Рішення
від 19.06.2013 по справі 15/5005/5569/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

18.06.13р. Справа № 15/5005/5569/2012

За позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ

до Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ

Третя особа-1 на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Комунальне підприємство "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації"

Третя особа-2 на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОКО"

про визнання незаконним та скасування в частині рішення №23/19 від 28.12.2011 року, визнання права власності

Суддя Кощеєв І.М.

Представники:

від позивача: Рябчун О.В. - представник ( дов. №101 від 01.08.12р.)

від відповідача: Легенченко М.О. - представник (дов. №4/8-1363 від 02.11.12р.)

від третьої особи-1: не з`явився

від третьої особи-2: не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

У червні 2012 року Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області звернулося до господарського суду із позовом та з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог ( вих. №10-11-04622 від 07.08.12 р. ) просило:

1) визнати незаконними п.п. 1.1, п. 2, п. 3, п. 5, п. 7, пп. 7.1, пп.7.3, пп. 7.4, п.8, п.9 рішення від 28.12.11 р. №23/19 Дніпропетровської міської ради "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади міста об'єктів нерухомого майна";

2) скасувати п.п. 1.1, п. 2, п. 3, п. 5, п. 7, пп. 7.1, пп.7.3, пп. 7.4, п.8, п.9 рішення від 28.12.11 р. №23/19 Дніпропетровської міської ради "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади міста об'єктів нерухомого майна";

3) визнати право власності за державою України в особі регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області на нерухоме майно за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20, яке складається з: вхід у підвал літ. а, а2; ґанок літ. а1; нежитлове приміщення у підвалі №7 у житловому будинку літ. А-3 площею 21,9 м2; нежитлове приміщення у підвалі №8 у житловому будинку літ. А-3 площею 86,9 м2; нежитлове приміщення на першому поверсі №1 у житловому будинку літ. А-3 площею 49,2 м2; нежитлове приміщення на першому поверсі №6 у житловому будинку літ. А-3 площею 58,7 м2; нежитлове приміщення на першому поверсі тамбур ІІ у житловому будинку літ. А-3 площею 6,6 м2.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2012 р. по справі № 15/5005/5569/2012 позов було задоволено частково. Визнано незаконними п. п. 1.1, п. 2, п. 3, п. 5, п. 7, пп. 7.1, пп.7.3, пп. 7.4, п.8, п.9 рішення від 28.12.2011 року №23/19 Дніпропетровської міської ради "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади мста об'єктів нерухомого майна". Визнано за державою в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області право власності на нерухоме майно за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20, яке складається з: вхід у підвал літ. а, а2; ґанок літ. а1; нежитлове приміщення у підвалі №7 у житловому будинку літ. А-3 площею 21,9 м2; нежитлове приміщення у підвалі №8 у житловому будинку літ. А-3 площею 86,9 м2; нежитлове приміщення на першому поверсі №1 у житловому будинку літ. А-3 площею 49,2 м2; нежитлове приміщення на першому поверсі №6 у житловому будинку літ. А-3 площею 58,7 м2; нежитлове приміщення на першому поверсі тамбур ІІ у житловому будинку літ. А-3 площею 6,6 м2. В решті позовних вимог відмовлено. Стягнуто з Дніпропетровської міської ради на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України в Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 2682 грн. 50 коп.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 10.01.2013 р., апеляційну скаргу Дніпропетровської міської ради було залишено без задоволення, а рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2012 р. у справі № 15/5005/5569/2012 було залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 03.04.2013 р. рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2012 р. та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 10.01.2013 р. у справі № 15/5005/5569/2012 скасовано, а справу № 15/5005/5569/2012 передано на новий розгляд до господарського суду Дніпропетровської області.

На підставі Положення про автоматизовану систему документообігу суду, справу №15/5005/5569/2012 передано для розгляду судді Кощеєву І. М.

На новому розгляді, Позивач уточнив свої позовні вимоги та з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог просить суд:

- визнати незаконними п.п. 1.1, п. 2, п. 3, п. 5, п. 7, пп. 7.1, пп.7.3, пп. 7.4, п.8, п.9 рішення від 28.12.2011 р. № 23/19 Дніпропетровської міської ради "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади міста об'єктів нерухомого майна";

- визнати право власності за державою України в особі регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області на нерухоме майно за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20, яке складається з: ґанок літ. а1; нежитлове приміщення на першому поверсі №1 у житловому будинку літ. А-3 площею 49,2 м2; нежитлове приміщення на першому поверсі №6 у житловому будинку літ. А-3 площею 58,7 м2; нежитлове приміщення на першому поверсі тамбур ІІ у житловому будинку літ. А-3 площею 6,6 м2.

Позовні вимоги мотивовані тим, що спірне майно є власністю держави, а Дніпропетровська міська рада рішенням №23/19 від 28.12.2011 року порушила право власності держави в особі регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області.

Відповідач проти позову заперечує, вважає його безпідставним та просить в його задоволенні відмовити. Відповідач зазначає, що спірні об'єкти перебували на балансі відкритого акціонерного товариства "Дніпромлин" та, на виконання ст. 26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", передані до комунальної власності в ході ліквідаційної процедури підприємства.

Представники третіх осіб в судове засідання не з"явились, витребувані судом документи не надали.

По справі оголошувалася перерва з 13.06.2013 р. по 18.06.2013 р.

Клопотання про застосування засобів технічної фіксації судового процесу ( аудіо запис) представниками сторін не заявлялося.

В судовому засіданні було оголошено судом вступну та резолютивну частини судового рішення.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

28.12.2011 р. Дніпропетровська міська рада (сесія VІ скликання) прийняла рішення № 23/19 "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади міста об'єктів нерухомого майна", яким:

- надано згоду на прийняття у комунальну власність територіальної громади міста нежитлових приміщень по вул. Свєтлова,20 згідно з додатком, шляхом укладення договору дарування ( підпункт 1.1. пункту 1 рішення );

- доручено міському голові Куліченку І.І. укласти договір дарування на нежитлові приміщення (п.1.1 рішення) від імені Дніпропетровської міської ради (п.2 рішення);

- надано пільги у розмірі 100 % щодо сплати державного мита Дніпропетровській міській раді за договором дарування нежитлових приміщень (п.1.1 цього рішення) (п. 3 рішення);

- доручено Комунальному підприємству "Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю" (Гуфман Г.Л.) після укладення договору дарування зарахувати на баланс нежитлові приміщення (п.1.1 цього рішення) та внести відповідні зміни до бухгалтерського обліку (підпункт 7.1 пункту 7 рішення);

- підготувати документи для оформлення та реєстрації в установленому порядку права комунальної власності територіальної громади міста в особі Дніпропетровської міської ради на об'єкти (п.1 цього рішення) (підпункт 7.3 пункту 7 рішення);

- у місячний термін після зарахування на баланс об'єктів (п.1 цього рішення) надати до департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради інформаційні відомості за встановленою формою для внесення до реєстру об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Дніпропетровська (підпункт 7.4. пункту 7 рішення);

- Департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради (Величко О.В.) внести зміни до реєстру об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Дніпропетровська згідно з наданими інформаційними відомостями (п.8 рішення);

- Комунальному підприємству "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" (Кривошеєва Т.Р.) зареєструвати в установленому порядку право комунальної власності за територіальною громадою міста в особі Дніпропетровської міської ради на об'єкти нерухомого майна (п.1 цього рішення) (п.9 рішення).

Згідно Додатку до рішення № 23/19 від 28.12.2011 р. до Переліку об'єктів нерухомого майна по вул. Свєтлова, 20, які передаються у комунальну власність територіальної громади міста шляхом дарування віднесені такі об'єкти: вхід у підвал літ. а, а 2 ; ґанок літ. а 1 ; нежитлове приміщення у підвалі № 7 у житловому будинку літ. А-3 площею 21,9 м 2 ; нежитлове приміщення у підвалі № 8 у житловому будинку літ. А-3 площею 86,9 м 2 ; нежитлове приміщення на першому поверсі №1 у житловому будинку літ. А-3 площею 49,2 м 2 ; нежитлове приміщення на першому поверсі №6 у житловому будинку літ. А-3 площею 58,7 м 2 ; нежитлове приміщення на першому поверсі тамбур ІІ у житловому будинку літ. А-3 площею 6,6 м 2 .

З преамбули названого рішення вбачається, що було розглянуто звернення регіонального відділення від 22.06.2009 р. № 7/249 щодо передачі у комунальну власність територіальної громади міста підстанції 35/10 кВ по вул. Героїв Сталінграда, 106-а та звернення товариства з обмеженою відповідальністю "ДОКО" від 18.11.2011 р. №11/3278 щодо передачі у комунальну власність нерухомого майна по вул. Свєтлова, 20, яке належить товариству на праві власності.

Позивач не погоджується з прийнятим рішенням міської ради, просить визнати незаконними: п. 1.1, пункти 2, 3, 5, 7 ( підпункти 7.1, 7.3,7.4 ), 8,9 цього рішення та визнати за державою Україна право власності на нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20, проти чого заперечує відповідач, що і є причиною спору.

Відповідно до ст. 393 ЦК України, правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає закону і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується. Власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта. У разі неможливості відновлення попереднього становища власник має право на відшкодування майнової та моральної шкоди.

Ст. 16 вказаного Кодексу передбачено право особи на звернення до суду з вимогою про визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Ст.21 ЦК України визначає також загальний порядок визнання судом незаконними та скасування правових актів індивідуальної дії, а також нормативно-правових актів, виданих органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо вони суперечать актам цивільного законодавства й порушують цивільні права або інтереси.

Відповідно до ст.12 ГПК України господарським судам підвідомчі:

1) справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім:

спорів про приватизацію державного житлового фонду;

спорів, що виникають при погодженні стандартів та технічних умов;

спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконання робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені за угодою сторін;

спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів;

інших спорів, вирішення яких відповідно до законів України та міжнародних договорів України віднесено до відання інших органів;

2) справи про банкрутство;

3) справи за заявами органів Антимонопольного комітету України, Рахункової палати з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції;

4) справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між господарським товариством та його учасником (засновником, акціонером), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами) господарських товариств, що пов'язані із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності цього товариства, крім трудових спорів;

5) справи у спорах щодо обліку прав на цінні папери;

6) справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів.

Господарський спір підвідомчий господарському суду, зокрема, за таких умов: участь у спорі суб'єкта господарювання; наявність між сторонами, по-перше, господарських відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства, і, по-друге, спору про право, що виникає з відповідних відносин; наявність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення спору господарським судом; відсутність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення такого спору судом іншої юрисдикції.

Таким чином, господарські суди на загальних підставах вирішують усі спори між суб'єктами господарської діяльності, а також спори, пов'язані з: приватизацією державного та комунального майна ( крім спорів про приватизацію державного житлового фонду ), в тому числі спори про визнання недійсними відповідних актів органів місцевого самоврядування та органів приватизації, а також спори зі справ, що виникають з корпоративних відносин.

Частиною другою ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Акти державних органів та інших органів - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин, і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, і порушення процедури його прийняття. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення, у зв'язку з прийняттям відповідного акта, прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" № 185-У від 21.09.2006 року, управління об'єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

За ч. 1 ст. 3 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", об'єктами управління державної власності, зокрема є: державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних фондів або залишилося після ліквідації підприємств та організацій.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", суб'єктом управління об'єктами державної власності, зокрема є Фонд державного майна України, до повноважень, якого віднесено забезпечення захисту майнових прав держави на території України відповідно до законодавства.

Порядок передачі у комунальну власність державного житлового фонду врегульовано Положенням про порядок передачі у комунальну власність державного житлового фонду, що перебуває у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затверджене Постановою КМУ від 06.11.1995 року № 891. За змістом цього Положення передача до комунальної власності житлового фонду здійснюється з дотриманням вимог Законів України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", "Про місцеве самоврядування в Україні" та інших законодавчих актів.

Відповідно до вимог ст. 2 та ч. 1 ст. 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", передача житлового фонду та інших об'єктів соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації) із державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном.

За змістом ч. 2. ст. 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", передача об'єктів із державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст -за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом.

Згідно п. 51 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", питання щодо надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність, вирішуються виключно на пленарних засіданнях відповідних рад.

За ст. 326 ЦК України, у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна.

Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади.

У січні 1997 року Регіональним відділенням фонду державного майна України по Дніпропетровській області відповідно до Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств", Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" прийнято рішення про приватизацію державного майна орендного підприємства "Дніпропетровський комбінат хлібопродуктів Дніпропетровської області" ( наказ № 12/04-РП від 17.01.1997 р.).

30.10.1998 р. Регіональним відділенням фонду державного майна України по Дніпропетровській області видано наказ № 12/378-170 "Про створення відкритого акціонерного товариства "Дніпромлин", згідно якого вирішено перетворити орендне підприємство "Дніпропетровський комбінат хлібопродуктів" у відкрите акціонерне товариство "Дніпромлин".

З матеріалів справи ( інвентаризаційного опису основних засобів станом на 01.02.1997 р.; відомості розрахунку залишкової вартості житлових будинків орендного підприємства "Дніпропетровський комбінат хлібопродуктів" станом на 01.02.1997 р.; протоколу № 2 від 10.03.1997 р. засідання комісії з приватизації орендного підприємства Дніпропетровський комбінат хлібопродуктів; Акту оцінки вартості майна орендного підприємства Дніпропетровський комбінат хлібопродуктів, затвердженого розпорядженням від 17.03.1997 р. № 12/35-РСИ регіонального відділення; Плану приватизації несільськогосподарського підприємства АПК "Орендне підприємство "Дніпропетровський комбінат хлібопродуктів"; протоколу від 22.03.2000 р. засідання комісії за підсумками інвентаризації майна, яке не увійшло до статутного фонду, але залишилось на балансі Відкритого акціонерного товариства "Дніпромлин"; Акту від 10.10.2000 р. перевірки утримання, збереження та використання державного майна, яке не увійшло до статутного фонду, але залишилось на балансі ВАТ "Дніпромлин"; листа № 183 від 14.03.2003 р. надісланого на адресу Регіонального відділення фонду державного майна України по Дніпропетровській області за підписом голови правління ВАТ "Дніпромлин"; листа від 22.03.2002 р. № 250 на адресу Регіонального відділення фонду державного майна України по Дніпропетровській області за підписом голови правління ВАТ "Дніпромлин") вбачається, що в процесі приватизації орендного підприємства Дніпропетровський комбінат хлібопродуктів зі статутного фонду цього підприємства був вилучений державний житловий фонд балансовою вартістю 719 151 грн. та залишковою вартістю 523 794 грн., в тому числі житловий будинок, розташований за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20 ( інвентарний номер 109 ) балансовою вартістю 82 509 грн. та залишковою вартістю 56 043 грн.

Таким чином, житловий будинок по вул. Свєтлова, 20 в м. Дніпропетровську разом з нежитловими приміщеннями в цьому будинку не увійшов до статутного фонду створеного товариства, залишився у державній власності та на балансі Відкритого акціонерного товариства "Дніпромлин".

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 24.05.2007 р. по справі № Б24/16-07 ВАТ "Дніпромлин" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком до 23.05.2008 р., призначено ліквідатором у справі арбітражного керуючого Аркіну Л. О.

У серпні 2007 р. Регіональним відділенням фонду державного майна України по Дніпропетровській області за участю ліквідатора Аркіної Л. О. була проведена перевірка стану утримання, збереження та використання державного майна, яке не увійшло до статутного капіталу ВАТ "Дніпромлин" за результатами якої був складений акт перевірки утримання, збереження та використання державного майна, яке не увійшло до статутного фонду ВАТ "Дніпромлин", підписаний ліквідатором ВАТ "Дніпромлин" Аркіною Л. О.

В ході перевірки станом на 01.08.2007 р. було встановлено, що житловий будинок, розташований за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20, відсутній на балансі ВАТ "Дніпромлин".

Згідно листа від 17.10.2007 р. за вих. № 10/10-Б ліквідатор ВАТ "Дніпромлин" повідомив позивача про те, що вказаний житловий будинок, який не увійшов до статутного капіталу акціонерного товариства та перебував на його балансі, у 2006 р. був знятий з балансу ВАТ "Дніпромлин" на підставі рішення господарського суду Дніпропетровської області від 21.03.2006р. по справі № 19/23 за позовом приватного підприємства "Інгрейн" до ВАТ "Дніпромлин" про визнання права власності, яким за приватним підприємством "Інгрейн" було визнано право власності на об'єкти нерухомого майна, в тому числі, на житловий будинок, розташований за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20.

Постановою Вищого господарського суду України від 13.02.2008 р. по справі №19/23 задоволено касаційну скаргу регіонального відділення та скасовано рішення господарського суду Дніпропетровської області від 21.03.2006 р., а справу № 19/23 передано до господарського суду Дніпропетровської області на новий розгляд.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 13.10.2008р. по справі № 18/134-08 ( 36/109 ( 19/23 ) у задоволенні позову приватного підприємства "Інгрейн" до ВАТ "Дніпромлин" за участю третьої особи - Регіонального відділення фонду державного майна України по Дніпропетровській області про визнання права власності на об'єкти нерухомого майна, в тому числі на житловий будинок, розташований за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова,20, - відмовлено.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 10.03.2009 р. провадження у справі № 18/134-08 (36/109(19/23) було припинено на підставі п.6 ч.1 ст. 80 господарського процесуального кодексу України (у зв'язку з проведенням державної реєстрації припинення ВАТ "Дніпромлин" та виключенням останнього з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ).

Рішенням Третейського суду створеного для вирішення конкретного спору у складі одного судді Аркіної Л. О. від 28.03.2007 р. було визнано за товариством з обмеженою відповідальністю "ДОКО" право власності на нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20.

На підставі рішення Третейського суду від 28.03.2007 р. за товариством з обмеженою відповідальністю "ДОКО" було зареєстровано право власності на нежитлові приміщення, розташовані по вул. Свєтлова, 20 у м. Дніпропетровську.

Рішенням Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 25.01.2011 р. скасовано рішення від 28.03.2007 р. Третейського суду створеного для вирішення конкретного спору у складі одного судді Аркіної Л.О.

Листом від 10.02.2011р. за вих. № 138 - ТОВ "ДОКО" повідомило Регіональне відділення фонду державного майна України по Дніпропетровській області про те, що нерухоме майно розташоване за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20 знято з балансу товариства.

Отже, станом на час звернення ТОВ "ДОКО" до Дніпропетровської міської ради з проханням прийняти у комунальну власність міста територіальної громади нерухоме майно, розташоване по вул. Свєтлова, 20, ТОВ "ДОКО" не було власником цього майна, та, відповідно, не мало право розпорядження ним.

Оскільки спірні приміщення не увійшли до статутного капіталу Відкритого акціонерного товариства "Дніпромлин" під час приватизації державного майна останнім та не були передані до комунальної власності вони є об'єктами державної власності, що також підтверджується відомостями про державне майно, що не увійшло до статутного капіталу господарської організації з Єдиного реєстру об'єктів державної власності від 24.10.2012р., наданими Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській області.

Станом на час розгляду справи Регіональним відділенням Фонду державного майна по Дніпропетровській області рішення про передачу до комунальної власності територіальної громади м. Дніпропетровська об'єктів державного житлового фонду разом з об'єктами інженерної інфраструктури, що його обслуговують, які не увійшли до статутного фонду ВАТ "Дніпромлин" ( житловий будинок по вул. Свєтлова, 20 у м. Дніпропетровську ) не приймалось ( протилежне не доведено Відповідачем ).

Таким чином, оскаржуване в частині рішення Дніпропетровської міської ради прийнято за відсутності рішення суб'єкта управління об'єктами державної власності, тобто з порушенням вимог законодавства України.

Відповідно до ст. 391 ЦК України, власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.

Згідно з ст. 392 ЦК України, власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Відповідно до приписів ст. 316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні ( ст. 321 ЦК України ).

Відповідно до ст. 15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно ст. 16 ЦК України, кожна сторона має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Одним зі способів захисту цивільних прав та інтересів може бути визнання цього права.

Господарські суди, відповідно до п. 3.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 10 від 24.10.2011 р. „Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам" на загальних підставах вирішують спори між суб"єктами господарської діяльності, пов"язані з захистом права власності, в тому числі з визнанням цього права.

На виконання вказівки ВГСУ по цій справі, розглядаючи позов про захист права власності, суд встановив, що спірні приміщення ( ґанок літ. а 1 ; нежитлове приміщення на першому поверсі № 1 літ. А-3; нежитлове приміщення на першому поверсі № 6 літ. А-3; нежитлове приміщення на першому поверсі тамбур ІІ у будинку літ. А-3 ) - не є допоміжними, та не призначені для забезпечення експлуатації будинку, в них не знаходиться технічне оснащення будинку ( інженерні комунікації і технічні пристрої, які необхідні для забезпечення санітарно-гігієнічних умов і безпечної експлуатації квартир), без доступу до якого експлуатація жилого будинку неможлива.

Відповідно до ст. 4 Житлового кодексу Української РСР, житловий фонд включає: жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать державі (державний житловий фонд); жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать колгоспам та іншим кооперативним організаціям, їх об'єднанням, профспілковим та іншим громадським організаціям (громадський житловий фонд); жилі будинки, що належать житлово-будівельним кооперативам (фонд житлово-будівельних кооперативів); жилі будинки (частини будинків), квартири, що належать громадянам на праві приватної власності (приватний житловий фонд); квартири в багатоквартирних жилих будинках, садибні (одноквартирні) жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях усіх форм власності, що надаються громадянам, які відповідно до закону потребують соціального захисту (житловий фонд соціального призначення).

До житлового фонду не входять нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру.

Згідно з ст. 1 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", нежиле приміщення - приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об'єктом цивільно-правових відносин.

Отже, спірні приміщення є нежилими приміщеннями, розташованими у житлових будинках, але не мають статусу житлового фонду.

Як встановлено вище, житловий будинок, розташований за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова,20, який не увійшов до статутного капіталу акціонерного товариства та перебував на його балансі, у 2006р. був знятий з балансу ВАТ "Дніпромлин" на підставі рішення господарського суду Дніпропетровської області від 21.03.2006р. по справі №19/23. Доказів того, що спірні об'єкти були передані до комунальної власності в ході ліквідаційної процедури підприємства матеріали справи не містять.

З огляду на викладене, позовні вимоги про визнання права власності на нерухоме майно розташоване за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 22, 27, 33, 44, 49, 69, 75, 82 - 85, 111-12 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати незаконними п. п. 1.1, п. 2, п. 3, п. 5, п. 7, пп. 7.1, пп. 7.3, пп. 7.4, п. 8, п. 9 рішення Дніпропетровської міської ради від 28.12.2011 р. № 23/19 "Про надання згоди на прийняття у комунальну власність територіальної громади мста об'єктів нерухомого майна".

Визнати за державою в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області право власності на нерухоме майно за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, 20, яке складається з: ґанку літ. а 1 ; нежитлового приміщення на першому поверсі № 1 у житловому будинку літ. А-3 площею 49,2 м 2 ; нежитлового приміщення на першому поверсі № 6 у житловому будинку літ. А-3 площею 58,7 м 2 ; нежитлового приміщення на першому поверсі тамбур ІІ у житловому будинку літ. А-3 площею 6,6 м 2 .

Стягнути з Дніпропетровської міської ради на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України в Дніпропетровській області - 2 682 грн. 50 коп. витрат на судовий збір, видати наказ.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 19.06.2013 року

Суддя І.М. Кощеєв

Дата ухвалення рішення19.06.2013
Оприлюднено20.06.2013
Номер документу31909978
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання незаконним та скасування в частині рішення №23/19 від 28.12.2011 року, визнання права власності

Судовий реєстр по справі —15/5005/5569/2012

Ухвала від 18.10.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 07.08.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Крутовських Володимир Іванович

Ухвала від 18.07.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Бахмат Рауфа Муллахметовна

Рішення від 19.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 28.05.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 14.05.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 19.04.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Постанова від 03.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Жукова Л.B.

Ухвала від 15.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Жукова Л.B.

Постанова від 10.01.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Герасименко Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні