Ухвала
від 11.06.2013 по справі 2а-6704/10/1470
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"11" червня 2013 р. м. Київ К/9991/1690/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого судді-доповідача Голубєвої Г.К.

Суддів Борисенко І.В.

Рибченка А.О.

при секретарі судового засідання: Горголь І.С.,

розглянувши касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Миколаєві

на ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2011 року

та постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 15.04.2011 року

по справі № 2а-6704/10/1470

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Нібулон»

до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Миколаєві

за участю Прокуратури Миколаївської області

про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Нібулон» звернулось до суду із позовом до СДПІ по роботі з великими платниками податків у місті Миколаєві про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення від 20.09.2010 року №00001740/0, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 1221577,86 грн. та визначено податкове зобов'язання в сумі 1221557,86 грн. та штрафні (фінансові) санкції в розмірі 584295,09 грн.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 15.04.2011 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2011 року у даній справі позов задоволено з огляду на правомірність заявлених вимог.

Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, відповідач подав касаційну скаргу, в якій просить їх скасувати та прийняти нове рішення, яким у позові відмовити, оскільки вважає, що постанову та ухвалу було прийнято з порушенням норм матеріального права та без належного врахування всіх обставин справи.

Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 17.09.2010 року СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві проведена невиїзна документальна перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства та встановлено порушення пп. 7.2.1 п. 7.2, п.п.7.4.1, пп.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5, пп. «а» п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (далі - Закон № 168/97-ВР). За наслідками перевірки податковим органом прийнято спірне податкове повідомлення-рішення.

Задовольняючи позов, суди виходили з наступних мотивів, з чим погоджується суд касаційної інстанції.

Податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом (пункт 1.7 статті 1 Закону №168/97-ВР).

Згідно з підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону № 168/97-ВР не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що в матеріалах справи наявні всі необхідні первинні документи, які складені у відповідності до вимог підпункту 7.2.1 пункту 7.2 статті 7 Закону № 168/97-ВР, що підтверджують право позивача на податковий кредит у відповідний період. Жодних доказів, які б підтверджували порушення з боку позивача при укладанні договорів публічного порядку, відповідачем не надано. Факт сплати ПДВ в ціні придбання товарів (виконаних робіт), реальність переміщення сільськогосподарської продукції від постачальників до позивача та фактичне виконання робіт підтверджується матеріалами справи.

Підпунктом 7.7.1 пункту 7.7 ст. 7 Закону № 168/97-ВР визначено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Сума бюджетного відшкодування залежить від правильності визначення суми податкових зобов'язань та податкового кредиту, правильність визначення яких підтверджено матеріалами справи.

Крім того, чинне законодавство України не ставить в залежність виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання. Невиконання контрагентом свого зобов'язання зі сплати ПДВ до бюджету зумовлює відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи.

За таких обставин, суди дійшли вірного висновку щодо наявності підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Отже, колегія суддів вважає, що в межах касаційної скарги порушень судами попередніх інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому касаційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.

Керуючись ст.ст. 210 - 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Миколаєві залишити без задоволення.

Ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2011 року та постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 15.04.2011 року по справі № 2а-6704/10/1470 залишити без змін.

Справу повернути до суду першої інстанції.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий підписГолубєва Г.К. Судді підписБорисенко І.В. підписРибченко А.О.

Ухвала складена у повному обсязі 14.06.2013р.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення11.06.2013
Оприлюднено11.07.2013
Номер документу32300295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6704/10/1470

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 15.04.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 12.11.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні