Постанова
від 17.06.2013 по справі 815/3825/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 815/3825/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2013 року о 11.09 год. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

при секретарі судового засідання: Каракаш Ю.І.,

за участю сторін:

від позивача представник - Іожица О.Ю., за довіреністю

від відповідача представник - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Овідій плюс» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 8475, 00 грн., та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 52,70 грн., всього 8527, 70 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду з адміністративним позовом звернулося Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Овідій плюс» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 8475, 00 грн., та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 52,70 грн., всього 8527, 70 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у 2012 році не був дотриманий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а саме: відповідач повинен був створити одне робоче місце, але фактично не створив жодного. Сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце становить 8475, 00 грн. Відповідач у добровільному порядку не сплатив зазначену суму у встановлені законодавством строки, у зв'язку з чим Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів була нарахована пеня, виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України у сумі 52,70 грн.

Представник позивача у відкритому судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, та просив суд їх задовольнити, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився про день, час та місце слухання справи повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення судової повістки (а.с.18).

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Статтею 17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991 року №875-XI передбачено, що з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

Відповідно до ч.1 ст.18 зазначеного Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Відповідно до вимог ч. 9 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991року №875-XI підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Згідно з вимогами вказаної статті Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно зі звітом за формою № 10-ПІ за 2012 рік, наданому ТОВ «Овідій плюс» до Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів, численність штатних працівників за 2012 рік склала 7,75 осіб. (а.с. 7).

У відповідності до нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, ТОВ «Овідій плюс» повинно було створити 1 робоче місце, проте не створило жодного.

Як вбачається з ч. 3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991р. №875-XI (зі змінами та доповненнями) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштовувати інвалідів повинно передувати вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність таких вакантних посад для інвалідів.

Також, судом встановлено, що ТОВ «Овідій плюс» не подавалися до Одеського міського центру зайнятості звіти про наявність вакансій за формою № 3-ПН для осіб з інвалідністю, у зв'язку з чим центром зайнятості не направлялися на ТОВ «Овідій плюс» особи з інвалідністю (а.с.20).

Таким чином, у 2012 році відповідачем не було вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення правопорушення у вигляді недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та у зв'язку з цим відповідач має нести відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій, передбачених ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Згідно з ч.4 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Сума адміністартивно-господарських санкцій за недотримання відповідачем у 2012 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» дорівнює 8475, 00 грн. (розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника).

Судом встановлено, що відповідач у добровільному порядку не сплатив вище зазначену суму адміністративно-господарських санкцій.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів нарахувало відповідачу пеню у розмірі 52,70 грн.

Судом встановлено, що заборгованість по пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 52,70 грн. залишилася не погашеною.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Суд дослідивши наявні в матеріалах справи докази, дійшов висновку, що оскільки відповідач не виконав своїх обов'язків по дотриманню нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та не вжив всіх необхідних заходів для недопущення вказаного правопорушення та своєчасно не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій, позивач цілком законно просить стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції та пеню за несвоєчасну сплату штрафу.

На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст.ст. 216,218 Господарського кодексу України, ст.ст. 18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», та керуючись ст.ст. 2,4,71, 86,94, 158-163, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ «Овідій плюс» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 8475, 00 грн., та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 52,70 грн., всього 8527, 70 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Овідій плюс» (Одеська область, смт. Овідіополь, вул. Дзержинського 1б, код ЄДРПОУ 32839447, р/р 26001054445533, МФО 328704, Приват Банк) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Одеса, вул. Канатна, 83, код 37929461) на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області / Банк - ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УДКСУ у Овідіопольському районі, МФО 828011, р/р 31219230700360, код ЄДРПОУ 37929461 суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 8475, 00 грн., (вісім тисяч чотириста сімдесят п'ять гривень) та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 52,70 грн. (п'ятдесят дві гривні 70 копійок).

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складений та підписаний 17 червня 2013 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Овідій плюс» (Одеська область, смт. Овідіополь, вул. Дзержинського 1б, код ЄДРПОУ 32839447, р/р 26001054445533, МФО 328704, Приват Банк) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Одеса, вул. Канатна, 83, код 37929461) на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області / Банк - ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УДКСУ у Овідіопольському районі, МФО 828011, р/р 31219230700360, код ЄДРПОУ 37929461 суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 8475, 00 грн., (вісім тисяч чотириста сімдесят п'ять гривень) та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 52,70 грн. (п'ятдесят дві гривні 70 копійок).

17 червня 2013 року.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2013
Оприлюднено01.07.2013
Номер документу32061798
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3825/13-а

Ухвала від 30.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 26.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 17.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні