Ухвала
від 30.05.2013 по справі 2а/0270/4287/12
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/0270/4287/12

Головуючий у 1-й інстанції: Богоніс М.Б.

Суддя-доповідач: Біла Л.М.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2013 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Білої Л.М.

суддів: Смілянця Е. С. Сторчака В. Ю.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2012 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Державного реєстратора виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Ставнічук Олени Григорівни про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії , -

В С Т А Н О В И В :

У вересні 2012 року позивачі- ОСОБА_2 ОСОБА_3, ОСОБА_4 звернулися в суд із позовом до відповідача - Державного реєстратора виконавчого комітету Могилів - Подільської міської ради Ставнічук О.Г., в якому просять визнати незаконними та скасувати реєстраційні дії, що були вчинені державним реєстратором виконавчого комітету Могилів - Подільської міської ради Ставнічук О.Г., а саме: від 10.09.2010 року реєстраційний номер запису 11781050006000363 про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Побутсервіс" в частині зміни учасників товариства; від 31.10.2011 року реєстраційний номер запису 11781050007000363 про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Побутсервіс"; від 31.10.2011 року реєстраційний номер запису 11781050008000363 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; від 01.11.2011 року реєстраційний номер запису 11781050009000363 про внесення рішення засновників, щодо припинення юридичної особи. Визнати протиправними дії державного реєстратора виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Ставнічук О.Г. по проведенню державної реєстрації припинення Тульчинського виробничого побутово - торгівельного товариства з обмеженою відповідальністю "Побутсервіс" від 23.02.2012 року реєстраційний номер запису 11781110010000363. Також просить винести постанову суду щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи - Тульчинського виробничого побутово - торгівельного товариства з обмеженою відповідальністю "Побутсервіс" від 23.02.2012 року, реєстраційний номер запису 11781110010000363 та зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради скасувати вказану реєстраційну дію.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2012 року в задоволенні позову відмовлено.

Позивачі не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернулися з апеляційною скаргою, в якій зазначають, що оскаржуване рішення суду не є законним і обґрунтованим, оскільки прийняте судом з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, в зв'язку з чим просять скасувати постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2012 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити їх позов в повному обсязі.

Позивачі в судове засідання не з'явилися, хоча про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлялися завчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідач в судове засідання не з'явився, надав суду заяву в якій просить розгляд справи проводити в порядку письмового провадження.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Згідно частини 3 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідно до рішення загальних зборів учасників Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс", оформлених у вигляді протоколу від 05.07.2010 року позивачів виключено зі складу учасників ТОВ "Побутсервіс".

10.09.2010 року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс" в зв'язку зі зміною складу засновників. Реєстраційний номер запису 11781050006000363 від 10.09.2010 року.

31.10.2011 року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс" в зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Реєстраційні записи за номером 11781050007000363 та 11781050008000363 від 31.10.2011 року.

01.11.2011 року зареєстровано внесення рішення засновників Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс" щодо припинення юридичної особи. Реєстраційний запис за номером 11781050009000363 від 01.11.2011 року.

23.02.2012 року проведена державна реєстрація припинення Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс" в результаті її ліквідації за рішенням засновників. Реєстраційний запис за номером 11781110010000363 від 23.02.2012 року.

Не погоджуючись з вищевказаними реєстраційними діями, які були вчинені державним реєстратором позивачі звернулися з даним позов до суду.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, колегія суддів зважає на наступне.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон № 755-IV), відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Тобто, Закон № 755-IV є спеціальним нормативно-правовим актом, що прийнятий з метою регулювання правовідносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, у тому числі й порядку та підстав припинення державної реєстрації підприємницької діяльності суб'єкта господарювання.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно зі статтею 29 цього Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені ч.1 цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

У випадку виявлення передбачених ч.11 ст.29 Закону недоліків поданих для проведення реєстрації документів, державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду такі документи. Натомість у випадку відповідності поданих документів вимогам Закону, державний реєстратор повинен вчинити відповідну реєстраційну дію, оскільки згідно ч. 7 ст. 29 Закону, державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами 1 - 6 статті.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що згідно протоколу № 09/09-1 загальних зборів учасників Тульчинського ВПТТОВ "Побутсервіс" який подано для проведення реєстраційних дій вбачається, що на загальних зборах учасників Товариства вирішено прийняти до складу учасників ОСОБА_6 та внесено зміни до статуту у зв'язку із зміною складу учасників та їх часток у статутному фонді. Даний протокол на момент його подання для вчинення реєстраційних дій, а також на момент розгляду та вирішення адміністративної справи є чинним.

Тому беручи до уваги цю обставину, а також те, що для проведення реєстраційного запису за номером 11781050006000363 від 10.09.2010 року уповноваженою особою Товариства - ОСОБА_7 подано весь пакет документів у відповідності із нормами ч. 1, 3 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", дії державного реєстратора щодо внесення вказаного реєстраційного запису вчинені на підставі та в межах наданих законом повноважень.

Що стосується реєстраційних записів 11781050007000363 та 11781050008000363 від 31.10.2011 року, колегія суддів також погоджується з висновками суду першої інстанції, оскільки відповідно до поданого протоколу № 10/11-1 від 19.10.2011 року, учасниками вирішено змінити місцезнаходження ТВПТ ТОВ "Побутсервіс" із адреси: Вінницька область, Могилів Подільський район, м. Могилів-Подільський, вул. Горького, 183 на адресу: Вінницька область, Могилів Подільський район, м. Могилів-Подільський, вул. Дністровська, 2 та затверджено відповідні зміни до статуту. Уповноважено подати документи на реєстрацію змін до установчих документів ОСОБА_7

Виходячи із того, що уповноваженою особою подано весь пакет необхідних для вчинення реєстраційних дій документів, та беручи до уваги, що протокол № 10/11-1 від 19.10.2011 року як на момент його подання для вчинення реєстраційних дій так і на момент розгляду та вирішення адміністративної справи є чинним суд не вбачає підстав для визнання протиправною та скасування реєстраційних записів за номерами 11781050007000363 та 11781050008000363 від 31.10.2011 року.

Що стосується реєстраційного запису за номером 11781050009000363 від 01.11.2011 року, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Згідно ч. 1 ст. 34 Закону, для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.

Судом першої інстанції вірно встановлено, для проведення реєстраційної дії "внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи" Тульчинським ВПТ ТОВ "Побутсервіс" ОСОБА_7 надано наступні документи, а саме рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи (примірник оригіналу) та копію квитанції, виданої банком. Із змісту протоколу № 10\11-2 вбачається, що загальними зборами учасників прийнято в тому числі і рішення про припинення діяльності ТВПТ ТОВ "Побутсервіс", а ОСОБА_7 уповноважено подати державному реєстратору документи для проведення державної реєстрації рішення щодо припинення юридичної особи.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржувана реєстраційна дія вчинена відповідачем у відповідності із вимогами Закону.

Колегія суддів також погоджується з висновками суду першої інстанції щодо реєстраційного запису за номером 11781110010000363 від 23.02.2012 року, оскільки для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації подано усі необхідні документи, а тому державну реєстрацію припинення Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс" проведено у відповідності із вимогами Закону. Відтак, підстави для визнання протиправними дій державного реєстратора щодо її проведення та скасування державної реєстрації припинення юридичної особи Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс" відсутні.

Колегія суддів не приймає до уваги посилання позивачів на прийняття протоколів загальних зборів товариства не уповноваженим складом засновників, оскільки на момент розгляду справи у суді першої та апеляційної інстанціях протоколи № 09/09-1, № 10/11-1 та № 10\11-2 загальних зборів учасників Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс" залишалися чинними.

Разом з тим, колегія суддів звертає увагу на те, що на момент їх прийняття уповноваженими засновниками (учасниками) Тульчинського ВПТ ТОВ "Побутсервіс" вважалися ОСОБА_6 та ОСОБА_7, оскільки саме про вказаних осіб були внесені відомості у Державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а в силу ч. 1 ст. 18 Закону, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Доказів щодо недотримання державним реєстратором вищевказаних вимог закону позивачі ні суду першої інстанції, ні апеляційному суду не надали.

Тому з урахуванням викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що оскаржувані позивачами дії державного реєстратора виконавчого комітету Могилів - Подільської міської ради Ставнічук О.Г. є правомірними та такими, що вчинені на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Згідно зі статтею 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, - залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2012 року, - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.

Головуючий /підпис/ Біла Л.М.

Судді /підпис/ Смілянець Е. С.

/підпис/ Сторчак В. Ю.

З оригіналом згідно:

секретар

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2013
Оприлюднено05.07.2013
Номер документу32188424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/4287/12

Ухвала від 01.04.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 01.04.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 26.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Постанова від 28.09.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Богоніс Михайло Богданович

Ухвала від 17.09.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Богоніс Михайло Богданович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні