ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А
щодо забезпечення адміністративного позову
01 липня 2013 року № 813/4824/13-а
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Шинкар Т.І.,
за участю секретаря судових засідань - Гуменюк В.М.,
за участю представника відповідача Крук І.В., представників третьої особи Малашівського Б.Ф., Дегтяренка О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові клопотання Дрогобицько-Самбірської єпархії Української православної церкви Київського патріархату про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову в адміністративній справі за позовом Дрогобицько-Самбірської єпархії Української православної церкви Київського патріархату до Львівської обласної державної адміністрації, третіх осіб Релігійної громади Української автокефальної православної церкви м.Мостиська, Релігійної громади Української православної церкви - Київського патріархат в м. Мостиська про визнання дій протиправними та скасування розпорядження №322/0/5-13 від 06.06.2013р., -
ВСТАНОВИВ:
Дрогобицько-Самбірська єпархія Української православної церкви Київського патріархату (далі-Єпархія) звернулася у Львівський окружний адміністративний суд з позовом до Львівської обласної державної адміністрації (далі-ЛОДА), третіх осіб Релігійної громади Української автокефальної православної церкви м.Мостиська, Релігійної громади Української православної церкви - Київського патріархат в м.Мостиська, просить визнати дії ЛОДА щодо прийняття розпорядження №322/0/5-13 від 06.06.2013р. протиправними та його скасувати.
Одночасно Єпархія подала клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, просить зупинити дію розпорядження ЛОДА №322/0/5-13 від 06.06.2013р. «Про реєстрацію змін до статуту релігійної організації». Клопотання обґрунтовує тим, що існують очевидні ознаки протиправності дій ЛОДА, оскільки у відповідача не має жодних правових підстав вносити зміни до Статуту Релігійної громади Української автокефальної православної церкви м.Мостиська, який зареєстрований рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради від 17.09.1991р. №495, якщо не скасовано розпорядження голови ЛОДА від 26.04.2012р. і станом на момент винесення оскаржуваного розпорядження релігійна громада мала назву релігійна громада Української православної церкви - Київського патріархат в м.Мостиська. В разі невжиття заходів забезпечення адміністративного позову захист прав позивача та третьої особи Української православної церкви - Київського патріархат в м.Мостиська стане неможливим, оскільки з прийняттям даного розпорядження і його реєстрація призведе до зупинення діяльності релігійної громади Української православної церкви - Київського патріархат в м.Мостиська і члени релігійної громади будуть позбавлені можливості реліазувати свої духовні потреби.
В судовому засіданні представник відповідача та представники Релігійної громади Української автокефальної православної церкви м.Мостиська щодо заявленого клопотання заперечили. Інші учасники процесу повноважних представників в судове засідання не забезпечили, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду клопотання.
Заслухавши думку учасників процесу стосовно заявленого клопотання, суд приходить до переконання що таке не підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Частиною 1 статті 117 КАС України передбачено, що суд може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересна позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття цих заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Підставами для забезпечення адміністративного позову є 1) наявність очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі; 2) наявність неможливості захисту прав, свобод та інтересів позивача без вжиття таких заходів; 3) необхідність докладання значних зусиль та витрат для відновлення прав, свобод та інтересів позивача в разі невжиття таких заходів; 4) очевидність ознак протиправності рішення, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Приймаючи рішення про забезпечення позову, суд оцінює наявність обставин, що зумовлює винесення відповідної ухвали, за своїм внутрішнім переконанням, з урахуванням доказів, що містяться в матеріалах справи, керуючись законом.
Дослідивши матеріали позову, суд не вбачає на час розгляду даного клопотання очевидної небезпеки, заподіяння шкоди правам, свободам та охоронюваним законом інтересам позивача. Позивачем в обґрунтування заявленого клопотання не наведено жодних доказів у підтвердження того, що на час звернення до суду з даним позовом відповідач вчиняє або може вчинити будь-які дії, що перешкодять у майбутньому виконання рішення суду у справі.
Суд не вважає, що невжиття заходів забезпечення адміністративного позову, щодо яких є клопотання позивача, може привести до того, що відновлення прав позивача буде потребувати значних зусиль, крім того, на час відкриття провадження у справі відсутні очевидні ознаки протиправності дій відповідача.
При прийнятті рішення щодо вжиття заходів забезпечення адміністративного позову судом враховано висновки Львівського окружного адміністративного суду, викладені в постанові від 28.12.2010р., яка залишена без змін Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2011р. які не підлягають доказуванню в порядку ст.72 КАС України та якою визнано протиправним та скасовано п.4 Розпорядження Голови Львівської обласної державної адміністрації №318/0/5-10 від 08.04.2010 року «Про реєстрацію статутів релігійних громад» щодо реєстрації змін до Статуту Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська, якими викладено Статут у новій редакції - як статут Релігійної громади Української Православної Церкви Київського Патріархату м.Мостиська Львівської області; визнано протиправними дії ЛОДА, що виразились у поверненні листом начальника відділу у справах національностей та релігій Львівської обласної державної адміністрації №125 від 02.03.2010 року Релігійній громаді Української Автокефальної Православної Церкви в м.Мостиська під керівництвом отця Б.Тицейка поданих для реєстрації змін до Статуту Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви в м.Мостиська, який зареєстрований рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради під 17.09.1991 року № 495; визнано протиправною бездіяльність ЛОДА, що полягала у не проведенні реєстрації змін до Статуту Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви в м.Мостиська, який зареєстрований рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради від 17.09.1991 року № 495, та затверджений Парафіяльними зборами 01.03.2009 року, подані на реєстрацію Релігійною громадою Української Автокефальної Православної Церкви в м.Мостиська під керівництвом отця Б.Тицейка 30.01.2010 року; зобов'язано ЛОДА зареєструвати зміни до Статуту Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви в м.Мостиська, який зареєстрований рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради від 17.09.1991 року № 495, що затверджені Парафіяльними зборами 01.03.2010 року та подані на реєстрацію Релігійною громадою Української Автокефальної Православної Церкви в м.Мостиська під керівництвом отця Б. Тицейка 30.01.2010 року та на виконання якого ЛОДА було прийнято оскаржуване розпорядження №322/0/5-13 від 06.06.2013р., дію якого Єпархія просить зупинити.
Приймаючи до уваги викладене, суд в задоволенні клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову відмовляє, оскільки на момент його розгляду відсутні підстави для його задоволення.
Керуючись ст. ст. 117, 118, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У х в а л и в:
В задоволенні клопотання Дрогобицько-Самбірської єпархії Української православної церкви Київського патріархату про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову в спосіб зупинення дії розпорядження Львівської обласної державної адміністрації №322/0/5-13 від 06.06.2013р. «Про реєстрацію змін до статуту релігійної організації» - відмовити.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подала, до суду апеляційної інстанції.
Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. П'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
Оскарження ухвали не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили в строк та в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.
Суддя Шинкар Т.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2013 |
Оприлюднено | 02.07.2013 |
Номер документу | 32070089 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні