Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 травня 2013 р. № 820/2169/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Панченко О.В.
при секретарі судового засідання - Пузовікової К.І.
за участю:
представника позивача - Дегтяря І.А.
представника відповідача - Буряківського О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерго-Альянс-2005" до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Енерго-Альянс-2005", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд скасувати податкові повідомлення-рішення Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби № 0000402211, № 0000382211, № 0000392211 від 31.07.2012 року та №0000622211, №0000602211, №0000612211 від 23.11.2012 року.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Західною МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС 13.06.2012р. було проведено позапланову виїзну перевірку фінансово-господарської діяльності ТОВ Енерго-Альянс-2005» з питань проведення фінансово-господарських операцій з підприємствами-постачальниками: ТОВ «Алекс-А ЛТД» за лютий та березень 2011 року, ТОВ «Ріоніт» за серпень, вересень 2011 року, про що складено акт від 15.06.2012 року №918/22-104/33816970. За висновками перевірки, встановлено порушення підприємством позивача п. 138.1, п. 138.2, ст. 138, пп. 139.1.9, п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України та п. 198.3, п.198.6 ст. 198, п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України. З посиланням на зазначений акт перевірки відповідачем винесені спірні податкові повідомлення - рішення від 31.07.2012 року №0000402211, №0000382211, №0000392211. Не погодившись з вказаними податковими повідомлення - рішення МДПІ, позивач розпочав процедуру адміністративного оскарження. За результатами розгляду скарги, поданої ТОВ "Енерго-Альянс-2005", рішенням ДПС у Харківській області від 01.11.2012 року №5428/10/10.2-17 скасовані податкові повідомлення-рішення від 31.07.2012 року №0000402211 та №0000382211, збільшено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, визначене у податковому повідомленні - рішенні №0000392211 на загальну суму 31.613, 75 грн. 08.02.2013р. ДПС України винесене рішення № 1911/6/10.2115 про результати розгляду повторної скарги позивача, яким скаргу платника податку залишено без задоволення, а податкові повідомлення - рішення без змін.
Отже, 23.11.2012 року за результатами скарг позивача відповідачем прийнято податкові повідомлення - рішення: №0000622211, яким визначено суму завищення від'ємного значення ПДВ у розмірі 24 419 грн., №0000602211, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 761 927 грн. та №0000612211, яким визначено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 884.973 грн. за основним платежем та 68 858,75 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Позивач - "Енерго-Альянс-2005", не погоджується з згаданими вище податковими повідомленнями - рішеннями Західної МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС, вважає їх незаконними та необґрунтованими. Позивач стверджує, що під час перевірки ним надано усі первинні документи по взаємовідносинам з ТОВ «Алекс-А ЛТД» та ТОВ «Ріоніт», що підтверджують належне здійснення господарських операцій. Первинні документи відповідають вимогам чинного законодавства та містять усі обов'язкові реквізити. По договорам із вказаними контрагентами наявні розрахункові документи, які надають законне право платнику податку на формування валових витрат. Отже, посилання податкового органу на порушення ТОВ "Енерго-Альянс-2005" формування податкового кредиту та валових витрат, на думку позивача, є безпідставним та таким, що не відповідає дійсним обставинам, а тому вказані вище спірні податкові повідомлення - рішення підлягають скасуванню.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені в позовній заяві, просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.
Відповідач - Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова у Харківській області Державної податкової служби, позов не визнав.
У письмових запереченнях на позов відповідач вказав, що Західною МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС здійснена позапланова виїзна перевірка ТОВ "Енерго-Альянс - 2005" з питання проведення фінансово-господарських операцій з підприємствами - постачальниками: ТОВ „Компанія Юкос" за лютий 2011 року, ТОВ "Алекс-А" ЛТД, за лютий та березень 2011 року, ТОВ «Ріоніт", за серпень 2011 року, за результатами якої складено акт від 15.06.2012 р. № 918/22-104/33816970. Згідно проведеного аналізу наданих до перевірки документів та даних поданої ТОВ „Енерго-Альянс - 2005" податкової звітності в ході проведення перевірки об'єктивно встановлено, що ТОВ Енерго-Альянс - 2005" в перевіреному періоді мало взаємовідносини з ТОВ „Алекс-А ЛТД", на загальну суму 3 657 251,40грн., у т.ч. ПДВ - 609 541,90 грн. та ТОВ «Ріоніт" на загальну суму 1 799 100,00 грн., у т.ч. ПДВ - 299 850,00 грн. Враховуючи висновки, викладені в актах інших податкових інспекцій щодо здійснення господарської діяльності контрагентів позивача, відповідачем встановлено відсутність поставок товарів та укладення угод з метою настання реальних наслідків. Відповідач стверджує, що угоди поставки є нікчемними, а якщо нікчемний правочин є недійсним в силу закону, такий нікчемний правочин не створює інших юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. В даному випадку відсутні як база, так і об'єкт оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток.
Таким чином, на думку відповідача, відсутність реально вчиненої господарської операції та, як наслідок, юридична дефектність відповідних первинних документів за змістом пункту 44.1 ст.44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2756-VІ зі змінами та доповненнями, не дозволяє формувати дані податкового обліку незалежно від спрямованості умислу платників податку - учасників відповідної операції. За таких обставин, перевіркою ТОВ "Енерго-Альянс-2005" Західною МДПІ об'єктивно встановлено порушення позивачем п.138.1, п. 138.2, ст.138, пп.139.1.9., п.139.1, ст.139 та п.198.3, п.198.6., ст.198, п.201.4, ст.201 Податкового кодексу України, і тому спірні податкові повідомлення - рішення прийняті цілком обґрунтовано, підстав для задоволення позовних вимог ТОВ „Енерго-Альянс - 2005" та скасування згаданих податкових повідомлень - рішень не має.
У судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи, викладені у письмових запереченнях на позов, просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні позову.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Енерго-Альянс-2005", пройшов державну реєстрацію у порядку, визначеному чинним законодавством, набув статусу суб'єкта господарювання, код ЄДРПОУ 33816970 (місцезнаходження: вул. Псковська, буд. 19, м. Харків, 61016) (т.1.а.с.23-25).
З 22.09.1998 року позивач узятий на облік в органах державної податкової служби за №214, станом на день проведення перевірки та на теперішній час перебуває на обліку в Західній міжрайонній державній податковій інспекції м. Харкова Харківської області ДПС, з 18.11.2005 року зареєстрований як платник податку на додану вартість (т.1.а.с.27).
Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова у Харківській області Державної податкової служби за наведеними у ст. 3 КАС України ознаками є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З положень наведеної норми процесуального закону слідує, що адміністративному суду при вирішенні адміністративного спору належить перевірити, зокрема, обґрунтованість саме тих висновків, стосовно обставин спірних правовідносин, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірного рішення.
На підставі направлення від 12.06.2012 №462, виданого Західною МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС, головним державним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків управління податкового контролю, радником податкової служби III рангу - Бездєтко Вікторією Михайлівною, згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року 2755-VІ, та наказу від 12.06.2012р. №489 „Про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ „Енерго-Альянс-2005", виданого Західної МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС, проведена позапланова виїзна перевірка фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерго-Альянс-2005" для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліках із відповідним відображенням податкових деклараціях (розрахунках, звітах, тощо) результатів операцій по господарських відносинах з підприємствами - постачальниками: ТОВ „Компанія Юкос» за лютий 2011 року, ТОВ "Алекс-А" ЛТД за лютий та березень 2011 року, ТОВ «Ріоніт» за серпень 2011 року.
Результати вказаної позапланової виїзної перевірки оформлені актом від 15.06.2012 року №918/22-104/33816970 (т.1, а.с.28-45).
За висновками податкової інспекції, викладеними у згаданому акті перевірки, встановлено наступні порушення, допущені позивачем - ТОВ „Енерго-Альянс-2005", при здійсненні господарської діяльності:
1. п.138.1,п. 138.2, ст.138, пп..139.1.9., п.139.1, ст.139 Податкового кодексу України №2755-VI від 2 грудня 2010 року, в результаті чого позивачем занижено податок на прибуток на загальну суму 761 927,00 грн., у т.ч. за 1 квартал 2011 року у сумі 761 927,00 грн.;
2. п.198.3, п.198.6., ст.198, п.201.4, ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2756- VI зі змінами та доповненнями, в результаті чого позивачем занижено ПДВ всього у сумі 859.682, 00 грн. у тому числі за лютий 2011 на суму 450.000,00 грн., за березень 2011 року на суму 159.542,00грн., за серпень 2011 року на суму 250.140,00грн. та завищено залишок від'ємного значення попереднього звітного періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного періоду за серпень 2011 року у сумі 49.710,00 грн.
Не погодившись з висновками перевірки та відповідно до п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України, ТОВ „Енерго-Альянс-2005" подало свої заперечення на акт виїзної перевірки від 15.06.2012 року №918/22-104/33816970.
Заперечення позивача на акт перевірки відхилені відповідачем та 31.07.2012 року податковим органом прийняті спірні податкові повідомлення -рішення:
- №0000392211, яким ТОВ „Енерго-Альянс-2005" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 922.280,00 грн., з яких 859.682,00 грн. - основний платіж, 62.536,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи). (т.1.а.с.57);
- №0000382211, яким ТОВ „Енерго-Альянс-2005", збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 1.142.890,50 грн., з яких 761.927,00 грн. - основний платіж, 380.963,50 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи). (т.1.а.с.58);
- №0000402211, яким ТОВ „Енерго-Альянс-2005" зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 49.710,00 грн. (т.1.а.с.59).
Керуючись правилами, визначеними ст.55 та пп. 56.1 ст.56 Податкового кодексу України, ТОВ „Енерго-Альянс-2005" відносно прийнятих МДПІ податкових повідомлень-рішень розпочало процедуру адміністративного оскарження рішень контролюючих органів.
За наслідками розгляду скарги, рішенням ДПС у Харківській області від 01.11.2012 року №5428/10/10.2-17 податкові повідомлення - рішення від 31.07.2012 року №0000402211, №0000382211, №0000392211 скасовані.
Враховуючи вказане рішення ДПС у Харківській області від 01.11.2012 року №5428/10/10.2-17, прийняте за результатами первинної скарги позивача, Західною МДПІ у м. Харкові Харківської області Державної податкової служби 23.11.2012 року винесено нові податкові повідомлення - рішення:
- №0000602211, яким ТОВ „Енерго-Альянс-2005" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 761.928,00 грн., з яких 761.927,00 грн. - основний платіж, 1,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи). (т.1.а.с.54);
- №0000612211, яким ТОВ „Енерго-Альянс-2005" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 953.831,75 грн., з яких 884.973,00. - основний платіж, 68.858,75 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи). (т.1.а.с.55);
- №0000622211, яким ТОВ „Енерго-Альянс-2005" зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 24.419,00 грн. (т.1.а.с.56).
Рішенням ДПС України від 08.02.2013 року №1911/6/10.2115 за результатами розгляду скарги платника податків, податкові повідомлення - рішення Західної МДПІ у м. Харкові Харківської області Державної податкової служби залишені без змін, а скарга ТОВ „Енерго-Альянс-2005" без задоволення.
Не погоджуючись з таким рішенням ДПІ, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість відображених в акті від 15.06.2012 року №918/22-104/33816970 висновків податкового органу на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, що слугували підставою для прийняття спірних податкових повідомлень - рішень, суд зазначає наступне:
З наявних у справі документів вбачається, що у перевіреному періоді позивач - ТОВ „Енерго-Альянс-2005", мав господарські взаємовідносини з підприємствами ТОВ "Алекс-А ЛТД» та ТОВ «Ріоніт».
Так, на підставі договорів про закупівлю природного газу від 25.09.2011 року №9/1-ПГ (т.1.а.с.67-68) та від 14.03.2011 року №03/03-ПГ (т.1.а.с.83-84), укладених між ТОВ «Ріоніт», ТОВ "Алекс-А ЛТД»-(постачальники) та ТОВ „Енерго-Альянс-2005"-(покупець), постачальники зобов'язуються у 2011 році поставити покупцеві природний газ для подальшої реалізації, а покупець зобов'язується прийняти і оплатити природний газ в обсязі визначеному у договорі.
Фактичне виконання сторонами договорів про закупівлі природного газу підтверджується виписаними контрагентами на адресу позивача податковими накладними: від 26.08.2011 року №32 на суму з ПДВ 150.000,00, від 29.08.2011 року №36 на суму з ПДВ 599.000,00 грн., від 30.08.2011 року №38 на суму з ПДВ 5999.000,00 грн., від 31.08.2011 року №42 на суму з ПДВ 451.100,00 грн. (т.1.а.с.77-80), від. 24.02.2011 року №42 на суму з ПДВ 800.000,00 грн., від 25.02.2011 року №46 на суму з ПДВ 1000.000,00 грн., від 28.02.2012 року №54 на суму з ПДВ 900.000,00 грн., від 30.03.2011 року №30 на суму з ПДВ 757.251,40 грн., від 31.03.2011 року №37 на суму з ПДВ 200.000,00 грн. (т.1.а.с.95-100), актами приймання-передачі обсягів природного газу (т.1.а.с.69-70, 86, 88).
Розрахунки між суб'єктами господарювання проводилися в безготівковій формі, про що в матеріалах справи свідчать виписки із банку (т.1.а.с.71-74, 89-93).
Природний газ, придбаний за договорами про закупівлю природного газу, зберігався в газотранспортній мережі Державної Компанії «Укртрансгаз», про що свідчить договір №110501708 на зберігання (закачування, зберігання, відбір) природного газу (т.1.а.с.60-62), передача природного газу ТОВ „Енерго-Альянс-2005" до ДК «Укртрансгаз» підтверджується актом прийому - передачі, актом звірки розрахунків, рахунком (т.1.а.с.64-66).
В подальшому переданий позивачем природній газ на зберігання до ДК «Укртрансгаз» був поставлений та транспортований кінцевим споживам, про що в матеріалах справи свідчать договори, укладені ТОВ „Енерго-Альянс-2005" на постачання природного газу та акти прийому - передачі природного газу (т.1.а.с.137-250, т.2.а.с.1-250, т.3.а.с.1-250, т.4.а.с.1-252, т.5.а.с.1-131).
Оцінивши наявні в справі докази, суд відмічає, що сторонами не заперечується, а матеріалами справи додатково підтверджено факт виконання позивачем та його контрагентами зобов'язань за вказаними вище правочинами.
Копії витребуваних, оглянутих судом і долучених до матеріалів справи первинних і розрахункових документів не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", ст.44 Податкового кодексу України та п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за №168/704; далі за текстом - Положення №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
Обставини понесення позивачем витрат за вказаними договорами підтверджені матеріалами справи. Приєднані до справи копії платіжних документів засвідчують факт виконання позивачем зобов'язань по оплаті вартості наданих послуг за вищевказаними правочинами шляхом перерахування безготівкових грошових коштів.
З огляду на приписи Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" та Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", суд робить висновок про те, що операції суб'єктів права з перерахування саме безготівкових грошових коштів є прозорими для контролю з боку Держави, так як здійснюються виключно у встановлений самою ж Державою спосіб - через банківські установи. Наявні у справі документи засвідчують, що безготівкові кошти були списані з рахунків позивача, тобто вибули з його власності. Доказів повернення цих коштів до позивача, наявності у позивача та його контрагентів спільного інтересу щодо їх отримання (що могло б мати місце в разі пов'язаності цих осіб), відповідачем суду не надані та відсутні в матеріалах справи.
Суд зазначає, що на момент складання податкових накладних на адресу позивача, ТОВ «Ріоніт», ТОВ "Алекс-А ЛТД» були зареєстровані в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб та зареєстровані платниками податку на додану вартість, що не заперечується відповідачем.
Доказів фізичної відсутності товару у спірних правовідносинах, використання позивачем придбаного товару не за призначенням, несумісності товару з напрямом господарської діяльності відповідач - Західна МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС, в ході розгляду справи до суду не надав.
Посилання відповідача в акті перевірки на неправомірність формування витрат та податкового кредиту в податковому обліку, суд не бере до уваги, оскільки єдиним мотивом для судження відповідача про неправомірність формування витрат та податкового кредиту є акти інших органів ДПІ, а саме:
- акт ДПІ у Шевченківському районі м. Києва від 01.09.2011 року №1952/2307/33443792 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ "Алекс-А ЛТД» в частині дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість за період грудень 2010 року; лютий-квітень 2011 року;
- акт ДПІ у Шевченківському районі м. Києва від 22.02.2012 року №172/23-12/36218092 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ріоніт» з питань фінансово- господарських взаємовідносин з ВАТ «Горіхівський цукровий завод» та ТОВ "Алекс-А ЛТД» за період з 01.06.2011 року по 01.11.2011 року.
Разом з тим, постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.08.2012 року по справі №9943/12/2670 визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва при проведенні перевірки та складання акту позапланової виїзної перевірки № 172/23-12/36218092 від 22.02.2012 року "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Ріоніт" (код ЄДРПОУ 36218092) з питань фінансово-господарських взаємовідносин з ВАТ "Горохівський цукровий завод" (код ЄДРПОУ 00372641) та ТОВ "Алекс-А ЛТД"(код ЄДРПОУ 33443792) за період з 01.06.2011р. по 01.11.2011р. Визнано протиправними висновки акту перевірки Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва ДПС № 172/23-12/36218092 від 22.02.2012 року "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Ріоніт" (код ЄДРПОУ 36218092) з питань фінансово-господарських взаємовідносин з ВАТ "Горохівський цукровий завод" (код ЄДРПОУ 00372641) та ТОВ "Алекс-А ЛТД" (код ЄДРПОУ 33443792) за період з 01.06.2011 року по 01.11.2011року щодо встановлення нікчемності правочинів по придбанню товарів від ТОВ "Алекс-А ЛТД" (код ЄДРПОУ 33443792) та поставку товару ВАТ "Горохівський цукровий завод" (код ЄДРПОУ 00372641). Дана постанова набула законної сили, і суд при вирішенні цього спору не знаходить правових підстав для залишення поза увагою правових позицій, які викладені адміністративним судом в даному судовому акті (т.1.а.с.107-115).
Окрім того, аналізуючи приписи статей 207 і 208 Господарського кодексу України, ч.3 ст.228 Цивільного кодексу України, суд доходить висновку про те, що одного лише висновку органу державної податкової служби про нікчемність вчиненого платником податків правочину або про нереальність здійсненої платником податків господарської операції є недостатньо для судження іншого податкового органу про вчинення контрагентом такого платника порушення закону, оскільки податкові органи не наділені законодавцем виключною прерогативою на визнання правочинів такими, що суперечать закону.
При цьому, суд зазначає, що належними та допустимими в розумінні ст.124 Конституції України, ст.70 КАС України доказами вчинення платником податків нікчемного правочину можуть бути або обвинувальний вирок суду по кримінальній справі (бо діяння платника податків по протиправному заволодінню майном іншої особи або ухиленню від сплати податків, тобто вчинення нікчемного правочину, є об'єктивною стороною злочинів, передбачених ст.191 КК України та ст.212 КК України), або рішення суду у справі про стягнення одержаного за нікчемним правочином (бо наслідком вчинення платником податків нікчемного правочину відповідно до ст.ст.207, 208, 250 КАС України є застосування конфіскаційного заходу у вигляді стягнення одержаного за нікчемним правочином), або рішення суду про визнання правочину недійсним (бо відповідно до ч.3 ст.228 Цивільного кодексу України вчинення платником податків правочину, котрий суперечить інтересам держави і суспільства, є підставою для звернення до суду з вимогою про визнання такого правочину недійсним).
Між тим, у ході розгляду справи відповідачем не подано до суду жодних доказів порушення кримінальної справи відносно посадових (службових) осіб платника податків або за викладеними в акті фактами діяльності платника податків, наявності обвинувального вироку суду, рішення суду про стягнення одержаного за нікчемним правочином, наявності рішення суду про визнання правочину недійсним.
Відповідно до положень ст.ст. 54, 58, 76, 86 Податкового кодексу України, Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (затверджено наказом ДПА України від 22.12.2010р. №984, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.01.2011р. за №34/18772; далі за текстом -Порядок №984), Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010р. №985, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.12.2010р. за №1440/18735; далі за текстом -Порядок №985), специфіка правових актів індивідуальної дії, які ухвалюються органами податкової служби у формі податкових повідомлень - рішень з приводу самостійного визначення грошових зобов'язань платників податків, полягає у тому, що фактичні підстави для ухвалення цих актів містяться в документальних результатах контролю за діяльністю платника податків (матеріалах перевірки), а правові підстави та владні приписи - безпосередньо в самих податкових повідомленнях - рішеннях.
Утім, суд відзначає, що в акті перевірки суб'єктом владних повноважень не викладено жодних належних та допустимих доводів про відсутність фактичного виконання позивачем господарських операцій за спірними правочинами, про відсутність витрат позивача у спірних правовідносинах, про наявність взаємопов'язаності позивача та контрагента позивача, про несумісність предмету спірних правочинів з напрямом господарської діяльності позивача, про відсутність використання позивачем отриманих товарів в господарській діяльності, про відсутність змін у складі і структурі активів осіб, котрі є сторонами спірного правочину, що зумовлює необґрунтованість висновку суб'єкта владних повноважень про нікчемність правочинів або невідповідності закону вчинених за ними господарських операцій.
Судом також встановлено, що мотиви фізичної відсутності товару у спірних правовідносинах, невикористання товару в господарській діяльності позивача, завищення вартісних показників придбаного позивачем товару, способу, порядку та стану розрахунків, відсутності змін у структурі та стані активів сторін спірних правочинів, не були покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірних рішень.
За таких обставин, слід дійти висновку, що за правилами ч.2 ст.71 КАС України відповідач не довів правомірності та обґрунтованості мотивів власного судження про нікчемність правочинів укладених між позивачем та його контрагентами.
Суд також відзначає, що в силу положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", позивач та його контрагенти є окремими суб'єктами права зі статусом юридичної особи. За таких обставин, межі юридичної відповідальності кожного платника ПДВ, яка (слід розуміти -відповідальність) відповідно до ст.61 Конституції України має індивідуальний характер, поширюються на діяння, що визнаються законом протиправними та були вчинені саме цим платником. Притягнення суб'єкта права до юридичної відповідальності за діяння, що було вчинено іншою особою, згідно з законом є неможливим.
Ця позиція узгоджується із практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.
Також слід зазначити, що наявність трудових ресурсів, виробничо -складських приміщень, засобів для транспортування та іншого майна не є необхідною підставою для здійснення фінансово -господарської діяльності підприємства, вони можуть бути орендованими, тощо. Наявність або відсутність у платника податків власних виробничих, транспортних засобів, складських приміщень, інших основних фондів не може бути сама по собі доказом товарності поставок.
До документів, які засвідчують факт придбання товару, робіт, послуг, діюче законодавство висуває лише одну умову - вони повинні засвідчувати фактичне отримання товару або результатів робіт, послуг. Факт отримання позивачем товару підтверджується вище зазначеними податковими, видатковими накладними, прибутковими ордерами, платіжними дорученнями, що приєднані до матеріалів справи, іншими доказами по справі.
Проте, в ході розгляду справи відповідачем за правилами ч.2 ст.71 КАС України не спростовано достовірності відомостей первинних документів, наданих позивачем.
Стосовно твердження відповідача, щодо порушення позивачем п.138.1,п. 138.2, ст.138, пп.139.1.9., п.139.1, ст.139 та п.198.3, п.198.6., ст.198, п.201.4, ст.201 Податкового кодексу України, суд зазначає наступне:
Відповідно до п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
До витрат операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку. (п. 138.1.1 ст. 138 ПКУ).
Згідно п. 138.2 ст. 138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Приписами п. 139.1.9. ст. 139 Податкового кодексу України передбачено, що витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Проаналізувавши положення наведених норм закону, суд доходить висновку, що визначальним критерієм для формування витрат обігу та виробництва є причетність набутих у власність товарів, отриманих робіт, спожитих послуг до господарської діяльності суб'єкта господарювання як платника податку на прибуток, що підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Положеннями п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
За приписами ч. 2 ст. З Закону України "Про бухгалтерський облік та-фінансову звітність в Україні", бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. При цьому, ч. 1 ст. 9 зазначеного Закону встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Отже, виходячи із системного аналізу вказаних норм, для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Тобто, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. При цьому, оцінюватись при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 2.1 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за №168/704 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Із наданих позивачем та досліджених судом первинних документів (договорів, видаткових та податкових накладних) вбачається, що господарські операції між ТОВ "Енерго Альянс 2005" та його контрагентами мали реальний характер, у зв'язку з чим у відповідача не було підстав для неприйняття до заліку зазначених документів при визначенні валових витрат та податкового кредиту підприємства у звітному податковому періоді.
Пунктом 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище різня звичайних цін. визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків. нарахованих (сплачених) платником податку заставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з мстою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи) у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Датою виникнення права платника податку на податковий кредит відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України вважається дата здійснення першої з подій: - або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; - або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Необхідно зазначити, що податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податку на додану вартість має бути підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, що стала підставою для формування податкового обліку платника податку.
Відповідно до пл. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податковою) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу, а за змістом пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Підпунктом 198.6 п. 198 ст. 198 Податкового кодексу України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Згідно з п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, окрім іншого, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.1. 201.4, 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну. Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця та є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Пунктом 200.1 ст. 200 згаданого Кодексу встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. В свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно п. 198.1 ст. 198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
При цьому, відповідно до п. 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за встановленою ставкою, протягом такого звітного періоду, окрім іншого, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст. 201 Кодексу).
Отже, виходячи із системного аналізу вказаних норм, для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Тобто, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. При цьому, оцінюватись при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
Відповідно до ст.3 Господарського кодексу України, господарська діяльність - це діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва -підприємцями.
Відповідно до п.п. 201.6, 201.7 та 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
У разі, якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань. Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Виходячи із вищезазначеної норми, податкова накладна є документом, який підтверджує факт сплати покупцем податку на додану вартість у ціні товару.
Під час судового розгляду справи, підтвердився той факт, що позивач виконав вимоги норм Податкового кодексу України, що регулюють спірні правовідносини, сплативши податок на додану вартість в ціні товару, придбаного у безпосереднього постачальника, який в свою чергу, виконав вимоги п. 201.10 ст. 201 ПК України, видавши позивачу належним чином оформлену податкову накладну на визначені та сплачені позивачем суми податку.
Оскільки, ТОВ „Енерго-Альянс-2005" належним чином була підтверджена правомірність віднесення до податкового кредиту суми ПДВ наданими до перевірки належно оформленими податковими накладними, зібрані по справі докази підтверджують виконання зобов'язань між сторонами спірних правочинів, суд доходить висновку про необґрунтованість висновків податкового органу щодо заниження позивачем податку на додану вартість у перевіреному періоді.
Із наданих позивачем та досліджених судом первинних документів (договорів, видаткових та податкових накладних) вбачається, що господарські операції між ТОВ „Енерго-Альянс-2005" та його контрагентами мали реальний характер, у зв'язку з чим у відповідача не було підстав для неприйняття до заліку зазначених документів при визначенні валових витрат та податкового кредиту підприємства у звітному податковому періоді.
Враховуючи, що відповідачем, на якого покладено обов'язок доказування правомірності прийнятого ним рішення, не надано доказів фактичного нездійснення господарських операцій, суми по яких позивач включив до складу валових витрат та податкового кредиту, суд дійшов висновку про необґрунтованість висновків акту перевірки щодо невідповідності правочинів, укладених між позивачем - ТОВ „Енерго-Альянс-2005" та його контрагентами положенням норм чинного законодавства України.
Встановлені судом фактичні обставини об'єктивно засвідчують здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також правомірність віднесення позивачем до складу валових витрат та податкового кредиту суми витрат на оплату вартості отриманих товарів (робіт, послуг), відповідно до первинних документів та за податковими накладними, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин.
За таких обставин, слід дійти висновку, що судження податкового органу про неправомірність формування податкового кредиту та заниження позивачем податку на прибуток не знайшло свого підтвердження в ході судового розгляду.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Беручи до уваги вищенаведене, суд дійшов висновку, що спірні податкові повідомлення - рішення № 0000402211, № 0000382211, № 0000392211 від 31.07.2012 року та №0000622211, №0000602211, №0000612211 від 23.11.2012 року є нормативно необґрунтованими.
Разом з тим, суд відзначає, що за наслідками розгляду скарги позивача в процесі адміністративного оскарження, Рішенням ДПА у Харківській області від 01.11.2012 року №5428/10/10.2-17 були скасовані податкові повідомлення - рішення Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби № 0000402211, № 0000382211, № 0000392211 від 31.07.2012 року.
З урахуванням вказаного рішення ДПА у Харківській області, Західною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Харкова Харківської області Державної податкової служби були прийняті податкові повідомлення-рішення №0000622211, №0000602211, №0000612211 від 23.11.2012 року.
Таким чином, податкові повідомлення - рішення № 0000402211, № 0000382211, № 0000392211 від 31.07.2012 року в силу приписів ст. ст. 55- 56 Податкового кодексу України, вважаються відкликаними у зв'язку з прийняттям контролюючим органом рішення про скасування раніше нарахованих сум грошових зобов'язань.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню.
Враховуючи наведене та керуючись ст. ст. 11, 12, 51, 71, 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161, ст. 162, ст. 163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерго-Альянс-2005" до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень - рішень - задовольнити частково.
Скасувати податкові повідомлення - рішення Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби від 23.11.2012 року №0000622211, №0000602211, №0000612211.
В іншій частині позовних вимог, а саме: у скасуванні податкових повідомлень - рішень Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби від 31.07.2012 року № 0000402211, № 0000382211, № 0000392211- відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 27 травня 2013 року.
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2013 |
Оприлюднено | 03.07.2013 |
Номер документу | 32131594 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні