Справа № 815/2594/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого по справі судді Бжассо Н.В.
за участю секретаря Музики І.О., Музика А.О.
розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Одеса справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «ПІВНІЧТРАНС» до Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Приватне підприємство інвалідів «Надія - 2000», Приватне підприємство «Агробудтранс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Транс Групп» про визнання дій протиправними та скасування рішення
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «ПІВНІЧТРАНС», за результатом якого, після уточнення позовних вимог, позивач просить, визнати дії Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, пов'язані з організацією та проведенням засідання конкурсного комітету, оформленого протоколом засідання конкурсного комітету, оформленого протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28.02.2013 року, протиправними; скасувати рішення Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині перегляду пропозицій ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» які було подано до участі у конкурсі 07 серпня 2012 року; скасувати рішення Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині визнання документів, які було подано ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» для участі у конкурсі 07 серпня 2012 року, як таких, що оформлені неналежним чином; скасувати рішення Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах, загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині недопущення ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» до участі у конкурсі, що відбувся 07 серпня 2012 року по всіх об'єктах вказаного конкурсу; скасувати рішення Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині визнання переможців конкурсу на маршрутах: № 820 Вишневе - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 49); № 369 Забір'я - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 64); № 368 Боярка - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 65); № 805 Вишневе (зал.ст. Жуляни) - Київ АС «Київ» (об'єкт конкурсу № 78); № 721 Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 13); № 741 Петрівське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 50); № 742 Боярка - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 15); № 812 Боярка - Київ АС «Південна» (об'єкт конкурсу № 9); № 743 Петропавлівська Борщагівка - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 54); № 745 Коцюбинське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 56); № 301Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 14); скасувати Розпорядження Київської обласної державної адміністрації № 101 від 22 березня 2013 року «Про введення в дію Рішення конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, від 28 лютого 2013 року.
Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує наступними доводами.
Як зазначає позивач, в газеті «Час Київщини» № 10 від 06.07.2012 року було розміщено оголошення про проведення Київською обласною державною адміністрацією 07 серпня 2012 року конкурсу із перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Організатором перевезень виступила Київська обласна державна адміністрація.
На конкурсні автобусні маршрути ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» подало до конкурсного комітету необхідні документи та взяло участь у конкурсі у відповідності до положень Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 року.
Рішенням конкурсного комітету від 07.08.2012 року, ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» було оголошено переможцем конкурсу на 14 автобусних маршрутах: № 820 Вишневе - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 49); № 369 Забір'я - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 64); № 368 Боярка - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 65); № 805 Вишневе (зал. ст. Жуляни) - Київ АС «Київ» (об'єкт конкурсу № 78); № 721 Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 13); № 741 Петрівське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 50); № 742 Боярка - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 15); № 812 Боярка - Київ АС «Південна» (об'єкт конкурсу № 9); № 301 Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 14); № 424 «Дачна» (об'єкт конкурсу № 54); № 745 Коцюбинське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 66); № 302 Вишневе (зал.ст.) - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 68).
Позивач вказує, що в порушення п.п. 51, 53 Порядку проведення конкурсу та в порушення ст.ст. 35, 39, 42, 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» рішення конкурсного комітету не було введено в дію Київською ОДА по 10 об'єктам конкурсу і договори по зазначеним об'єктам укладені не були, що на думку позивача, є протиправною бездіяльністю, наявність договору між організатором та переможцем конкурсу є передумовою початку надання послуг з перевезення пасажирів.
16.10.2012 року, Конкурсним комітетом Київської обласної державної адміністрації було прийнято рішення, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 8, відповідно до якого конкурсний комітет за результатами розгляду скарг перевізників на результати конкурсу від 07.08.2012 року прийняв рішення про повторну перевірку та оцінку пропозицій перевізників - претендентів, які приймали участь у конкурсі по об'єктах конкурсу від 07.08.2012 року, про організацію повторного засідання конкурсного комітету для визначення переможців конкурсу від 07.08.2012 року, в частині об'єктів конкурсу, та про призначення тимчасових перевізників, які здійснювали перевезення пасажирів до 07.08.2012 року до повторного засідання конкурсного комітету.
11.02.2013 року, між Київською обласною державною адміністрацією та ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» було укладено 4 договори про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на підставі розпорядження Київської ОДА № 47 від 07.02.2013 року про введення в дію рішення конкурсного комітету. Рішення по іншим 10 маршрутам в дію введено не було.
28.02.2013 року, конкурсним комітетом з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, було прийнято рішення (Протокол № 11), відповідно до якого Конкурсний комітет здійснив перегляд результатів конкурсу з перевезення пасажирів приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, який було проведено 07.08.2012 року.
Відповідно до пункту 2 протоколу № 11 від 28.02.2013 року було вирішено здійснити перегляд пропозицій претендентів - перевізників, що було подано до участі у конкурсі 07.08.2012 року, рішення по яких не введено в дію організатором, а також пропозиції претендентів - перевізників, рішення по яким вже введено організатором конкурсу.
Відповідно до пункту 3 протоколу № 11, вирішено визнати документи, які були подані ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» для участі у конкурсі як такі, що оформлені неналежним чином, а також вирішено не допустити до участі в конкурсі від 07.08.2012 року ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» по всіх об'єктах конкурсу.
В якості мотивації цього рішення, в п. 3 протоколу № 11 зазначено, що пропозиції ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» подані із зазначенням матеріально - технічної бази на відстані більш як 100 кілометрів від місця формування оборотного рейсу, а довідка про відповідність технічного стану автобусів, які пропонуються для використання на автобусному маршруті, умовам перевезень, містить числове значення року « 2011», та вказано, що довідка подається до конкурсу, що відбудеться 07.08.2011 року.
Відповідно до пунктів 4-13, 16 порядку денного засідання конкурсного комітету, оформленого протоколом № 11 вирішено не допустити ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» до участі у конкурсі, що відбувся 07.08.2012 року. По пунктах 4-13 порядку денного здійснено перерахунок балів ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» і визначено інших автомобільних перевізників переможцями по об'єктам конкурсу, в яких, згідно з рішенням конкурсного комітету від 07.08.2012 року протокол № 5, переможцем був визначений ПАТ «ПІВНІЧТРАНС».
З урахуванням викладеного, позивач вважає, що рішення Конкурсного комітету від 28.02.2013 року, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11, прийнято з численними порушеннями норм чинного законодавства є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, також, як наслідок підлягає скасуванню розпорядження прийняте відносно введення в дію рішення Конкурсного комітету від 28.02.2013 року в частині визнання переможців конкурсу за маршрутами, в яких переможцем, за результатом конкурсу від 07.08.2012 року, було визнано ПАТ «ПІВНІЧТРАНС».
В ході розгляду справи представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.
Відповідач, Київська обласна державна адміністрація в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином про дату, час та місце розгляду справи, причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи, заперечення на адміністративний позов до суду не надав.
Треті особи, ПП «Надія - 2000», ПП «Агробудтранс», ТОВ «Транс Групп», в судове засідання не з'явились, повідомлялись належним чином про дату, час та місце розгляду справи, причини неявки суду не повідомили, клопотання про відкладення розгляду справи до суду не надали.
Справа розглядається у відсутності відповідача та третіх осіб, на підставі пояснень позивача та письмових доказах, наявних в матеріалах справи.
Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, приходить до наступного висновку.
Як встановлено в ході розгляду справи, 05.07.2012 року Київською обласною державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 271 «Про проведення обласного конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації».
07.08.2012 року, Київською обласною державною адміністрацією було проведено конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування початковими/кінцевими пунктами призначення яких є м. Київ - Київська область, рішення якого було оформлено протоколом № 5 засідання конкурсного комітету від 07.08.2012 року.
Рішенням конкурсного комітету від 07.08.2012 року ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» було оголошено переможцем конкурсу на 14 маршрутах.
Рішення Конкурсного комітету оформлені протоколом № 5 від 07.08.2012 року, були оскаржені автопідприємствами перевізниками, які приймали участь у даному конкурсі.
Відповідно до витягу з протоколу засідання Конкурсного комітету № 6 від 14.08.2012 року, комітетом було враховано скарги авто перевізників та відповідно до п. 66 Постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081, прийнято рішення про передачу скарги для відповідного розгляду організатору перевезень - Київській обласній державній адміністрації, також було прийнято рішення не вводити в дію рішення конкурсного комітету в межах об'єктів конкурсу, стосовно яких отримано скарги від претендентів - перевізників, до їх остаточного розгляду.
Судом встановлено, що спірні правовідносини регулюються Законом України від 05.04.2001 року № 2344-ІІІ «Про автомобільний транспорт» та порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081.
Згідно положень ст. 7 Закону України «Про автомобільний транспорт», організація пасажирських перевезень покладається: на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньо - обласні маршрути) - на Раду міністрів Автономної республіки Крим чи обласні держадміністрації.
Статтею 43 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Відповідно до положень ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт», для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій.
До конкурсного комітету не можуть входити представники суб'єктів господарювання - автомобільних перевізників, які є учасниками конкурсу або які діють на ринку перевезень пасажирів і можуть впливати на прийняття рішень комітету.
Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.
Судом встановлено, що Прокуратурою Київської області на ім'я Заступника голови Київської обласної державної адміністрації були подані подання про усунення порушень вимог законодавства про автомобільний транспорт, причин та умов, що їм сприяють № 07/2 - 88 вих. - 13 від 30.01.2013 року та № 07/2-235вих. -13 від 26.02.2013 року. Відповідно до яких, Прокуратурою Київської області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт в діяльності Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, в ході якої виявлені порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Виявлені прокуратурою порушення, були пов'язані із неналежним виконанням своїх посадових обов'язків службовими особами, залученого для проведення засідань конкурсного комітету підприємства (робочого органу) ТОВ «Обухівтранс - Лайн» та членами конкурсного комітету.
Відповідно до положень ст.1 Закону України від 05.11.1991 р. № 1789-ХІІ «Про прокуратуру», прокурорський нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів Кабінетом Міністрів України, міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, органами державного і господарського управління та контролю, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими Радами, їх виконавчими органами, військовими частинами, політичними партіями, громадськими організаціями, масовими рухами, підприємствами, установами і організаціями, незалежно від форм власності, підпорядкованості та приналежності, посадовими особами та громадянами здійснюється Генеральним прокурором України і підпорядкованими йому прокурорами.
Відповідно до положень, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», подання з вимогами усунення порушень закону, причин цих порушень і умов, що їм сприяють, вноситься прокурором, його заступником у державний орган, громадську організацію або посадовій особі, які наділені повноваженням усунути порушення закону, і підлягає невідкладному розгляду. Не пізніш, як у місячний строк має бути вжито відповідних заходів до усунення порушень закону, причин та умов, що їм сприяють, і про наслідки повідомлено прокурору.
Колегіальний орган, якому внесено подання, повідомляє про день засідання прокурору, який вправі особисто взяти участь у його розгляді.
Судом встановлено, що 28.02.2013 року, було проведено засідання конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації на порядок денний якого, серед інших, були поставлені питання виконання подання Прокуратури Київської області від 30.01.2013 року та від 26.02.2013 року, а також питання розірвання з ТОВ «Обухівтранс - Лайн» договору про виконання функцій робочого органу з організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації.
Згідно протоколу № 11 засідання конкурсного комітету від 28.02.2013 року, судом встановлено, що більшістю голосів було вирішено подання Прокуратури Київської області виконати, розірвати договір з ТОВ «Обухівтранс - Лайн», у зв'язку з чим переглянути пропозиції претендентів - перевізників, по об'єктах конкурсу, рішення по яких вже введено в дію організатором.
Відповідно до положень ч. 12 п. 1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081, визначено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі автомобільного перевізника, який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.
За результатом перегляду пропозицій претендента - перевізника ПАТ «ПІВНІЧТРАНС», що було подано до участі у конкурсі, який відбувся 07.08.2012 року, було вирішено, що документи, які було подано ТОВ «ПІВНІЧТРАНС» для участі у конкурсі 07.08.2012 року оформлені неналежним чином, у зв'язку з чим, позивача не допущено до участі у конкурсі, що відбувся 07.08.2012 року по всіх об'єктах вказаного конкурсу.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ у яких беруть участь ті самі особи, або особа, щодо якої встановлені ці обставини.
Так, судом встановлено, що автопідприємствами - учасниками конкурсу (ППІ «Надія - 2000», ТОВ «Клайт») рішення конкурсного комітету Київської обласної державної адміністрації від 07.08.2012 року, оскаржувалось в судовому порядку.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 19.02.2013 року, залишеного без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 24.04.2013 року, визнано протиправним рішення конкурсного комітету Київської обласної державної адміністрації від 07.08.202 року, оформлене протоколом № 5, щодо оголошення переможцем конкурсу ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» з щоденного, самостійного виконання 50-ти оборотних рейсів на автобусних маршрутах № 368, № 369, № 805, № 820.
Також, постановою Київського окружного адміністративного суду від 15.03.2013 року, відомості відносно набрання законної сили у суду відсутні, визнано протиправним рішення конкурсного комітету Київської обласної державної адміністрації від 07.08.2012 року, оформлене протоколом № 5, щодо оголошення переможцем конкурсу ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» з щоденного, самостійного виконання 50-ти оборотних рейсів на автобусних маршрутах № 301, № 721, № 741, №742, № 721, № 741.
Таким чином, судом встановлено, що позивачем оскаржується рішення конкурсного комітету від 28.02.2013 року, щодо перегляду результатів конкурсу від 07.08.2012 року, які, в свою чергу, були предметом судового розгляду за позовами інших претендентів учасників конкурсу, та були скасовані в частині рішення за якими ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» оголошено переможцем.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що рішення Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, оформлені протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28.02.2013 року, були прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені профільним законодавством; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв'язку з чим заявлені позовні вимоги суд визнає необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 70, 71, 86, 128, 159-164 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Відмовити в задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства «ПІВНІЧТРАНС» до Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Приватне підприємство інвалідів «Надія - 2000», Приватне підприємство «Агробудтранс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Транс Групп» про визнання дій протиправними та скасування рішення.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Н.В.Бжассо
20 червня 2013 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32027374 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні