Постанова
від 27.06.2013 по справі 820/4411/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

27 червня 2013 р. № 820/4411/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бадюков Ю.В.,

при секретарі судового засідання - Козар Т.А.,

за участю представників позивача - Чуб С.В.,

представника відповідача - Буряківського О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс"

до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби

про скасування наказу,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" (далі - позивач, ТОВ "Компанія Новий Офіс), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби (далі - відповідач, Західна МДПІ м. Харкова ), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби № 805 від 27 травня 2013 року "Про призначення позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс".

Позивач обґрунтовував свої позовні вимоги тим, що вважає наказ Західної МДПІ м. Харкова № 805 від 27 травня 2013 року "Про призначення позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" протиправним, необґрунтованим та таким, що порушує права позивача, оскільки виданий відповідачем із порушенням вимог Податкового кодексу України, а також не взято до уваги надання позивачем відповіді на запит, а отже, зазначені обставини є підставою для його скасування.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав зазначених у позовній заяві. Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив в їх задоволенні відмовити. Згідно наданих до суду письмових заперечень пояснив, що оскаржуваний в даній справі наказ відповідача є цілком законним та обґрунтованим, відповідає чинному податковому законодавству України, а позовні вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Західною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Харкова Харківської області Державної податкової служби на адресу ТОВ "Компанія Новий Офіс" направлено запит від 22.04.2013 р. за № 5013/10/22.4-14/ОД/3 "Про надання інформації та її документального підтвердження" на підставі п.п.20.1.4, п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20 та п.п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, ч.2 п.14 Порядку періодичного надання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1245 у зв'язку із встановленням сумнівності у реальності здійснення операцій та порушення вимог п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України в частині безпідставного віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ по взаємовідносинах з ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ"» за 2012 рік., ТОВ «БАРС-11» за 2012 рік, ПП «ЛІБЕРТЕК» за 2012 рік (а.с. 9). Позивачем зазначений запит отримано 24.04.2013 року.

За приписами п.1.1. ст.1 Податкового кодексу України відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства з 01.01.2011 року врегульовано Положеннями Податкового кодексу України.

Згідно ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у стаття 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи державної податкової службу - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Статтею 62 Податкового кодексу України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу зазначено, що органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з п.п. 20.1.8 п. 20.1 ст. 20 ПК України зазначено, що під час проведення перевірок органи державної податкової служби мають право вивчати та перевіряти первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України зазначено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Інформація на запит органу державної податкової служби надається Національним банком України, іншими банками безоплатно у порядку і обсягах, встановлених Законом України "Про банки і банківську діяльність".

Порядок отримання інформації органами державної податкової служби за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.

З матеріалів справи вбачається, що 08.05.2013 року до податкового органу ТОВ "Компанія Новий Офіс" надана відповідь, згідно якої позивач вважає запит від 22.04.2013 р. за № 5013/10/22.4-14/ОД/3 складеним з порушенням вимог Податкового кодексу України, оскільки не містить конкретних фактів або обґрунтованих сумнівів, які свідчать про порушення відповідного законодавства з боку ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ"», ТОВ «БАРС-11», ПП «ЛІБЕРТЕК», та законних підстав для надсилання запиту.

За таких обставин суд приходить до висновку, що ТОВ "Компанія Новий Офіс" своєю відповіддю від 08.05.2013 року сповіщено податковий орган про відмову у наданні інформації та її документального підтвердження, оскільки інформації по встановленим питанням у запиті та даних податкового, бухгалтерського обліку, інформації та її документального підтвердження ТОВ "Компанія Новий Офіс" у відповіді від 08.05.2013 р. не надано.

Дослідивши запит податкового органу суд встановив, що він відповідає вимогам п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, пунктам 10,12 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 1245 від 27.12.2010 р., оскільки містить посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації, підстави для надіслання запиту, опис інформації яка запитується та перелік документів, що її підтверджують.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки, що кореспондує також з приписами пп.20.1.3 п.20.1 ст.20 Кодексу.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом (п.п. 75.1.2. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України).

Отже, проведення камеральних, документальних (планових або позапланових; виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок є правом Західної МДПІ, як податкового органу.

Порядок та особливості проведення документальних позапланових перевірок визначено положеннями ст.ст.78, 79 Податкового кодексу України.

За приписами п.п.78.1.1 ст. 78 ПК України, документальна перевірка здійснюється за наявності таких обставин:

виявлення фактів, що свідчать про можливе порушення платником податків валютного та іншого законодавства та

ненадання платником податків пояснень та їх документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до п.78.4 ст.78 Податкового кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Згідно пп.79.1 ст.79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Однією з обов'язкових обставин для призначення та проведення перевірки за п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України, є ненадання платником податків пояснень та їх документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Судом встановлено, що у спірних правовідносинах відповідачем на адресу позивача було надіслано відповідний обов'язковий письмовий запит від 22.04.2013 року № 5013/10/22.4-14/ОД/3 щодо надання інформації та її документального підтвердження з контрагентами ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ" (код 31149933 ), ТОВ «БАРС-11»(код 37797302), ПП «ЛІБЕРТЕК» (код 36839537) (а.с. 9), однак такі документи ТОВ "Компанія Новий Офіс» відмовилося надати на адресу відповідача, що підтверджується відповіддю від 08.05.2013 р. (а.с.10).

У зв'язку з чим начальником Західною МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС посиланням на пп.20.1.4, п.20.1, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України було винесено оскаржуваний наказ № 805 від 27.05.2013 року про призначення позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" з питань проведення фінансово - господарських операцій з підприємством постачальником: ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ" (код 31149933) за 2012 рік, ТОВ «БАРС-11»(код 37797302) за 2012 рік, ПП «ЛІБЕРТЕК» (код 36839537) за 2012 рік, на підставі п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75, п.82.2 ст.82, Податкового кодексу України (а.с. 8)

Суд вважає необґрунтованим посилання позивача на те, що запит Західної МДПІ було оформлено з порушенням абз.2 п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, оскільки як вбачається з його змісту останній містить підстави для його надсилання (встановлення сумнівності у факті здійснення операцій із ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ"», ТОВ «БАРС-11», ПП «ЛІБЕРТЕК» (порушення вимог п. 198.1 ст 198 Податкового кодексу України в частині безпідставного віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ по взаємовідносинах з вищенаведеними підприємствами за 2012 рік), та пп.20.1.4 ст.20, п.73.3 та п.73.5 ст.73 ПК України, ч.2 п.14 "Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеним органами за письмовим запитом", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1245) і за своїм змістом відповідають вимогам чинного законодавства України.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що оскаржуваний позивачем наказ Західної МДПІ від 27.05.2013 р. № 805 "Про призначення позапланової виїзної перевірки ТОВ «Компанія Новий Офіс» прийнятий відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано.

Крім того, як встановлено з матеріалів справи, Західною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Харкова Харківської області Державної податкової служби складалися акт про відмову від допуску до проведення виїзної позапланової перевірки ТОВ "Компанія Новий Офіс" від 28.05.13 № 617/22.1-07/33121916 (а.с. 36-38) та акт про неможливість розпочати позапланову виїзну перевірку ТОВ "Компанія Новий Офіс" від 28.05.13 № 618/22.1-07/33121916 (а.с. 34-35) працівників органу державної податкової служби. За наслідками складання вказаних актів податковий орган, на момент розгляду справи, не вчиняв дій у відповідності до положень Податкового кодексу України щодо застосування наслідків відмови від допуску посадових осіб відповідача до перевірки.

В оскаржуваному наказі встановлений чіткий строк для проведення перевірки. В даний строк перевірка проведена не була, отже наказ не виконаний.

Суд звертає особливу увагу на те, що позивач не надав вмотивованих доказів про порушення його прав та інтересів через прийняття податковим органом оскаржуваного наказу. В даному випадку суд зазначає, що права підприємства позивача не порушені, не встановлено судом шкоди завданої наказом, яка б вплинула на господарську діяльність підприємства.

Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч.2 ст.86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч.3 ст.86).

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень має бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень не може ґрунтуватися на припущеннях.

З урахуванням вищевикладених обставин, перевіривши оскаржуваний в даній справі наказ № 805 від 27 травня 2013 року, суд дійшов до висновку, що дії податкового органу з його прийняття не порушують приписи ст. п.73.3 ст.73, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, перевірка за вказаним наказом проведена не була, права позивача не порушені, в зв'язку з чим позовні вимоги позивача є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України у разі ухвалення судового рішення на користь сторони, яка є суб'єктом владних повноважень, сплачений судовий збір позивачу не повертається.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування наказу - відмовити в повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2013
Оприлюднено04.07.2013
Номер документу32180505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4411/13-а

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 31.05.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Постанова від 27.06.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні