Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 801/2714/13-а
18.07.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дудкіної Т.М.,
суддів Омельченка В. А. ,
Цикуренка А.С.
секретар судового засідання Гоголева І.А.
за участю сторін:
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія "Каскад-Крим"- Салтикова Крістіна Сергіївна, довіреність № б/н від 03.06.13
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія "Каскад-Крим"- Калініченко Михайло Сергійович, довіреність № 1/К від 17.07.13
представник відповідача, Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Тоскіна Г.Л. ) від 25.04.13 у справі № 801/2714/13-а
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (вул. М. Залки, 1/9,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)
про визнання протиправним та скасування рішення,спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.04.13 у справі № 801/2714/13-а позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія "Каскад-Крим" до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування рішення, спонукання до виконання певних дій, - задоволені.
Визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби №29/18-3 від 24.01.2013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Транспортна компанія "Каскад-Крим".
Також судом вирішено питання щодо судових витрат.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.04.2013 року та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права.
У судовому засіданні представники позивача просили залишити скаргу без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.04.2013р. залишити без змін.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, однак його неявка не перешкоджає розгляду справи.
Колегія суддів, заслухавши представників позивачів, вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено, що податковим органом було прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія "Каскад - Крим" №29/18-3 від 24.01.2013 на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України у зв'язку з внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису №18821440008011635 від 16.01.2013 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з протиправності дій податкового органу щодо перевірки достовірності знаходження позивача за адресою реєстрації та протиправності рішення №29/18-3 від 24.01.2013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Транспортна компанія "Каскад-Крим" як такого, що прийняте без дотримання основних принципів адміністративної процедури, встановленої ч. 2 ст. 3 КАС України.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.
Порядок, підстави та строки реєстрації осіб платниками ПДВ, строки сплати податку на додану вартість, надання податкової звітності, анулювання реєстрації платника податку на додану вартість встановлені Податковим кодексом України, порядок та підстави внесення записів про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначаються Законом України від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до підпунктів 183.12, 183.13,183.13.1 статті 183 Податкового кодексу України центральний орган державної податкової служби веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. Для інформування платників податку центральний орган державної податкової служби щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті: дані з реєстру платників податку із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника податку, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера, номера свідоцтва про реєстрацію платника податку, дати початку його дії.
Згідно 12.1. Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за №1562/20300 Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів (надалі Порядок №1588) з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів.
Відповідно до п. 12.2. Підрозділи органу державної податкової служби:
стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;
стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Як встановлено судом першої інстанції, позивач подавав податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з січня 2012 р. по грудень 2012 та не має податкової заборгованості з ПДВ, що знайшло відображення в рішенні №29/18-3 від 24.01.2013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, тобто позивачем виконувалися покладені на нього обов'язки щодо надання податкової звітності до податкових органів.
Нормами діючого законодавства визначені повноваження податкового органу щодо порядку та підстав перевірки платників податків за місцезнаходженням, складання повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням форми 18-ОПП.
Так, згідно пункту 12.4. Порядку №1588 щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Такий запит від 30.11.2012 №1064/1502 був направлений в.о. начальника головного відділу податкової міліції на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків. Як зазначено у запиті, підставою для проведення заходу, є зокрема, проведення заходів: стягнення заборгованості з податків, зборів (обов'язкових платежів)
Проте згідно рішення №29/18-3 від 24.01.2013 податковим органом зазначено, що позивач не має податкової заборгованості з ПДВ. При цьому відповідачем під час розгляду справи не надано доказів наявності у позивача податкового боргу з податків та зборів.
Отже, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що запит про встановлення місця знаходження платника податків здійснений за відсутністю підстав, передбачених нормами податкового законодавства.
Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків (далі - Положення), що затверджено наказом ДПА України від 17.05.2010 N336 , передбачена відповідна форма запиту та дій податкової міліції під час отримання запиту(п. 4.2. Положення) - вихід за адресою платника, за наслідком виходу оформляється пояснення або рапорт.
Перелік заходів, що повинні бути проведені під час встановлення фактично місцезнаходження платника податків зазначений у пунктах 4.3.-4.7. Положення. За даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків. Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
Однак, відповідачем не підтверджено дотримання порядку встановлення місцезнаходження платника податків.
Відповідно до пункту 4.10 Положення підрозділ податкової міліції не пізніше 10 календарних днів з часу отримання запиту в обов'язковому порядку письмово повідомляє ініціатора запиту про проведену роботу за формою згідно з додатком У разі необхідності вказаний термін може бути продовжений за рішенням керівника підрозділу податкової міліції до 30 днів з дати отримання запиту.
Судом встановлено, що 30.11.2012 за №3355/07-09 була складена довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, відповідно до якої зазначено, що місцезнаходження платника податків не встановлено.
В той же час, податковим органом не надано доказів на підтвердження вчинення, передбачених наведеними нормами діючого законодавства, заходів для встановлення місцезнаходження платника податків. Довідка сама по собі не є достатнім доказом місцезнаходження платника податків.
Відповідачем 01.12.2012 було сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням №1502/18-3 та направлено державному реєстратору виконавчого комітету Сімферопольської міської ради.
Підставою для прийняття рішення №29/18-3 від 24.01.2013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість є внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису №18821440008011635 від 16.01.2013 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Підстави анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, встановлений пунктом 184.1. статті 184 Податкового кодексу України, зокрема, відповідно до пп. ж) підставою для анулювання реєстрації платника податку передбачено наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (надалі станом на дату виникнення спірних відносин -Закон №755).
Згідно ч.1 ст.4 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до приписів ст. 19 Закону №755 відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.
Відповідно до абз. 2 ч. 12 ст. 19 №755 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Частиною 14 ст. 19 Закону №755 передбачено, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
З матеріалів справи вбачається, що згідно повідомлення за ф.№18-ОПП від 01.12.2012 державним реєстратором 12.12.2012 на адресу позивача направлено повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки.
До Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесений запис №18821440008011635 від 16.01.2013 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Водночас встановлено, що 24.01.2013 позивачем державному реєстратору надані документи на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про що свідчить опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" від 24.01.2013. Вказані відомості внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (запис №18821070009011635 від 24.01.2013)
Таким чином, на час прийняття спірного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - позивача у справі, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців був внесений запис №18821070009011635 від 24.01.2013 про зміну відомостей про юридичну особу.
В той же час, податковий орган не пересвідчився в достовірності на час прийняття рішення отриманих відомостей (відсутності інших записів, зокрема, запису про підтвердження відомостей про юридичну особу), що потягло за собою прийняття необґрунтованого рішення.
В той же час, при прийнятті спірного рішення податковим органом, підприємство знаходилося за юридичною адресою, в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців були внесений відповідний запис.
Згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.04.13 у справі № 801/2714/13-а - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 23 липня 2013 р.
Головуючий суддя підпис Т.М. Дудкіна
Судді підпис В.А.Омельченко
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.М. Дудкіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2013 |
Оприлюднено | 23.07.2013 |
Номер документу | 32524672 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні