ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А
про забезпечення адміністративного позову
27 червня 2013 року № 826/9352/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді головуючого Пащенка К.С., при секретарі судового засідання Іконніковій О.Ю., розглянувши клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову у справі за позовом ОСОБА_1 до треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору 1. Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації, 2. Державного реєстратора Гагарінської районної адміністрації м. Севастополя Красільнікової Р.В., 3. Державного реєстратора Гагарінської районної адміністрації м. Севастополя Лазаревої К.А., 4. Державного реєстратора Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації Осиповича І.В. 1. Обслуговуючий кооператив «Яхт-клуб «Козача бухта нова», 2. ОСОБА_5 провизнання дій незаконними, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить визнати незаконними дії державного реєстратора Гагарінської районної адміністрації м. Севастополя Красільнікової Р.В. щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційного запису від 19.12.2012 № 10761070007003051 та скасувати реєстраційний запис від 19.12.2012 № 10761070007003051; визнати незаконними дії державного реєстратора Гагарінської районної адміністрації м. Севастополя Лазарєвої К.О. щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційного запису від 26.12.2012 № 10761070008003051 та скасувати реєстраційний запис від 26.12.2012 № 10761070008003051; визнати незаконними дії державного реєстратора Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації Осиповича І.В. щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційного запису від 25.01.2013 № 10721680009028380 та скасувати реєстраційний запис від 25.01.2013 № 10721680009028380; визнати незаконними дії державного реєстратора Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації Осиповича І.В. щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційного запису від 29.01.2013 № 10721050010028380 та скасувати реєстраційний запис від 29.01.2013 № 10721050010028380; зобов'язати Святошинську районну в м. Києві державну адміністрацію виключити з державного реєстру реєстраційні записи: від 19.12.2012 за № 10761070007003051, 26.12.2012 за № 10761070008003051, від 25.01.2013 за № 10721680009028380, 29.01.2013 за № 10721050010028380; зобов'язати Святошинську районну в м. Києві державну адміністрацію передати реєстраційну справу ОК «Яхт-клуб «Козача бухта», код ЄДРПОУ 36081697 до районної адміністрації м. Севастополя.
Одночасно позивачем заявлено клопотання про забезпечення адміністративного позову, в якому він просить вжити заходів до забезпечення адміністративного позову шляхом встановлення заборони Святошинській районній в м. Києві державній адміністрації та державним реєстраторам Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації здійснювати будь-які дії відносно ОК «Яхт-клуб «Козача бухта нова», код ЄДРПОУ 36081697, зокрема: реєстраційні дії, пов'язані з внесенням змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також передавати реєстраційну справу ОК «Яхт-клуб «Козача бухта нова» іншим органам, підприємствам чи установам, в тому числі іншим органам державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Клопотання мотивовано тим, що в період з 19.12.2012 по 29.01.2013 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців незаконно внесені відомості стосовно вказаного кооперативу на підставі нібито рішень, які не приймались членами останнього, а тому не вжиття заходів забезпечення позову може заподіяти істотної шкоди правам, свободам та інтересам членів ОК «Яхт-клуб «Козача бухта нова».
В судовому засіданні Державний реєстратор Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації Осипович І.В. не заперечував проти заявленого позивачем клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а також погодився з тим, що не вжиття заходів забезпечення позову може заподіяти істотної шкоди правам, свободам та інтересам членів ОК «Яхт-клуб «Козача бухта нова».
Представник Обслуговуючого кооперативу «Яхт-клуб «Козача бухта нова» в судовому засіданні проти заявленого позивачем клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову не заперечував.
Також в судовому засіданні позивач уточнив своє клопотання з урахуванням вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України» від 16 жовтня 2012 року № 5461-VI та Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо прискорення здійснення економічних реформ» від 12 червня 2013 року № 327/2013.
За змістом ст. 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. Подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання. Адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.
Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 118 КАС України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі. Питання про забезпечення адміністративного позову, про заміну одного способу забезпечення адміністративного позову іншим або про скасування заходів забезпечення адміністративного позову, крім випадків, встановлених частинами першою і другою цієї статті, вирішується в судовому засіданні з повідомленням осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядові таких питань.
При вирішенні питання щодо вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, суд оцінив, чи не може застосуванням заходів забезпечення позову бути завдано ще більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти та дійшов висновку, що вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом, зазначеним у клопотанні позивача, буде мати наслідком збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.
Водночас, невжиття таких заходів, очевидно, може призвести до того, що захист прав, свобод та інтересів позивача, на захист яких подано адміністративний позов, стане неможливим, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ОК «Яхт-клуб «Козача бухта нова», та/або передання реєстраційної справи ОК «Яхт-клуб «Козача бухта нова» іншим органам, підприємствам чи установам, в тому числі іншим органам державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, може істотно вплинути на фінансовий стан кооперативу, призвести до втрати активів та основних фондів, для відновлення яких потрібно буде докласти значних зусиль
Враховуючи, що правомірність дій державних реєстраторів Гагарінської районної адміністрації м. Севастополя щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційних записів від 19.12.2012 № 10761070007003051 та від 26.12.2012 № 10761070008003051, державного реєстратора Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційних записів від 25.01.2013 № 10721680009028380 та від 29.01.2013 № 10721050010028380, а також питання щодо зобов'язання Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації передати реєстраційну справу ОК «Яхт-клуб «Козача бухта» до районної адміністрації м. Севастополя буде встановлюватися судом в межах даної адміністративної справи, суд приходить до висновку, що вчинення будь-яких дій Святошинською районною в м. Києві державною адміністрацією та державними реєстраторами Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації відносно ОК «Яхт-клуб «Козача бухта нова», а також передання реєстраційної справи ОК «Яхт-клуб «Козача бухта» іншим органам, підприємствам чи установам, в тому числі іншим органам державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, до ухвалення рішення в даній адміністративній справі створює очевидну небезпеку заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача та членам вказаного кооперативу, а для відновлення цих прав, свобод та інтересів без вжиття заходів забезпечення адміністративного позову необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, що відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
При цьому, заходи забезпечення адміністративного позову, про які у своєму клопотанні просить позивач, відповідають предмету адміністративного позову та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямовані лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.
За змістом пп.пп. 1, 2 п. 28 розділу I Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України» від 16 жовтня 2012 року № 5461-VI Верховна Рада України постановляє внести зміни до таких законодавчих актів України, зокрема, у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., N 31 - 32, ст. 263 із наступними змінами): 1) у частині першій статті 1: абзац третій після слів «посадова особа» доповнити словами «центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»; в абзаці чотирнадцятому слова «спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації» замінити словами «центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»; 2) частину четверту статті 3 викласти в такій редакції: « 4. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснює реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видає виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором відповідного центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, за місцезнаходженням юридичної особи».
Пунктом 1 прикінцевих положень названого Закону встановлено, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім підпунктів 1 - 4 та 7 - 8 пункту 28 розділу I цього Закону, які набирають чинності з 1 липня 2013 року.
Водночас, згідно з пп. 2 п. 1 Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо прискорення здійснення економічних реформ» від 12 червня 2013 року № 327/2013 передбачено Кабінету Міністрів України розробити і подати в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», передбачивши, зокрема, можливість переведення до структурних підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України, що забезпечують реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби України у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, державних реєстраторів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських рад (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і міст обласного значення), які не мають повної вищої юридичної освіти.
При цьому, відповідно до пп. 1 п. 2 наведеного Указу передбачено Кабінету Міністрів України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям ужити невідкладно за участю органів місцевого самоврядування заходів щодо створення належних умов для здійснення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців структурними підрозділами територіальних органів Міністерства юстиції України, що забезпечують реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби України.
Крім того, п. 1 розпорядження Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування органів державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2013 року № 301-р передбачено Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій: 1) вирішити до 21 травня 2013 р. питання щодо розміщення органів державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, утворених Міністерством юстиції (далі - органи державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і реєстраційних справ зазначених осіб (далі - реєстраційні справи) у приміщеннях, в яких розташовуються державні реєстратори районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій та реєстраційні справи, а також центри надання адміністративних послуг, у тому числі щодо належного облаштування робочих місць державних реєстраторів і спеціальних приміщень для зберігання реєстраційних справ; 2) забезпечити до 1 липня 2013 р. передачу органам державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційних справ.
За таких обставин, суд погоджується з доводами позивача щодо наявності підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, вважає подане клопотання позивача обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню шляхом заборони Святошинській районній в м. Києві державній адміністрації та державним реєстраторам Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації, а також їх правонаступникам згідно з Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України» від 16 жовтня 2012 року № 5461-VI в редакції від 03.02.2013, Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо прискорення здійснення економічних реформ» від 12 червня 2013 року № 327/2013 та розпорядженням Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування органів державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2013 року № 301-р, до набрання рішенням в адміністративній справі № 826/9352/13-а законної сили, здійснювати будь-які дії відносно Обслуговуючого кооперативу «Яхт-клуб «Козача бухта нова», зокрема: реєстраційні дії, пов'язані з внесенням змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також передавати реєстраційну справу Обслуговуючого кооперативу «Яхт-клуб «Козача бухта нова» іншим органам, підприємствам чи установам, в тому числі іншим органам державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, крім передачі реєстраційної справи Обслуговуючого кооперативу «Яхт-клуб «Козача бухта нова» відповідному структурному підрозділу територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців на виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України» від 16 жовтня 2012 року № 5461-VI, Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо прискорення здійснення економічних реформ» від 12 червня 2013 року № 327/2013 та розпорядження Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування органів державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2013 року № 301-р.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 117, 118, 158, 160, 165, Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання ОСОБА_1 (03035, АДРЕСА_1) про вжиття заходів забезпечення позову задовольнити.
2. Заборонити Святошинській районній в м. Києві державній адміністрації (03115, м. Київ, пр. Перемоги, 97, код ЄДРПОУ 37395418) та державним реєстраторам Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації, а також їх правонаступникам згідно з Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України» від 16 жовтня 2012 року № 5461-VI в редакції від 03.02.2013, Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо прискорення здійснення економічних реформ» від 12 червня 2013 року № 327/2013 та розпорядженням Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування органів державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2013 року № 301-р, до набрання рішенням в адміністративній справі № 826/9352/13-а законної сили, здійснювати будь-які дії відносно Обслуговуючого кооперативу «Яхт-клуб «Козача бухта нова» (03148, м. Київ, вул. Картвелішвілі, 7/2, код ЄДРПОУ 36081697), зокрема: реєстраційні дії, пов'язані з внесенням змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також передавати реєстраційну справу Обслуговуючого кооперативу «Яхт-клуб «Козача бухта нова» іншим органам, підприємствам чи установам, в тому числі іншим органам державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, крім передачі реєстраційної справи Обслуговуючого кооперативу «Яхт-клуб «Козача бухта нова» (03148, м. Київ, вул. Картвелішвілі, 7/2, код ЄДРПОУ 36081697) відповідному структурному підрозділу територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців на виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України» від 16 жовтня 2012 року № 5461-VI, Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо прискорення здійснення економічних реформ» від 12 червня 2013 року № 327/2013 та розпорядження Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування органів державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2013 року № 301-р.
3. Ухвала підлягає негайному виконанню.
4. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.
5. Ухвалу направити для виконання сторонам у справі.
6. Ухвала діє до закінчення розгляду справи по суті та набрання рішенням по справі законної сили.
Згідно з ч. 5 ст. 118 КАС України виконання ухвал про заборону вчиняти певні дії виконуються в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.
Ухвала відповідно до ч. 6 ст. 118 КАС України може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
СуддяК.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32062222 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні