Рішення
від 19.06.2013 по справі 924/115/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"19" червня 2013 р.Справа № 924/115/13-г Господарський суд Хмельницької області у складі:

головуючий суддя Заярнюк І.В., суддя Субботіна Л.О., суддя Заверуха С.В. розглянувши матеріали справи за позовом відділу освіти, молоді та спорту Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області, м. Полонне

до Хмельницького обласного військового комісаріату, м. Хмельницький

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної фінансової інспекції у Хмельницькій області, м. Хмельницький

про стягнення 100 894, 37 грн.

Представники сторін:

від позивача: Сітарський В.В. - за довіреністю №997 від 04.06.2013р.;

від відповідача: Матвіюк М.А. - за довіреністю №26 від 04.01.2013р.;

Блідна В.М. - за довіреністю №25 від 04.01.2013р.

від третьої особи: Гаврилова О.Ю. - за довіреністю №23 від 23.04.2012р.

за участю представника Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький Гандик Г.О. - за довіреністю №1079 від 10.04.2013р.

Суть спору: відділ освіти, молоді та спорту Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області, м. Полонне звернувся з позовом до Хмельницького обласного військового комісаріату, м. Хмельницький, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної фінансової інспекції у Хмельницькій області, м. Хмельницький про стягнення 100 894, 37 грн.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що 14.01.2008р. між Полонським відділом освіти та Шепетівсько-Полонським об'єднаним міським військовим комісаріатом Хмельницької області (орендар) був укладений договір №1 про оренду нежитлових приміщень і оплату комунальних послуг строком на 5 років.

Згідно із п.1.1 договору орендодавець передав орендарю службове приміщення загальною площею 335 квадратних метрів, яке знаходиться: по вул. Л. Українки, 87, у м.Полоному Хмельницької області.

У відповідності до п.2,2, п.2.4 Договору орендар повинен був сплачувати щомісячно до 30 числа поточного місяця зурахуванням індексу інфляції за попередній місяць, крім орендної плати усі комунальні послуги (водо-теплопостачання, водовідведения, пожежно-охоронну сигналізацію і вивезення сміття) а також інші витрати, пов'язані з утриманням службового приміщення.

Актом ревізії Шепетівської об'єднаної Державної - фінансової інспекції від 14.05.2012 року № 3-35/22 встановлено, що позивачем за ревізійний період (01.01.2009 року по 01.05.2012 року) проводилась оплата комунальних послуг з теплопостачання за Полонську допризовну дільницю.

В порушення вимог пунктів 20 та 22 Постанови КМУ № 228, пункту 4 ст. 43 Закону України „Про військовий обов'язок та військову службу" відділом освіти в період 2009-2012 років було безпідставно оплачено та віднесено на видатки установи вартість послуг з теплопостачання за Полонську допризовну дільницю в сумі 100 894,37грн.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.11.2012р. зобов'язано відділ освіти Полонської райдержадміністрації стягнути з Шепетівсько-Полонського об'єднаного військового комісаріату несплачені ним кошті за спожиті комунальні послуги в сумі 100 894,37грн.

На виконання цієї постанови, 30.11.2012р. позивачем направлено Шепетівсько-Полонському об'єднаному міському військовому комісаріату Хмельницької області претензію №1 про стягнення несплачених коштів за споживі комунальні послуги в сумі 100894,37грн.

12.12.2012р. позивач отримав лист № 1628, яким в задоволенні претензії відмовлено. Орендар майна повідомив про неможливість виконання договірних зобов'язань, посилаючись на п.4 статті 43 Закону України „Про військовий обов'язок і військову службу" та довідку № 66/07 з Єдиного державного реєстру підприємств, згідно якої Шепетівсько-Полонський об'єднаний міський військовий комісаріат не являється розпорядником коштів Державного бюджету та не має статусу юридичної особи. Оплату за спожиті комунальні послуги Шепетівсько-Полонського військомату на даний час здійснює квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницького. Також зазначено про те, що договір №1 від 14 жовтня є недійсним.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.11.2012р. встановлено, що згідно п.4 ст. 43 Закону України „Про військовий обов'язок та військову службу" від 25.03.1992р. (в редакції, яка діяла на час спірних правовідносин) місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування забезпечують районні (міські) військові комісаріати службовими будинками, підсобними господарськими приміщеннями і приміщеннями для призовних пунктів (дільниць) згідно із законодавством. Оплата комунальних послуг військовим комісаріатам в обов'язки райдержадміністрації не входить. Також судом встановлено, що відділом освіти проводилась оплата комунальних послуг з теплопостачання за Полонську допризовну дільницю, яка є структурним підрозділом Шепетівсько-Полонського об'єднаного військового комісаріату, чим завдано матеріальної шкоди (збитків) відділу освіти на суму 100 894, 38 грн.

Відповідач - Хмельницький обласний військовий комісаріат проти позову заперечив. У відзиві на позов зазначив, що Шепетівсько-Полонський ОМВК підпорядкований Хмельницькому обласному військовому комісаріату. Шепетівсько-Полонський ОМВК діяв на момент укладення названого договору на підставі Положення, яке затверджене Постановою Кабінету Міністрів України за №1235 від 26.09.2011р. З аналізу його норм вбачається, що районні (міські) військові комісаріати не мають права займатись фінансово-господарською діяльністю. Довіреність військовому комісару Шепетівсько-Полонського ОМВК на укладення договору №1 про оренду нежитлових приміщень і оплату комунальних послуг від 14.10.2008 року від військового комісара Хмельницького обласного військового комісаріату не видавалась.

Проект договору №1 не був погоджений з фінансовим органом та юрисконсультом Хмельницького обласного військового комісаріату. Також на момент укладання договору №1 про оренду нежитлових приміщень і оплату комунальних послуг від 14.10.2008 року, Шепетівсько-Полонський ОМВК не мав фінансового органу.

Відтак договір №1 про оренду нежитлових приміщень і оплату комунальних послуг укладено між зазначеними вище особами з порушенням вимог чинного законодавства України.

Обставина, встановлена Хмельницьким окружним адміністративним судом у постанові від 16.11.12 в частині дії редакції ч.4 ст. 43 Закону України від 25.03.1992р. № 2232-ХІІ „Про військовий обов'язок і військову службу" у часі відносно моменту укладання договору № 1 є необґрунтованою та неточною. Адже, договір № 1 був укладений 14.10.2008р. і регулює відносини між сторонами саме з цього часу. Рішенням Конституційного Суду № 10-рп/2008 від 22.05.2008р. саме з 22.05.2008 року надано законної сили „старій" (попередній) редакції частині 4 статті 43 Закону України від 25.03.1992 року № 2232-ХІІ „Про військовий обов'язок і військову службу"

У даному випадку між позивачем та Шепетівсько-Полонським об'єднаним міським військовим комісаріатом Хмельницької області був укладений договір №1 про оренду нежитлових приміщень і оплату комунальних послуг.

Згідно із п.2.2 договору №1 від 14.10.2008р., орендодавець сам сплачує всі комунальні послуги. Орендар, крім плати за оренду, щомісячно сплачує фактичні витрати за комунальні послуги, пропорційно займаній площі та згідно виставленого орендодавцем рахунку.

Відтак п.п. 2.2, 3.1, 3.3 договору №1 від 14.10.2008р. суперечили на момент укладення цього договору вимогам ч.4 ст. 43 Закону України від 25.03.1992 року № 2232-ХІІ „Про військовий обов'язок і військову службу". Жодних рахунків, всупереч вимогам п. 2.2 названого договору № 1 від 14.10.08 позивач не виставляв Шепетівсько-Полонському об'єднаному міському військовому комісаріату. Отже сам позивач не виконав умову договору.

Крім того, позивачем було пропущено строк позовної давності. Договір № 1 був укладений 14.10.2008р., позивач звернувся до суду у 2013 році. Отже, слід дійти висновку про сплив позовної давності, що є підставою для відмови у позові.

Позивач не обґрунтував суму позову, не надав розрахунків за фактично спожиті Шепетівсько-Полонським об'єднаним міським військовим комісаріатом комунальні послуги.

Відповідач не брав на себе бюджетні зобов'язання, що випливають із договору №1 від 14.10.2008р.

Просить суд у позові відмовити.

Позивач у запереченнях на відзив відповідача зазначив, що для визнання недійсним договору №1 від 14.10.2008 року стороні, яка його оспорює необхідно було звернутися до суду і лише на підставі рішення суду правочин вважався б недійсним. На даний час цього зроблено не було.

Щодо того, що місцеві адміністрації зобов'язані забезпечувати військкомат приміщеннями та здійснювати оплату комунальних послуг: по-перше: станом на момент укладення договору - 14.10.2008 року діяла редакція Закону України „Про військовий обов'язок та військову службу" №2231-ХІІ від 04.06.2008р.Частина 4 Закону мала наступний зміст: „Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування забезпечують районні (міські) військові комісаріати службовими будинками, підсобними господарськими приміщеннями для призовних пунктів (дільниць) згідно із законодавством". Частина 5 статті 43 була виключена.

Дійсно, з 22.05.2008р. вступило в силу Рішення Конституційного Суду №10-рп/2008 від 22.05.2008р., яким надано законної сили старій редакції статті 43 Закону, що визначала обов'язок місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо забезпечення військкоматів приміщеннями та оплатою комунальних послуг. Але, ця редакція статті 43 діяла лише до 03.06.2008р., коли був прийнятий Закон України №309-17 „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", яким відновлено редакцію статті 43 Закону „Про військовий обов'язок та військову службу", яка діє і по даний час. Таким чином, станом на момент укладення договору - 14.10.2008 року місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування мали забезпечувати військкомати службовими приміщеннями, але не сплачувати за них комунальні послуги.

По-друге: стороною по даній справі (позивачем) є Відділ освіти, молоді та спорту Полонської районної державної адміністрації, а не Полонська районна державна адміністрація чи Полонська районна рада. Це різні юридичні особи із своїм визначеним колом повноважень. Відділ освіти Полонської райдержадміністрації аж ніяким чином не має забезпечувати військкомат приміщенням чи сплачувати за нього комунальні послуги.

Відповідач рахує, що термін позовної давності починає свій перебіг з моменту укладення договору - 14.10.2008 року, але відповідно до статті 261 ЦК перебіг позовної давності починається від дня, коли особа дізналася, про порушення свого права, або про особу яка його порушила.

Пунктом 2.4 договору визначено, що сплата комунальних послуг проводиться до 30 числа поточного місяця, тобто починаючи з 31 числа поточного місяця чи з 1 числа наступного місяця (в залежності від кількості днів в місяці) позивач дізнавався, що порушено його право, а саме: несплачені комунальні послуги за місяць, який минув. Більше того, про те що існує інша особа, яка порушила право позивача - Хмельницький обласний військовий комісаріат позивач дізнався лише 12.12.2012р., коли отримав відповідь на свою претензію.

До позовної заяви позивачем надано Реєстр вартості послуг з теплопостачання, які було сплачено відділом освіти Полонської РДА коштами місцевого бюджету за Полонську допризовну дільницю за період з 2009-2011 років. Крім того, сума заборгованості підтверджується актом перевірки КРУ. Доказом підтвердження того, що вартість послуг за теплопостачання була сплачена позивачем і він поніс щодо цього збитки, є довідка Полонського підприємства теплових мереж.

Відповідач у доповненні до відзиву на позов зазначив, що відповідно до статті 83 ГПК України, господарський суд, приймаючи рішення, має право визнати недійсним повністю чи у певній частині пов'язаний з предметом спору договір, який суперечить законодавству та керуватись роз'ясненням Вищого арбітражного суду України № 02-5/111 від 12.03.1999р. „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням угод недійсними".

17.04.2013р. відповідачем подано заяву про застосування строків позовної давності. На підставі цього, просить суд відмовити у задоволенні позову.

Позивач щодо спливу позовної давності зазначив, що відповідач рахує, що термін позовної давності починає свій перебіг з моменту укладення договору - 14.10.2008р., але відповідно до статті 261 перебіг позовної давності, починається від дня, коли особа дізналася, про порушення свого права, або про особу яка його порушила.

Пунктом 2.4 договору визначено, що сплата комунальних послуг проводиться до 30 числа поточного місяця. Тобто, починаючи з 31 числа поточного місяця чи з 1 числа наступного місяця (в залежності від кількості днів у місяці) позивач дізнавався, що порушено його право, а саме: несплачені комунальні послуги за місяць, який минув. Більше того, про те що існує інша особа, яка порушила право позивача - Хмельницький обласний військовий комісаріат позивач дізнався лише 12.12.2012 року, коли отримав відповідь на свою претензію.

Третя особа - Державна фінансова інспекція у Хмельницькій області, у поясненнях зазначила, що на виконання п.1.3.1 Плану роботи Контрольно-ревізійного відділу в Полонському районі на І квартал 2012 року працівниками Шепетівської об'єднаної державної фінансової інспекції в лютому-квітні 2012р. проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Полонської РДА за період з 01.01.2009р. по 01.05.2012р.

При дослідженні питання „Розрахунки за комунальні послуги" встановлено, що протягом ревізійного періоду частину приміщення відділу освіти займала Полонська допризовна дільниця, яка є структурним підрозділом Шепетівсько-Полонського об'єднаного військового комісаріату.

В порушення вимог ст.3 Закону України від 10.04.1992р. „Про оренду державного та комунального майна", договір оренди між відділом освіти та Полонською допризовною дільницею щодо оренди частини приміщення відділу освіти відсутній.

З метою підтвердження розміру площі, яку фактично займає та використовує Полонська допризовна дільниця, в ході ревізії комісійно проведено контрольний обмір площі зазначеного приміщення. При цьому встановлено, що Полонська допризовна дільниця займала 335кв.м., що становить 38 відсотків від загальної площі приміщення відділу освіти (886 кв.м).

Протягом ревізійного періоду відділом освіти проводилась оплата комунальних послуг з теплопостачання за Полонську допризовну дільницю.

Так, в порушення вимог п.20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог щодо виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002р. № 228, п.4 ст.43 Закону України від 25.03.1992р. „Про військовий обов'язок і військову службу" (в редакції п.37 Закону України від 03.062008р. № 309-VI „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України"), відділом освіти в період 2009-2011р.р було безпідставно оплачено та віднесено на видатки установи вартість послуг з теплопостачання за Полонську допризовну дільницю в сумі 100894,37 грн., тобто проведено покриття за рахунок бюджетних коштів витрат юридичних осіб при відсутності дебіторської заборгованості в обліку.

Внаслідок допущеного порушення, відділу освіту Полонської райдержадміністрації завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 100894,38 грн.

Враховуючи вищевикладене, Держфінінспекція в Хмельницькій області підтримує позовні вимоги відділу освіти, молоді та спорту Полонської районної державної адміністрації та просить суд задовольнити позов в повному обсязі.

У судовому засіданні представником відповідача заявлено клопотання про витребування у Департаменту фінансів МО України, Головного КЕУ ЗС України копії спільного рішення названих установ від 09.12.2005р.

Статтею 38 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що сторона або прокурор у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування господарським судом доказів.

У клопотанні повинно бути зазначено:

1) який доказ витребовується;

2) обставини, що перешкоджають його наданню;

3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має підприємство чи організація;

4) обставини, які може підтвердити цей доказ.

У разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує необхідні докази.

Оскільки позивачем не дотримано при оформленні клопотання щодо витребування доказів вимог ст.38 ГПК України, а також враховуючи закінчення процесуальних строків розгляду справи, воно судом відхиляється.

В судовому засіданні 05.06.2013р. представник Хмельницького обласного військового комісаріату подав письмове клопотання про залучення до участі в справі в якості третьої особи на стороні відповідача Квартирно-експлуатаційного відділу м.Хмельницького, оскільки вважає, що рішення із даного спору може вплинути на його права та обов'язки.

Представник Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький надав суду пояснення та зазначив, що відповідно до спільного розпорядження начальника Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України та Департаменту фінансів Міністерства оборони України від 09.12.2005р. КЕВ повинні сплачувати комунальні послуги за ті об'єкти, які знаходяться у них на балансі. Оскільки, відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування" військові комісаріати знаходять на їх забезпеченні, тому відповідно КЕВ м. Хмельницький не має обов'язку сплачувати комунальні послуги за Шепетівсько-Полонський об'єднаний міський військовий комісаріат Хмельницької області та Хмельницький обласний військовий комісаріат. Отже, рішення по даній справі ніяк не вплине на права та обов'язки КЕВ м. Хмельницький.

Відповідно до ст.27 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до прийняття рішення господарським судом, якщо рішення з господарського спору може вплинути на їх права або обов'язки щодо однієї з сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за клопотанням сторін, прокурора. Якщо господарський суд при прийнятті позовної заяви, вчиненні дій по підготовці справи до розгляду або під час розгляду справи встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права і обов'язки осіб, що не є стороною у справі, господарський суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.

Оскільки рішення по справі не може вплинути на права та обов'язки Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький, клопотання Хмельницького обласного військового комісаріату щодо залучення третьої особи не підлягає задоволенню.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.

14.10.2008р. між Полонським відділом освіти райдержадміністрації Хмельницької області (орендодавець) та Шепетівсько-Полонським об'єднанням міського військового комісаріату (орендар) укладено договір №1 про оренду нежитлових приміщень і оплату комунальних послуг.

Пунктом 1.1 передбачено, що орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування службове приміщення по вул. Л. України, 87 м. Полонне, Хмельницької області. Всього загальна площа переданих в орендне користування приміщень складає 335 кв.м.

Згідно із п.2.2, п.2.4 договору орендодавець сам сплачує всі комунальні послуги (водо-, теплопостачання та водовідведення, пожежно-охоронну сигналізацію і вивезення сміття), то орендар крім плати за оренду приміщення щомісячно сплачує фактичні витрати за комунальні послуги, пропорційно займаній площі, згідно виставленого орендодавцем рахунку. Платежі вносяться на рахунок районного відділу освіти до 30 числа поточного місяця з урахуванням індексу інфляції за попередній місяць.

Полонське підприємство теплових мереж виставляло до сплати відділу освіти Полонської РДА рахунки №21 від 12.01.2009р., 04.02.2009р., 03.03.2009р., 16.04.2009р., 06.05.2009р., 03.06.2009р., 03.07.2009р., 04.08.2009р., 07.09.2009р., 07.10.2009р., 22.10.2009р., 05.11.2009р., 19.11.2009р., 03.12.2009р., 18.12.2009р., 06.01.2010р., 20.01.2010р., 04.02.2010р., 22.03.2010р., 19.04.2010р., 07.10.2010р., 03.11.2010р., 03.12.2010р., 15.12.2010р., 21.12.2010р., 10.01.2011р., 01.02.2011р., 01.03.2011р., 05.04.2011р., 18.04.2011р., 04.05.2011р., 03.06.2011р., 18.07.2011р.,03.08.2011р., 05.09.2011р., 05.10.2011р., 19.10.2011р., 18.11.2011р., 12.12.2011р., 22.12.2011р.

Відділ освіти Полонської РДА, в свою чергу, здійснював оплату послуг з теплопостачання, що підтверджується платіжними дорученнями №2 від 14.01.2009р., №147 від 06.02.2009р., №148 від 06.02.2009р., №149 від 06.02.2009р., №150 від 06.02.2009р., №146 від 05.02.2009р., №146 від 05.02.2009р., №459 від 19.03.2009р., №460 від 19.03.2009р., №461 від 19.03.2009р., №462 від 19.03.2009р., №643 від 27.04.2009р., №1500 від 21.08.2009р., №826 від 21.05.2009р., №889 від 26.06.2009р., №888 від 26.06.2009р., №887 від 26.06.2009р., №886 від 30.06.2009р., №1230 від 30.07.2009р., №1538 від 28.09.2009р., №1539 від 28.09.2009р., №1540 від 28.09.2009р., №1722 від 14.10.2009р., №1870 від 27.10.2009р., №1871 від 27.10.2009р., №1872 від 27.10.2009р., №1873 від 27.10.2009р., №1849 від 20.11.2009р., №1848 від 20.11.2009р., №1847 від 20.11.2009р., №1846 від 20.11.2009р., №1854 від 20.11.2009р., №2038 від 21.12.2009р., №1891 від 11.12.2009р., №1889 від 11.12.2009р., №1888 від 11.12.2009р., №1890 від 11.12.2009р., №8 від 21.01.2010р., №11 від 21.01.2010р., №10 від 21.01.2010р., №9 від 21.01.2010р., №157 від 25.02.2010р., №158 від 26.02.2010р., №160 від 16.02.2010р., №158 від 16.02.2010р., №159 від 16.02.2010р., №159 від 26.02.2010р., №160 від 26.02.2010р., №157 від 16.02.2010р., №438 від 25.03.2010р., №596 від 19.04.2010р., №597 від 19.04.2010р., №598 від 19.04.2010р., №599 від 19.04.2010р., №1755 від 07.10.2010р., №1936 від 04.11.2010р., №1937 від 04.11.2010р., №1938 від 04.11.2010р., №1939 від 04.11.2010р., №2142 від 03.12.2010р., №2143 від 03.12.2010р., №2144 від 03.12.2010р., №2145 від 03.12.2010р., №2309 від 21.12.2010р., №2309 від 21.12.2009р., №2439 від 27.12.2010р., №2438 від 27.12.2010р., №9 від 27.01.2011р., №10 від 27.01.2011р., №11 від 27.01.2011р., №8 від 28.01.2011р., №8 від 31.01.2011р., №264 від 14.02.2011р., №264 від 16.02.2011р., №265 від 16.02.2011р., №266 від 16.02.2011р., №267 від 16.02.2011р., №540 від 14.03.2011р., №541 від 14.03.2011р., №542 від 14.03.2011р., №543 від 14.03.2011р., №783 від 08.04.2011р., №782 від 08.04.2011р., №781 від 08.04.2011р., №780 від 08.04.2011р., №882 від 19.04.2011р., №883 від 19.04.2011р., №881 від 19.04.2011р., №880 від 19.04.2011р., №1117 від 13.05.2011р., №1118 від 13.05.2011р., №1119 від 13.05.2011р., №1120 від 13.05.2011р., №1446 від 15.06.2011р., №1447 від 15.06.2011р., №1448 від 15.06.2011р., №1449 від 15.06.2011р., №1696 від 26.07.2011р., №1697 26.07.2011р., №1698 від 26.07.2011р., №1699 від 26.07.2011р., №1865 від 12.08.2011р., №1866 від 12.08.2011р., №1867 від 12.08.2011р., №1868 від 12.08.2011р., №2030 від 14.09.2011р., №2031 від 08.09.2011р., №2032 від 14.09.2011р., №2033 від 14.09.2011р., №2423 від 14.10.2011р., №2424 від 14.10.2011р., №2425 від 14.10.2011р., №2426 від 14.10.2011р., №2563 від 25.10.2011р., №2566 від 25.10.2011р., №2565 від 25.10.2011р., №2564 від 25.10.2011р., №2820 від 25.11.2011р., №2821 від 25.11.2011р., №2822 від 25.11.2011р., №2823 від 25.11.2011р., №3022 від 14.12.2011р., №3023 від 14.12.2011р., №3024 від 14.12.2011р., №3025 від 14.12.2011р., №3191 від 22.12.2011р.

На виконання умов договору від 14.10.2008р., позивач виставляв рахунки на оплату послуг теплопостачання Шепетівсько-Полонському ОМВК, а саме:

- №3 від 21.01.2009р. на суму 3298,75грн.;

- №7 від 23.02.2009р. на суму 3350,13грн.;

- №11 від 20.03.2009р. на суму 4294,32грн.;

- №15 від 21.04.2009р. на суму 1170,08грн.;

- №19 від 22.05.2009р. на суму 1170,08грн.;

- №23 від 22.06.2009р. на суму 1170,08грн.;

- №28 від 20.07.2009р. на суму 1170,08грн.;

- №32 від 24.08.2009р. на суму 1170,08грн.;

- №36 від 21.09.2009р. на суму 1170,08грн.;

- №41 від 20.10.2009р. на суму 3549,53грн.;

- №45 від 23.11.2009р. на суму 2558,05грн.;

- №49 від 21.12.2009р. на суму 2954,64грн.;

- №2 від 21.01.2010р. на суму 4518,88грн.;

- №5 від 23.02.2010р. на суму 3873,32грн.;

- №8 від 22.03.2010р. на суму 3227,77грн.;

- №11 від 21.04.2010р. на суму 723,02грн.;

- №25 від 21.10.2010р. на суму 4815,84грн.;

- №29 від 23.11.2010р. на суму 6193,74грн.;

- №31 від 21.12.2010р. на суму 3261,44грн.;

- №1 від 24.01.2011р. на суму 3835,87грн.;

- №3 від 21.02.2011р. на суму 9701,21грн.;

- №4 від 22.03.2011р. на суму 4259,64грн.;

- №7 від 20.04.2011р. на суму 2151,14грн.;

- №9 від 23.05.2011р. на суму 2151,14грн.;

- №10 від 21.06.2011р. на суму 2151, 14грн.;

- №12 від 21.07.2011р. на суму 2151,14грн.;

- №13 від 23.08.2011р. на суму 2151,14грн.;

- №16 від 21.09.2011р. на суму 2151,14грн.;

- №18 від 24.10.2011р. на суму 4417,63грн.;

- №19 від 23.11.2011р. на суму 2151,14грн.;

- №22 від 22.12.2011р. на суму 9802,14грн.

Всього позивачем виставлено рахунків на суму 100 894,38грн., які Шепетівсько-Полонський ОМВК не оплатив.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.11.2012р. зобов'язано відділ освіти Полонської районної державної адміністрації виконати п.14 Вимоги № 3-33/1044 від 22.05.2012р., а саме стягнути з Шепетівсько-Полонського об'єднаного військового комісаріату несплачені кошти за спожиті комунальні послуги в сумі 100894,37грн. в тому числі шляхом проведення претензійно-позовної роботи. В іншому випадку стягнути з осіб, винних у проведенні зайвих витрат, збитки у порядку та розмірі встановленому ст.ст.130-136 КЗпП України. Відобразити в обліку дебіторську заборгованість в сумі 100894,37грн.

Даною постановою суду встановлено, що працівниками Контрольно-ревізійного відділу в Полонському районі на підставі направлення №3 від 07.02.2012 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу освіти Полонської районної державної адміністрації за період з 01.01.2009р. по 01.05.2012р. За результатами ревізії був складений акт № 3-35/22 від 14.05.2012 року.

На підставі акту № 3-35/22 від 14.05.2012 року Відділу освіти Полонської районної державної адміністрації були виставлені Вимоги № 3-33/1044 від 22.05.2012р. „Про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності відділу освіти Полонської районної державної адміністрації за період з 01.01.2009р. по 01.05.2012р.".

Судом встановлено, що протягом ревізійного періоду частину приміщення відділу освіти займала Полонська допризовна дільниця, яка є структурним підрозділом Шепетівсько-Полонського об'єднаного військового комісаріату.

Відділом освіти Полонської районної державної адміністрації проводилась оплата комунальних послуг з теплопостачання за Полонську допризовну дільницю, чим завдано матеріальної шкоди (збитків) відділу освіти на суму 100894,38 грн.

30.11.2012р. позивач звернувся до Шепетівсько-Полонського об'єднаного міського військового комісаріату з претензією про сплати несплачених коштів за спожиті комунальні послуги в сумі 100894,37грн.

Шепетівсько-Полонський об'єднаний міський військовий комісаріат листом №1628 від 12.12.2012р. повідомив, що згідно п.4 ст.43 Закону України „Про військовий обов'язок і військову службу", місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування забезпечують міські військові комісаріати службовими будинками, підсобними господарськими приміщеннями і приміщеннями для призовних пунктів ( дільниць) здійснюють поточний і капітальний ремонти цих будинків та приміщень, здійснюють оплату міським військовим комісаріатам комунально-побутових послуг (освітлення, водопостачання, опалення тощо) за рахунок коштів місцевого бюджету.

Згідно довідки № 66/07 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Шепетівсько-Полонський військовий комісаріат не являється розпорядником коштів державного бюджету та не має права юридичної особи.

Як вбачається із довідки №340 від 08.02.2013р. Хмельницького обласного військового комісаріату, Шепетівсько-Полонський об'єднаний міський військовий комісаріат знаходиться на фінансовому забезпеченні в Хмельницькому обласному військовому комісаріаті з 2006р.

Відповідно до п.3 Положення про Шепетівсько-Полонський об'єднаний міський військовий комісаріат, останній підпорядковується Хмельницькому обласному військовому комісару.

У відповідності із ст. 173 Господарського кодексу господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ст. 612 ЦК України).

Згідно ст. 193 Господарського кодексу України та ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору. Одностороння відмова від виконання зобов'язань не допускається.

Згідно із п.2.2, п.2.4 договору Шепетівсько-Полонське об'єднання міського військового комісаріату зобов'язувалося крім плати за оренду приміщення щомісячно сплачувати фактичні витрати за комунальні послуги (водо-, теплопостачання та водовідведення, пожежно-охоронну сигналізацію і вивезення сміття), пропорційно займаній площі, згідно виставленого орендодавцем рахунку. Платежі повинні були вноситися на рахунок районного відділу освіти до 30 числа поточного місяця з урахуванням індексу інфляції за попередній місяць.

Своїх зобов'язань за договором Шепетівсько-Полонське об'єднання міського військового комісаріату не виконало, внаслідок чого у нього виникла заборгованість перед позивачем в сумі 100 894,37грн.

Судом враховується, що згідно із довідкою з ЄДР №932/12 від 30.11.2012р. Шепетівсько-Полонське об'єднання міського військового комісаріату не є юридичною особою. Як вбачається із довідки №340 від 08.02.2013р. Хмельницького обласного військового комісаріату, Шепетівсько-Полонський об'єднаний міський військовий комісаріат знаходиться на фінансовому забезпеченні в Хмельницькому обласному військовому комісаріаті з 2006р.

Отже, позовні вимоги правомірно заявлені до Хмельницького обласного військового комісаріату

Відповідно до ст.256, ст.257 Цивільного кодексу України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Статтею 260 Цивільного кодексу України встановлено, що позовна давність обчислюється за загальними правилами визначення строків, встановленими статтями 253-255 цього Кодексу. Порядок обчислення позовної давності не може бути змінений за домовленістю сторін.

Згідно із ст.261 Цивільного кодексу України перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Відповідно до ст.267 Цивільного кодексу України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення. Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові.

Відповідачем заявлено клопотання про застосування строків позовної давності.

Відділ освіти молоді та спорту Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області просить відшкодувати вартість послуг з теплопостачання за період з січня 2009р. по грудень 2011р.

Позивач звернувся із позовом до суду 25.01.2013р.

Отже, враховуючи вимоги ст.257 Цивільного кодексу України, позивачем пропущено строк позовної давності щодо відшкодування вартості послуг з теплопостачання за період з січня 2009р. по грудень 2009р.

Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню в частині стягнення з відповідача 73 688,48грн. за період з січня 2010р. по грудень 2011р.

У стягненні 27 205,89грн. належить відмовити, оскільки позивачем пропущено строк позовної давності.

Доводи позивача щодо початку перебігу позовної давності з 12.12.2012р. судом до уваги не приймаються та спростовуються умовами п.2.2, п.2.4 договору від 14.10.2008р. договору, якими чітко визначено строки сплати фактичних витрат за комунальні послуги (до 30 числа поточного місяця), про що позивачу було відомо.

Також при прийнятті рішення судом враховується, що відповідно до ст.204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Відповідач не надав в матеріали справи доказів на підтвердження недійсності договору №1 про оренду нежитлових приміщень і оплату комунальних послуг від 14.10.2008р., в тому числі і доказів звернення останнього з відповідним позовом до суду.

Стаття 83 Господарського процесуального кодексу України надає суду право визнати недійсним повністю чи у певній частині пов'язаний з предметом спору договір, який суперечить законодавству.

Виходячи з наявних матеріалів справи, судом вказується на відсутність підстав для застосування при вирішенні даного спору п.1 ст.83 ГПК України.

Судовий збір належить покласти на сторони пропорційно до задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82, 84, 85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов відділу освіти, молоді та спорту Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області, м. Полонне до Хмельницького обласного військового комісаріату, м. Хмельницький, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної фінансової інспекції у Хмельницькій області, м. Хмельницький про стягнення 100 894, 37грн. задоволити частково.

Стягнути з Хмельницького обласного військового комісаріату м. Хмельницький, вул. Театральна, 64 (код ЄДРПОУ 08202826) на користь Відділу освіти, молоді та спорту Полонської районної державної адміністрації Хмельницької області м. Полонне, вул. Лесі Українки, 87 (код ЄДРПОУ 02146831) - 73 688,48грн. (сімдесят три тисячі шістсот вісімдесят вісім гривень 48коп.) відшкодування вартості наданих послуг з теплопостачання, 1 473,87грн. (одна тисяча чотириста сімдесят три гривні 87коп.) судового збору.

Видати наказ.

У стягненні 27 205,89грн. відмовити.

Повне рішення складено 21.06.2013р.

Головуючий суддя І.В. Заярнюк

Суддя Л.О. Субботіна

Суддя С.В. Заверуха

Віддруковано 4 примірника: 1 - позивачу; 2 - відповідачу; 3 - третій особі; 4 - до справи.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення19.06.2013
Оприлюднено26.06.2013
Номер документу32032690
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/115/13-г

Ухвала від 11.03.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Гольцова Л.A.

Ухвала від 08.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Гольцова Л.A.

Постанова від 09.09.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Рішення від 19.06.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 12.04.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 27.03.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 28.02.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 11.06.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 28.05.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні