Ухвала
від 17.07.2013 по справі 805/4497/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Ткаченко Т.С.

Суддя-доповідач - Юрко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2013 року справа №805/4497/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Юрко І.В., суддів Міронової Г.М., Блохіна А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Виробничо-комерційного товариства закритого типу «Спецодяг» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2013 року по справі № 805/4497/13-а за позовом Виробничо-комерційного товариства закритого типу «Спецодяг» до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління про визнання протиправною та скасування постанови № 186-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2013 року,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач 04.04.2013 року звернувся до суду з адміністративним позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління про визнання протиправною та скасування постанови № 186-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2013 року. В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем постановою № 186-ДО-1-Е від 25.03.2013 року неправомірно було накладено на позивача фінансові санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, оскільки існувало ряд поважних причин з яких товариство не мало можливості розкрити регулярну річну інформацію емітента за 2011 р.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2013 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Позивач не погодився з таким рішенням суду, подав апеляційну скаргу, якою просив рішення суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Сторони у судове засідання не з'явились, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Колегія суддів розглядає дану справу за вимогами ст. 197 КАС України у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ст.195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Позивач - Виробничо-комерційного товариства закритого типу «Спецодяг» є юридичною особою та діє на підставі статуту товариства, зареєстрований виконавчим комітетом Макіївської міської ради, ідентифікаційний код 00308979 (а.с.6-24).

Відповідач - Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є суб'єктом владних повноважень, який у спірних правовідносинах виконує повноваження, надані Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що 22.08.2012 року відповідачем винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 370-ДО-1-Е від 22.08.2012 року, яким позивача зобов'язано у термін до 24.09.2012 року (включно) усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: розкрити на фондовому ринку регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік у відповідності до Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 3480-ІV від 23.02.06 та «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.06 № 1591, та письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.

Згідно акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 186-ДО-1-Е від 18.03.2013 року розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 370-ДО-1-Е від 22.08.2012 року по теперішній час не виконано, що є порушенням вимог Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Постановою відповідача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 186-ДО-1-Е від 25.03.2013 року на підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 5 розділу II Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012, № 1470, за повторне протягом року невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії до позивача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 85000,00 гривень(а.с.32).

Крім того, за невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії постановою відповідача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 26-ДО-1-Е від 12.04.2012 року до Виробничо-комерційного акціонерного товариства закритого типу «Спецодяг» вже застосовувалась фінансова санкція.

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок», Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. № 2272, Порядком проведення перевірок діяльності емітентів цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 31.03.2011 року № 376.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996 року державне регулювання ринку цінних паперів являє собою здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно ч. 1 ст. 5 цього Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Частиною 4 статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 8 цього Закону державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства;

Пунктом 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Емітент цінних паперів (далі - емітент) - держава в особі уповноваженого органу, юридична особа і у випадках, передбачених законодавством, фізична особа відповідно до ст. 2 Закону України «Про цінні папери і фондову біржу».

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке затверджено рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 р. № 97/13364 (далі -Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Комісії.

Вимоги щодо розкриття регулярної річної інформації емітентами встановлені в розділі V Положення. Главою 1 якого встановлено, що емітенти цінних паперів зобов'язанні розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Відповідно до п. 1 гл. 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 6 гл. 7 розд. V Положення до складу річної інформації, що подається до Комісії, додається(ються) копія(ї) протоколу(олів) загальних зборів емітента, що проводились у звітному році.

Копія протоколу повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента. На зворотному боці останньої сторінки копії протоколу робиться такий напис: «Прошнуровано, пронумеровано та скріплено відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента (кількість) сторінок».

У разі, якщо загальні збори емітента не проводились або не відбулись, до річної інформації має бути додана довідка, складена у довільній формі з поясненням причин. Довідка засвідчується підписом керівника емітента та відбитком печатки емітента.

Річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління.

З матеріалів справи вбачається, що станом на 18.03.2013 року розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління про усунення порушень законодавства про цінні папери № 370-ДО-1-Е від 22.08.2012 року позивачем виконано так і не було, постановою відповідача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 186-ДО-1-Е від 25.03.2013 року за повторне протягом року невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії до позивача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 85000,00 гривень.

Вищенаведена постанова відповідає вимогам Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 року за № 2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 року за № 120/14811.

Згідно ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч.2 ст.71 КАС України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління по даній справі в повній мірі доведено правомірність винесення постанови від 25.03.2013 року № 186-ДО-1-Е про накладання санкцій на позивача за правопорушення на ринку цінних паперів.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 160, 167, 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Виробничо-комерційного товариства закритого типу «Спецодяг» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2013 року по справі № 805/4497/13-а залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2013 року по справі № 805/4497/13-а залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції, постановлена в порядку письмового провадження, набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя І.В. Юрко

Судді Г.М.Міронова

А.А. Блохін

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2013
Оприлюднено22.07.2013
Номер документу32506426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4497/13-а

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 14.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

Постанова від 14.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні