Ухвала
від 27.06.2013 по справі 2а-277/11
БОРИСЛАВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-277/11р.

2а/438/2/2013р.

У Х В А Л А

27 червня 2013 року Бориславський міський суд

Львівської області

в складі: головуючого - судді: Посисень Л.М.

при секретарі: Гадубяк О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Бориславі заяву позивача ОСОБА_1 про призначення у адміністративній справі за його позовом до Східницької селищної ради, треті особи: Управління Держземагенста у Дрогобицькому районі, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, про скасування рішення Східницької селищної ради судової земельно-технічної експертизи.

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 просить визнати бездіяльність Східницької селищної ради щодо залишення без розгляду звернення ОСОБА_1 від 12.05.2008 року про надання дозволу на виготовлення проекту відведення площею 0,0856 га та звернення від 11.07.2008 року про надання дозволу на розроблення проекту відведення площею 0,16 га на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для обслуговування нежитлових будівель складу - незаконною;

Визнати протиправним та скасувати рішення Східницької селищної ради від 06.03.2009 року № 425 «Про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки для обслуговування двох не житлових будівель», в якому ОСОБА_1 відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,25 га по АДРЕСА_2 для обслуговування двох нежитлових будівель;

Зобов'язати Східницьку селищну раду виконати вимоги частини третьої статті 128 Земельного Кодексу України при прийнятті для громадянина ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,25 га по АДРЕСА_2 для обслуговування двох нежитлових будівель;

Визнати протиправним та скасувати рішення Східницької селищної ради від 25.07.2008 року № 289 «Про внесення змін в рішення селищної ради», згідно з яким внесено зміни в пункт перший рішення Східницької селищної ради від 23.05.2008 року № 263 «Про надання дозволу на розроблення проектів відведення земельних ділянок для ведення садівництва», в частині припису щодо збільшення земельної ділянки до 1200 кв. метрів для громадянки ОСОБА_3;

Визнати не чинним окреме положення рішення Східницької селищної ради від 23.05.2008 року № 263 «Про надання дозволу на розроблення проектів відведення земельних ділянок для ведення садівництва», в частині надання громадянці ОСОБА_3 дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки для ведення садівництва площею 500 кв.метрів по АДРЕСА_2

Визнати не чинним окреме положення рішення Східницької селищної ради від 18.12.2009 року № 512 «Про затвердження проектів відведення та передачу у власність земельних ділянок для ведення садівництва», в частині інтересів громадянки ОСОБА_3 щодо затвердження проекту відведення та передачі їй у власність земельної ділянки для ведення садівництва площею 1200 кв.м. по АДРЕСА_2

Позивач ОСОБА_1 зазначає, що Східницька селищна рада при наданні ОСОБА_3 дозволів на розроблення проекту земельної ділянки по АДРЕСА_2 не забезпечила йому, ОСОБА_1, рівних можливостей набути в оренду та у власність земельну ділянку, зайняту його нерухомим майном. При цьому, окремим положенням рішення від 18.12.2009 року № 512 «Про затвердження проектів відведення та передачу у власність земельних ділянок для ведення садівництва», затвердила проект землеустрою в якому відсутня вказівка про ОСОБА_1 як суміжного землекористувача.

Крім того, Східницька селищна рада незважаючи на ухвалу Бориславського міського суду від 31 жовтня 2008 року про заборону Східницькій селищній раді вчиняти дії по вирішенню питання безоплатної передачі земельної ділянки або окремої її частини у власність громадянам для різних цілей, що розташована між будинковолодінням номерам АДРЕСА_2, окремим положенням рішення від 18.12.2009 року № 512 «Про затвердження проектів відведення та передачу у власність земельних ділянок для ведення садівництва», передала громадянці ОСОБА_3 у власність земельну ділянку для ведення садівництва площею 1200 кв.м. по АДРЕСА_2

З діями відповідача він не згідний та вважає їх протиправними за наступних обставин:

Йому, ОСОБА_1, на праві приватної власності належить частина будинковолодіння, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 а саме: нежитлова будівля складу літера "Б-1", загальною площею 54,2 (п'ятдесят чотири цілих і дві десятих) кв.м. та нежитлова будівля складу літера "А'-І ", загальною площею 11,3 (одинадцять цілих і три десятих) кв.м. на підставі договору купівлі-продажу серії ВЕМ № 514843 та ВЕМ № 514844 від 27 грудня 2006 року нотаріально посвідчених приватним нотаріусом Бориславського міського нотаріального округу ОСОБА_6 та зареєстрованих в реєстрі за № 1442 та №1444.

Право власності за ним зареєстровано Дрогобицьким Бюро технічної інвентаризації 15 лютого 2007 року, номер запису: 8 в книзі 1 за реєстровим № 9903183 та 19 лютого 2007 року, номер запису: 8 в книзі 1 за реєстровим № 9903147.

Право власності на вищезгадані об'єкти нерухомого майна до нього перейшло від первісного власника Бориславської міської Ради народних депутатів на підставі цивільно - правових угод.

Вищезгадане будинковолодіння АДРЕСА_2, складається з нежитлового приміщення площею 134 кв.м, що належить ОСОБА_4, квартири в„– 2 площею 79,9 кв.м., що належить ОСОБА_5 та відповідно приміщень складу літ. "Б-1 " та літ. "А'-І" загальною площею 65,5 кв.м., що належать йому, позивачу. Про це свідчать матеріали інвентаризаційної справи Дрогобицького міжміського бюро технінвентаризації.

Згідно рішення виконавчого комітету Східницької селищної Ради народних депутатів від 19 грудня 1980 року № 74 «Про результати обміру земель забудованого кварталу № 18», за будинковолодінням № НОМЕР_2 закріплено присадибну земельну ділянку площею -1142 кв.метри. Про що свідчить копія витягу міського державного архіву Бориславської міської ради № 137/3-3 від 25.05.2011 року, яка знаходиться в матеріалах цієї адміністративної справи.

Згідно ч.1,2,3 ст. 16 Земельного Кодексу Української РСР, надання земельних ділянок у користування здійснюється в порядку відведення.

Відведення земельних ділянок провадиться на підставі постанови Ради Міністрів УРСР або рішення виконавчих комітетів обласної, районної, міської, селищної і сільської Рад народних депутатів в порядку, встановлюваному законодавством Союзу РСР і Української РСР.

У постановах або рішеннях про надання земельних ділянок вказується мета, для якої вони надаються, і основні умови користування землею.

Згідно ч.2 ст.20 Земельного Кодексу Української РСР, право короткострокового тимчасового користування землею засвідчується рішенням органу, який надав земельну ділянку в користування.

Таким чином первісному власнику будинковолодіння НОМЕР_2, з огляду на вищевказані норми Закону, було передано в тимчасове користування присадибну земельну ділянку площею - 1142 кв.метри.

Згідно з ч.2 ст. 120 Земельного кодексу України, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Як вказано вище ОСОБА_4, ОСОБА_5 та він, позивач, набули право власності на будинковолодіння НОМЕР_2, таким чином до них перейшло право користування земельною ділянкою в обсягах, що були у першого власника.

Згідно з ч.1-2 ст. 377 ЦК України, до особи, яка придбала житловий будинок, будівлю або споруду переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення, у розмірах, встановлених договором. Якщо договором про відчуження житлового будинку, будівлі або споруди розмір земельної ділянки не визначений, до набувача переходить право власності на ту частину земельної ділянки, яка зайнята житловим будинком, будівлею або спорудою, та на частину земельної ділянки, яка є необхідною для їх обслуговування.

Якщо житловий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, наданій у користування, то у разі їх відчуження до набувача переходить право користування тією частиною земельної ділянки, на якій вони розміщені, та частиною ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.

Таким чином набуте право власності на нерухоме майно, надає йому право користування земельною ділянкою, на якій розташовані його нежитлові будівлі склади позначені за планом як літера "Б-1" та літера "А'-І" та частиною земельної ділянки , яка необхідна для їх обслуговування.

Згідно з абзацом 2 частини другої статті 134 Земельного Кодексу України, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

З метою отримання в оренду земельної ділянки для обслуговування вищевказаних об'єктів нерухомого майна, він скерував на адресу Східницької селищної ради ряд звернень. Зокрема звернення від 12 травня 2008 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою площею 0,0856 га та звернення від 11липня 2008 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою (відведення) площею 0,16 га щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_2

Скеровуючи свої звернення він мав намір отримати в оренду земельну ділянку через проект відведення, за рахунок частини земель прибудинкової території АДРЕСА_2 розташованих між будинками НОМЕР_2 та НОМЕР_3. У всіх випадках із зверненнями ним було подано ряд документів, встановлених ст.123, 124 та 151 Земельного Кодексу України, необхідних для прийняття відповідних рішень. Доказом цьому є звернення від 12 травня 2008 року, скарга від 11 липня 2008 року, а відтак і заява від 14 січня 2008 року, що знаходяться в матеріалах цієї адміністративної справи.

Крім того, 15 січня 2009 року він скерував на адресу Східницької селищної ради чергову заяву від 14.01.2008 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,25 га по АДРЕСА_2 Із цим зверненням він подав усі необхідні документи, передбачені частиною 2 ст.128 ЗК України. При цьому, надав згоду на укладення із Східницькою селищною радою договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки, визначеної внаслідок проведення її експертно-грошової оцінки. Факт надіслання ним на адресу Східницької селищної ради документів, передбачених вимогами ч.2 ст.128 ЗК України підтверджується квитанцією № 220/838661 та описами вкладення в рекомендований лист від 15.01.2009 року, що знаходяться в матеріалах розгляду цієї справи.

Із зверненням про відведення цієї ж земельної ділянки між будинками АДРЕСА_2 для ведення садівництва до Східницької селищної ради року звернулася і громадянка ОСОБА_3.

Відповідач Східницька селищна рада не врахувала його намірів та його заяви від 12 травня та 11 липня 2008 року залишила без розгляду, при цьому по заяві від 14.01.2008 року Східницька селищна рада винесла рішення XXII сесії V- го демократичного скликання від 06.03.2009 року №425 «Про надання дозволу на розроблення проектів відведення земельної ділянки для двох нежитлових будівель» всупереч вимог ч. 5 ст.128 ЗК України. Зокрема відмовила йому не у продажі із зазначенням обґрунтованих причин відмови, а в наданні дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 0,25 га по АДРЕСА_2 для обслуговування двох нежитлових будівель.

Натомість по заявах ОСОБА_3 відповідачем прийнято рішення №263 від 23.05.2008 року «Про надання дозволу на розроблення проектів відведення земельних ділянок для ведення садівництва», а відтак і рішення

від 25.07.2008 року № 289 «Про внесення змін в рішення селищної ради», щодо відведення останній земельної ділянки площею 0,12 га для ведення садівництва, за рахунок земель оздоровчого призначення АДРЕСА_2

Відповідно до частини 2 ст.59 Закону України «Про землеустрій», врахування приватних інтересів при здійсненні землеустрою на місцевому рівні полягає у забезпеченні фізичним та юридичним особам рівних можливостей набуття у власність або користування, у тому числі на умовах оренди, земельних ділянок і в захисті їхніх прав на землю.

Однак обов'язком забезпечити рівні можливості набути у власність або користування земельних ділянок відповідач знехтував.

Таким чином вбачається, що відповідачем надано ОСОБА_3 переваги у прийнятті рішень щодо відведення земельної ділянки, при цьому не забезпечено йому, позивачу, рівних можливостей набути в оренду та у власність земельну ділянку зайняту його нерухомим майном.

Крім того, в 2008 році (точної дати не можливо встановити), розробник документації із землеустрою ТзОВ фірма «Траверс», згідно рішення від 25.07.2008 року № 289 «Про внесення змін в рішення селищної ради», на замовлення громадянки ОСОБА_3 провів геодезичні та землевпорядні роботи на земельній ділянці по АДРЕСА_2 для встановлення та перенесення на місцевість меж земельної ділянки для ведення садівництва площею 0,12 га по АДРЕСА_2

При визначенні фактичних зовнішніх меж земельної ділянки для ОСОБА_3 по АДРЕСА_2, вищезгаданий розробник документації із землеустрою на спільній межі, що визначається геопросторовими поворотними точками 8 та 9 в проекті землеустрою, не визначив його, позивача, за суміжного землекористувача. Відповідно в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва площею 0,12 га по АДРЕСА_2 для ОСОБА_3, відсутня вказівка про ОСОБА_1 як суміжного землекористувача. Цей проект землеустрою був затверджений окремим положенням рішення від 18.12.2009 року № 512 «Про затвердження проектів відведення та передачу у власність земельних ділянок для ведення садівництва». Таким чином вищевказаним рішенням від 18.12.2009 року № 512 затверджено протиправно складений проект землеустрою, що порушує його, позивача, права на погодження межі.

Згідно з ст.70 Закону України «Про землеустрій», спори, що виникають при здійсненні землеустрою, вирішуються судом.

Відповідно ч.3 ст.152 ЗК - захист прав громадян на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів;

Ухвалою Бориславського міського суду в цій адміністративній справі від 31 жовтня 2008 року з метою забезпечення позову постановлено заборонити Східницькій селищній раді вчиняти дії по вирішенню питання безоплатної передачі земельної ділянки або окремої її частини у власність громадянам для різних цілей, що розташована між будинковолодіння під номерами НОМЕР_2 та НОМЕР_3 на АДРЕСА_2. Проте незважаючи на заходи забезпечення позову відповідач Східницька селищна рада окремим положенням рішення від 18.12.2009 року № 512 «Про затвердження проектів відведення та передачу у власність земельних ділянок для ведення садівництва», передала громадянці ОСОБА_3 у власність земельну ділянку для ведення садівництва площею 1200 кв.м. по АДРЕСА_2

Позов просить задоволити.

Позивач ОСОБА_1 просить призначити у даній адміністративній справі судову земельно-технічну експертизу, проведення якої просить доручити Львівському НДІСЕ, зазначаючи, що у процесі слухання зазначеної адміністративної справи, виникає необхідність з'ясування обставин стосовно визначення відповідності розробленої технічної документації на земельну ділянку ОСОБА_3 та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування; визначення відповідності зміни цільового призначення зазначеної земельної ділянки та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування; визначення фактичного землекористування земельними ділянками; визначення відповідності фактичного землекористування, а також порушень меж та накладання земельних ділянок НОМЕР_2 та НОМЕР_3 по АДРЕСА_2 відповідно до правовстановлювальних документів на ці земельні ділянки та вимог нормативно-правових актів; визначення відповідності фактичного розташування будівлі та споруд по АДРЕСА_2 відносно меж земельної ділянки по АДРЕСА_3 правовстановлювальним документам та технічній документації із землеустрою та землекористування;

Згідно пп. 6.1. п.6 частини 2 Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень затверджених Наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 26.12.2012 № 1950/5), вищенаведений перелік питань відноситься до основних завдань земельно-технічної експертизи. При цьому згідно з пп. 6.2. п.6 частини 2 цього Наказу, затверджено орієнтовний перелік вирішуваних питань.

З огляду на те, що відповідач Східницька селмшна рада позов не визнає, а зясування вищевказаних обставин, що мають значення для справи потребують спеціальних знань у галузі геодезії та землевпорядкування, і виникла потреба у проведенні земельно-технічнічної експертизи.

Оскільки способом забезпечення доказів є, зокрема, призначення експертизи, тому у відповідності до ст. 81 КАС України, він просить:

Забезпечити подання доказів і призначити земельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставити наступні питання, а саме:

Чи відповідають розроблена технічна документація на земельну ділянку кадастровий номер: 4610345400:01:001:0181 по АДРЕСА_3 (власник ОСОБА_3.) та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, в тому числі і непогодження меж із землекористувачами земельної ділянки по АДРЕСА_2 Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

Чи має місце порушення прав ОСОБА_1 щодо не визначення його за суміжного землекористувача земельною ділянкою по АДРЕСА_2 та не погодження з ним меж на суміжній межі, що визначається геопросторовими поворотними точками 8 та 9 згідно з проектом землеустрою на земельну ділянку 4610345400:01:001:0181 по АДРЕСА_3;

Чи змінено та затверджено цільове призначення земельної ділянки по АДРЕСА_3 відповідно до вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою та землекористування? Якщо ні, то в чому полягають невідповідності?

Чи відповідає фактичний порядок користування земельною ділянкою по АДРЕСА_3 правовстановлювальним документам на дану земельну ділянку та вимогам нормативно-правових актів з питав землеустрою та землекористування?

Чи має місце порушення землекористування, зокрема порушення меж земельної ділянки по АДРЕСА_2 та накладання земельних ділянок НОМЕР_2 та НОМЕР_3 по вищевказаній вулиці відповідно правовстановлювальних документів на ці земельні ділянки та вимог нормативно-правових актів?

Чи межують земельні ділянки АДРЕСА_2 ? Якщо так, то де проходить суміжна межа?

Вислухавши пояснення позивача, суд вважає, що для об»єктивного вирішення спору у даній адміністративній справі слід призначити судову земельно-технічну експертизу, виконання якої слід доручити Львівському НДІСЕ. На вирішення судової земельно-технічної експертизи слід поставити питання, які просить позивач ОСОБА_1

З врахуванням наведеного та

Керуючись ст.81 КАС України,

суд,-

У Х В А Л И В:

Заяву позивача ОСОБА_1 задоволити.

Призначити у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Східницької селищної ради, треті особи: Управління Держземагенста у Дрогобицькому районі, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, про скасування рішення Східницької селищної ради судову земельно-технічну експертизу, проведення якої доручити Львівському НДІСЕ.

На вирішення судової земельно-технічної експертизи поставити такі питання:

1.Чи відповідають розроблена технічна документація на земельну ділянку кадастровий номер: 4610345400:01:001:0181 по АДРЕСА_3 (власник ОСОБА_3.) та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, в тому числі і непогодження меж із землекористувачами земельної ділянки по АДРЕСА_2 Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

2.Чи має місце порушення прав ОСОБА_1 щодо не визначення його за суміжного землекористувача земельною ділянкою по АДРЕСА_2 та не погодження з ним меж на суміжній межі, що визначається геопросторовими поворотними точками 8 та 9 згідно з проектом землеустрою на земельну ділянку 4610345400:01:001:0181 по АДРЕСА_3

3.Чи змінено та затверджено цільове призначення земельної ділянки по АДРЕСА_3 відповідно до вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою та землекористування? Якщо ні, то в чому полягають невідповідності?

4.Чи відповідає фактичний порядок користування земельною ділянкою по АДРЕСА_3 правовстановлювальним документам на дану земельну ділянку та вимогам нормативно-правових актів з питав землеустрою та землекористування?

5.Чи має місце порушення землекористування, зокрема порушення меж земельної ділянки по АДРЕСА_2 та накладання земельних ділянокНОМЕР_2 та НОМЕР_3 по вищевказаній вулиці відповідно правовстановлювальних документів на ці земельні ділянки та вимог нормативно-правових актів?

6.Чи межують земельні ділянки АДРЕСА_2 ? Якщо так, то де проходить суміжна межа?

Судову земельно-технічну експертизу провести у місячний строк з дня отримання Львівським НДІСЕ копії даної ухвали.

Про кримінальну відповідальність за ст.ст.384, 385 КК України експертів попередити.

Виконання судової земельно-технічної експертизи провести за рахунок позивача ОСОБА_1

На час проведення судової земельно-технічної експертизи провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Східницької селищної ради, треті особи: Управління Держземагенста у Дрогобицькому районі, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, про скасування рішення Східницької селищної ради, - зупинити.

С У Д Д Я:

СудБориславський міський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.06.2013
Оприлюднено03.07.2013
Номер документу32118868
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-277/11

Ухвала від 11.02.2011

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Куцан В. М.

Ухвала від 11.02.2011

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Куцан В. М.

Ухвала від 02.03.2011

Адміністративне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Федіна А. В.

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Постанова від 23.01.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 18.04.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Ухвала від 25.04.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Постанова від 06.02.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні