 696 на 306,763 тис. грн. та від 25.12.2012 року № 732 на 621,617 тис. грн.. Таким чином уточнений план асигнувань на 2012 рік склав 46 709,549 тис. грн..

Згідно рішення 13 сесії обласної Ради 6 скликання від 18.12.2012 року № 476 "Про обласний бюджет на 2013 рік" в обласному бюджеті передбачено вищезазначену субвенцію та затверджено її розподіл в розрізі районів та міст обласного значення в сумі 66 241,4 тис.грн, в тому числі до міського бюджету м. Вінниці передбачено 43 304,9 тис.грн..

Крім того, у поясненнях звертається увага на те, що в позовних заявах та в розрахунках бюджетної заборгованості наданих позивачем, сума бюджетної заборгованості не відповідає даним казначейського звіту про бюджетну заборгованість на звітні дати на 01.01.2013 року та на 01.03.2013 року, про що свідчить витяг з казначейського звіту про бюджетну заборгованість станом на 01.03.2013 року в сумі 1 719 751 грн. 19 коп..

За даними позивача бюджетна заборгованість станом на 01.03.2013 року складає 1 836 630 грн. 69 коп., з них: пільги ветеранам війни - 1 295 397 грн. 98 коп., пільги військовослужбовцям - 419 842 грн. 03 коп., пільги чорнобильцям - 96 510 грн. 47 коп., пільги багатодітним - 24 880 грн. 21 коп..

27.05.2013 року, представником позивача надано суду письмові пояснення № 20-2840 від 27.05.2013 року, в яких зазначається, що станом на день подачі позову, сума боргу по компенсації пільг на послуги зв'язку, що надавалися ветеранам військової служби, складала 419 842,03 грн.. Станом на 01.05.2013 р. сума заборгованості за рахунок часткових оплат змінилася, і становить 375 418,43 грн..

При цьому вказується, що відповідно до ст. 601 Цивільного кодексу України та п. 8 Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 р. № 20 між учасниками взаєморозрахунків за електроенергію здійснювалися часткові розрахунки по витратам позивача на надання пільг зв'язку (в тому числі - ветеранам військової служби), що оформлено спільними протокольними рішеннями про організацію взаєморозрахунків за електроенергію за рахунок коштів загального фонду державного бюджету. Суми, що зараховувалися, як погашення заборгованості відповідно до Постанови № 20, розподілялися відповідно до категорій пільг на послуги зв'язку в розрізі районів згідно Зведених реєстрів погашення заборгованості складеним між Вінницькою філією ПАТ «Укртелеком», ПАТ «Вінницяобленерго» та Головним фінансовим управлінням Вінницької обласної державної адміністрації.

Всього за період з 01.04.2012 р. по 01.05.2013 р. надано послуг пільговій категорії населення - ветеранам військової служби, що підлягають компенсації відповідачем на суму 560 418,43 грн. Погашено за цей же період заборгованості, шляхом проведення взаєморозрахунків на суму 185 000,00 грн. Таким чином, заборгованість відповідача станом на 01.05.2013 р. становить 375 418, 43 грн..

07.06.2013 року від Управління Державної казначейської служби України у м. Вінниці до суду надійшло письмове пояснення № 02-14/1556 від 07.06.2013 року із копією звіту Департаменту праці і соціального захисту населення Вінницької міської ради про надходження та використання коштів загального фонду кошторису (форма № 2д, № 2м) станом на 01.04.2013 рік.

У поясненнях вказується, що відповідно до звіту про заборгованість за бюджетними коштами (форма №7д, №7м) станом на 01.03.2013 року за кодом 090214 "Пільга окремим категоріям громадян з послуг зв'язку на рахунок субвенції з державного бюджету", встановлено кредиторську заборгованість (КЕКВ 2730 - інші виплати населенню) на початок звітного року усього в розмірі 1 628 097,69 грн.; на кінець звітного періоду усього - 1 719 751,19 грн., з неї прострочена - 1 501 076,29 грн., термін оплати якої не настав - 218 674,90 грн..

Згідно звіту про надходження та використання коштів загального фонду кошторису (форма №2д, №2м) станом на 01.04.2013 за кодом 090214 "Пільга окремим категоріям громадян з послуг зв'язку на рахунок субвенції з державного бюджету", встановлено, що за звітний період затверджено кошторисом на рік - 2 382 361,00 грн.; затверджено за звітний період - 594 416,00 грн.; надійшло коштів за звітний період - 590 612,37 грн.; касові видатки - 590 612,37 грн.; фактичні видатки 658 874,83 грн..

В зв'язку з необхідністю витребування нових доказів, ухвалою суду від 28.05.2013 року відкладено розгляд справи на 11.06.2013 року та залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління Державної казначейської служби України у м. Вінниці.

На визначену дату в судове засідання з'явилися представники позивача, відповідача та третіх осіб.

Перед початком розгляду справи по суті від представника позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог від 11.06.2013 року, яка по своїй суті є заявою про зменшення розміру позовних вимог.

Зокрема, у заяві повідомляється, що відповідачем частково проведено розрахунок шляхом здійснення заміни взаємних вимог на суму 54 000,00 грн., в зв'язку з чим ціна позову станом на день розгляду справи становить 321 418,43 грн..

Вказану заяву судом долучено до матеріалів справи.

Також від представника відповідача надійшло клопотання про залучення в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Департамент фінансів Вінницької міської ради.

Суд заслухавши представників сторін та оглянувши матеріали справи, вирішив вказане клопотання відхилити.

В ході розгляду справи по суті, представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав та за обставин, вказаних в позові з врахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог. Представник відповідача позовні вимоги не визнала з підстав вказаних у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, надавши юридичну оцінку поданих до справи доказів, суд з'ясував наступне.

Позивачем надано послуги зв'язку за пільгами ветеранам ВВС у період з квітня 2012 року по травень 2013 року на загальну суму 4 605 278,95 грн., що підтверджується обопільно підписаними актами звіряння розрахунків між ЦТП ВФ ПАТ "Укртелеком" та Департаментом праці та соціального захисту населення Вінницької міської ради, а саме :

- станом на 01.04.2012 року у сумі 168 282,00 грн.;

- станом на 01.05.2012 року у сумі 210 127,18 грн.;

- станом на 01.06.2012 року у сумі 251 836,83 грн.;

- станом на 01.07.2012 року у сумі 283 329,94 грн.;

- станом на 01.08.2012 року у сумі 286 634,03 грн.;

- станом на 01.09.2012 року у сумі 332 350,39 грн.;

- станом на 01.10.2012 року у сумі 347 932,99 грн.;

- станом на 01.11.2012 року у сумі 363 463,02 грн.;

- станом на 01.12.2012 року у сумі 383 865,17 грн.;

- станом на 01.01.2013 року у сумі 409 173,37 грн.;

- станом на 01.02.2013 року у сумі 424 569,45 грн.;

- станом на 01.03.2013 року у сумі 419 842,03 грн..

- станом на 01.04.2013 року у сумі 390 163,70 грн.;

- станом на 01.05.2013 року у сумі 375 418,43 грн..

12.06.2012 року між Головним управлінням Державної казначейської служби України у Вінницькій області (сторона 1), Головним фінансовим управлінням Вінницької облдержадміністрації (сторона 2), Вінницькою філією ПАТ "Укртелеком" (сторона 3), Публічним акціонерним товариством "Вінницяобленерго" (сторона 4) та ДП "Енергоринок" (остання сторона) підписано спільне протокольне рішення про організацію взаєморозрахунків за електроенергію за рахунок коштів загального фонду державного бюджету, яким визначено слідуюче.

Спільне протокольне рішення, підписане усіма учасниками, погоджується Міністерством енергетики та вугільної промисловості України (п. 3).

Розрахунки за Спільним протокольним рішенням проводяться за такою схемою: Державна казначейська служба України перераховує Стороні 1 кошти в сумі 406 004,00 грн. з приміткою „Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 (зі змінами), «Електроенергія» (п.п. 4, 4.1).

Сторона 1 перераховує Стороні 2 кошти в сумі 406 004,00 грн., з наступним записом у графі призначення платежу": „Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 (зі змінами), «Електроенергія» за травень 2012 року "П"- 406 004,00 грн.; "Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 №20 (зі змінами), «Електроенергія» за травень 2012 р., С - 0 грн." (п. 4.2).

Сторона 2 перераховує Стороні 3 кошти за надання пільг населенню за послуги зв'язку в сумі - 406 904,00 грн., в т.ч. ПДВ = 67 667, 33 грн., з наступним записом у графі "Призначення платежу": "Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 ( зі змінами), Електроенергія за травень місяць 2012 року, "П"- 406 004,00 грн.; „Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 (зі змінами), Електроенергія за травень місяць 2012 року "С"- 0 грн." (п .4.3).

Сторона 3 перераховує Стороні 4 кошти за спожиту в травні місяці 2012 року електроенергію в сумі 406 004,00 грн., в т.ч. ПДВ = 67 667, 33 грн., з наступним записом у графі Призначення платежу": ,,Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 (зі змінами)" Ектроенергія за травень місяць 2012 року "П"- 406 004,00 грн., „Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 (зі змінами), Електроенергія за травень місяць 2012 року - "С" - 0 грн." (п. 4.4).

Сторона 4 перераховує останній Стороні кошти в сумі 406 004,00 грн., в т. ч. ПДВ = 67667, 33 грн. за електроенергію, з наступним записом у графі "Призначення платежу": «Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 (зі змінами), Електроенергія за червень місяць 2012 року "П"- 406 004,00 грн., „Постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20 (зі змінами), Електроенергія за червень місяць 2012 року, "С"- 0 грн." (п. 4.5).

Усі учасники розрахунків не пізніше наступного дня після зарахування коштів на їх рахунок перераховують кошти наступному учаснику розрахунків (п. 5).

Це спільне протокольне рішення набирає чинності з моменту його підписання усіма сторонами і діє до повного виконання сторонами своїх зобов'язань (п. 9).

Окрім того, між вказаними сторонами були підписані тотожні спільні протокольні рішення від 12.07.2012 року на суму 405 935,00 грн., від 13.09.2012 року на суму 413 754,00 грн., від 11.10.2012 року на суму 405 396,00 грн., від 14.11.2012 року на суму 428 143,00 грн., від 12.12.2012 року на суму 402 338,00 грн., від 29.01.2013 року на суму 450 842,00 грн., від 14.02.2013 року на суму 549 280,00 грн.; 14.03.2013 року на суму 541 604,00 грн.; 11.04.2013 року на суму 518 870,00 грн.

Відповідно до даних по пільгах за професійною ознакою ЦТП ВФ ПАТ «Укртелеком» за квітень 2012 року підлягає оплаті 41 845,25 грн., за травень 2012 року - 41 709,18 грн., за червень 2012 року - 41 707,94 грн., за липень 2012 року - 45 831,63 грн., за серпень 2012 року - 45 732,72 грн., за вересень 2012 року - 45 598,96 грн., за жовтень 2012 року - 45 455,34 грн., за листопад 2012 року - 45 402,15 грн., за грудень 2012 року - 45 308,20 грн., за січень 2013 року - 45 354,08 грн., за лютий 2013 року - 45 272,58 грн., за березень 2013 року - 45 321,67 грн., за квітень 2013 року - 45 212,73 грн..

За встановлення телефонів інвалідам військової служби по ЦТП ВФ ПАТ «Укртелеком» згідно зведених розрахунків за січень 2013 року, сума витрат, що підлягає відшкодуванню становить 42,00 грн. та за квітень 2013 - 42,00 грн..

При цьому, відповідачем було сплачено позивачу кошти у сумі 534 479,85 грн., що підтверджується платіжними дорученнями за квітень 2012 року у сумі 41 845,25 грн., за травень 2012 року у сумі 41 709,18 грн., за червень 2012 року - 41 707,94 грн., за липень 2012 у сумі 45 831,63 грн., за серпень 2012 року у сумі 45 732,72 грн., за вересень 2012 року у сумі 45 598,96 грн., за жовтень 2012 року у сумі 45 455,34 грн., за листопад 2012 року - 45 402,15 грн., за грудень 2012 року у сумі 45 308,20 грн., за січень 2013 року - 45 354,08 грн., за лютий 2013 року у сумі 45 272,58 грн., за березень 2013 року - 45 321,67 грн., за квітень 2013 року - 45 212,73 грн..

У вказаних платіжних дорученнях призначенням платежу зазначено : відшкодування пільг ветеранам військової служби по абонплаті.

Також відповідачем сплачено позивачу кошти у сумі 42,00 грн. в якості відшкодування пільг ветеранам військової служби за встановлення телефонів, що підтверджується платіжними дорученнями за січень 2013 року та в сумі 42,00 грн. за квітень 2013 року.

Позивачем направлялися відповідачу листи щодо надання розрахунку із документами по компенсації за пільгове надання телекомунікаційних послуг.

Так, згідно листа № 7/488 від 23.05.2012 року за квітень 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни на суму 134 630,45 грн., по ветеранам військової служби - 41 845,25 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 12 907,93 грн., по соціальному захисту багатодітних сімей - 3588,64 грн..

Згідно листа № 7/494 від 22.06.2012 року за травень 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни - сума по компенсації за пільгове надання телекомунаційних послуг становить - 133 778,01 грн., по ветеранам військової служби - 41 709,18 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 12 824,30 грн., по абонентам, які мають пільгу згідно ЗУ «Про охорону дитинства» - 3 634,69 грн..

Згідно листа № 7/496 від 19.07.2012 року за червень 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни - сума по компенсації за пільгове надання телекомунаційних послуг становить - 133 891,73 грн., по ветеранам військової служби - 41 707,94 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 12 782,08 грн., по абонентам, які мають пільгу згідно ЗУ «Про охорону дитинства» - 3707,11 грн..

Згідно листа № 7/534 від 10.08.2012 року за липень місяць 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни - сума по компенсації за пільгове надання телекомунаційних послуг становить - 145 003,32 грн., по ветеранам військової служби - 45 831,63 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 13 985,49 грн., по абонентам, які мають пільгу згідно ЗУ «Про охорону дитинства» - 4200,35 грн., по абонентам, які мають пільгу Інваліди загального захворювання - 168,00 грн..

Згідно листа № 7/536 від 19.09.2012 року за серпень 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни на суму - 144 175,63 грн., по ветеранам військової служби - 45 732,72 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 14 137,80 грн., по соціальному захисту багатодітних сімей - 4373,04 грн..

Згідно листа № 7/538 від 16.10.2012 року за вересень 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни на суму 143 261,93 грн., по ветеранам військової служби - 45 598,96 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 13 970,04 грн., по соціальному захисту багатодітних сімей - 4 444,98 грн..

Згідно листа № 7/543 від 19.11.2012 року за жовтень 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни на суму 142 157,95 грн., по ветеранам військової служби - 45 455,34 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 14 109,14 грн., по соціальному захисту багатодітних сімей - 4605,22 грн..

Згідно листа № 7/545 від 18.12.2012 року за листопад 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни на суму 141 149,89 грн., по ветеранам військової служби - 45 402,15 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 13 905,24 грн., по соціальному захисту багатодітних сімей - 4 605,73 грн..

Згідно листа № 7/429 від 16.01.2013 року за грудень місяць 2012 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни на суму 139 524,85 грн., по ветеранам військової служби - 45 308,20 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 13 866,51 грн., по соціальному захисту багатодітних сімей - 4 730,08 грн..

Згідно листа № 7/436 від 15.02.2013 року за січень 2013 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни - сума по компенсації за пільгове надання телекомунаційних послуг становить - 140 263,95 грн., по ветеранам військової служби - 45 396,08 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 13 847,64 грн., по абонентам, які мають пільгу згідно ЗУ «Про охорону дитинства» - 4 828,47 грн..

По абонентам : Арінсон Лев Мортович - пільга ліквідатор на ЧАЕС І кат. сума нарахувань для компенсації 16,36 грн., Яремчук Оксана Іванівна - пільга ліквідатор на ЧАЕС ІІ кат. сума нарахувань для компенсації 14,71 грн.. При цьому у листі вказується, що перерахунок буде виконано в лютому 2013 року в зв'язку з тим, що розбіжності по даним пільгам було надано після закриття бази даних - 05.02.2013 року.

Згідно листа № 7/439 від 19.03.2013 року за лютий 2013 року було надано послуги по ветеранам Великої Вітчизняної війни - сума по компенсації за пільгове надання телекомунаційних послуг становить - 139 054,99 грн., по ветеранам військової служби - 45 272,58 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 13 866,83 грн., по абонентам, які мають пільгу згідно ЗУ «Про охорону дитинства» - 4 958,06 грн..

17.10.2011 року та 17.09.2012 року позивач звернувся до начальника головного фінансового управління Вінницької ОДА та начальника головного управління праці та соціального захисту населення із листами № 4-6777 та № 4-5038 щодо повідомлення про затверджені на 2012 рік суми коштів передбачених на телекомунікаційні послуги. При цьому, для формування видатків по соціальним субвенціям надається потреба коштів на 2012 та 2013 роки для забезпечення проведення розрахунків по компенсації за пільгове надання таких послуг.

11.11.2011 року головним управлінням праці та соціального захисту населення надано письмову відповідь № 06-3069 на лист позивача № 4-6777 від 17.10.2011 року, в якій повідомляється, що надані розрахунки взяті до відома. Також вказується, що головним розпорядником коштів обласного бюджету є головне фінансове управління, а на рівні районів та міст обласного значення - управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації та міських рад міст обласного значення.

11.12.2012 року Виконавчим комітетом Вінницької міської ради направлено позивачу лист на звернення ПАТ «Укртелеком» від 07.11.2012 року № 4-6043 в якому повідомляється, що рішенням сесії обласної ради № 274 від 27.12.2011 р. місту Вінниця в 2012 році виділена субвенція з державного бюджету на надання пільг з послуг зв'язку та інших передбачених пільг...та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян в сумі 42 750,651 тис. грн..

З виділеної місту субвенції, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 р. № 256, 1589,38243 тис. грн. направлено на погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась станом на 01.01.2012 року за надані пільги окремим категоріям громадян, з них 1580,14264 тис. грн. - на погашення заборгованості підприємствам за надані пільги з послуг зв'язку.

Залишок субвенції в сумі 41161,26857 тис. грн. забезпечив поточну потребу на 2012 рік по м. Вінниці лише на 36,8 відсотка , з них на надання пільг з послуг зв'язку передбачено 944,87136 тис. грн., що складає 36,9 відсотка від планової потреби.

Розпорядженням Вінницької ОДА від 07.11.2012 року № 628 м. Вінниця виділена додаткова сума субвенції з державного бюджету на надання пільг з послуг зв'язку та інших передбачених пільг...та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян в розмірі 3030,518 тис. грн..

Очікувані фактичні втрати підприємств за надані пільги з послуг зв'язку, інші пільги та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян за 2012 рік очікуються в сумі 136467,61508 тис. грн., з них за надання пільг з послуг зв'язку - 2578,00575 тис. грн., на відшкодування втрат транспортним підприємствам за пільгове перевезення окремих категорій громадян - 132788,37563 тис. грн. Відповідно, забезпечення плановими асигнуваннями року фактичних втрат підприємств міста складає 30,2 відсотка, з них на надання пільг з послуг зв'язку 36,7 відсотка, на відшкодування втрат транспортним підприємствам за пільгове перевезення окремих категорій громадян, в зв'язку зі зміною транспортної мережі міста, 29,54 відсотка.

Враховуючи очікуваний відсоток забезпечення плановими асигнуваннями фактичних втрат підприємств міста за надання відповідних пільг, рішенням сесії міської ради №1009 від 30.11.2012 р. вказана додаткова сума субвенції спрямована на відшкодування втрат транспортним підприємствам міста за пільгове перевезення окремих категорій громадян.

Після внесення відповідних змін, субвенція з державного бюджету на надання пільг з послуг зв'язку та інших передбачених пільг ... та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян складає 45781,169 тис. грн.,з них на відшкодування поточних втрат 2012 року - 44191,78657 тис. грн., що забезпечує реальну потребу в коштах субвенції лише на 32,4 відсотка , в тому числі надання пільг з послуг зв'язку на 36,7 відсотка, відшкодування втрат транспортним підприємствам за пільгове перевезення окремих категорій громадян на 31,82 відсотка.

Потреба додаткового виділення коштів на компенсацію за пільги окремим категоріям громадян з послуг зв'язку буде врахована при виділенні місту додаткової субвенції на надання пільг з послуг зв'язку та інших передбачених пільг...та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

26.12.2011 року Головне фінансове управління облдержадмінстрації направило ПАТ "Укртелеком" лист № 03-1-29/3385-20-7 на № 4-7593 від 21.11.2011 року, в якому вказується, що питання щодо надання соціальних пільг згідно чинного законодавства відноситься до повноважень головних розпорядників коштів місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення, якими є управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення.

06.01.2012 року Вінницькою міською радою прийнято рішення № 618, вирішено встановити загальний обсяг видатків міського бюджету на 2012 рік у сумі 1 217 110,748 тис. грн..

Згідно рішення Вінницької міської ради № 618 затверджено загальний обсяг видатків міського бюджету на 2013 рік у сумі 1 431 758,936 тис. грн..

Кошторисом на 2012 рік для Департаменту праці і соціального захисту населення міської ради щодо пільг окремим категоріям громадян з послуг зв'язку за рахунок субвенцій з державного бюджету передбачено у сумі 2 525,014 грн..

Кошторисом на 2013 рік визначено суму коштів у розмірі 2 382,361 грн..

22.01.2013 року позивачем направлено відповідачу лист № 7/430 щодо погашення заборгованості по компенсації за пільгове надання телекомунікаційних послуг, яка станом на 01.01.2013 року по ветеранам Великої Вітчизняної війни становить 1 206 087,98 грн., по ветеранам військової служби - 409 173,37 грн., по постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС - 113 796,00 грн., по багатодітним сім'ям - 30 093,68 грн.. Заборгованість утворилась більше ніж за 8 місяців 2012 року.

13.03.2013 року відповідачем направлено позивачу лист № 08-00-019-10718 в якому вказується, що укладання договорів по відшкодуванню пільг з оплати послуг зв'язку пільговим категоріям населення Постановою КМУ № 256 від 04.03.2002 року не передбачено. В зв'язку з цим, договір на 2013 рік укладатись не буде до моменту внесення змін в чинне законодавство.

07.05.2013 року позивач звернувся до начальника начальника головного управління праці та соціального захисту населення Вінницької міської ради із листом № 7/443 в якому просить включити до реєстру для проведення централізованих розрахунків через електроенергію в травні місяці 2013 року суму 194 438,00 грн. з метою забезпечення погашення витрат за надані послуги зв'язку пільговій категорії населення по ветеранам Великої Вітчизняної війни - 130 000,00 грн., по ветеранам військової служби - 54 000,00 грн., по постраждалим від аварії на ЧАЕС - 10 000,00 грн., по багатодітним сім'ям - 438,00 грн..

Згідно зведеного реєстру акту звірки заборгованості бюджету по пільгах за послуги зв'язку через електроенергію в травні 2013 року становить 194 438,00 грн..

Даний реєстр підписано відповідачем та ПАТ "Вінницяобленерго" СО "Вінницькі МЕМ".

04.06.2013 року відповідач завернувся до позивача із листом № 08-00-019-23663 в якому вказується наступне.

На виконання статті 1 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 р. № 20 (із змінами та доповненнями), згідно листів Департаменту фінансів облдержадміністрації від 30.05.2013 року № 03-1-28/593 та листа департаменту фінансів № 10-00-012-22943 від 30.05.2013 р. в централізованому порядку позивачу погашена заборгованість за надані телекомунікаційні послуги по КФК 090214 «Пільги окремим категоріям громадян з послуг зв'язку за рахунок субвенції з державного бюджету»:

- пільги ветеранам війни, особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають заслуги перед Батьківщиною, дітям війни, особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, жертвам нацистських переслідувань та реабілітованим громадянам, які стали інвалідами внаслідок репресій або є пенсіонерами, на послуги зв'язку у сумі 130 000,00 грн.;

- пільги ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам податкової міліції, ветеранам державної пожежної охорони, ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранам служби цивільного у сумі 54 000,00 грн.;

- пільги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у сумі 10 000,00 грн.;

- пільги багатодітним сім'ям у сумі 438,00 грн..

Також відповідач просить у листі зазначені вище суми відобразити в обліку за травень 2013 року, як отримане фінансування та погашення заборгованості по пільгам.

З врахуванням встановлених обставин, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між сторонами виникли правовідносини щодо надання послуг зв'язку окремим категоріям споживачів на пільговій основі, зокрема ветеранам військової служби та відшкодування витрат за надані послуги розпорядником коштів.

Відповідно до ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Таке ж положення містить і ч. 1 ст.173 Господарського кодексу України, в якій зазначено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Згідно ч.1, ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

В силу ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння заміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Частина 3 ст. 63 Закону України "Про телекомукації" визначає, що телекомунікаційні послуги споживачам, які мають установлені законодавством України пільги з їх оплати, надаються операторами, провайдерами телекомунікацій відповідно до законодавства України.

Відповідно до п. 6 ч.1 ст. 6 Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист", ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам податкової міліції, ветеранам державної пожежної охорони, ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранам служби цивільного захисту, ветеранам Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України надаються такі пільги 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), користування квартирним телефоном ветеранами військової служби, ветеранами органів внутрішніх справ, ветеранами податкової міліції, ветеранами державної пожежної охорони, ветеранами Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранами служби цивільного захисту, ветеранами Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України і членами їх сімей, які проживають разом з ними, в жилих будинках усіх форм власності в межах норм, передбачених законодавством, або 50-відсоткова знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

За приписами пунктів 2-4 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.2002 року, фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених у обласних бюджетах, бюджеті Автономної Республіки Крим, бюджетах міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та у районних бюджетах на зазначені цілі. Забороняється фінансування місцевих програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення (далі - головні розпорядники коштів).

Перерахування сум субвенцій на фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення провадиться Державною казначейською службою згідно з помісячним розписом асигнувань державного бюджету, але в межах фактичних зобов'язань відповідних бюджетів щодо пільг, субсидій, допомоги та компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Щомісячні суми субвенцій перераховуються на рахунки місцевих бюджетів, відкриті Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим, фінансовим органам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій у відповідних органах Державної казначейської служби, пропорційно обсягам субвенцій, передбаченим у державному бюджеті для бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів мм. Києва та Севастополя.

Згідно п. 5 ч. 3 даного Порядку, головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісяця готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами - надавачами відповідних послуг і надсилають їх фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) до 22 числа місяця, що настає за звітним, - щодо пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот, компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян, пільг з послуг зв'язку, зокрема безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з придбанням відповідних стаціонарних абонентських терміналів, та інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків та зубопротезування). Інформація про фактично нараховані за звітний період суми подається як в цілому, так і за розрахунками, не проведеними згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2005 р. № 20.

Пункт 6 вказаного Порядку визначає, що фінансові органи районних держадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) на підставі актів звіряння, зазначених у пункті 5 цього Порядку, щомісяця готують реєстри нарахованих сум та подають їх Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим, фінансовим органам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, управлінням Державної казначейської служби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.

За змістом п. 8 згаданого Порядку, отримані місцевими бюджетами суми субвенцій перераховуються протягом одного операційного дня на рахунки головних розпорядників коштів, відкриті в територіальних управліннях Державної казначейської служби, для здійснення відповідних видатків.

Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснюють у п'ятиденний строк розрахунки з постачальниками відповідних послуг і ведуть облік за видами пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та тимчасової державної допомоги дітям; компенсації особам, які згідно із статтями 43 і 48 Гірничого закону України мають право на безоплатне отримання вугілля на побутові потреби, але проживають у будинках, що мають центральне опалення; компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян; пільг з послуг зв'язку, зокрема безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з придбанням відповідних стаціонарних абонентських терміналів, та інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків та зубопротезування).

Згідно п. 10 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 29.01.2003 року, підприємства та організації, що надають послуги, щомісяця до 25 числа подають уповноваженому органу на паперових та електронних носіях розрахунки щодо вартості послуг, наданих пільговикам у минулому місяці, згідно з формою "2-пільга".

Відповідно до підпункту 6 п. 4 ч. 1 ст. 89 Бюджетного кодексу України, до видатків, що здійснюються з районних бюджетів та бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на додаткові виплати населенню на покриття витрат з оплати житлово-комунальних послуг (житлові субсидії населенню), пільги окремим категоріям громадян, що надаються: ветеранам війни; особам, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

За змістом ч. 1 ст. 102 Бюджетного кодексу України, видатки місцевих бюджетів, передбачені у підпункті "б" пункту 4 частини першої статті 89 цього Кодексу, проводяться за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно додатку № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік", субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку за кодом програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету № 351125 передбачена у сумі у сумі 2 039 640,0 грн..

Аналогічна сума коштів визначена і Законом України "Про Державний бюджет України на 2013 рік".

В силу ч. 2 ст. 4-3 ГПК України, сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Згідно ч.1 ст. 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

За змістом статті 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до ст. ст. 34, 43 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.

Абзац 4 п. 3.12 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" № 18 від 26 грудня 2011 року, визначає, що під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення. Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.

Предметом позову в даній справі є стягнення з відповідача на користь позивача суму боргу по компенсації витрат за надання послуг зв'язку на пільговій основі в розмірі 419 842,03 грн..

Підставами позову позивач зазначив обставини, відповідно до яких відповідачем не здійснено компенсацію витрат позивача на надання послуг зв'язку на пільговій основі.

В силу п. 2.5 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" № 18 від 26 грудня 2011 року, будь-які подані учасниками процесу докази (в тому числі, зокрема, й стосовно інформації у мережі Інтернет) підлягають оцінці судом на предмет належності і допустимості. Вирішуючи питання щодо доказів, господарські суди повинні враховувати інститут допустимості засобів доказування, згідно з яким обставини справи, що відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Що ж до належності доказів, то нею є спроможність відповідних фактичних даних містити інформацію стосовно обставин, які входять до предмета доказування з даної справи. Суд обґрунтовує своє рішення лише тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Як встановлено судом, позивачем надано послуги зв'язку за пільгами ветеранам ВВС у період з квітня 2012 року по травень 2013 року на суму 4 605 278,95 грн., що підтверджується обопільно підписаними актами звіряння розрахунків між ЦТП ВФ ПАТ «Укртелеком» та Департаментом праці та соціального захисту населення Вінницької міської ради, а саме :

- станом на 01.04.2012 року у сумі 168 282,00 грн.;

- станом на 01.05.2012 року у сумі 210 127,18 грн.;

- станом на 01.06.2012 року у сумі 251 836,83 грн.;

- станом на 01.07.2012 року у сумі 283 329,94 грн.;

- станом на 01.08.2012 року у сумі 286 634,03 грн.;

- станом на 01.09.2012 року у сумі 332 350,39 грн.;

- станом на 01.10.2012 року у сумі 347 932,99 грн.;

- станом на 01.11.2012 року у сумі 363 463,02 грн.;

- станом на 01.12.2012 року у сумі 383 865,17 грн.;

- станом на 01.01.2013 року у сумі 409 173,37 грн.;

- станом на 01.02.2013 року у сумі 424 569,45 грн.;

- станом на 01.03.2013 року у сумі 419 842,03 грн.

- станом на 01.04.2013 року у сумі 390 163,70 грн.;

- станом на 01.05.2013 року у сумі 375 418,43 грн..

Головним розпорядником коштів у вказаних вище актах вказано : Департамент праці і соціального захисту населення Вінницької міської ради.

Також судом встановлено, що відповідно до даних по пільгах за професійною ознакою ЦТП ВФ ПАТ «Укртелеком» за квітень 2012 року підлягає оплаті 41 845,25 грн., за травень 2012 року - 41 709,18 грн., за червень 2012 року - 41 707,94 грн., за липень 2012 року - 45 831,63 грн., за серпень 2012 року - 45 732,72 грн., за вересень 2012 року - 45 598,96 грн., за жовтень 2012 року - 45 455,34 грн., за листопад 2012 року - 45 402,15 грн., за грудень 2012 року - 45 308,20 грн., за січень 2013 року - 45 354,08 грн., за лютий 2013 року - 45 272,58 грн., за березень 2013 року - 45 321,67 грн., за квітень 2013 року - 45 212,73 грн..

За встановлення телефонів інвалідам військової служби по ЦТП ВФ ПАТ "Укртелеком" згідно зведених розрахунків за січень 2013 року, сума витрат, що підлягає відшкодуванню становить 42,00 грн. та за квітень 2013 року - 42,00 грн..

При цьому, відповідачем було сплачено позивачу кошти у сумі 534 479,85 грн., що підтверджується платіжними дорученнями за квітень 2012 року у сумі 41 845,25 грн., за травень 2012 року у сумі 41 709,18 грн., за червень 2012 року - 41 707,94 грн., за липень 2012 у сумі 45 831,63 грн., за серпень 2012 року у сумі 45 732,72 грн., за вересень 2012 року у сумі 45 598,96 грн., за жовтень 2012 року у сумі 45 455,34 грн., за листопад 2012 року - 45 402,15 грн., за грудень 2012 року у сумі 45 308,20 грн., за січень 2013 року - 45 354,08 грн., за лютий 2012 року у сумі 45 272,58 грн., за березень 2013 року - 45 321,67грн., за квітень 2013 року - 45 212,73 грн..

У вказаних платіжних дорученнях призначенням платежу зазначено : відшкодування пільг ветеранам військової служби по абонплаті.

Також відповідачем сплачено позивачу кошти у сумі 42,00 грн. в якості відшкодування пільг ветеранам військової служби за встановлення телефонів, що підтверджується платіжним дорученням за січень 2013 року та в сумі 42,00 грн. за квітень 2013 року.

Станом на 19.04.2013 року (день звернення з позовом до суду) основний борг склав 419 842,03 грн., яка не заперечується відповідачем у відзиві на позов.

Згідно обопільно підписаного акту звірки розрахунків між позивачем та відповідачем по компенсації витрат на надання пільг на послуги зв'язку ветеранам військової служби, сума боргу станом на 01.05.2013 року складає 375 418,43 грн..

Вказана сума боргу відповідає акту звіряння розрахунків станом на 01.05.2013 року за пільги ветеранам військової служби.

При цьому, від позивача 11.06.2013 року надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог, згідно якої остаточна сума боргу складає 321 418,43 грн., оскільки відповідачем частково проведено розрахунок на суму 54 000,00 грн. шляхом здійснення заміни взаємних вимог, що підтверджується листом № 08-00-019-23663 від 04.06.2013 року.

Відповідачем доказів щодо повного проведення розрахунків з позивачем суду не надано.

Згідно ч. 2 ст. 218 Господарського кодексу України, учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов'язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів.

Отже, позовна вимога позивача про стягнення боргу в розмірі 321 418,43 грн., підлягає задоволенню. Обґрунтованість та правомірність заявлених позивачем вимог підтверджуються наданими та дослідженими судом письмовими доказами, зокрема : актами звіряння розрахунків, спільними протокольними рішеннями, даними по пільгах за професійною ознакою, платіжними дорученнями, листами.

Судові витрати зі сплати судового збору підлягають покладенню на відповідача, відповідно до вимог ст. 49 ГПК України пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Окрім того, оскільки позивачем сплачено судовий збір у сумі 8 396,84 грн. за платіжним дорученням № 3194 від 18.04.2013 року та ним подано заяву про зменшення розміру позовних вимог, судовий збір у розмірі 1 968,47 грн., підлягає поверненню за ухвалою суду на підставі п. 1 ч.1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" № 3674-VI від 08.07.2011 року.

Керуючись ст.ст. 4-2 - 4-4, 32 - 34, 43, 49, 82, 84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, -

ВИРІШИВ :

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Департаменту праці та соціального захисту населення Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ 37537365, 21050, м. Вінниця, вул. Соборна, 50, р/р 35214001000034 в Управлінні Державної казначейської служби м. Вінниці, МФО 802015) на користь публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Вінницької філії (код ЄДРПОУ 01182204, 21050, м. Вінниця, вул. Соборна, 8, р/р 260077394 в ПАТ "Райффайзен банк Аваль" м. Вінниця, МФО 302247) 321 418,43 грн. - боргу по компенсації витрат за надання послуг зв'язку на пільговій основі та 6 428,37 грн. - відшкодування витрат пов'язаних зі сплатою судового збору, пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

3. Публічному акціонерному товариству "Укртелеком" в особі Вінницької філії (код ЄДРПОУ 01182204, 21050, м. Вінниця, вул. Соборна, 8, р/р 260077394 в ПАТ "Райффайзен банк Аваль" м. Вінниця, МФО 302247) повернути з Державного бюджету України 1 968,47 грн. - зайво сплаченого судового збору платіжним дорученням № 3194 від 18.04.2013 року, в зв'язку із зменшенням позовних вимог позивача, про що видати відповідну ухвалу.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 17 червня 2013 р.

Суддя Тісецький С.С.

віддрук. прим.:

1 - до справи

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення11.06.2013
Оприлюднено18.06.2013
Номер документу31872170
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —902/612/13

Ухвала від 11.01.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 23.07.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 03.09.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 21.01.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Постанова від 18.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Кривда Д. С.

Ухвала від 04.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Кривда Д. С.

Постанова від 24.09.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 17.06.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Рішення від 11.06.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні