8.2.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 червня 2013 року Справа № 812/4781/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді: Дибової О.А.
при секретарі: Олейнік О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій, скасування рішення суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
24 травня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій, скасування рішення суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЛИН'ОК» зареєстровано як платник податку на додану вартість в Державній податковій інспекції в Артемівському районі у м. Луганську, свідоцтво № 100348984, індивідуальний податковий номером 377803612331.
Державна податкова інспекція в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби 13.05.2013 прийняла рішення № 60 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЛИН'ОК». Позивач отримав рішення 20.05.2013 р.
Підставою оскаржуваного рішення Відповідач зазначив подання Позивачем податкових декларацій з податку на додану вартість протягом періоду з травня 2012 року по квітень 2013 року з показниками, що свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0,00 грн., що відповідає абз. «г» п. 184.1. ст. 184 Податкового кодексу України.
Проте, Позивач за період з травня 2012 року по квітень 2013 року подавав податкові декларації з ПДВ з показниками, які свідчать про наявність постачання і придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання та податкового кредиту. Позивач за згаданий період часу (12 календарних місяців) мав значні обсяги оподатковуваних операцій, які були задекларовані належним чином. Також Позивач в повному обсязі та у встановлені законодавством строки перерахував належні суми податку на додану вартість до держбюджету.
У зв'язку з прийняттям рішення № 60 до Реєстру платників податків на додану вартість внесено запис про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» як платника податку на додану вартість.
Через внесення до Реєстру платників податків на додану вартість запису про анулювання реєстрації платника ПДВ Позивач позбавлений можливості виписати податкові накладні.
Позивач вважає, що відповідач не мав жодних законних підстав для анулювання реєстрації платника податку, тому просив наступне:
- визнати неправомірними дії Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби щодо анулювання свідоцтва платника податків на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок»;
- визнати протиправним та скасувати рішення № 60 від 13.05.2013 р. Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок».
- зобов'язати Державну податкову інспекцію в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» в якості платника податку на додану вартість з 13.05.2013 р.
- зобов'язати Державну податкову інспекцію в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби внести до Реєстру платників податків на додану вартість запис про відміну анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» платником податку па додану вартість.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, надали пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, просили адміністративний позов задовольнити повністю.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав пояснення аналогічні викладеним у запереченнях, просив відмовити у задоволені позову.
В заперечені на адміністративний позов відповідач зазначив наступне.
ДПІ на підставі підпункту «г» п. 184.1 ст.184 Податкового Кодексу України було прийнято рішення № 60 від 13.05.2013р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ТОРГ ОВИЙ ДІМ "МЛИН'ОК" ДПС у Луганській області для забезпечення належної організації роботи органів ДПС області з виконання доведених завдань та покращення результативності відпрацювання суб'єктів господарювання з ознаками ризиковості було доведено підприємства, відібрані за деклараціями лютого поточного року за категорією «податкова яма», до зазначеного переліку включено ТОВ ТД «Млинок».
До категорії «податкова яма» належать підприємства, в яких недостатні трудові ресурси, відсутні складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно контрагентам, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.
За результатами проведеного аналізу підприємства, станом на 13.05.13 підприємство не знаходилось за юридичною адресою, що підтверджено актом виходу від 29.04.2013р. №11, кількість працюючих складала 4 особи, що не достатньо для проведення господарської діяльності підприємства, згідно наданої фінансової звітності за формою 1 «Баланс» станом на 01.01.2013р. по підприємству відсутні основні засоби (будівлі, складські приміщення, транспортні засоби та інструменти), відсутні виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.
Зазначена інформація надає право зробити наступні виводи, а саме: встановлено відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах продажу товарів (робіт, послуг).
Тому в ході відпрацювання схемного податкового кредиту ТОВ ТД «Млинок», у відповідності зі ст.184 Податкового кодексу України прийнято рішення про анулювання свідоцтва платника ПДВ на підставі підпункту «г» п.184.1 ст.184 ПКУ (рішення від 13.05.13р. № 60) та направлено поштою на юридичну адресу ТОВ ТД «Млинок».
Згідно з пунктом 5.6.2. Положення № 1394, у разі відміни рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого Свідоцтва на підставі реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація" та рішення про відміну анулювання реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є дата внесення відповідного запису до Реєстру.
Таким чином, підставою для внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про відміну анулювання реєстрації, є рішення суду, яке набрало законної сили.
Тобто, позовна вимога щодо зобов'язання ДПС України внести відповідні зміни до Реєстру платників ПДВ виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, суд прийшов до наступного.
Частиною 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суду перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, відповідно до якого усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом.
Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч.2 ст.71 КАС України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до п.1 ч.4 ст.105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.
У справах щодо оскарження рішень суб'єкта владних повноважень суд перевіряє, зокрема законність таких рішень, за результатом чого, згідно з п.1 ч.2 ст.162 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень і про скасування або визнання його нечинним.
З матеріалів справи вбачається наступне.
ТОВ «ТД «МЛИН'ОК» є платником податків і зборів та перебуває на обліку в ДПІ в Артемівському районі м. Луганську з 03.08.2011 № 83594, що підтверджується довідкою про взяття на облік за формою № 4-ОПП (Т. 1 а.с. 16)
ТОВ «ТД «МЛИН'ОК» є платником податку на додану вартість, про що ДПІ в Артемівському районі м. Луганську видано свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість серії НБ № 379073 від 25 серпня 2011 року № 100348984, індивідуальний податковий номер 377803612331 (Т. 1 а.с. 15)
29 квітня 2013 року відповідачем складено Акт № 11 виходу за юридичною адресою ТОВ «ТД «МЛИН'ОК» м. Луганськ, вул. Свердлова, 58, згідно якого відсутні ознаки юридичної особи,підприємство відсутнє за юридичною особою. (Т. 2 а.с. 12)
29 квітня 2013 року відповідачем складено Довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ «ТД «МЛИН'ОК», згідно якої місцезнаходження платника податків не встановлено. (Т. 2 а.с. 13)
21 травня 2013 року відповідачем складено Довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ «ТД «МЛИН'ОК», згідно якої місцезнаходження платника податків не встановлено. (Т. 2 а.с. 14)
13 травня 2013 року ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Луганської області ДПС складено акт №185/22-300/37780367 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТД «МЛИН'ОК» (код за ЄДРПОУ 37780367) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків по податковій декларації з ПДВ за лютий 2013 року. (Т. 2 а.с. 91 - 93)
Згідно Листа ДПС у Луганській області від 02.04.2013 № 3787/7/20-200/11 ТОВ «ТД «МЛИН'ОК» визначено як підприємство, яке відноситься до «податкової ями». (Т. 2 а.с. 94-95)
13.05.2013 Державна податкова інспекція в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби прийняла рішення № 60 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЛИН'ОК». Згідно висновку комісії: анулюється реєстрація платника податку на додану вартість згідно п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України у зв'язку з тим, що протягом 12 послідовних податкових місяців платник не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість або подає таку декларацію, яка свідчить про відсутність постачання (придбання) товарів, здійсненних з метою формування податкових зобов'язань чи податкового кредиту. (Т. 1 а.с. 17-18)
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, оцінюючи обґрунтованість заперечень відповідача, суд виходить наступного.
Згідно Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Порядок реєстрації осіб як платників податку на додану вартість та її анулювання врегульовано Податковим кодексом України.
Питання анулювання реєстрації платника податку на додану вартість врегульовані статтею 184 Податкового кодексу України.
Згідно з підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
У відповідності із пунктом 184.2 статті 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах «б» - «и» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Про анулювання реєстрації платника податку податковий орган зобов'язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації (пункт 184.10 статті 184 Податкового кодексу України).
Порядок реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість та заміни свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; засвідчення копій свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07 листопада 2011 року № 1394 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 листопада 2011 року за № 1369/20107 (далі - Положення № 1394).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Частиною 1 статті 16 цього Закону визначено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ч.1 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до розділу 5 ПК України та ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» наказом ДПА України № 978 від 22.12.2010 затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за № 1400/18695.
Згідно п.5.2 вищевказаного Положення, рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймається за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей), якими є повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до п. 1 розділу ІІ Положення «Про реєстрацію платників податків на додану вартість» від 22.12.2010 № 978 Реєстр - це автоматизований банк даних, створений для забезпечення реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ; єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ; контролю за справлянням податку на додану вартість; організації суцільного й вибіркового аналізу.
Відповідно до п. 3 розділу ІІ Положення № 978 формування та ведення Реєстру здійснює центральний орган державної податкової служби.
Відповідно до п. 1 розділу V Положення № 978 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Податкового Кодексу України.
Відповідно до п.п. 5.4. розділу V Положення № 978 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу оформляється за формою N 6-РПДВ. Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження податкового органу, та підписується керівником податкового органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказується підстава для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.
Відповідно до п.п. 5.4.1 розділу V Положення № 978 дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою N 6-РЖ. Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.
Відповідно до п.п. 5.4.3. розділу V Положення № 978 протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається податковим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи, вказаним у Свідоцтві.
Відповідно до п.п. 6.2. розділу V Положення № 978 підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування свого рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.
Рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ викладається з описом ситуації, посиланням на Кодекс, зазначенням мотивів та обґрунтувань прийняття такого рішення, оформляється на бланку та підписується керівником такого органу чи особою, яка виконує його обов'язки.
Згідно із підпунктом 5.1.3 пункту 5.1 розділу V Положення № 1394 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт «г» цього пункту) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що: не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого, ніж перший день календарного місяця; включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання податковим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.
Відповідно до підпункту 5.5.2.3 підпункту 5.5.2 пункту 5.2 розділу V Положення № 1394 рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є довідка підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до податкового органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).
За наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) податковий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення податковим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства (підпункт 5.5.3 пункту 5.5 розділу V Положення № 1394).
Під час судового розгляду судом встановлено, що рішення державної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луганську Луганської області ДПС від 16.05.2013 № 60 про анулювання ТОВ «ТД «МЛИН'ОК» реєстрації платника податку на додану вартість в порушення вимог підпункту 5.5.2.3 підпункту 5.5.2 пункту 5.2 розділу V Положення № 1394 прийнято не на підставі довідки підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців, а на підставі акта від 13.05.2013 №185/22-300/37780367 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТД «МЛИН'ОК» (код за ЄДРПОУ 37780367) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків по податковій декларації з ПДВ за лютий 2013 року, Листа ДПС у Луганській області від 02.04.2013 № 3787/7/20-200/11 про відпрацювання позивача як підприємства, яке відноситься до «податкової ями» та актів про незнаходження підприємства за юридичною адресою.
В судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи та не заперечувалось сторонами в судовому засіданні, що позивач подавав до податкового органу декларації з ПДВ за період травень 2012 року - квітень 2013 року.
Позивачем 12.06.2012 р. подано податкову декларацію з ПДВ за травень 2012 р.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 428 518 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 85 704 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 416 057 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 83 211 гри. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 81 370 грн. В рядку 18 Додатку 111 «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 4 334 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 4 334 грн. (Т. 1 а.с. 20-36)
Позивачем 18.07.2012 р. подамо податкову декларацію з ПДВ за червень 2012 р.
В Додатку 1. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 1014 000 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 202 800 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 966 400 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 193 280 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 192 186 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 10 614 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 10 614 грн. (Т. 1 а.с. 37 - 55)
Позивачем 16.08.2012 р. подано податкову декларацію з ПДВ за липень 2012 р.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 666 103 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 133 221 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ГІДВ) вказані в розмірі 631 781 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 126 356 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 126 356 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 6 865 грн. В рядку 25 Додатку 111 «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 6 865 грн. (Т. 1 а.с. 75 - 87)
Позивачем 07.09.2012 р. подано податкову декларацію з ПДВ за серпень 2012 р.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 668 168 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 133 634 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 634 593 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 126 919 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 126 919 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 6 715 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ. яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 6 715 грн. (Т. 1 а.с. 88 - 103)
Позивачем 18.10.2012 р. подано податкову декларацію з ПДВ за вересень 2012 р.
В Додатку 1. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 1 554 547 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 310 909 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 1 476 729 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 295 346 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 295 346 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 15 563 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 15 563 грн. (Т. 1 а.с. 104-128)
Позивачем 19.11.2012 р. подано податкову декларацію з ПДВ за жовтень 2012 р.
В Додатку 1. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 1 774 990 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 354 998 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 1 684 655 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 336 931 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 336 931 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 18 067 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 18 067 грн. (Т. 1 а.с. 125-142)
Позивачем 19.12.2012 р. подано податкову декларацію з ПДВ за листопад 2012 року.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 1 008 216 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 201 643 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 957 185 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 191 437 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 191 437 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 10 206 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 10 206 грн. (Т. 1 а.с. 143 - 158)
Позивачем 15.01.2013 р. подано податкову декларацію з ПДВ за грудень 2012 року.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 279 091 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 55 818 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 256 359 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 51 272 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 51 272 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 3 026 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ. яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 3 026 грн. (Т. 1 а.с. 159-175)
Позивачем 14.02.2013 р. подано податкову декларацію з ПДВ за січень 2013 року.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 229 860 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 45 972 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 218 218 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 43 644 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 43 644 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 2 328 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 2 328 грн. (Т. 1 а.с. 178-188)
Позивачем 20.03.2013 р. подано податкову декларацію з ПДВ за лютий 2013 року.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 1 308 983 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 261 797 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 1 241 838 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 248 368 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 248 368 гри. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 13 429 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 13 429 грн. (Т. 1 а.с. 191-210)
Позивачем 22.04.2013 р. подано податкову декларацію з ПДВ за березень 2013 року.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 561 671 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 112 334 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 491 773 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 98 355 грн. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 98 355 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 5 646 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 5 646 грн. (Т.1 а.с. 211-229)
Позивачем 20.05.2013 р. подано податкову декларацію з ПДВ за квітень 2013 року.
В Додатку І. «Податкові зобов'язання» в колонці А рядку 1 декларації обсяги постачання (без ПДВ) за звітний період вказані в розмірі 643 618 грн. В колонці Б рядку 1 декларації сума ПДВ вказана в розмірі 128 724 грн. В Додатку II. «Податковий кредит» в колонці А рядку 10 обсяги придбання (без ПДВ) вказані в розмірі 610 371 грн. В колонці Б рядку 10 дозволений податковий кредит вказаний в сумі 122 074 гри. В рядку 17 Додатку II. «Податковий кредит» в колонці Б дозволений податковий кредит вказаний в сумі 122 074 грн. В рядку 18 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду вказане в розмірі 6 363 грн. В рядку 25 Додатку III «Розрахунки з бюджетом за звітний період» сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду вказана в розмірі 6 363 грн. (Т. 1 а.с. 229- 246)
Таким чином, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Позивач за період з травня 2012 року по квітень 2013 року подавав податкові декларації з ПДВ з показниками, які свідчать про наявність постачання і придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання та податкового кредиту. Позивач за згаданий період часу (12 календарних місяців) мав обсяги оподатковуваних операцій, які були задекларовані належним чином.
Також Позивач в повному обсязі та у встановлені законодавством строки перерахував належні суми податку на додану вартість до держбюджету, що підтверджено платіжними дорученнями (Т. 1 а.с. 260-272).
Таким чином, під час судового розгляду справи не знайшли свого підтвердження підстави для винесення Рішення № 60 від 16.05.2013 про анулювання Товариству з обмеженої відповідальності «Торговий дім «Млин'ок» реєстрації платника податку на додану вартість, передбачені підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, а тому рішення, яке є предметом оскарження в даній адміністративній справі, є протиправним, безпідставним та необґрунтованим, тому підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині визнання неправомірними дій Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби щодо анулювання свідоцтва платника податків на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок», судом встановлено, що вони не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Вчинення дій суб'єктом владних повноважень є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції. Здійснення дії являє собою процес реалізації наданих законом функцій суб'єкту владних повноважень. Самі по собі дії не тягнуть за собою будь-яких правових наслідків для особи. Правові наслідки для позивача несуть акти індивідуальної дії - постанови, рішення, податкові повідомлення - рішення. Саме вони мають вплив на його права та інтереси. Виходячи із завдань Кодексу адміністративного судочинства України, як то захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, судовий захист права може бути здійснений лише за умови наявності порушення для фізичної особи прав (чи інтересів).
З огляду на вищевикладене, судом встановлено, що вимоги позивача в цій частині не підлягає задоволенню через відсутність порушення прав діями відповідача, а обраний позивачем спосіб захисту в цій частині не відповідає об'єкту порушеного права.
Щодо позовних вимог в частині зобов'язання відповідача поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» в якості платника податку на додану вартість з 13.05.2013 р. та внести до Реєстру платників податків на додану вартість запис про відміну анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» платником податку па додану вартість, судом встановлено, що вони не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджене Наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1394 врегульовано порядок проведення процедури реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Відповідно до п. 2.3 Положення № 1394, формування та ведення Реєстру платників податку на додану вартість здійснює центральний орган держаної податкової служби. Дані Реєстру передаються до податкових органів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні податкові органи), а також податкових органів у районах, містах, районах у містах, міжрайонних, об'єднаних та спеціалізованих податкових органів (далі - районні податкові органи).
Відповідно до п. 5.6.1 Положення № 1394 підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.
Згідно з пунктом 5.6.2. Положення № 1394, у разі відміни рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого Свідоцтва на підставі реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація" та рішення про відміну анулювання реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є дата внесення відповідного запису до Реєстру.
Таким чином, підставою для внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про відміну анулювання реєстрації, є рішення суду, яке набрало законної сили.
Позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» в якості платника податку на додану вартість з 13.05.2013 р. та внести до Реєстру платників податків на додану вартість запис про відміну анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» платником податку па додану вартість, залишаються судом без задоволення, оскільки права податкового органу, передбачені Податковим Кодексом України та Положення № 1394 , є дискреційними та не можуть тлумачитись як безумовні обов'язки, а суд не повноважний вмішуватись у процедуру реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість і не вправі зобов'язувати посадових осіб податкового органу до вчинення тих дій, які згідно із ПК України та Положенням № 1394 можуть здійснюватися тільки податківцем або відповідною особою податкового органу.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови буд складено та підписано протягом п'яти днів, про що згідно вимог частини 4 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій, скасування рішення суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати Рішення від 13.05.2013 № 60 Державної податкової інспекції в Артемівському районі м Луганська Луганської області Державної податкової служби про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок».
В задоволені решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Млин'ок» судовий збір у розмірі 19,13 грн.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 26 червня 2013 року.
Суддя О.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2013 |
Оприлюднено | 01.07.2013 |
Номер документу | 32059886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні