КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 12/38-09 Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В. Суддя-доповідач: Борисюк Л.П.
У Х В А Л А
Іменем України
05 червня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді суддів при секретарі за участю: позивачаБорисюк Л.П., Петрика І.Й., Собківа Я.М. Гусак О.О. ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_6 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 вересня 2011 року у справі за позовом ОСОБА_6 до Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» Державного комітету України із земельних ресурсів, Головного управління Держкомзему у Київській області, управління земельних ресурсів Державного комітету із земельних ресурсів у Макарівському районі Київської області, треті особи: Макарівська районна державна адміністрація Київської області, Макарівська селищна рада Макарівського району Київської області, ОСОБА_8 про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_6 звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва із позовом до Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» Державного комітету України із земельних ресурсів, Головного управління Держкомзему у Київській області, управління земельних ресурсів Державного комітету із земельних ресурсів у Макарівському районі Київської області, треті особи: Макарівська районна державна адміністрація Київської області, Макарівська селищна рада Макарівського району Київської області, ОСОБА_8 в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просив зобов'язати державне підприємство «Центр Державного земельного кадастру» Держкомзему України вчинити дії щодо усунення причин неправомірної реєстрації двох земельних ділянок за однаковим кадастровим номером 322 2755100:00:006:0003 та визнати цей кадастровий номер за земельною ділянкою, визначеною на схемі поділу земель СПО «Макарів» за № АДРЕСА_1 площею 2,9790 га, яка належить ОСОБА_6 та розташована в межах Макарівської селищної ради Макарівського району Київської області; зобов'язати Головне управління Держкомзему у Київській області вчинити дії щодо усунення неправомірного присвоєння кадастрового номеру 322 2755100:00:006:0003 двом земельним ділянкам та визнати і закріпити кадастровий номер 322 2755100:00:006:0003 за земельною ділянкою, визначеною на схемі поділу земель СПО «Макарів» за № АДРЕСА_1 площею 2,9790 га, яка належить ОСОБА_6 та розташована в межах Макарівської селищної ради Макарівського району Київської області; зобов'язати управління земельних ресурсів Держкомзему у Макарівському районі Київської області вчинити дії щодо усунення неправомірного присвоєння кадастрового номеру 322 2755100:00:006:0003 двом земельним ділянок та визнати і закріпити кадастровий номер 322 2755100:00:006:0003 за земельною ділянкою, визначеною на схемі поділу земель СПО «Макарів» за № АДРЕСА_1 площею 2,9790 га, яка належить ОСОБА_6 та розташована в межах Макарівської селищної ради Макарівського району Київської області.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачами у справі як суб'єктами владних повноважень, які забезпечують створення та функціонування державного реєстру земель та здійснюють державну реєстрацію земельних ділянок відповідно до вимог земельного законодавства, протиправно допущено присвоєння одного кадастрового номеру 322 2755100:00:006:0003 двом земельним ділянкам, а саме: земельній ділянці площею 0,2979 га, яка належить громадянину ОСОБА_6 та право власності на яку підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку від 15.08.2007 серія ЯЕ 577878, а також земельній ділянці площею 5,17 га, яка належить громадянину ОСОБА_8 на праві приватної власності.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 вересня 2011 року позов задоволено частково.
Зобов'язано Управління земельних ресурсів Держкомзему у Макарівському районі Київської області вчинити дії щодо визначення та присвоєння земельній ділянці, власником якої є громадянин ОСОБА_6, що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку від 15.08.2007 серії ЯЕ 577878, індивідуального, такого, що не повторюється, цифрового коду (кадастрового номеру) в порядку, передбаченому Тимчасовим порядком присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, що затверджується Постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 749.
В іншій частині позову відмовлено.
Позивач, не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме: судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, позивача, який з'явився в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Розпорядженням Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 30.01.2007 № 22 «Про передачу у власність земельної ділянки власнику земельної частки (паю) громадянину ОСОБА_6 в межах Макарівської селищної ради» затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання державного акту на право власності на земельну ділянку громадянину ОСОБА_6, власнику сертифікату на право на земельну частку (пай), в межах Макарівської селищної ради Макарівського району Київської області та передано безоплатно у власність земельну ділянку площею 2,9790 га для ведення особистого селянського господарства.
Право приватної власності ОСОБА_6 на земельну ділянку площею 2,9790 га, кадастровий номер 322 2755100:00:006:0003, підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку від 15.08.2007 серія ЯЕ № 57787.
Згідно з довідкою Макарівського районного відділу земельних ресурсів у Київській області б/н, датована 2006 роком, земельній ділянці, яка знаходиться у власності громадянина ОСОБА_6 та розташована в межах адміністративної території Київської області Макарівського району Макарівської селищної ради присвоєно кадастровий код 322 2755100:00:006:0003.
Разом з тим, відповідно до інформації, наданої позивачеві Київською регіональною філією державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» листом від 16.11.2007 № 2146, згідно з даними автоматизованої системи державного земельного кадастру (по Київській області) за кадастровим номером 322 2755100:00:006:0003 зареєстровано дві земельні ділянки: площею 5,17 га, дата реєстрації - 2005 рік, зареєстрована за громадянином ОСОБА_8, а також площею 2,9790 га, дата реєстрації 2007 рік, зареєстрована за громадянином ОСОБА_6.
Право приватної власності ОСОБА_8 на земельну ділянку площею 5,17 га, підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку від 25.11.2005 серії ЯА № 583991, копія якого надіслана на запит Київського апеляційного адміністративного суду від 12.04.2013 № 02.3-04/2138 (а.с.216) та Розпорядженням Макарівської районної державної адміністрації від 24.11.2005 № 498 (витяг з архівного відділу Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 19.04.2013 № 199/06-04) (а.с.204).
Листом прокурора Макарівського району від 21.02.2008 позивача повідомлено про те, що станом на 14.02.2008 за кадастровим номером 322 2755100:00:006:0003 зареєстрована одна земельна ділянка площею 2,9790 га, місцезнаходження якої є Макарівський район, територія Макарівської селищної ради, та яка належить на праві приватної власності громадянину ОСОБА_6.
Вважаючи, що в умовах однакового кадастрового номеру на дві земельні ділянки існує загроза поглинення (повністю або частково) земельної ділянки, яка належить позивачу, земельною ділянкою, яка належить ОСОБА_8, позивачем обрано судовий порядку захисту, на його думку, порушених прав та оспорюваних інтересів.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, колегія суддів виходить з наступного.
Згідно ст. 202 Земельного кодексу України, державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у складі державного реєстру земель. Державний реєстр земель складається з двох частин: а) книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок; б) Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку.
Відповідно до Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 749 (далі - Тимчасовий порядок), кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці під час проведення її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки.
Згідно п. 4 Тимчасового порядку, кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку кадастровий номер не змінюється.
У разі поділу чи об'єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер. При цьому попередній кадастровий номер отримує статус архівного і в подальшому не використовується (п. 5 Тимчасового порядку).
Відповідно до положень пунктів 1.4-1.8 Порядку присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам для ведення Державного реєстру земель, затвердженого вказівкою Держкомзему від 20.03.2002 № 12, що діяла в момент надання оскаржуваного кадастрового номера, кадастровий номер земельної ділянки - це унікальний на території України код, який присвоюється кожній земельній ділянці з метою її ідентифікації і залишається незмінним на протязі всього часу фізичного та юридичного існування земельної ділянки як єдиного цілого.
Сформований кадастровий номер використовується тільки для кодування земельних ділянок, несе в собі інформацію щодо місцеположення земельної ділянки в межах адміністративно-територіального устрою і не обов'язково повинен слугувати об'єктом синтаксичного чи семантичного аналізу з метою отримання будь-яких інших даних похідного характеру.
Система кадастрової нумерації земельних ділянок є єдиною на всій території України. Кадастрові номери присвоюються земельним ділянкам всіх форм власності. При переході прав на земельну ділянку від одного власника до іншого та при зміні самого виду прав кадастровий номер земельної ділянки залишається без змін.
Сформованим новим земельним ділянкам в результаті виділення або поділу чи об'єднання їх, присвоюються нові кадастрові номери. При цьому попередні кадастрові номери отримують статус архівних і в подальшому не використовуються для ідентифікації земельних ділянок.
Кадастрові номери земельним ділянкам присвоюються місцевими органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Так, Наказом Київського обласного головного управління земельних ресурсів від 09.06.2006 № 48 встановлено, що з 1 червня 2006 року присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам здійснюють територіальні органи Держкомзему, які офіційно присвоюють кадастрові номера.
Як вбачається з довідки Макарівського районного відділу земельних ресурсів у Київській області б/н, датована 2006 роком, кадастровий номер 322 2755100:00:006:0003 присвоєно земельній ділянці громадянина ОСОБА_6 Макарівським районним відділом земельних ресурсів у Київській області як територіальним органом Київського обласного управління земельних ресурсів.
Згідно з витягами з автоматизованої системи державного земельного кадастру відносно громадянина ОСОБА_6 та громадянина ОСОБА_8, за вказаними особами за одним кадастровим номером зареєстровано дві окремі, відмінні одна від однієї, земельні ділянки, а саме: за громадянином ОСОБА_6 - площею 2,9790 га, кадастровий номер 322 2755100:00:006:0003; за громадянином ОСОБА_8 - площею 5,1700 га, кадастровий номер так само 322 2755100:00:006:0003.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про доведеність з боку позивача факту реєстрації двох земельних ділянок за одним кадастровим номером на момент судового розгляду справи, а відтак, про доведеність факту порушення його законних інтересів з боку суб'єктів владних повноважень при здійсненні ними владних управлінських функцій.
Разом з тим, враховуючи те, що факт присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці та реєстрації права на неї за громадянином ОСОБА_8 у часовому проміжку передує факту присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці ОСОБА_6, а також зважаючи на те, що встановлення фактів, що мають юридичне значення, не відноситься до компетенції адміністративного суду, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог позивача в частині визнання та закріплення кадастрового номеру 322 2755100:00:006:0003 за земельною ділянкою, визначеною на схемі поділу земель СПО «Макарів» за № АДРЕСА_1 площею 2,9790 га, яка належить ОСОБА_6 та розташована в межах Макарівської селищної ради Макарівського району Київської області.
Згідно пунктів 15, 16 Тимчасового порядку, положення якого були чинними на момент судового розгляду справи, для визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, переданій у власність (користування) без проведення її державної реєстрації, власник (користувач) такої ділянки або уповноважена ним особа подає до територіального органу Держземагентства за місцезнаходженням земельної ділянки заяву про державну реєстрацію земельної ділянки (далі - заява про державну реєстрацію) та копії:
документа, що посвідчує особу, а для уповноваженої особи також документа, що посвідчує її повноваження;
документа, що посвідчує право на земельну ділянку;
копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів - для фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття номера та повідомили про це відповідному органу державної податкової служби, ідентифікаційного коду згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податкового номера - для юридичної особи, документів про внесення плати за формування обмінного файла, здійснення державної реєстрації земельної ділянки, надання витягу з Поземельної книги.
У зв'язку з тим, що позивачем при уточненні позовних вимог до управління земельних ресурсів Держкомзему у Макарівському районі Київської області не конкретизовано, у якій саме спосіб відповідач має усунути неправомірне присвоєння кадастрового номеру 2755100:00:006:0003 двом земельним ділянок, а також враховуючи доведеність з боку позивача факту порушення його законних інтересів з боку суб'єктів владних повноважень, суд першої інстанції обґрунтовано дійшов висновку про необхідність вийти за межі позовних вимог та зобов'язав управління земельних ресурсів Держкомзему у Макарівському районі Київської області вчинити дії щодо визначення та присвоєння земельній ділянці, власником якої є громадянин ОСОБА_6, що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку від 15.08.2007 серія ЯЕ 577878, індивідуального, такого, що не повторюється, цифрового коду (кадастрового номеру) в порядку, передбаченому Тимчасовим порядком присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 749.
Разом з тим, на момент судового розгляду справи повноваження щодо визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, переданій у власність (користування) без проведення її державної реєстрації віднесено до компетенції територіальних органів Держземагентства (правонаступника Держкомзему). Відповідно до Положення про управління (відділ) Держкомзему в районі, затвердженого наказом Держкомзему від 17.06.2008 № 123, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.07.2008 за № 625/15316, організація і забезпечення ведення державного земельного кадастру та координація робіт з підготовки земельно-кадастрової документації є одним з основних завдань саме управління (відділу) Держкомзему в районі.
З огляду на зазначене, суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині позовних вимог про зобов'язання державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» Держкомзему України та Головного управління Держкомзему у Київській області вчинити дії щодо усунення неправомірного присвоєння кадастрового номеру 322 2755100:00:006:0003 двом земельним ділянкам, що є підставою для часткового задоволення позовних вимог ОСОБА_6.
Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_6 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 вересня 2011 року - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 вересня 2011 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя суддя суддя Л.П. Борисюк І.Й. Петрик Я.М. Собків
Повний текст ухвали складено та підписано - 10.06.2013
Головуючий суддя Борисюк Л.П.
Судді: Петрик І.Й.
Собків Я.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2013 |
Оприлюднено | 18.06.2013 |
Номер документу | 31890458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Борисюк Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні