Постанова
від 11.06.2014 по справі 815/2594/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 червня 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/2594/13-а

Категорія: 3.7.2 Головуючий в 1 інстанції: Бжассо Н. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Кравець О.О. судді -Жука С.І. судді- Шеметенко Л.П. розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Північтранс" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.06.2013 р. по справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Північтранс" до Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, за участю Прокурора Київської області та третіх осіб Приватного підприємства інвалідів "Надія-2000", Приватного підприємства "Агробудтранс" , Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС ГРУПП" , Товариства з обмеженою відповідальністю "Клайт" про визнання протиправними дій та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» звернулося до суду з позовом до Київської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування , віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації та після уточнення позовних вимог, просило визнати дії відповідача пов'язані з організацією та проведенням засідання конкурсного комітету, оформленого протоколом засідання конкурсного комітету, оформленого протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28.02.2013 року, протиправними, скасувати рішення оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині перегляду пропозицій ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» які було подано до участі у конкурсі 07 серпня 2012 року, скасувати рішення оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині визнання документів, які було подано ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» для участі у конкурсі 07 серпня 2012 року, як таких, що оформлені неналежним чином та скасувати рішення оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині недопущення ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» до участі у конкурсі, що відбувся 07 серпня 2012 року по всіх об'єктах вказаного конкурсу, скасувати рішення, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині визнання переможців конкурсу на маршрутах: № 820 Вишневе - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 49); № 369 Забір'я - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 64); № 368 Боярка - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 65); № 805 Вишневе (зал.ст. Жуляни) - Київ АС «Київ» (об'єкт конкурсу № 78); № 721 Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 13); № 741 Петрівське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 50); № 742 Боярка - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 15); № 812 Боярка - Київ АС «Південна» (об'єкт конкурсу № 9); № 743 Петропавлівська Борщагівка - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 54); № 745 Коцюбинське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 56); № 301Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 14), та скасувати Розпорядження Київської обласної державної адміністрації № 101 від 22 березня 2013 року «Про введення в дію Рішення конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, від 28 лютого 2013 року.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17 червня 2013 року у задоволенні позову було відмовлено.

Не погоджуючись з постановою суду представник позивача подав апеляційну скаргу, в якій вважає вказану постанову прийнятою з порушенням норм процесуального та матеріального права, просив її скасувати та прийняти нову , якою задовольнити позов.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2014 року до участі у справі було залучено Прокурора Київської області та у якості третьої особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "Клайт" .

Особи, що беруть участь у справі, про час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст.34 -39 КАС України, але після перерви до судового засідання не з'явилися, а тому суд відповідно до ч.1 ст.197 КАС України продовжує розгляд справи в порядку письмового провадження.

Апеляційний суд, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, що вона підлягає частковому задоволенню, за наступних обставин:

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.п.5, 6 ч.2 ст.7 Закону України, від 05.04.2001, № 2344-III "Про автомобільний транспорт" ( в редакції ,діючої на момент виникнення правовідносин)органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані проводити конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та забезпечувати укладання договору на автобусних маршрутах загального користування із автомобільним перевізником - переможцем конкурсу на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).

Згідно ст.43 Закону № 2344-III визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст.44 Закону № 2344-III організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:

визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;

державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.

У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.

Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п'яти років.

Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік.

Дозвіл органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пасажирському перевізнику на обслуговування автобусних маршрутів надається на термін до п'яти років.

Автомобільний перевізник - переможець конкурсу повинен самостійно забезпечувати перевезення.

Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій.

До конкурсного комітету не можуть входити представники суб'єктів господарювання - автомобільних перевізників, які є учасниками конкурсу або які діють на ринку перевезень пасажирів і можуть впливати на прийняття рішень комітету.

Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.

Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Згідно з п.10,16 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування ,затвердженим Постановою КМ України, від 03.12.2008, № 1081( в редакції ,діючої на момент виникнення правовідносин):

Організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

З метою визначення на конкурсних засадах робочого органу організатор:

1) утворює комітет з визначення робочого органу;

2) визначає форму заяви та перелік документів, що подаються для участі в конкурсі;

3) визначає умови конкурсу;

4) розміщує не пізніше ніж за 30 днів до початку конкурсу у засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умови.

Відповідно до пункту 42 Порядку у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу.

В Додатку № 4 до вказаного Порядку, визначений певний Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів, відповідно до яких перевізнику-претенденту у керівному або інженерному складі якого наявний працівник, який працює на підприємстві не менше одного року до дати оголошення конкурсу та має профільну вищу освіту з питань організації перевезень та управління на автомобільному транспорті нараховуються додаткові 5 балів.

Судом 1-ої інстанції було встановлено , що 05.07.2012 року Київською обласною державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 271 «Про проведення обласного конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації».

07.08.2012 року, Київською обласною державною адміністрацією було проведено конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування початковими/кінцевими пунктами призначення яких є м. Київ - Київська область, рішення якого було оформлено протоколом № 5 засідання конкурсного комітету від 07.08.2012 року.

Рішенням конкурсного комітету від 07.08.2012 року, ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» було оголошено переможцем конкурсу на 14 автобусних маршрутах: № 820 Вишневе - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 49); № 369 Забір'я - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 64); № 368 Боярка - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 65); № 805 Вишневе (зал. ст. Жуляни) - Київ АС «Київ» (об'єкт конкурсу № 78); № 721 Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 13); № 741 Петрівське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 50); № 742 Боярка - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 15); № 812 Боярка - Київ АС «Південна» (об'єкт конкурсу № 9); № 301 Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 14); № 424 «Дачна» (об'єкт конкурсу № 54); № 745 Коцюбинське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 66); № 302 Вишневе (зал.ст.) - Київ АС «Поділ» (об'єкт конкурсу № 68).

Рішення Конкурсного комітету оформлені протоколом № 5 від 07.08.2012 року, були оскаржені автопідприємствами перевізниками, які приймали участь у даному конкурсі.

Відповідно до витягу з протоколу засідання Конкурсного комітету № 6 від 14.08.2012 року, комітетом було враховано скарги авто перевізників та відповідно до п. 66 Постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081 , прийнято рішення про передачу скарги для відповідного розгляду організатору перевезень - Київській обласній державній адміністрації, також було прийнято рішення не вводити в дію рішення конкурсного комітету в межах об'єктів конкурсу, стосовно яких отримано скарги від претендентів - перевізників, до їх остаточного розгляду.

16.10.2012 року, Конкурсним комітетом Київської обласної державної адміністрації було прийнято рішення, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 8, відповідно до якого конкурсний комітет за результатами розгляду скарг перевізників на результати конкурсу від 07.08.2012 року прийняв рішення про повторну перевірку та оцінку пропозицій перевізників - претендентів, які приймали участь у конкурсі по об'єктах конкурсу від 07.08.2012 року, про організацію повторного засідання конкурсного комітету для визначення переможців конкурсу від 07.08.2012 року, в частині об'єктів конкурсу, та про призначення тимчасових перевізників, які здійснювали перевезення пасажирів до 07.08.2012 року до повторного засідання конкурсного комітету.

11.02.2013 року, між Київською обласною державною адміністрацією та ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» було укладено 4 договори про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на підставі розпорядження Київської ОДА № 47 від 07.02.2013 року про введення в дію рішення конкурсного комітету. Рішення по іншим 10 маршрутам в дію введено не було.

Прокуратурою Київської області на ім'я Заступника голови Київської обласної державної адміністрації були подані подання про усунення порушень вимог законодавства про автомобільний транспорт, причин та умов, що їм сприяють № 07/2 - 88 вих. - 13 від 30.01.2013 року та № 07/2-235вих. -13 від 26.02.2013 року,згідно яких, Прокуратурою Київської області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт в діяльності Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, в ході якої виявлені порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт,яки були пов'язані із неналежним виконанням своїх посадових обов'язків службовими особами, залученого для проведення засідань конкурсного комітету підприємства (робочого органу) ТОВ «Обухівтранс - Лайн» та членами конкурсного комітету.

28.02.2013 року, було проведено засідання Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації на порядок денний якого, серед інших, були поставлені питання виконання подання Прокуратури Київської області від 30.01.2013 року та від 26.02.2013 року, а також питання розірвання з ТОВ «Обухівтранс - Лайн» договору про виконання функцій робочого органу з організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації.

Згідно протоколу № 11 засідання Конкурсного комітету від 28.02.2013 року, більшістю голосів було вирішено подання Прокуратури Київської області виконати, розірвати договір з ТОВ «Обухівтранс - Лайн», у зв'язку з чим переглянути пропозиції претендентів - перевізників, по об'єктах конкурсу, рішення по яких вже введено в дію організатором.

За результатом перегляду пропозицій претендента - перевізника ПАТ «ПІВНІЧТРАНС», що було подано до участі у конкурсі, який відбувся 07.08.2012 року, було вирішено, що документи, які було подано ТОВ «ПІВНІЧТРАНС» для участі у конкурсі 07.08.2012 року оформлені неналежним чином, у зв'язку з чим, позивача не допущено до участі у конкурсі, що відбувся 07.08.2012 року по всіх об'єктах вказаного конкурсу.

Судом апеляційної інстанції було також встановлено , що розпорядженням Київської облдержадміністрації від 22.03.2013 № 101 було введено в дію рішення конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської облдержадміністрації щодо визначення переможців обласного конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської облдержадміністрації від 28.02.2013 та визначено переможцями конкурсу на маршруті № 812 - ПП „Агробудтранс", №721, №741 та №742 - ТОВ „Клайт", №820, №369, №368, №805 - ППІ „Надія- 2000", №743, 745 - ТОВ „Транс-Групп", з якими укладено договір про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування .

Розпорядженням голови Київської облдержадміністрації від 15.08.2013 №313 відмовлено у введенні в дію рішення конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації від 07.08.2012 оформленого протоколом № 5 про визнання ПАТ „Північтранс" переможцем конкурсу на здійснення перевезень пасажирів на вказаних вище маршрутах .

Розпорядженням голови Київської облдержадміністрації від 22.03.2013 № 105 розірвано договори з перевізником ПАТ „Північтранс" на автобусних маршрутах загального користування №424, №801, №302 .

Відповідно до ч. 12 п. 1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081 , конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі автомобільного перевізника, який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.

Відповідно до пункту 8 вказаного Порядку, рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов'язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку.

Відповідно до п.51 вказаного Порядку рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу.

Відповідно до п. 66 вказаного Порядку скарги за результатами конкурсу можуть подаватися протягом 10 днів з дати його проведення та розглядатися організатором протягом 30 днів з дня надходження скарги від перевізника-претендента. Неврегульовані організатором спори розв'язуються в установленому порядку. Скарги, що надійшли з порушенням установленого строку, не розглядаються.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2013, у справі № 826/11541/13-а, , яка набула законної сили згідно з ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2013 року, були задоволені позовні вимоги ТОВ „Транс-Групп" до Київської облдержадміністрації та визнано протиправним рішення Конкурсного комітету від 07.08.2012 оформлене протоколом № 5 щодо оголошення переможцем конкурсу ПАТ „Північтранс" на автобусних маршрутах загального користування №743, №745 та зобов'язано Конкурсний комітет визначити переможця конкурсу на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах №743, 745 на підставі бальної системи оцінки пропозицій, що була чинна станом на 07.08.2012 та документів поданих перевізниками-претендентами до 07.08.2012.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13.01.2014 року у справі К/800/1693/14 було відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ПАТ „Північтранс" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.09.2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2013 року.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 19.02.2013 року, яка набула законної сили згідно з ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 24.04.2013 року, по справі № 2-а-6191/12/1070 за адміністративним позовом ПП інвалідів «Надія 2000» до Київської обласної державної адміністрації, Конкурсного комітету Київської обласної державної адміністрації, третя особа: Публічне акціонерне товариство "Північтранс" про визнання протиправним рішення : було визнано протиправним рішення конкурсного комітету Київської обласної державної адміністрації від 07.08.202 року, оформлене протоколом № 5, щодо оголошення переможцем конкурсу ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» з щоденного, самостійного виконання 50-ти оборотних рейсів на автобусних маршрутах № 368, № 369, № 805, № 820.

Вказаними судовими рішеннями , яки набули законної сили, було встановлено ,що на момент проведення конкурсу були відсутні документи, яки надають підстави для нарахування балів ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» за наявність не менш як трьох працівників , які здійснюють щоденний контроль за технічним транспортних засобів, та не менш як двох працівників. які проводять щоденний огляд здоров'я водіїв, а також відсутність у ПАТ «Північтранс» матеріально-технічної бази, розташованої на відстані не більш як 100 км від місця форму формування оборотного рейсу.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.10.2013 року, по справі № 826/6661/13-а за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кийтранс-2005" до Київської обласної державної адміністрації, тертя особа без самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Клайт" про визнання протиправним та скасування рішення в частині, зобов'язання вчинити певні дії, був визнаний протиправним та скасуваний п.5 рішення конкурсного комітету від 28.02.2013 року, оформлене протоколом №11 в частині визнання переможцем конкурсу на об'єкті №13 ТОВ «Клайт» та зобов'язано Київську обласну державну адміністрацію організувати новий конкурс, об'єктом якого виставити автобусний маршрут загального користування №721.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 28.05.2013 року, яка набула законної сили згідно з ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29.10.2013 року, по справі № 826/5580/13-а справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кіо Транс" до Київської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи ТОВ"Клайт", про визнання протиправним та скасування рішення відповідача, а також зобов'язання відповідача вчинити певні дії - було визнано протиправним та скасувано рішення конкурсного комітету Київської обласної державної адміністрації від 28 лютого 2013 року, оформленого протоколом № 11, в частині визнання товариства з обмеженою відповідальністю "Клайт" (ідентифікаційний код 31364138) переможцем конкурсу на об'єкті № 14 на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 301 "Вишневе-Київ АС "Дачна та зобов'язано Київську обласну державну адміністрацію організувати перерахунок балів перевізнику-претенденту - товариству з обмеженою відповідальністю "Кіо Транс" (ідентифікаційний код 37605822), на об'єкті № 14 на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 301 "Вишневе-Київ АС "Дачна" з урахуванням обов'язку недопуску товариства з обмеженою відповідальністю "Клайт" до участі у конкурсі.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 72 КАС України , обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ у яких беруть участь ті самі особи, або особа, щодо якої встановлені ці обставини.

Апеляційний суд вважає ,що наявні підстави для часткового задоволення позову, так як питання перегляду результатів конкурсу неврегульовані Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування ,затвердженим Постановою КМ України, від 03.12.2008, № 1081,які не передбачають права Конкурсного комітет з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, діючого на виконання подання прокурора ,переглянути результати конкурсу , а рішення оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року ", в частині недопущення ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» до участі у конкурсі, що відбувся 07 серпня 2012 року по всіх об'єктах вказаного конкурсу, та визнання переможців конкурсу на маршрутах: № 741 Петрівське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 50) )- ТОВ «Клайт»; № 812 Боярка - Київ АС «Південна» (об'єкт конкурсу № 9) - ПП «Агробудтранс» , а також розпорядження Київської обласної державної адміністрації № 101 від 22 березня 2013 року, яким воно було введено в дію, із врахуванням судових рішень, яки набули законної сили, - були прийняті у порушення порядку, поза межами повноважень та у не у спосіб, встановлений Законами та Конституцією України .

Відповідно до ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Згідно п.3 ч.1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.

Відповідно до п. 3. ч.1. ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є невідповідність висновків суду обставинам справи.

Відповідно до ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа), а якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Апеляційним судом встановлено , що позивачем ,у зв'язку зі сплатою судового збору за звернення із позовною заявою та подачу апеляційної скарги, понесені судові витрати у розмірі 51,62 грн.

Таким чином, суд апеляційної інстанції доходить до висновку про необхідність скасувати постанову суду 1-ої інстанції та прийняти нову постанову про задоволення позову

Керуючись ч.1 ст. 195,197, 198, 202, ч.2 ст. 205, ч.1 ст.207, ст. 210, ст.211, ст. 212 , ч. 5 ст. 254 КАС України, суд апеляційної інстанції,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Північтранс" задовольнити частково , а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.06.2013 р. - скасувати.

Прийняти нову постанову :

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Північтранс" -задовольнити частково .

Скасувати Рішення конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року, в частині недопущення ПАТ «ПІВНІЧТРАНС» до участі у конкурсі, що відбувся 07 серпня 2012 року по всіх об'єктах вказаного конкурсу,

Скасувати Рішення конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 11 від 28 лютого 2013 року ", в частині визнання переможців конкурсу на маршрутах: № 741 Петрівське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 50) )- ТОВ «Клайт»; № 812 Боярка - Київ АС «Південна» (об'єкт конкурсу № 9) - ПП «Агробудтранс» .

Скасувати розпорядження Київської обласної державної адміністрації № 101 від 22 березня 2013 року «Про введення в дію Рішення конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, від 28 лютого 2013 року", в частині визнання переможців конкурсу на маршрутах: № 721 Вишневе - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 13)- ТОВ «Клайт» ; № 741 Петрівське - Київ АС «Дачна» (об'єкт конкурсу № 50) )- ТОВ «Клайт»; № 812 Боярка - Київ АС «Південна» (об'єкт конкурсу № 9) - ПП «Агробудтранс» .

У задоволенні решти позовних вимог -відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства "Північтранс" судові витрати у розмірі 25,31 грн.

Постанова апеляційного адміністративного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена у касаційному порядку безпосередньо до Вищого Адміністративного Суду України шляхом подання касаційної скарги протягом 20 днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Кравець О.О.

Суддя Жук С.І.

Суддя Шеметенко Л.П.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено24.06.2014
Номер документу39327496
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2594/13-а

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 02.08.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Штульман І.В.

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Штульман І.В.

Ухвала від 02.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Штульман І.В.

Ухвала від 29.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Штульман І.В.

Постанова від 11.06.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 26.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Постанова від 20.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 02.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні