Постанова
від 18.06.2013 по справі 825/1981/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2013 року Справа № 825/1981/13-а

Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., при секретарі Селивоні О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Ліарон С"

до Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області ДПС

про визнання дій протиправними

за участю

представників сторін:

від позивача Сиченко М.О., довіреність від 11.06.2013,

від відповідача Коваленко Ю.М.., довіреність від 10.06.2013 № 1019/9/10-015

Куліша С.М., довіреність від 04.01.2013 № 2/9/10-015, -

В С Т А Н О В И В:

21.05.2013 товариство з обмеженою відповідальністю "Ліарон С" (далі - ТОВ "Ліарон С") звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області ДПС (далі - ДПІ у Ріпкинському районі), в якому позивач просив визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області ДПС щодо проведення зустрічної звірки з Товариством з обмеженою відповідальністю "Ліарон С" (код 38046008) на підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит в період з 1 січня по 31 березня 2013 року, про що складена довідка від 13 травня 2013 року № 4/22-207/38046008.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на думку ТОВ "Ліарон С" дії відповідача щодо проведення даної зустрічної звірки є протиправними, оскільки ДПІ у Ріпкинському районі провела зустрічну звірку з порушенням строків проведення, відсутності підстав для проведення, а отже неправомірно провела зустрічну звірку ТОВ "Ліарон С" та неправомірно оформила її результати, що в свою чергу потягнуло за собою негативні наслідки для позивача.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, в його задоволенні просили відмовити в повному обсязі оскільки вважають, що ТОВ "Ліарон С" знаходиться в одному і тому ж населеному пункті що і податкова інспекція, позивач перебуває на обліку в ДПІ у Ріпкинському районі, то чинним законодавством дозволено податковому органу самостійно проводити зустрічні звірки позивача, а тому ДПІ у Ріпкинському районі було правомірно складено довідку від 13 травня 2013 року № 4/22-207/38046008.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 25.09.2012 ТОВ "Ліарон С" (код 38046008) як юридичну особу зареєстровано в Ріпкинській районній державній адміністрації Чернігівської області і взято на облік до ДПІ у Ріпкинському районі, як платника податків.

Судом встановлено, що 13.05.2013 на підставі п. 73.5 ст. 73 ПК України ДПІ у Ріпкинському районі проведена зустрічна звірка ТОВ "Ліарон С" щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.01.20.13 року по 31.03.2013 року (а. с. 7-16).

Даною довідкою встановлено, що звіркою ТОВ "Ліарон С" документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин із постачальниками за січень, лютий, березень 2013 року на суму ПДВ 7689812 грн.

Звіркою ТОВ "Ліарон С" документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин із покупцями за січень, лютий, березень 2013 року на суму 7689872 грн.

Так, ДПІ у Ріпкинському районі зазначається, що для проведення звірки щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.01.2013 року по 31.03.2013 року відділом оподаткування юридичних осіб на адресу ТОВ "Ліарон С" було направлено лист № 240/10/15-012 від 12.03.2013 року з проханням надати пояснення та документальне підтвердження з приводу розбіжностей, які виникли по податковому кредиту з ПДВ згідно поданої декларації за січень 2013 року.

19.03.2013 року лист повернуто із довідкою пошти про невручення, причина: «за зазначеною адресою не розшуканий адресат».

Листом від 12.04.2013 року № 333/10/15-012 направлено на юридичну адресу ТОВ "Ліарон С" запит «Про надання пояснення та документального підтвердження» з приводу розбіжностей, які виникли по податковому кредиту з ПДВ згідно поданої декларації за лютий 2013 року.

18.04.2013 року лист повернуло із довідкою пошти про невручення, причина: «за зазначеною адресою не розшуканий адресат».

При цьому, ДПІ у Ріпкинському районі зазначає,що службовою запискою № 135/15-010 від 24.03.2013 року від відділу оподаткування юридичних осіб надійшла аналітична довідка № 135/15-010 від 24.03.2013, в якій зазначено, що за результатами проведеного аналізу показників податкової звітності з податку на додану вартість за січень-лютий-березень 2013 року, встановлено, що підприємство почало працювати у січні 2013 року. Обсяги реалізації згідно поданої декларації з ПДВ за січень 2013 року склали 6200090 грн., до сплати - 60 грн. ПДВ. За лютий 2013 року обсяги реалізації склали 19123352 грн., до сплати 0 грн. ПДВ. За березень 2013 року обсяги реалізації склали 13125919 грн. до сплати 0 грн. Тобто, ДПІ у Ріпкинському районі встановлено, що дане підприємство декларує здійснені операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою на рівні обсягів придбання.

За результатами відпрацювання розбіжностей, встановлених ІС «Податковий блок» підсистема «Автоматизована система співставлення» ДПІ у Ріпкинському районі по платнику ТОВ "Ліарон С" встановлено розбіжності по податковому кредиту з контрагентом ТОВ "Легтрейдторг", код за ЄДРПОУ: 34424173, ІПН платника ПДВ 344241726508 в загальній сумі - 7689812,00 грн., в т.ч.: за січень 2013 року на суму ПДВ - 1239958,00 грн.; за лютий 2013 року на суму ПДВ - 3824670,00 грн.; за березень 2013 року на суму ПДВ - 2625184,00 грн.

Отже, ДПІ у Ріпкинському районі встановлено, що ТОВ "Ліарон С" за січень - березень 2013 року від одного постачальника - ТОВ "Легтрейдторг" сформовано податковий кредит на загальну суму 7689812,00 грн. та податкові зобов'язання сформовані по одному покупцю - ТОВ "Ставр Груп" на загальну суму 7689872,00 грн.

Службовою запискою № 1352/07-001/3 від 24.04.2013 року (вх. № 51/7 від 25.04.2013) від ГВПМ ДПІ у м. Чернігові ДПС надійшов висновок про результати відпрацювання ТОВ "Ліарон С" (код 38046008), в якому зазначено, що складські приміщення та власний автотранспорт на підприємстві відсутній, на підприємстві згідно баз даних працює 1 особа, що ставить під сумнів факт здійснення діяльності з купівлі-продажу оптових партій товарів.

Від ГВПМ ДПІ у м. Чернігові ДПС надійшла довідка № 1353/7/07-001/3 від 24.04.2013 року (вх. 50/7 від 25.04.2013р.) на запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) № 57 від 24.04.2013 року про встановлення місцезнаходження підприємства, в якій зазначено, що місцезнаходження ТОВ "Ліарон С" (код 38046008) не встановлено.

Також, згідно отриманої інформації від ДПІ у Голосіївському районі (ТОВ "Легтрейдторг" перебував на обліку до 28.03.2013 року) лист від 16.04.2013 № 3396/7/15/213-2 (вх. № 48/7 від 22.04.2013 року) податкові зобов'язання ТОВ "Легтрейдторг", код 34424173, за січень та лютий 2013 року становили 0 грн., відсутня інформація щодо поставки товару (робіт, послуг) на адресу ТОВ "Ліарон С", код за ЄДРПОУ 38046008.

Згідно поданої ТОВ "Легтрейдторг" до ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС податкової звітності з ПДВ за березень 2013 року - відсутня інформація щодо поставки товару (робіт, послуг) на адресу ТОВ "Ліарон С", код за ЄДРПОУ 38046008, податкові зобов'язання ТОВ "Легтрейдторг", код 34424173, за березень 2013 року становили 0 грн.

Згідно автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту на рівні ДПС України (Міністерства доходів та зборів) станом на 13.05.2013 року обліковуються розбіжності по завищенню податкового кредиту по проведених операціях з ТОВ "Легтрейдторг" за січень-березень 2013 року на загальну суму ПДВ 7689812 грн.

Також, згідно даних ІС «Податковий блок», ТОВ "Легтрейдторг", код 34424171 стан платника податків 4 - «Порушено провадження у справі про банкрутство», дата зміни стану 15.04.2013 року.

Таким чином, ДПІ у Ріпкинському районі вважає, що необхідною умовою для виникнення об'єкта оподаткування є реальність здійснених операцій. Відсутність факту здійснення операції ТОВ "Ліарон С" з придбання у постачальників товарів (робіт, послуг) не дає підстави для формування об'єкта оподаткування за період з 01.01.2013 року по 31.03.2013 року.

При цьому, ДПІ у Ріпкинському районі зазначає, що операції ТОВ "Ліарон С", код за ЄДРПОУ 38046008, не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів. В зв'язку з цим посадові особи ТОВ "Ліарон С", код за ЄДРПОУ 38046008, не могли фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного.

Враховуючи вищевикладене, ДПІ у Ріпкинському районі прийшла до висновку, що проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування витрат, що враховуються при визначеній об'єкта оподаткування та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру, а отже операції задекларовані ТОВ "Ліарон С", код за ЄДРПОУ 38046008, за січень, лютий та березень 2013 року по придбанню товарів, робіт (послуг) на суму ПДВ 7689812 грн. та операції по реалізації товарів, робіт (послуг) на суму ПДВ 7689872 грн. не містять реального характеру.

При перевірці правомірності проведення звірки, суд зазначає, що в силу п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу (далі - ПК України) з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок" (далі - Порядок № 1232).

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження, який надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин у разі проведення зустрічної звірки.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит. У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Порядок отримання органами державної податкової служби податкової інформації за запитами визначений пп. 8-13 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245 (далі - Порядок № 1245).

Відповідно до п. п. 1-4, 6, 7 Порядку № 1232, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків; зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту; орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку; у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку; за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Отже, з аналізу зазначених норм права вбачається, та що підтверджується матеріалами справи, ДПІ у Ріпкинському районі звернулося до ТОВ "Ліарон С" із письмовим запитом (від 25.04.2013 № 348/10/22-017) про подання інформації, необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження для проведення зустрічної звірки.

При цьому, ПК України визначено, що платники податків (ТОВ "Ліарон С") зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби (ДПІ у Ріпкинському районі), та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом ), а з зазначеного суд вбачає, що в даному випадку "іншим" є положення п. 73.3 ст. 73 ПК України з якого стає зрозуміло, що запит (від 25.04.2013 № 348/10/22-017) вважається врученим, оскільки його було надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою ТОВ "Ліарон С".

Щодо посилань податкового органу про те, що підприємство за адресою реєстрації відсутнє, суд зазначає, що податкове законодавство процедуру проведення зустрічної звірки жодним чином не пов'язує з такою підставою, оскільки моментом відліку місячного строку для подання ТОВ "Ліарон С" інформації, визначеної у запиті ДПІ у Ріпкинському районі, та її документального підтвердження є 25.04.2013, а тому складення довідки від 13.05.2013 року № 4/22-207/38046008 є передчасним, чим порушено вимоги п. 73.3 ст. 73 ПК України.

Також, суд зауважує, що тільки у випадку отримання від суб'єкта господарювання (у встановлений ст. 73 Податкового кодексу України термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження, за результатами проведення якої складається довідка про результати проведення зустрічної звірки у двох примірниках та реєструється в журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджені наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 (далі - Методичні рекомендації).

Таким чином, з системного аналізу зазначених вище нормативних актів, суд вбачає, що зустрічна звірка може бути проведена податковим органом лише у разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу, оскільки за своєю правовою суттю зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювались між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Отже, суд прийшов до висновку, що 25.04.2013 ДПІ у Ріпкинському районі не мала права проводити зустрічну звірку ТОВ "Ліарон С" щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит в період з 1 січня по 31 березня 2013 року без наявності (наданих платником податків) первинних документів для подальшого їх зіставлення.

Таким чином, в сукупності досліджених доказів, судом встановлено порушення щодо неправомірності проведення відповідачем зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Ліарон С" та оформлення її результатів, що, в свою чергу, потягнуло за собою негативні наслідки не тільки для позивача, а й для його контрагентів.

Суд звертає увагу на те, що зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, відповідно до п.73.5 ст. 73 Податкового кодексу України та, відповідно її віднесенням законодавцем до глави 7 "Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби". В той час, як функція податкового органу щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Підпунктом 21.1.1 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України встановлено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Вирішуючи спір, суд бере до уваги, що відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, під час розгляду справи належних та допустимих в розумінні ст. 70 Кодексу доказів на підтвердження правомірності вчинених дій податковий орган до суду не надав.

Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд вважає, що обставини, на які посилається відповідач як підставу своїх правомірних дій, не знайшли свого обґрунтування в ході судового розгляду та не підтверджуються матеріалами справи, а отже враховуючи ст. 19 Конституції України та ч. 1 ст. 11, ст.ст. 71, 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ТОВ "Ліарон С" про визнання протиправними дій ДПІ у Ріпкинському районі підлягають задоволенню.

Всі здійснені позивачем документально підтверджені судові витрати по справі згідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області ДПС щодо проведення зустрічної звірки з Товариством з обмеженою відповідальністю "Ліарон С" (код 38046008) на підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит в період з 1 січня по 31 березня 2013 року, про що складена довідка від 13 травня 2013 року №4/22-207/38046008.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариством з обмеженою відповідальністю "Ліарон С" (код 38046008) 34,41 грн. (тридцять чотири гривні 41 коп.) судового збору відповідно до задоволених вимог, сплаченого квитанцією від 20.05.2013 № 770930265 у сумі 34,41 грн. на р/р 31216206784002, отримувач: УДКСУ у м. Чернігові Державний бюджет, код ЄДРПОУ 38054398, банк ГУ ДКСУ у Чернігівській області. МФО 853592 .

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Ю.О.Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2013
Оприлюднено19.06.2013
Номер документу31884573
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1981/13-а

Постанова від 15.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 18.06.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Постанова від 12.06.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні