Ухвала
від 12.06.2013 по справі 2а-2268/11/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2013 р. Справа № 2802/12/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Дяковича В.П.,

суддів: Носа С.П., Рибачука А.І.,

за участі секретаря судового засідання: Драбчук М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2011 року у справі № 2а-2268/11/0970 за позовом Кооперативу «Сантехнік» до Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області про визнання протиправною відмови у поверненні надміру сплачених коштів та зобов'язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

13.07.2011 року кооператив «Сантехнік» звернувся в суд з позовом, яким просив визнати протиправною відмову відповідача у поверненні надміру сплачених коштів та зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області повернути надміру сплачені кошти в сумі 9682,68 грн. на банківський рахунок Кооперативу «Сантехнік» (р.р. 2600504510676 в ПАТ КБ Правекс-Банк, МФО 321983, код ЄДРПОУ 22170240).

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що внаслідок відрахувань до Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області 42% від сум сплаченого єдиного податку в 2010 році утворилася переплата по страховим внескам у сумі 9682,68 грн., внаслідок чого відповідно до п. 13 ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» надмірно сплачені суми страхових внесків підлягають поверненню позивачеві. Позивач звертався до відповідача із заявою про повернення вищевказаних сум, проте до цього часу надмірно сплачені ним страхові внески йому не повернуто.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2011 року позов задоволено. Визнано протиправною відмову Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області щодо повернення надміру сплачених коштів Кооперативу «Сантехнік» та зобов'язано відповідача повернути надміру сплачені кошти в сумі 9682,68 грн. позивачу.

Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області постанову суду першої інстанції оскаржило, подало апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права, висновки суду не відповідають обставинам справи, просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою в позові відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги вказує на те, що сума, яку зобов'язав стягнути з управління суд, не є сумою надміру сплачених коштів. Дана сума була перерахована Державним казначейством як відщеплення від сплаченого позивачем єдиного податку, зокрема, не надано жодних підтверджуючих документів з податкових органів. Сума єдиного податку була сплачена позивачем на рахунок державного казначейства у розмірах передбачених чинним законодавством. Кошти, які надійшли від розщеплення єдиного податку, не являються страховими внесками. Тому органи Пенсійного фонду не можуть порушувати податкове законодавство, тобто повертати єдиний податок, який був розрахований згідно Указу.

В судовому засіданні представник позивача надав пояснення та заперечив проти доводів апеляційної скарги.

Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з ч.4 ст. 196 КАС України.

Суд, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, вважає за необхідне її відхилити з наступних підстав.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що Кооператив «Сантехнік» зареєстрований як юридична особа Долинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області 10.05.1988 року, в органах ПФУ зареєстрований 04.07.1997 року під № 05.02.0790. і є платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні Пенсійного фонду в Долинському районі Івано-Франківської області.

За результатами позапланової перевірки Кооперативу «Сантехнік» з питань дотримання вимог законодавства щодо нарахування, обчислення та сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, яка проводилась за період з 19 червня 2010 року по 04 травня 2011 року Управлінням Пенсійного фонду складено довідку № 46 від 05 травня 2011 року, в якій зазначено, що у позивача станом на 05 травня 2011 року заборгованості не має, а також згідно акту звірення підлягає поверненню 9682,68 грн. сплати єдиного податку.

З метою повернення цієї переплати позивач звертався до Управління Пенсійного фонду, однак відповіді не отримав.

Відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, регулюються приписами Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин). Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Згідно із ч. 13 ст. 20 цього Закону, суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків до солідарної системи повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків у порядку і в строки, визначені правлінням Пенсійного фонду.

З 1 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон), який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Статтею 2 Закону передбачено, що його дія поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Частина 13 ст. 9 Закону передбачає, що суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені Пенсійним фондом.

Згідно пунктів 7 та 8 постанови правління Пенсійного фонду України «Про затвердження Порядку зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів» (далі Порядок) від 27 вересня 2010 року № 21-1, орган Пенсійного фонду у термін не більше ніж три робочих дні з дня отримання заяви на підставі даних карток особових рахунків платників готує висновок за формою, наведеною у додатку 1, про повернення помилково сплачених коштів або про відмову в задоволенні заяви, про що платник повідомляється письмово за підписом посадової особи органу Пенсійного фонду. У разі відмови в поверненні коштів у повідомленні, що надається (надсилається) платнику, зазначаються її причини.

На підставі висновку, зазначеного у пункті 7 цього Порядку, у термін не пізніше ніж два робочих дні після його підписання, орган Пенсійного фонду здійснює повернення помилково сплачених коштів з рахунку, на який їх було сплачено, шляхом оформлення розрахункових документів та направлення їх відповідним органам Державного казначейства України.

Колегія суддів вважає, що повернення надміру сплачених страхових внесків до 1 січня 2011 року було врегульовано приписами постанов правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 та від 19 січня 2002 року № 2-4, при цьому механізм повернення таких коштів, який діє з січня 2011 року є аналогічним тому, який діяв до цього.

Посилання Управління Пенсійного фонду щодо відсутності підстав для повернення коштів, які виникли в результаті відщеплення від єдиного податку не відповідає чинному законодавству.

Розподіл суми єдиного податку суб'єктів малого підприємництва між державним бюджетом, місцевими бюджетами, Пенсійним фондом, Фондом соціального страхування у співвідношенні, встановленому Указом Президента України № 727/28 від 3 липня 1998 року «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва», здійснюють відділи розмежування та оперативно-аналітичного обліку державних доходів територіальних відділень Державного казначейства України.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що сплачені суб'єктами підприємницької діяльності кошти у вигляді єдиного податку розмежовані та перераховані органами державного казначейства України у визначеному законом розмірі відповідним бюджетним та позабюджетним фондам, в тому числі на рахунок Пенсійного фонду України, з моменту надходження на рахунок набувають статусу страхових внесків.

Таким чином, у разі звернення позивача з заявою про повернення надмірно сплачених страхових внесків у сумі 9682,68 грн., на Управління Пенсійного фонду було покладено обов'язок, щодо здійснення дій для повернення суми такої переплати.

Аналогічна позиція була викладена в ухвалі Вищого Адміністративного суду від 17 квітня 2013 року №К/9991/73304/12.

Суд вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Керуючись статтями 195, 196, 198 п.1, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2011 року по справі № 2а-2268/11/0970 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Повний текст ухвали виготовлено 17.06.2013 року.

Головуючий суддя В.П. Дякович

Судді С.П. Нос

А.І. Рибачук

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2013
Оприлюднено20.06.2013
Номер документу31899799
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2268/11/0970

Постанова від 10.10.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 20.09.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Постанова від 10.10.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 14.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Дякович В.П.

Постанова від 10.10.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні