cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" червня 2013 р.Справа № 922/1593/13
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Шарко Л.В.
при секретарі судового засідання Бобрової Д.О.
розглянувши справу
за позовом Державного підприємства "Донецька залізниця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "УПЕМ", м. Харків про стягнення 39770,00 грн. за участю представників:
позивача - Поліщук О.І., за довіреністю №Н-01/895 від 29.03.2011 року;
відповідача - Полякова О.М., за довіреністю від 06.04.2013 року; Клочко С.В., за довіреністю від 01.01.2013 року,
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство "Донецька залізниця" звернулось до господарcького суду Харківської області з позовною заявою, в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УПЕМ" штраф у сумі 39770,00 грн. у зв`язку з неправильним зазначенням у залізничній накладній №4402516 маси вантажу. Судові витрати просить покласти на відповідача.
Ухвалою суду від 16.04.13р. за позовною заявою було порушено провадження по справі та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні.
29.04.13р. представник позивача надав супровідний лист з документами для долучення до матеріалів справи, які долучено судом до матеріалів справи.
11.06.13р. представник відповідача надав супровідний лист з документами для долучення до матеріалів справи, які долучено судом до матеріалів справи та відзив на позовну заяву в якому просить суд відхилити позовну заяву позивача.
В судовому засіданні 11.06.13р. оголошувалась перерва до 15:00 17.06.13р.
Представник позивача в судовому засіданні 17.06.13р. підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив суд позов задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні 17.06.13р. проти позову заперечували, просили суд в задоволенні позову відмовити.
Враховуючи те, що норми ст. 65 Господарського процесуального кодексу України, щодо обов`язку господарського суду витребувати у сторін документи і матеріали, що необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом сторін подавати докази, а п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих ним повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та здійснені всі необхідні дії щодо витребування додаткових доказів, та вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній та додатково поданими на вимогу суду матеріалами та документами.
Розглянувши матеріали справи, повно та всебічно дослідивши обставини та докази на їх підтвердження, вислухавши уповноважених представників сторін, судом встановлено наступне.
26.11.2012 р. зі станції відправлення Вовчанськ Південна залізниці на станцію Сартана Донецької залізниці за перевізним документом № 44025161 ТОВ "УПЕМ" відправило вантаж брухт чорних металів у вагоні № 66030370 вагою нетто 65100 кг., тара 21600 кг.
Маса вантажу визначалася на 150 тонних вагах марки пульсар ВТВ-1СР Вовчанського комбінату хлібопродуктів, згідно якого була зроблена відмітка в перевізних документах. Згідно до виписки вагового журналу зважування залізничних вагонів від 26 листопада 2012 року, складеного керівником виробництва - Скубар М.В. вага вагону №66030370 склала 21600, БРУТТО - 86700, НЕТТО - 65100 кг. Ваговимірювальні технічні засоби, зокрема ваги марки пульсар ВТВ-1СР Вовчанського комбінату хлібопродуктів повірені органами Держспоживстандарту та взяті на облік залізницею відповідно до Інструкції про порядок застосування ваговимірювальної техніки на залізничному транспорті. Після цього, згідно до відомостей про зважування грузопровідник ТОВ "УПЕМ" провів оформлення відправки за №44025161. Подальший супровід вагону здійснювався під охороною залізниці 433506.
На вимогу вантажоодержувача на станції Сартана 29.11.2012р. було здійснено контрольне зважування вагону та виявлена невідповідність маси вантажу даним, зазначеним у накладній - фактично у вагоні № 66030370 вага брутто склала 86500 кг, нетто - 64450 кг, тара - 21600 кг, що менше даних, вказаних у накладній, на 650кг. Вагон прибув на станцію призначення у технічному та комерційному стані справний. Люка і двері у вагоні справні та закрити. Навантаження у вагоні не рівномірне, нижче рівня бортів на 100-300мм., вантаж маркований, маркування не порушено. Виїмок та поглиблень немає.
За результатами контрольного зважування, на вимогу вантажоодержувача залізницею був складений комерційний акт № БМ 733401/581 від 30.11.2012р.
Залізницею було направлено вантажовідправнику претензію від 12.02.13р. про стягнення штрафу у розмірі 5-кратної провізної плати в сумі 39770,00 грн.
Вантажовідправником було направлено залізниці відмову від претензії (вих. №7 від 27р.) на суму 39770,00 грн.
Станом на момент розгляду справи, відповідач не сплатив 39770,00 грн. заборгованості та не надав суду достатніх доказів, які б спростовували суму заявленого штрафу.
Надаючи правову кваліфікацію доказам які надані сторонами та викладеним обставинам з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 22 Статуту залізниць України за договором залізничного перевезення вантажу залізниця зобов'язується доставити ввірений їй вантажовідправником вантаж у пункт призначення в зазначений термін і видати його одержувачу, а відправник зобов'язується сплатити за перевезення встановлену плату.
Відповідно до 23 Статуту залізниць України відправники повинні надати станції навантаження на кожне відправлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізних документів). Станція призначення видає накладну одержувачу разом з вантажем. Дата приймання і видачі вантажу засвідчується на накладній календарним штемпелем станції. В разі проведення митного контролю дата видачі вантажу ставиться після закінчення митних операцій. Для посвідчення прийняття вантажу до перевезення станція видає відправнику квитанцію. Форма накладної і порядок її заповнення, а також форма квитанції затверджуються Мінтрансом. Під час перевезення масових вантажів у випадках, передбачених Правилами, допускається оформлення однієї накладної (комплекту перевізних документів) на перевезення цілого маршруту або групи вагонів чи комплекту контейнерів. Станції видають вантажовідправникам бланки накладних (комплектів перевізних документів) за плату згідно з тарифом.
Відповідно до ст. 6 Статуту залізниць України накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором на заставу вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення
Статтею 24 Статуту залізниць України передбачено, що вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній.
Відповідно до ст. 37 Статуту залізниць України під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса. Тарні і штучні вантажі перевозяться із зазначенням у накладній маси і кількості вантажних місць. Маса цих вантажів визначається до здавання їх для перевезення і зазначається на вантажних місцях. Вантажі, що перевозяться насипом і наливом, а також інші вантажі, зважування яких на вантажних вагах неможливе, зважуються на вагонних вагах. Перелік вантажів, що можуть перевозитися насипом і наливом, установлюється Правилами. Загальна маса вантажу визначається шляхом зважування на вагах або підрахуванням маси на вантажних місцях за трафаретом чи стандартом. Маса окремих вантажів може визначатися розрахунковим методом, за обміром або умовно (нафтопродукти в цистернах, тварини, лісоматеріали тощо). Маса вантажів визначається відправником. Спосіб визначення маси зазначається у накладній.
Пунктом 5.5. зазначених Правил встановлено, що якщо під час перевезення вантажу або на станції його призначення буде виявлено неправильне зазначення у накладній відомостей про адресу одержувача, його код, назву вантажу, його кількість, то з відправника стягується штраф у розмірі згідно зі статтею 118 Статуту залізниць України. Факт неправильного зазначення відправником указаних відомостей засвідчується актом загальної форми, якщо за цим фактом не складався комерційний акт.
Відповідно до ст.24 Статуту залізниць України вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній.
Ст.122 Статуту визначено, що за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.
Ст.118 Статуту встановлено, що за пред'явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.
У зв'язку з виявленням факту неправильного зазначення у залізничної накладної № 44025161 маси вантажу залізницею на підставі ст.ст.122, 118 Статуту залізниць України був нарахований штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати в сумі 39770,00 грн. (провізна плата вагону № 66030370 : 7 954,00 грн. х 5 = 39770,00 грн.), та направлена відповідачу претензія № 102/69 від 12.02.2013., яка ним розглянута та відхилена 27.02.2013р. за № 7 (відмова від претензії).
Відповідно до вимог статті 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність або відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до статті 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Таким чином, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача правомірні та обгрунтовані, такі, що не спростовані відповідачем, тому підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат суд керується ст. 49 ГПК України. У спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Таким чином, судовий збір покладається на відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України; ст. ст. 6, 22, 23, 24, 37, 118, 122 Господарського кодексу України; ст.ст. 1, 4, 12, 33, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УПЕМ" (61052, м. Харків, вул. Котлова, буд. 48/50, ЗКПО 33673155, р/р 26004052200884 у філії "Харківське Головне Регіональне Управління "ПАТ КБ "Приватбанк" МФО 351533) на користь Державного підприємства „Донецька залізниця" (83001, м. Донецьк, вул. Артема, 68, код ЄДРПОУ 25905191, МФО 335838, р/р 260060100247 в ДФАБ "Експрес-банк") штраф у розмірі 39770,00 грн. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 1720,50 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 21.06.2013 р.
Суддя Шарко Л.В.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2013 |
Оприлюднено | 26.06.2013 |
Номер документу | 32016407 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Шарко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні