Ухвала
від 19.09.2013 по справі 820/4411/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2013 р. Справа № 820/4411/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючого судді Старостіна В.В.

суддів: Шевцової Н.В.

Мінаєва О.М.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 27.06.2013р. по справі № 820/4411/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс"

до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби

про скасування наказу,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби ( відповідач), в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати наказ Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби № 805 від 27 травня 2013 року "Про призначення позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс".

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 27.06.2013 року у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" відмовлено.

Позивач, не погодившись із вказаною постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин справи, просить суд апеляційної інстанції постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач послався на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм п.73.3 ст.73, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України. Вважає, що правових підстав для проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "Компанія Новий Офіс" у відповідача не було, оскільки відповідачем при складанні та надісланні запитів не дотримано вимоги п.73.3 ст.73 ПК України (не вказані конкретні підстави для надіслання запиту від 22.04.2013 р. за № 5013/10/22.4-14/ОД/3) та не взято до уваги надання позивачем відповіді на запит. Наполягає на тому, що у спірних правовідносинах відповідачем не дотримано обов'язкових умов для проведення перевірки позивача, а тому наказ Західної МДПІ № 850 від 27.05.2013 року є протиправним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

Представники сторін в судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи сповіщені належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштових відправлень.

Враховуючи положення ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів дійшла висновку, що неприбуття представників сторін не перешкоджає судовому розгляду справи, оскільки вони були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду.

Виходячи з приписів ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Західною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Харкова Харківської області Державної податкової служби на адресу ТОВ "Компанія Новий Офіс" направлено запит від 22.04.2013 р. за № 5013/10/22.4-14/ОД/3 "Про надання інформації та її документального підтвердження" на підставі п.п.20.1.4, п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20 та п.п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, ч.2 п.14 Порядку періодичного надання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1245 у зв'язку із встановленням сумнівності у реальності здійснення операцій та порушення вимог п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України в частині безпідставного віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ по взаємовідносинах з ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ" (код 31149933) , ТОВ "БАРС-11" (код 37797302), ПП "ЛІБЕРТЕК" (код 36839537) за 2012 рік (а.с. 9). Позивачем зазначений запит отримано 24.04.2013 року. На виконання зазначеного запиту Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" надано до Західної Міжрайонної Державної податкової інспекції м.Харкова Харківської області Державної податкової служби відповідь від 08.05.2013 року, відповідно до якої позивач відмовив у задоволенні запиту.

У зв'язку з чим начальником Західною МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС з посиланням на пп.20.1.4, п.20.1, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України було винесено оскаржуваний наказ № 805 від 27.05.2013 року про призначення позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" з питань проведення фінансово - господарських операцій з підприємством постачальником: ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ" , ТОВ "БАРС-11", ПП "ЛІБЕРТЕК" за 2012 рік, на підставі п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75, п.82.2 ст.82, Податкового кодексу України (а.с. 8)

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції, виходив із правомірності та обгрунтованності прийнятого відповідачем наказу № 805 від 27.05.2013 року про призначення позапланової виїзної перевірки ТОВ "Компанія Новий Офіс"

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Колегія суддів зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України.

За приписами п.1.1. ст.1 Податкового кодексу України відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства з 01.01.2011 року врегульовано Положеннями Податкового кодексу України.

Згідно ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у стаття 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи державної податкової службу - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Статтею 62 Податкового кодексу України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Керуючись п. п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки, що кореспондує також з приписами пп.20.1.3 п.20.1 ст.20 Кодексу.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом (п. п. 75.1.2. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України).

Отже, проведення камеральних, документальних (планових або позапланових; виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок є правом Західної МДПІ, як податкового органу.

Порядок та особливості проведення документальних позапланових перевірок визначено положеннями ст.ст.78, 79 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. п. 78.1.1 п. 78.1 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, серед інших, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Право органів державної податкової служби звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації, необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та їх документального підтвердження закріплено також положеннями ст.73 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; у разі проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем на адресу позивача було надіслано відповідний обов'язковий письмовий запит від 22.04.2013 року № 5013/10/22.4-14/ОД/3 щодо надання інформації та її документального підтвердження реальності взаємовідносин ТОВ "Компанія Новий Офіс» з контрагентами ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ" , ТОВ "БАРС-11", ПП "ЛІБЕРТЕК" (а. с. 9), однак такі документи ТОВ "Компанія Новий Офіс» відмовилося надати на адресу відповідача, що підтверджується відповіддю від 08.05.2013 р. (а.с.10).

У зв'язку з чим начальником Західною МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС з посиланням на пп.20.1.4, п.20.1, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України було винесено оскаржуваний наказ № 805 від 27.05.2013 року про призначення позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" з питань проведення фінансово - господарських операцій з підприємством постачальником: ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ" , ТОВ "БАРС-11", ПП "ЛІБЕРТЕК" за 2012 рік, на підставі п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75, п.82.2 ст.82, Податкового кодексу України (а.с. 8).

Колегія суддів зазначає, що підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки є, серед іншого, ненадання платником податків пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби та прийняття відповідного наказу про проведення такої перевірки.

Виходячи зі змісту положень пп.78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення, яке оформлюється наказом (п. 78.4. ст. 78 ПК України), та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

Крім того, колегія суддів, відхиляє доводи апеляційної скарги щодо посилання позивача на те, що запит Західної МДПІ було оформлено з порушенням абз. 2 п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, оскільки, як вбачається зі змісту запиту, він містить підстави для його надсилання, а саме встановлення сумнівності у факті здійснення операцій із ПФ "АГРОІНДУСТРІЯ" , ТОВ "БАРС-11", ПП "ЛІБЕРТЕК", існування розбіжностей задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань; перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підписаний керівником органу державної податкової служби.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про те, що оскаржуваний позивачем наказ Західної МДПІ від 27.05.2013 року № 850 "Про призначення позапланової виїзної перевірки ТОВ "Компанія Новий Офіс", прийнятий відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано.

Підсумовуючи викладене, колегія суддів підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Новий Офіс" залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 27.06.2013р. по справі № 820/4411/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Старостін В.В. Судді (підпис) (підпис) Шевцова Н.В. Мінаєва О.М. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Старостін В.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2013
Оприлюднено12.12.2013
Номер документу35873157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4411/13-а

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 31.05.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Постанова від 27.06.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні