Постанова
від 21.06.2013 по справі 821/375/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" червня 2013 р. Справа № 821/375/13-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Варняка С.О.,

при секретарі: Леутській Н.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Чаплинського районного центру зайнятості до Першоконстянтинівської сільської ради про стягнення штрафу,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що 10.07.2012 р. Першокостянтинівська сільська рада подала до Чаплинського районного центру зайнятості звіт про заплановане вивільнення ОСОБА_1 з 11.09.2012 р.

Фактично ОСОБА_1 була вивільнена з Першокостянтинівської сільської ради з 04.09.2012 р. за п. 1 ст. 40 КЗпП України, а звіт за формою №5-ПН (факт) подано до Чаплинського РЦЗ 01.10.2012 р. Тобто всупереч п. 5 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення", Першокостянтинівська сільська рада попередила Чаплинський РЦЗ про вивільнення працівника пізніше, ніж за два місяці з дня вивільнення - звіт про заплановане вивільнення ОСОБА_1 підприємство повинно було надати 11.09.2012 р., а не 01.10.2012 р. У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.

Просить суд стягнути з Першокостянтинівської сільської ради на користь Чаплинського районного центру зайнятості штраф в розмірі 18 763,07 грн.

У судовому засіданні представник позивача наполягала на позовних вимогах, просила суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

ОСОБА_1 була вивільнена з Першокостянтинівської сільської ради з 04.09.2012 р. за п. 1 ст. 40 КЗпП України на підставі наказу ДНЗ № 26 від 04.09.2013 року та розпорядження сільського голови №31/2-3від 04.09.2012 р.

Звіт за формою №5-ПН (факт) подано відповідачем до Чаплинського РЦЗ 01.10.2012 р.

Інспекцією Херсонського обласного центру зайнятості складено акт №2/ш від 20.11.2012 року "Щодо невиконання вимог п.5 ст.20 Закону України "Про зайнятість населення"".

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування,' їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

У пункті 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" зазначено, що при вивільненні працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форм власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - списки фактично вивільнених працівників.

У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до державного фонду сприяння зайнятості і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціальному захисту вивільнюваних працівників.

Згідно пункту 1 статті 20 Закону України "Про дошкільну освіту" керівництво дошкільним навчальним закладом здійснює його директор (завідуючий).

У частині третій статті 31 Закону України "Про дошкільну освіту" зазначено, що керівника та заступника керівника Державного і комунального дошкільного навчального закладу призначає на посаду та звільняє з посади відповідний орган управління освітою. Педагогічних та інших працівників державного і комунального дошкільного навчального закладу призначає на посади та звільняє з посад його керівник.

У Додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 1997 р. N 1349 "Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування" (з наступними змінами та доповненнями) затверджено Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів, згідно якого значаться наступні посади: сільський, селищний голова; заступник сільського, селищного голови з питань діяльності виконавчого органу; секретар ради; керуючий справами (секретар) виконавчого комітету; спеціалісти: бухгалтер, спеціаліст-юрисконсульт, спеціаліст-землевпорядник; касир; секретар-друкарка, діловод; водій.

Відповідно до статуту Першоконстянтинівського дошкільного навчального закладу "Сонечко", дитячий садок "Сонечко" є комунальним дошкільним навчальним закладом за.ті - дошкільний заклад), який передано на баланс сільської ради рішенням XX сесії сільської ради XXIII скликання від 03 січня 2001 року №42 "Про передачу на баланс сільської ради об'єктів соціальної інфраструктури".

Юридична адреса дошкільного закладу: АДРЕСА_1

Засновником дошкільного закладу є Першокостянтинівська сільська рада Чаплинського району Херсонської області.

Засновник здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально - технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Акт перевірки дотримання законодавства про зайнятість населення складено відносно органу державного управління - Першокостянтинівської сільської ради за неподання звітності стосовно працівника, який не є штатним працівником апарату Першокостянтинівської сільської ради чи виконавчого комітету. Судом досліджений штатний розпис Першокостянтинівської сільської ради, в якому така посада, як вихователь відсутня.

Відповідно до ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:

1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;

2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;

3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;

4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;

5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;

6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Суд вважає, що акт перевірки дотримання законодавства про зайнятість населення, на який посилається позивач, як на підставу стягнення штрафу, не є рішенням суб'єкта владних повноважень в розумінні статті 17 КАС України.

Зазначений акт не тягне за собою правових наслідків, оскільки у ньому тільки фіксується порушення. Рішення суб'єкта владних повноважень (наказ, розпорядження, тощо) до суду не надано.

Відповідно до ч.1. ст. 4. КАСУ правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами.

Суд за своєю природою не є фіскальним органом чи органом стягнення. Суд здійснює правосуддя, шляхом вирішення публічно-правових спорів між сторонами.

Позивач намагається покласти на суд непритаманні йому повноваження. Не прийнявши рішення за зазначеним актом, позивач намагається перекласти ці дії на суд.

Виходячи з викладеного, на підставі ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158, 159, 161, 162, 163 КАС України,

постановив :

У задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 01 липня 2013 р.

Суддя Варняк С.О.

кат. 10.2.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2013
Оприлюднено03.07.2013
Номер документу32146344
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/375/13-а

Постанова від 19.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 06.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

Ухвала від 31.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

Постанова від 21.06.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні