Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 червня 2013 р. Справа № 805/5895/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10 година 57 хвилин
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Бабіч С.І, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Донецько-Ясинуватського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі управління Укртрансінспекції у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «БАРАС» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700 гривень,
В С Т А Н О В И В:
Донецько-Ясинуватський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері звернувся до суду в інтересах управління Укртрансінспекції у Донецькій області з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "БАРАС" про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700 гривень.
Позовні вимоги мотивовані наступним. Проведеною прокуратурою перевіркою встановлено, що державними інспекторами територіального управління Укртрансінспекції у Донецькій області під час перевірки 28.09.2012 року автотранспортного засобу, що належить відповідачу - товариству з обмеженою відповідальністю «БАРАС», встановлено порушення водієм вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт». За даним фактом 28.09.2012 року складено акт № 028928, про що ознайомлено водія відповідача.
06.11.2012 року за результатами розгляду акту перевірки в.о. начальника управління Укртрансінспекції у Донецькій області винесено постанову № 147286 про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 1 700,00 гривень. У зв'язку з несплатою зазначеної суми штрафу в передбачений законодавством строк, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення суми штрафу в судовому порядку.
Представники сторін у судове засідання не з'явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином. Причини неявки суду не повідомили. Представником позивача через відділ діловодства та документообігу надано клопотання про розгляд справи без її участі. Прокурор та відповідач клопотань щодо відкладення розгляду справи або розгляду справи без їх участі до суду не надали.
Відповідно до п. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у порядку письмового провадження у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що перешкод для розгляду справи, передбачених ст. 128 КАС України не має, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх доказами, наданими сторонами, визначившись із правовими нормами, які слід застосувати до спірних відносин, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України, на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.
Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру», представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Донецько-Ясинуватський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері представляє інтереси держави в особі управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті у Донецькій області, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави шляхом пред'явлення вимог про стягнення фінансових санкцій за порушення законодавства на автомобільному транспорті.
Згідно інформації, отриманої з офіційного веб-сайту Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр», який є технічним адміністратором Єдиного державного реєстру (Наказ Міністерства юстиції України № 2009/5 від 19.08.2011 року), відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «БАРАС» зареєстроване виконавчим комітетом Горлівської міської ради Донецької області 29.04.2004 року, код ЄДРПОУ 32924144. Місце знаходження: 84624, Донецька область, м. Горлівка, вул. Пересипкіна, б. 8А.
28.09.2012 року членами комісії з проведення ліквідації Головавтотронсінспекції на підставі завдання на перевірку № 065789 від 27.09.2012 року проведено перевірку транспортного засобу БАЗ А079.20, номерний знак НОМЕР_1, серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2, під керуванням ОСОБА_1. За результатами перевірки 28.09.2012 року складено акт № 028928. У якому зазначено, що під час перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення нерегулярних перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом виявлені порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за які передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт». Водієм надано пояснення, відповідно до яких водій повідомив про те, що перевозить працівників з Горлівки в Донецьк нерегулярно, що відображено у відповідному акті.
Відповідно до вищевказаного акту, 06.11.2012 року прийнято постанову № 147286, якою на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» у відношенні ТОВ «БАРАС» застосовані фінансові санкції в сумі 1 700, 00 грн.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пп. 1, 2 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.
Згідно п. 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 року, Укртрансінспекція та її територіальні органи є органами державного контролю на автомобільному транспорті.
Відповідно до п. 4 зазначеного Положення, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
Процедура здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які проводять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм щодо організації перевезень пасажирів та вантажів регулюється Законом України «Про автомобільний транспорт» та Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, у якому визначено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Згідно з ст. 39 вказаного Закону, автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень:
- для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
- для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.
Таким чином, при здійсненні нерегулярних пасажирських перевезень перевізник, ТОВ «БАРАС», не забезпечив наявністю у водія транспортного засобу документів, а саме - паспорта маршруту, ліцензійної картки, страхових полюсів обов'язкового особистого страхування пасажирів від нещасних випадків, чим порушив вимоги ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 60 вищезазначеного Закону, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються фінансові санкції, зокрема, надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно п.п. 21, 25-27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт. Справа про порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій.
Відповідно до вказаного Порядк,у 02.10.2012 року територіальним управлінням Укртрансінспекції у Донецькій області було надіслано відповідачу листа з запрошенням для участі у розгляді справи до Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області, який відбудеться 06.11.2012 року.
Згідно із п. 27 Порядку № 1567, позивачем 06.11.2012 року була винесена постанова № 147286 про застосування фінансових санкцій до ТОВ «БАРАС» за допущенні порушення передбачені абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» у розмірі 1 700,00 гривень.
Як передбачено п. 28 Порядку, фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову. Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.
Відповідно до матеріалів справи позивачем було направлено рекомендованим листом на адресу відповідача вищевказану постанову про застосування фінансових санкцій.
У відповідності до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, враховуючи той факт, що постанова про застосування фінансових санкцій № 147282 від 06.11.2012 року відповідачем - ТОВ «БАРАС» не оскаржувалась, фінансові санкцій у розмірі 1 700,00 гривень у встановлені законом строк не сплачені, суд приходить до висновку, що позов прокурора є обґрунтованим, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного вище, керуючись статтями 19, 121 Конституції України, статтею 36 Закону України «Про прокуратуру», статтями 39, 48, 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», пунктами 3,4, 21, 25-28 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, статтями 2-4, 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 105, 122 - 154, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Донецько-Ясинуватського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі управління Укртрансінспекції у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «БАРАС» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700 гривень, задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «БАРАС» (адреса: 84624, Донецька область, м. Горлівка, вул. Пересипкіна, б. 8А, код ЄДРПОУ 32924144) на користь управління Укртрансінспекції у Донецькій області код (ЄДРПОУ 38310529) в дохід Державного бюджету (р/р 31112106700002 ГУ ДК Донецької області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 23977045, код платежу 21081100) фінансові санкції за порушення законодавства на автомобільному транспорті у розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 копійок.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 18 червня 2013 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її отримання апеляційної скарги.
Суддя Бабіч С.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32054485 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабіч С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні