Постанова
від 20.05.2013 по справі 12/246
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(письмове провадження)

м. Київ

20 травня 2013 року № 12/246

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Винокурова К.С. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

За позовом ОСОБА_1 До Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про перерахунок пенсії

Суддя Винокуров К.С.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві (далі - ГУ Пенсійного фонду України в м.Києві, Управління, відповідач) про зобов'язання здійснити перерахунок пенсії з урахуванням премії з 01.04.2007 р. на підставі наказу Міністра оборони України № 175 від 14.04.2007 р.

Ухвалою суду від 25.07.2008 р. суддею Цвіркуном Ю.І. було відкрито провадження у справі.

Ухвалою суду було зупинено провадження у справі на підставі п.3 ч.1 ст. 156 КАС України та поновлено ухвалою від 10.06.2009 р.

Згідно з протоколу розподілу справ від 22.01.2010р., розгляд справи доручено здійснювати судді Винокурову К.С.

Ухвалою суду від 29 січня 2010 року провадження у справі було поновлено, закінчене підготовче провадження у справі та призначено судовий розгляд.

Ухвалою суду від 23.02.2010 р. було зупинено провадження у справі на підставі п.4 ч.2 ст.156 КАС України, а саме до моменту отримання Окружним адміністративним судом міста Києва відповіді з Верховного Суду України на звернення щодо надання методичної допомоги та роз'яснень по застосуванню положень чинного законодавства з питань перерахунку пенсій військовим пенсіонерам.

Ухвалою суду від 12.04.2013 р. було поновлено провадження у справі та призначено до судового розгляду на 29.04.2013 р.

В судове засідання з'явився позивач. Відповідач в судове засідання не з'явився, в матеріалах справи наявні письмові заперечення відповідача.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу в письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що позивач не заперечував проти розгляду справи у письмовому провадженні, а також у зв'язку із відсутністю відповідача, а також з огляду на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, на підставі ч.4 ст.128 КАС України, суд прийшов до висновку про доцільність розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Частиною 2 ст.19 Конституції України закріплено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Указом Президента України від 01 березня 2001 року №121/2001 затверджено Положення про Пенсійний фонд України. Відповідно до п.2 цього Положення Пенсійний фонд України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та цим Положенням.

Як встановлено в судовому засіданні, позивач знаходиться на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в місті Києві і отримує пенсію відповідно до чинних законодавчих актів України як військовий пенсіонер.

Станом на 01.04.2007 року ч. ст.43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" передбачала, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством (у редакції Закону України від 04.04.2006 р. N 3591-IV)

Разом з тим, дію частини третьої статті 43 було зупинено на 2007 рік згідно із Законом України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19.12.2006 р. N 489-V.

Відповідно до частин третьої статті 43 із змінами, внесеними згідно із Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів" від 28.12.2007 р. N 107-VI, пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, та у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При цьому зміни, внесені підпунктом 4 пункту 29 розділу II Закону України від 28.12.2007 р. N107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.

Згідно із ч. 3 ст. 63 цього Закону в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань соціального захисту військовослужбовців" від 16.12.2004 р. N 2255-IV, із змінами, внесеними згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 03.04.2007 р. N 857-V, усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Статтею 105 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" установлено, що умови оплати праці працівників підприємств, установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету, керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, а також умови грошового забезпечення військовослужбовців (осіб рядового і начальницького складу) затверджуються виключно Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 105 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та з метою підвищення рівня соціального захисту військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу Кабінет Міністрів України 28.03.2007 року прийняв постанову N594 "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році", згідно із якою дозволено, зокрема, Міністерству оборони здійснювати у поточному році, починаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад встановлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році" Міністром оборони України прийнято наказ "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України". Даним наказом введено в дію з 01.04.2007 року граничні розміри премії, яка може бути виплачена у відсотках від грошового забезпечення військовослужбовцям.

У пункті 1 наказу Міністра оборони України від 14.04.2007 року №175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України" передбачено, що з 1 квітня 2007 року введені в дію граничні розміри премії, яка може бути виплачена у відсотках від грошового забезпечення військовослужбовцям рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, виходячи з посадових окладів і стажу безперервної військової служби.

Таким чином, враховуючи вищезазначені правові норми, постанова Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 та наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 року №175 дозволяли, зокрема, Міністерству оборони здійснювати у поточному році, починаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад встановлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

У судовому рішенні Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.02.2008 року, прийнятого у справі № 12/224, предметом якої було оскарження наказу Міністра оборони України № 175, суд, аналізуючи оскаржуваний наказ від 14.04.2007 року №175, прийшов до висновку, що він виданий в межах компетенції Міністра оборони України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594, має організаційно-розпорядчий характер, не містить нових правових норм, спрямований на виконання рішення Уряду. При цьому, судом також встановлено під час розгляду справи, що оскільки даний наказ не має ознак нормативно-правового акта, він не підлягає державній реєстрації та опублікуванню в офіційних спеціальних виданнях як такий акт. Дана постанова набрала законної сили і є чинною станом на час розгляду даної справи.

Як з'ясовано судом під час розгляду та вирішення справи, постанова Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 та наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 року № 175 втратили чинність. Так, зокрема, постанова Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 втратила чинність згідно з постановою Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" від 7 листопада 2007 року N 1294.

У рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Київської міської ради професійних спілок щодо офіційного тлумачення частини третьої статті 21 Кодексу законів про працю України (справа про тлумачення терміну "законодавство") від 9 липня 1998 року N 12-рп/98 зазначається, що термін "законодавство", зокрема, треба розуміти так, що ним охоплюються закони України, чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також постанови Верховної Ради України, укази Президента України, декрети і постанови Кабінету Міністрів України, прийняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституції України і законів України. З цього випливає, що наказ Міністра оборони України у тлумаченні Конституційного Суду України не є законодавством.

За таких обставин, суд вважає, що відповідач як суб'єкт владних повноважень, діючи в межах наданих йому повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією України та законами України, не має достатніх підстав для виконання наказу Міністра оборони України №175 від 14.04.2007 року "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України" і проводити перерахунок пенсії позивачу.

При цьому, судом враховується позиція адміністративних судів у даній категорії справ. Зокрема, береться до уваги ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2009 року у справі №22-а-9884/08 за позовом гр. ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, ухвала Вищого адміністративного суду від 28.04.2009 року у справі за позовом ОСОБА_3 до Військового комісаріату АР Крим, Головного управління Пенсійного фонду АР Крим про перерахунок пенсії, постанова Верховного Суду України від 24.10.2009 року у справі за позовом ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України про зобов'язання до перерахунку пенсії, в яких в аналогічному спорі відмовлено у задоволенні позову.

Таким чином, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.С. Винокуров

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.05.2013
Оприлюднено17.07.2013
Номер документу32432034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/246

Ухвала від 01.06.2016

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Лавриненко Л.М.

Ухвала від 29.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 20.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 12.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Рішення від 07.02.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 10.01.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 14.12.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Рішення від 07.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 12.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 01.03.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні