Ухвала
від 29.10.2014 по справі 801/4056/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 жовтня 2014 року м. Київ К/800/52872/13

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого - Смоковича М.І.,

суддів: Сороки М.О., Чумаченко Т.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження у касаційній інстанції адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21 травня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2013 року,

в с т а н о в и л а :

У квітні 2013 року Публічне акціонерне товариство "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" (надалі - ПАТ МА "Сімферополь") звернулося до суду з адміністративним позовом до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови.

В обґрунтування вимог позивач зазначив, що оскаржувана постанова прийнята відповідачем необґрунтовано, оскільки чинним законодавством передбачено до 25 жовтня 2012 року надання фінансової звітності в різні інстанції.

Позивачем було вжито заходи для належного та своєчасного оформлення інформації за 3 квартал 2012 року. Фактично 25 жовтня 2012 року близько 16 годин фінансовий звіт було підготовлено та підписано. Враховуючи, що інформація щодо квартальної звітності в Комісію передбачає заповнення ряду інформаційних полів, яка передбачена для друку на паперовому носії і копіювання на диск у відповідності з порядком надання звітності в національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, а юрисконсультом квартальна інформація заповнюється вперше, в зв'язку з чим остаточно звітність внесено близько 18 годин, з урахуванням того, що робочий день в ПАТ МА "Сімферополь" до 17 годин. При проведення перевірки звіту програмою було виявлено помилку, виправити яку без представника бухгалтерії не уявлялося можливим, більш того деякі фінансові дані були розрахунковими.

26 жовтня 2012 року після усунення встановлених програмою помилок звіт було направлено на сайт національної комісії. Інформація за 3 квартал роздрукована, підписана та відправлена для розміщення на сайті 26 жовтня 2012 року, однак, надано до комісії було лише 29 жовтня 2012 року о 9.00 годин.

Одночасно позивачем було направлено на адресу Агенства розвитку фондового ринку матеріали для перегенерації коду доступу із зазначенням адреси електронної пошти підприємства. Станом на 29 жовтня 2012 року аеропортом використовувався ключ отриманий на фірму, яка надавала звітність ПАТ МА "Сімферополь" в зв'язку з чим інформація про нерозміщення звіту за 3 квартал 2012 року надійшла 29 жовтня 2012 року на електронну пошту фірми, згідно якого в Stoctmarkete зафіксовано час та дату фактичного відправлення інформації за 3 квартал. Після усунення недоліків було прийнято та розміщено та сайті інформацію.

Позивач вважає, що відповідачем при прийнятті постанови про накладення санкцій застосовано завищену санкцію з посиланням на порушення пп.1.7 п.1 розділу 17 Правил розгляду справ про правопорушення вимог чинного законодавства, що не відповідає фактичному правопорушенню позивача у сфері цінних паперів в частині невідповідності даних у п.2.1 титульного аркушу паперової та електронної форми квартальної інформації за 3 квартал дати розміщення інформації у загальнодоступній базі даних Комісії, яка вказана 26 жовтня 2012 року, тоді як фактичне розміщення квартальної інформації було здійснено 29 жовтня 2012 року, про яке стало відомо після надання квартальної інформації до Комісії, умислу в цьому не передбачалося, недостовірності у фінансовому звіті за 3 квартал не виявлено.

В зв'язку з чим позивач просив визнати протиправною та скасувати постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26 листопада 2012 року № 336-КР-1-Е.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21 травня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2013 року, у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

У касаційній скарзі ПАТ МА "Сімферополь", посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, просить скасувати їх судові рішення та направити справу на новий судовий розгляд.

У своїх запереченнях Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку зазначає на необґрунтованість касаційної скарги, просить залишити її без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.

Касаційна скарга підлягає залишенню без задоволення з таких підстав.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Перевіряючи обґрунтованість винесення відповідачем оскаржуваної постанови, судами попередніх інстанцій встановлено наступне.

Публічне акціонерне товариство "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" (ЄДРПОУ 01130621) зареєстровано, як юридична особа 04 лютого 2008 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: площа Аеропорту, буд. 15, смт. Аерофлотський, м. Сімферополь, АР Крим, 95491, про що свідчить довідка з Єдиного реєстру підприємств та організацій України.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку врегульовані Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 № 3480-ІУ (далі - Закон №3480-ІУ).

Згідно з частиною 1 статті 2 Закону №3480-ІУ фондовий ринок (ринок цінних паперів) - сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів).

У відповідності до частини 2 статті 2 Закону № 3480-ІУ учасниками фондового ринку є емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку. Емітент - це юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.

Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснює свою діяльність на підставі Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке затверджене рішенням НКЦПФР № 215 від 31 січня 2012 року, та керується у своїй діяльності Конституцією України, Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996р. №448/96-ВР, «Про акціонерні товариства» від 17 вересня 2008 року № 514-УІ, «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року № 3480-ГУ, «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в України» від 10 грудня 1997р. №710/97-ВР, «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» та іншими законодавчими актами в межах своїх повноважень, що визначені рішеннями Комісії.

Відповідно до зазначеного Положення основними завданнями Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: забезпечення в Автономній республіці Крим та місті Севастополі державного регулювання та контролю емісією і обігом цінних паперів та похідних (деривативів), додержання вимог законодавства в цій сфері; захист прав інвесторів шляхом здійснення заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів та законодавства про акціонерні товариства, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; забезпечення в Автономній республіці Крим та місті Севастополі державного регулювання та контролю за діяльністю емітентів цінних паперів, професійних учасників ринку цінних паперів та у сфері спільного інвестування в межах повноважень, визначених Комісією, та інші завдання які покладені на нього.

Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (зі змінами та доповненнями з урахуванням змін, внесених Законом України від 7 липня 2011 року № 3610-УІ) (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Частина 1 статті 39 Закону України № 3480-ІУ визначає вимоги до розкриття інформації на фондовому ринку, які повинні здійснюватися емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Державний контроль за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства, в тому числі нормативно - правових актів Комісії, здійснює Комісія.

Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок України» вказує, що емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок України», регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

- пункт 5 «Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року»;

- пункт 6 «строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку, в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Розкриття інформації емітентами цінних паперів здійснюється відповідно до Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 19.12.2006 р. №1591, зареєстровано в Міністерстві юстиції Україні 05.02.2007р. №97/13364 (Далі - Положення №1591).

Товариство зобов'язане виконати вимоги статей 39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 р. №3480-ІУ та розділу IV Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», у такій послідовності шляхом:

розміщення квартальної інформації у Загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії до не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом;

подання її до Комісії у строк не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Таким чином, провести розміщення квартальної інформації та подання її до Комісії емітент повинен до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що у квартальній інформації ПАТ МА «Сімферополь» за 3 квартал 2012 року поданої до Кримського територіального управління Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку (вх. №1840Н від 29.10.2012 р.), вказана дата розміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 26 жовтня 2012 р., тоді як фактичне розміщення квартальної інформації емітента цінних паперів ПАТ МА «Сімферополь» за 3 квартал 2012 року в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів (www.stockmarket.gov.ua) було здійснено 29 жовтня 2012 р. вже після 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Під час перевірки звіту було виявлено, що у звіті вказана недостовірна інформація щодо дати розкриття її у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів, а саме позивачем було розміщено інформацію 29 жовтня 2012 р., а у звіті вказано, що інформацію розміщено 26 жовтня 2012 року.

З наведеного випливає, що ПАТ «Міжнародний аеропорт «Сімферополь», порушений строк розкриття особливої інформації.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до юридичних осіб застосовується штраф у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з частиною 2 статті 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Також необхідно зазначити, що прийняття рішення про конкретний розмір санкції входить до виключної компетенції Уповноваженої особи Комісії оскільки у пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено застосування санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (до 17 000 гривень).

Уповноваженою особою комісії при прийнятті рішення про розмір санкції застосованої до позивача враховано всі обставини справи та застосовано санкцію у розмірі 100 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян - 1700 (одна тисяча сімсот) гривень.

Отже, суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позовних вимог прийшов до правильного висновку, що штрафні санкції за порушення законодавства України накладені на ПАТ МА «Сімферополь» правомірно, відповідно до вимог Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та згідно з Правилами розгляду справ порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій.

Севастопольський апеляційний адміністративний суд, який переглянув постанову суду першої інстанції, прийшов до аналогічних висновків і обґрунтовано залишив її без змін.

Відповідно до частини першої статті 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

З огляду на викладене, висновки судів попередніх інстанцій є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни оскаржуваних судових рішень відсутні.

Керуючись статтями 222, 223, 224, 231, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Міжнародний аеропорт «Сімферополь» залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21 травня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2013 року у цій справі залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії сторонам у справі та оскарженню не підлягає.

Головуючий М.І. Смокович

Судді О.М. Сорока

Т.А. Чумаченко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення29.10.2014
Оприлюднено07.11.2014
Номер документу41189388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4056/13-а

Ухвала від 22.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кисельова О.М.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 26.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 01.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кисельова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні