Постанова
від 21.05.2013 по справі 801/4056/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 травня 2013 р. Справа №801/4056/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кисельової О.М., при секретарі судового засідання Сидельовій М.В.,

за участю представників: позивача - Шульги О.А.,

відповідача - Ніколаішвілі В.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь"

до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

про визнання протиправною та скасування постанови,

ПОСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" звернулося до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.11.2012 № 336-КР-1-Е.

Позов мотивуючи тим, оскаржувану постанову відповідачем прийнято необґрунтовано, оскільки чинним законодавством передбачено до 25.10.2012 року надання фінансової звітності в різні інстанції. Позивачем було вжито заходи для належного та своєчасного оформлення інформації за 3 квартал 2012 року. Фактично 25.10.2012 року близько 16 години фінансовий звіт було підготовлено та підписано. Враховуючи, що інформація щодо квартальної звітності в Комісію передбачає заповнення ряду інформаційних полів, яка передбачена для друку на паперовому носії і копіювання на диск у відповідності з порядком надання звітності в національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, а юрисконсультом квартальна інформація заповнюється вперше, в зв'язку з чим остаточно звітність внесено близько 18 години, з урахуванням того, що робочий день в ПАТ МА «Сімферополь» до 17 години. При проведенні перевірки звіту програмою було виявлено помилку, виправити яку без представника бухгалтерії не уявлялося можливим, більш того деякі фінансові дані були розрахунковими.

26.10.2012 року після усунення встановлених програмою помилок звіт було направлено на сайт національної комісії. Інформація за 3 квартал роздрукована, підписана та відправлена для розміщення на сайті 26.10.2012 року, однак, надано до комісії було лише 29.10.2012 року о 9 годині.

Одночасно позивачем було направлено на адресу Агентства розвитку фондового ринку матеріали для пере генерації коду доступу із зазначенням адреси електронної пошти підприємства. Станом на 29.10.2012 року аеропортом використовувався ключ, отриманий на фірму, яка надавала звітність ПАТ МА «Сімферополь» в зв'язку з чим інформація про нерозміщення звіту за 3 квартал 2012 року надійшла 29.10.2012 року на електронну пошту фірми, згідно якого в Stockmarkete зафіксовано час та дату фактичного відправлення інформації за 3 квартал. Після усунення недоліків було прийнято та розміщено на сайті інформацію.

Вважає, що відповідачем при прийнятті постанови про накладення санкції застосовано завищену санкцію з посиланням на порушення пп.1.7 п.1 розділу 17 Правил розгляду справ про правопорушення вимог чинного законодавства, що не відповідає фактичному правопорушенню позивача у сфері цінних паперів в частині невідповідності даних у п.2.1 титульного аркушу паперової та електронної форм квартальної інформації за 3 квартал дати розміщення інформації у загальнодоступній базі даних Комісії, яка вказана 26.10.2012 року, тоді як фактичне розміщення квартальної інформації було здійснено 29.10.2012 року про яке стало відомо після надання квартальної інформації до Комісії, умислу в цьому не передбачалося, недостовірності у фінансовому звіті за 3 квартал не виявлено.

Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягала з підстав викладених у позові.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала, пояснивши, що у квартальній інформації позивача за 3 квартал 2012 року, поданої до відповідача , було вказано дату розміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 26.10.2012 року, тоді як фактичне розміщення здійснено 29.10.2012 року, внаслідок чого винесено постанову про застосування штрафних санкцій в розмірі 1700,00 грн.

Крім того, статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» не встановлено мінімальний розмір санкцій, в зв'язку з чим прийняття рішення про конкретний розмір санкцій входить до виключної компетенції уповноваженої особи Комісії.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.11.2012 року було складено акт №356-КР-1-Е у відношенні позивача, яким встановлено подання недостовірної інформації в паперовій та електронній формах квартальної інформації емітента цінних паперів за 3 квартал 2012 року, чим порушено вимоги п. 6 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» , п.1.1 глави 2 розділу 4 та п.14.4 розділу 1 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів №1591.

На підставі зазначеного акту відповідачем 26.11.2012 року винесено постанову №336-КР-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1700,00 грн., з якої вбачається, що позивачем до відповідача подано недостовірну інформацію в паперовій та електронній формах квартальної інформації емітента цінних паперів за 3 квартал 2012 року, яка розкривається згідно ст. 39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та розділів 1,4 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, а саме: у п.2.1 титульного аркушу паперової та електронної форм квартальної інформації емітента ПАТ МА «Сімферополь» за 3 квартал 2012 року вказана дата розміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 26.10.2012 року, тоді як фактичне розміщення квартальної інформації емітента цінних паперів позивача за 3 квартал 2012 року здійснено 29.10.2012 року.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України від 28.02.2013 №308 постанову про накладення санації за порушення на ринку цінних паперів від 26.11.2012 №336-КР-1-Е залишено без змін, скаргу ПАТ "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" - без задоволення.

Перевіряючи обґрунтованість винесення відповідачем оскаржуваної постанови, судом встановлено наступне.

Публічне акціонерне товариство "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" (ЄДРПОУ 01130621) зареєстровано, як юридична особа 04.02.2008 Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: площа Аеропорту, буд. 15, смт. Аерофлотський, м. Сімферополь, АР Крим, 95491, про що свідчить довідка з Єдиного реєстру підприємств та організацій України.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку врегульовані Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 № 3480-ІУ (далі - Закон №3480-ІУ).

Згідно з частиною 1 статті 2 Закону №3480-ІУ фондовий ринок (ринок цінних паперів) - сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів).

У відповідності до частини 2 статті 2 Закону № 3480-ІУ учасниками фондового ринку є емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку. Емітент - це юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.

Частина 1 статті 39 Закону № 3480-ІV визначає вимоги до розкриття інформації на фондовому ринку які повинні здійснюватися емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року згідно до ч. 5 ст. 40 Закону.

Відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону № 3480-ІV строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Обов'язковість надання особливої інформації емітентами цінних паперів встановлено статтею 41 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок".

Пунктом 2 глави 1 розділу 4 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591, зареєстрованого у Мінюсті України 05.02.2007 за №97/13364, (далі - Положення №1591) встановлено, що квартальна інформація складається за підсумками кожного кварталу.

Провести розміщення квартальної інформації відповідно до пп. 1 та 3 глави 3 розділу 4 Положення №1591емітент зобов'язаний до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом. Таким чином, позивач повинен був надати фінансову звітність до 25.10.2012 року.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем розміщення квартальної інформації емітента цінних паперів за 3 квартал 2012 року здійснено 29.10.2012 року.

Пунктом 1 глави 3 розділу П Положення №1591 встановлено, що розкриття особливої інформації здійснюється у такі строки: у стрічці новин - протягом одного робочого дня після дати вчинення дії, але не пізніше 10.00 години другого робочого дня після дати вчинення дії; в офіційному друкованому виданні - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії; подання до Комісії - протягом десяти робочих днів після дати вчинення дії.

З наведеного випливає, що ПАТ "Міжнародний аеропорт "Сімферополь", порушений строк розкриття особливої інформації.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке затверджене рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.2012, Управління має право накладати на юридичних та фізичних осіб, винних у порушенні законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафи та інші стягнення в межах повноважень наданих Комісією.

Згідно з частиною 2 статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

У відповідності до частини 6 зазначеної статті юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи, що наведеною нормою Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" за порушення, вчинене позивачем передбачено застосування фінансової санкції і без визначення мінімального розміру, то відповідачем правомірно, в межах повноважень, прийнято рішення про конкретний розмір санкції.

Що стосується наведених у позові та в судовому засіданні доводів позивача про наявність певних причин, з яких позивач своєчасно не провів розміщення квартальної інформації у Загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, то суд такі доводи не бере до уваги, оскільки Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок» покладає на емітента обов'язок щодо розкриття особливої інформації у певний спосіб та строк, не встановлюючи будь-яких виключень, а Закон "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" також не визначає будь-яких обмежень для застосування фінансової санкції за наявне конкретне порушення.

Частиною 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При винесенні оскаржуваної постанови відповідач діяв у відповідності з вимогами вищенаведених Законів, факт порушення позивачем вимог Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" є доведеним, накладення на позивача фінансових санкцій є правомірним, у зв'язку з чим суд дійшов до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кисельова О.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.05.2013
Оприлюднено24.07.2013
Номер документу32553403
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4056/13-а

Ухвала від 22.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кисельова О.М.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 26.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 01.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кисельова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні