Постанова
від 02.07.2013 по справі 826/6086/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 липня 2013 року 12:50 № 826/6086/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шулежка В.П.,

при секретарі Пасічнюк С.В.,

за участю сторін:

представника позивача - Теплюк В.С.,

відповідач - не прибув.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Вакус-Інвестментс» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві про визнання протиправними та скасування приписів, -

В С Т А Н О В И В:

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Вакус-Інвестментс» (далі - позивач, ТОВ «Вакус-Інвестментс») до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві (далі - відповідач, Інспекція) про визнання протиправними та скасування припису від 27.11.2012 року про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, архітектурним вимог, затвердженим проектним рішенням, технічним умовам та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт та припису від 17.04.2013 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що, висновки, викладені в приписах не відповідають дійсності та є помилковими, оскільки суперечать фактичним обставинам та нормам чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності та, відповідно, суб'єктом правопорушення жодної перебудови не здійснювалось, цільове призначення зазначеного приміщення не змінювалось, приміщення перебуває в такому ж конструктивному стані, в якому існувало на момент його придбання позивачем, а тому підлягають скасуванню.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання, призначене на 02.07.2013 року не прибув, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, заяви про розгляд справи за його відсутності не подавав.

В матеріалах справи містяться письмові заперечення проти позову, відповідно до яких відповідач заперечує проти заявлених позовних вимог в повному обсязі з тих підстав, що Інспекцією оскаржувані приписи винесені правомірно та у межах наданих йому повноважень з метою усунення встановлених перевіркою порушень.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 pоку № 553, на підставі листа Управління по боротьбі з організованою злочинністю ГУ МВС України в місті Києві від 08.11.2012 року № 3/04-8273 начальником інспекційного відділу № 3 Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві Борисовою С.В. у період з 26.11.2012 року до 30.11.2012 року відповідно до направлення від 26.11.2012 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ «Вакус-Інвестментс» під час реконструкції нежитлової будівлі на бульварі Дружби Народів, 19 у Печерському районі міста Києва.

В ході проведення перевірки відповідачем встановлено, що на бульварі Дружби народів, 19 розташована восьмиповерхова нежитлова будівля з технічними приміщеннями влаштованими на рівні горища та підвальним поверхом. На внутрішньодворовій території побудовано вентиляційний канал зазначеної будівлі. На момент перевірки ТОВ «Вакус-Інвестментс» виконуються будівельні роботи із внутрішнього оздоблення приміщень, влаштування перегородок, влаштування внутрішніх інженерних мереж, благоустрою прибудинкової території без дозволу на виконання будівельних робіт та затвердженого проекту, чим порушено ч.1. ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність».

При огляді внутрішніх приміщень будівлі встановлено, що влаштовані сходові марші, які огороджені тимчасовими армоконструкціями, на рівні 6-8 поверхів вільне планування поверхів, через штроби стін під інженерні мережі сходової клітини 5-8 поверхів будівлі виявлено, що на рівні 6-8 поверхів та горища (з урахуванням цегляних перегородок) застосована інша цегляна кладка та цегла (червона) ніж на рівні 5 поверху (жовта).

За результатами перевірки посадовою особою Інспекції складено акт перевірки від 27.11.2012 року, в якому зазначено виявлені під час проведення перевірки порушення.

Крім того, Інспекцією на підставі виявлених порушень ТОВ «Вакус-Інвестментс» видано припис від 27.11.2012 року з вимогою зупинити будівельні роботи з 30.11.2012 року та усунути встановлені правопорушення відповідно до вимог діючого законодавства до 27.12.2012 року.

Також, відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 pоку № 553, з метою перевірки виконання вимог припису Інспекції від 27.11.2012 року посадовими особами Інспекції у період з 12.04.2013 року до 17.04.2013 року відповідно до направлення для проведення позапланової перевірки від 12.04.2013 року проведено позапланову перевірку об'єкта на бульварі Дружби Народів, 19 у Печерському районі міста Києва.

Під час проведення перевірки Інспекцією встановлено, що вимоги припису від 27.11.2012 року ТОВ «Вакус-Інвестментс» не виконані, а саме: будівельні роботи не були зупинені та на момент перевірки закінчені, встановлені правопорушення не усунуті, самовільно реконструйована нежитлова будівля експлуатується, а саме перший поверх (частково) і на другому та третьому поверхах розміщуються адміністративно-офісні приміщення ДП «Центр Інтернаціональ Україна» без прийняття в експлуатацію у встановленому законодавством порядку, чим порушено абз. б п. 3 ч. 4 ст. 41, ч. 1 ст. 34, ч. 8 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Також, в ході перевірки за інформацією уповноважених осіб ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» та на підставі наданих документів 17.04.2013 року встановлено, що нежитлові приміщення загальною площею 1290 кв.м, які знаходяться у частині 2-го поверху та повністю на 3-му поверсі будинку експлуатується ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» у якості адміністративно-офісних приміщень, презентаційних приміщень на підставі договору оренди, укладеного між ТОВ «Вакус-Інвестментс» та ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» від 20.12.2013 року.

За результатами перевірки посадовою особою Інспекції складено акт перевірки від 17.04.2013 року.

Приписом від 17.04.2013 року Інспекцією з 25.04.2013 року заборонено експлуатацію приміщень адміністративно-офісної будівлі на бульварі Дружби Народів, 19 у Печерському районі міста Києва та встановлено строк до 17.05.2013 року усунути встановлені правопорушення у визначеному законодавством порядку.

Позивач, вважаючи зазначені приписи необґрунтованими, прийнятими без урахування всіх обставин та з порушенням порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, звернувся до суду з позовом про визнання їх протиправними та скасування.

Оцінюючи надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на наступне.

Правове регулювання спірних правовідносин визначене приписами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» 17.02.2011 року № 3038-VI, Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 року № 687-XIV та Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 (далі - Порядок № 553).

Згідно зі статтею 10 Закону України «Про архітектурну діяльність» для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. № 549 утворено територіальний орган - Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві та наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 02.06.2011 р. № 22 затверджено Положення про Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві.

Обов'язок Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві щодо контролю за забудовою та використанням територій направлено на захист інтересів держави, а саме перевіряти відповідність будівельних робіт вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил та технічним умовам.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. № 553.

Відповідно до п. 3 Порядку №533 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами інспекцій відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень.

Згідно з п.п. 5, 7 Порядку №553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції.

Підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа інспекції зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Відповідно до п. 9 Порядку № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.

Пунктом 12 Порядку № 553 встановлено, що посадові особи інспекції під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані, зокрема, у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством.

Відповідно до п. п. 16, 18, 19, 21 Порядку № 553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

Акт перевірки складається у двох примірниках. Один примірник надається суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, а другий залишається в інспекції. Акт перевірки підписується посадовою особою інспекції, яка провела перевірку та суб'єктом містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.

Припис також складається у двох примірниках. Один примірник припису залишається в інспекції, а інший надається суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.

Якщо суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, не погоджується з актом перевірки, він підписує його із зауваженнями, які є невід'ємною частиною такого акта.

У разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припису, посадова особа інспекції робить у акті відповідний запис, якщо відмовляється від отримання акта та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повідомленням.

З аналізу вищезазначених норм вбачається, що відповідно до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю архітектурно-будівельний контроль проводиться щодо суб'єкта господарювання в присутності його уповноважених осіб, яким пред'являється направлення на перевірку посвідчення, за участю вказаних осіб складається акт перевірки. Крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт. Протокол протягом трьох днів після його складення та всі матеріали перевірки подаються керівникові відповідної інспекції або його заступникові для винесення постанови про накладення штрафу, передбаченої законодавством України.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем 27.11.2012 року проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ «Вакус-Інвестментс» на підставі листа Управління по боротьбі з організованою злочинністю ГУ МВС України в місті Києві від 08.11.2012 року № 3/04-8273 та у присутності уповноважених осіб ТОВ «Європєум Проект», які, як зазначено а акті перевірки, відмовились від підпису вказаних документів.

Крім того, відповідачем 17.04.2013 року в порядку контролю за виконанням вимог припису, виданого Інспекцією 27.11.2012 року у присутності уповноважених осіб ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» проведено перевірку та складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

З огляду на зазначене вбачається, що перевірки проводились за відсутності ТОВ «Вакус-Інвестментс», без належного їх повідомлення, що позбавляє позивача надати відповідні зауваження чи заперечення на викладені висновки. При цьому, на підставі вказаних актів складені оскаржувані приписи, які направлені для виконання ТОВ «Вакус-Інвестментс».

Окрім того, в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що позивачем надавались повноваження особам ТОВ «Європєум Проект», ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» щодо представництва ТОВ «Вакус-Інвестментс».

Позивач у позовній заяві стверджує, що Інспекція безпідставно дійшла висновку щодо здійснення позивачем реконструкції будівлі шляхом надбудови трьох поверхів, та будівельних робіт із внутрішнього оздоблення приміщень, влаштування перегородок, внутрішніх інженерних мереж.

З огляду на зазначене суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 26.12.2007 року між Київською міською радою (Продавець) та закритим акціонерним товариством «Променергоавтоматика» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки несільськогогосподарського призначення.

Відповідно до зазначеного договору Продавець на підставі рішення Київської міської ради від 01.10.2007 року № 424/3257 продав, а Покупець купив земельну ділянку, місце розташування якої на бульварі Дружби Народів, 19 у Печерському районі м. Києва, площею 0,3353 га, кадастровий номер 8000000000:82:112:0003, у межах, які перенесені в натуру (на місцевість) і зазначені у технічній документації земельної ділянки. Земельна ділянка продавалась для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі.

Укладення зазначеного правочину підтверджується витягом з Державного реєстру правочинів № 5237795 від 26.12.2007 року.

Відповідно до Договору купівлі-продажу нежитлової будівлі від 16.09.2011 року (далі - Договір від 16.09.2011 року) Закрите акціонерне товариство «Променергоавтоматика» (Продавець) продав, а товариство з обмеженою відповідальністю «Вакус-Інвест» (Покупець) купив належну Продавцю на праві власності нежитлову будівлю - адміністративний будинок номер 19 по бульвару Дружби Народів у Печерському районі м. Києва.

Відповідно до витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно серії СЕА №735237, виданого КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна» 12.08.2011 року № 30954494 нежитлова будівля адміністративний будинок номер 19 по бульвару Дружби народів у Печерському районі м. Києва, що відчужена за договором мала розмір загальної площі 7053,10 кв.м.

Нежитлова будівля розташована на земельній ділянці площею 0,3353 га, кадастровий номер 8000000000:82:112:0003 за адресою: бульвар Дружби Народів, 19 у Печерському районі м. Києва.

Згідно з п. 1.5 розділу 1 Договору від 16.09.2011 року встановлено, що передача нежитлової будівлі від Продавця до Покупця відбувається після підписання сторонами акту приймання-передачі, який має бути підписаний сторонами на протязі одного місяця з моменту підписання цього Договору.

Так, на виконання зазначеного пункту Договору від 16.09.2011 року сторони склали акт від 16.09.2011 року, яким підтверджується виконання Продавцем обов'язку з передачі Покупцю нежитлової будівлі, загальною площею 7053,10 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, 19 за ціною 14 000 000,00 грн. Разом з об'єктом Продавець передав Покупцю всі документи, які необхідні для подальшої експлуатації нерухомого майна.

Між товариством з обмеженою відповідальністю «Вакус-Інвест» (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «Європєум Проект» (Підрядник) 17.09.2011 року укладено договір підряду № 17/09-01 на виконання ремонтних робіт.

Відповідно до п. 1.1. зазначеного Договору № 17/09-01 від 17.09.2012 року, Підрядник зобов'язується за дорученням Замовника власними та залученими силами на об'єкті за адресою: м. Київ, бульвар Дружби народів, 19 виконати ремонтні роботи згідно Специфікацій, що є невід'ємними частинами даного Договору.

Як додаток №1 до Договору підряду № 17/09-01 від 17.09.2012 року сторонами підписана Специфікація №1 на виконання ремонтних робіт на об'єкті за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, 19, відповідно до якої визначено які види ремонтних робіт мають виконуватись та їх ціна.

Відповідно до Статуту ТОВ «Вакус-Інвестментс» (в новій редакції), зареєстрованого 09.12.2011 року №10701050011029356 Печерською районною в м. Києві державною адміністрацією ТОВ «Вакус-Інвестментс» є правонаступником ТОВ «Вакус-Інвест», всіх його прав та обов'язків згідно діючого законодавства України.

Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року № 3038-VІ встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно статті 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» об'єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Питання виконання будівельних робіт регулюється Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», а також Порядком виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466 (далі - Порядок № 466).

Відповідно до пункту 1 Порядку № 466 будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту .

Разом з тим , в пункті 3.10 чинних ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» визначається поняття реконструкції.

Так, реконструкція - перебудова введених в експлуатацію в установленому порядку об'єктів будівництва, яка передбачає удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та проживання, якості послуг, зміну основних техніко-економічних показників (кількості продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри, тощо).

Реконструкція передбачає збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин.

ДБН А.2.2-3-2004 "Проектування. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва", затвердженими Наказом Держбуду України від 20.01.2004 року № 8 встановлено склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації на нове будівництво і реконструкцію будинків і споруд цивільного призначення та на нове будівництво, реконструкцію і технічне переоснащення об'єктів виробничого призначення.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.06.2011 року за № 651/19389, затверджено Порядок розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, яким визначено, що будівництво - нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація та капітальний ремонт об'єктів будівництва.

Відповідно до роз'яснень ДержбудУкраїни капітальний ремонт будівлі - це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращення планування будівлі і благоустрою території без зміни будівельних габаритів об'єкту. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації будівлі в цілому або її частин (за умови їх автономності).

Поточний ремонт - це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Якщо будівля в цілому не підлягає капітальному ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що відносяться до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі). Поточний ремонт повинен провадитись з періодичністю, що забезпечує ефективну експлуатацію будівлі або об'єкта з моменту завершення його будівництва (капітального ремонту) до моменту постановки на черговий капітальний ремонт (реконструкцію).

Як уже зазначалось, відповідачем при проведенні перевірки встановлено, що позивач самовільно виконав будівельні роботи із реконструкції будівлі в частині надбудови трьох поверхів без дозвільних документів.

При цьому, як встановлено судом з наданих позивачем доказів, та не спростовано відповідачем, ТОВ «Вакус-Інвестментс» не замовляв проведення, заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі, не здійснював перебудову будівлі.

Відповідно до додатку 1 до договору підряду № 17/09-01 на виконання ремонтних робіт, укладеного позивачем з ТОВ «Європєум Проект» Специфікації №1 про виконання ремонтних робіт, підрядником виконувались ремонтні роботи по поверхам (штукатурка, покраска), ремонтні роботи на сходах, ремонтні роботи по вентиляції тощо, тобто даний перелік робіт не підпадають під визначення реконструкції, а належать до робіт з поточного ремонту.

Окрім того, як встановлено судом, нежитлову будівлю - адміністративний будинок номер 19 по бульвару Дружби Народів у Печерському районі м. Києва позивачем придбано на підставі Договору купівлі-продажу нежитлової будівлі від 16.09.2011 року, за яким відповідно до витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно серії СЕА №735237, виданого КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна» 12.08.2011 року № 30954494 вказана нежитлова будівля мала розмір загальної площі 7053,10 кв. м.

Відповідно на підставі наказу Головного управління комунальної власності м. Києва № 994-В від 28.12.2011 року ТОВ «Вакус-Інвестментс» видано свідоцтво про право власності на нежитлову будівлю - адміністративний будинок № 19, яка розташована по бульвару Дружби Народів, 19 в м. Києві, з якого вбачається, що загальна площа будівлі - 7053,10 кв. м.

Також, згідно технічного паспорту та доданих до нього поверхових планів нежитлового будинку на бульварі Дружби Народів, 19, складеного станом на 07.04.2011 року, вказана будівля складалась з восьми поверхів, загальною площею 7053,10 кв. м.

Отже, звідси вбачається, що Інспекція безпідставно дійшла висновку щодо здійснення ТОВ «Вакус-Інвестментс» реконструкції будівлі шляхом надбудови, оскільки відповідно до правовстановлюючої документації права власності на нежитлову будівлю за адресою бульвар Дружби Народів, 19 у Печерському районі м. Києва позивачем придбано вказану будівлю, яка уже складалась з восьми поверхів загальною площею 7053,10 кв. м.

З досліджених письмових доказів у справі також встановлено, що з метою уникнення будь-яких непорозумінь зі сторони державних органів, позивачем договір № 17/09-01 від 17.09.2011 року на виконання ремонтних робіт, укладений з ТОВ «Європєум Проект» розірваний з 29.11.2012 року.

Припинення будь-яких ремонтних робіт також підтверджується тим, що як встановлено самим відповідачем, вже в грудні 2012 року укладено договір оренди нежилих приміщень з ДП «Цептер Інтернаціональ Україна».

Таким чином, з огляду на вищевикладене, відповідач, без врахування всіх обставин та з порушенням порядку державного архітектурно-будівельного контролю, помилково та безпідставно прийшов до висновків, викладених у акті, що порушують права та законні інтереси позивача, а тому припис Інспекції про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, архітектурним вимог, затвердженим проектним рішенням, технічним умовам та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт від 27.11.2012 року є необґрунтованим, протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Оскільки припис від 17.04.2013 року, винесений за результатами перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме виконання вимог, викладених у приписі від 27.11.2012 року, який, в свою чергу, суд вважає необґрунтованим та таким що підлягає скасуванню, суд приходить до висновку, що припис від 17.04.2013 року винесений безпідставно, а тому теж підлягає скасуванню.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірності винесених вимог позивачу, викладених в оскаржуваних приписах та не надано доказів, які б спростовували доводи позивача.

Натомість, ТОВ «Вакус-Інвестментс» в спірних правовідносинах доведено порушення своїх прав, свобод та інтересів у сфері містобудівної діяльності.

На підставі вищевикладеного, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Вакус-Інвестментс» задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 27.11.2012 року.

Визнати протиправним та скасувати припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 17.04.2013 року.

Зобов'язати відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в сумі 68,82 грн. на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Вакус-Інвестментс» (код ЄДРПОУ 35311383) за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві за рахунок бюджетних асигнувань.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Повний текст постанови складений та підписаний 08.07.2013 року.

Суддя В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.07.2013
Оприлюднено22.07.2013
Номер документу32503213
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6086/13-а

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мироненко О.В.

Постанова від 03.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 02.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні