Постанова
від 08.07.2013 по справі 805/4315/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 липня 2013 р. Справа №805/4315/13

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11.50

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бойка М.І..

при секретарі судового засідання Кусти Ю.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Державного підприємства «Підприємство Сніжнянської виправної колонії

управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області (№127)»

до Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління

Міндоходів у Донецькій області про зобов'язання вчинити певні дії.,

за участю представників сторін:

від позивача: Поліщук К.С.- за дов. від 08.07.2013 року,

від відповідача: Затєєва Д.В. - за дов. від 26.04.2013 року,

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Підприємство Сніжнянської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області (№127)» звернулось до суду з позовною заявою до Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби про вчинення певних дій.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно витягу з облікової картки Державне підприємство «Підприємство Сніжнянської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області (№127)» (далі - ДП «Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» та акту звірення розрахунків платника з бюджетом, станом на 01.01.2008 року ДП «Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» мало податковий борг з податку на додану вартість (далі - ПДВ) в сумі 688990,72 грн. За період з 01.01.2008 по 01.01.2011 в рахунок погашення зазначеного податкового боргу ДП «Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» було сплачена сума 66800 грн., що підтверджується бухгалтерськими документами. Згідно рішення Державної Податкової інспекції в м. Сніжному Донецької області за № 2/24-014-24 від 30.11.2009 ДП «Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» податковою інспекцією був списаний безнадійний податковий борг з ПДВ у сумі 312019,09 грн.

Таким чином, залишок несплаченого боргу по ПДВ з суми яка рахувалася станом на 01.01.2008 і залишилася станом на 01.01.2011 становить 310171,63 грн. Тобто, борг з ПДВ в сумі 310171,63 грн., виник до 01.01.2008 року, не погашений платником податку станом на 01.01.2011 року, з моменту його виникнення станом на 01.01.2011 пройшло 1095 календарних днів, строк позовної давності щодо нього скінчився станом на 01.01.2011 року, а тому згідно з п. 101.2.3 ст. 101 Податкового кодексу України цей податковий борг є безнадійним та підлягає списанню. З огляду на викладене просить задовольнити позовні вимоги.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимог не визнав, надав суду заперечення згідно яких зазначив, що за даними інформаційної системи Торезької ОДПІ АІС «Облік податків та платежів», на теперішній час податковий борг Підприємство СВК 127, стосовно якого минув строк давності встановлений ст. 102 Податкового кодексу України відсутній. Зазначає, що порядок визначення безнадійного податкового боргу визначений в п.п. 18.2.1 ст. 18 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ.

Зазначає, що Торезька ОДПІ ДПС не має правових підстав щодо списання безнадійної податкової заборгованості ДП «Сніжнянська ВК № 127» з податку на додану вартість у сумі, розмір якої складає 310171,63 гривень.

З огляду на вищенаведене просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Крім того, в судовому засіданні представником відповідача заявлено клопотання про заміну відповідача його правонаступником Торезькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Донецькій області, оскільки у відповідності з постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 р. № 229 «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» відповідача реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Міндоходів у Донецькій області.

Ухвалою суду від 08.07.2013 р. у даній справі замінено відповідача - Торезьку об'єднану державну податкову інспекцію Донецької області Державної податкової служби її правонаступником - Торезькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Донецькій області.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач - Державне підприємство «Сніжнянська виправна колонія № 127» управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Донецькій області, згідно свідоцтва про державну реєстрацію від 29.09.2000 року, виданого Виконкомом Сніжнянської міськради,- є юридичною особою, зареєстровано у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, присвоєно ідентифікаційний код № 08679959 (а.с.45), свою діяльність здійснює у відповідності до Статуту (а.с.39-43). Згідно свідоцтва № 200060479 є платником податку на додану вартість (а.с.38).

Згідно витягу з облікової картки Державне підприємство «Підприємство Сніжнянської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області (№127)» та акту звірення розрахунків платника з бюджетом, станом на 01.08.2008 року ДП «Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» мало податковий борг з податку на додану вартість в сумі 688990,72 грн. За період з 01.01.2008 по 01.01.2011 в рахунок погашення зазначеного податкового боргу ДП «Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» було сплачена сума 66800 грн., що підтверджується бухгалтерськими документами. Згідно рішення Державної Податкової інспекції в м. Сніжному Донецької області за № 2/24-014-24 від 30.11.2009 ДП «Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» податковою інспекцією був списаний безнадійний податковий борг з ПДВ у сумі 312019,09 грн.

Торезькою об'єднаною Державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби не списано безнадійний податковий борг який виник станом до 01.01.2008 року, оскільки в обліку Торезької ОДПІ такий борг не рахувався, що стало можливим в наслідок перерозподілу сплачених поточних платежів в рахунок погашення податкового боргу за минулі роки.

Згідно Постанови Донецького окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2009 року по справі № 2а-13156/09/0570 (яка набрала законної сили) судом зобов'язано Державну податкову інспекцію у м. Сніжному (зараз Торезьку ОДПІ) внести зміни до облікової картки ДП Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» щодо правильного відображення погашення з 01.07.2006 по 01.07.2009 податкових зобов'язань з податку на додану вартість у сумі 234370 грн., визначених підприємством у платіжних дорученнях з урахуванням призначення платежів.

Згідно розрахунку безнадійного боргу з ПДВ, наданого позивачем, залишок безнадійної заборгованості, яка підлягає списанню складає загалом 310171,63 гривень, вказана сума утворилась з наступного:

- по податковим деклараціям: № 6458 від 20.06.2006 року на суму 6723,09 грн., № 8238 від 17.07.2006 року на суму 10644,00 грн., № 9934 від 17.08.2006 року на суму 11093,00 грн., № 10512 від 18.09.2006 року на суму 10415,00 грн., № 12297 від 18.10.2006 року на суму 11997,00 грн., № 13945 від 16.11.2006 року на суму 9488,00 грн., № 14673 від 20.12.2006 року на суму 10681,00 грн., № 16580 від 19.01.2007 року на суму 13585,00 грн., № 2273 від 20.02.2007 року на суму 11196,0 грн., № 3027 від 20.03.2007 року на суму 9777,00 грн., № 4658 від 16.04.2007 року на суму 13001,00 грн., № 6729 від 21.05.2007 року на суму 9773,00 грн., № 7167 від 16.06.2007 року на суму 11348,00 грн., № 9337 від 18.07.2007 року на суму 12121,00 грн., № 11029 від 16.08.2007 року на суму 14760,00 грн., № 11685 від 18.09.2007 року на суму 13484,00 грн., № 13751 від 17.10.2007 року на суму 13479,00 грн., № 15512 від 14.11.2007 року на суму 14533,00 грн., № 16379 від 18.12.2007 року на суму 12216,00 грн.;

- по повідомленням про нарахування пені: № 105230011977231 від 27.07.2006 року на суму 1275,53 грн., № 105230012024707 від 31.08.2006 року на суму 1741,20 грн., № 105230012060915 від 28.09.2006 року на суму 1774,57 грн., 105230012122519 від 31.10.2006 року на суму 2899,35 грн., 105230012181956 від 05.12.2006 року на суму 2798,64 грн., № 105230012232507 від 31.12.2006 року на суму 2774,29 грн., № 105230012314308 від 01.02.2007 року на суму 2737,40 грн., № 105230012339711 від 05.03.2007 року на суму 3100,70 грн., № 105230012355419 від 23.03.2007 року на суму 3123,51 грн., № 105230012376430 від 30.04.2007 року на суму 3195,83 грн., № 105230012394833 від 31.05.2007 року на суму 2536,70 грн., № 105230012417267 від 05.07.2007 року на суму 2214,46 грн., № 105230012446295 від 31.07.2007 року на суму 3075,07 грн., № 105230012486051 від 03.09.2007 року на суму 3419,46 грн., № 105230012514818 від 02.10.2007 року на суму 3105,08 грн., № 105230012549535 від 31.10.2007 року на суму 3164,04 грн., № 105230012579961 від 03.12.2007 року на суму 2869,81 грн., № 105230012612633 від 30.12.2007 року на суму 3213,22 грн.,

- по податковим повідомленням - рішенням про нарахування штрафних санкцій: № 0003691540/0 від 29.11.2006 року на суму 15918,16 грн., № 0000201540/0 від 19.02.2007 року на суму 8049,01 грн., № 0000571540/0 від 25.04.2007 року на суму 5209,51 грн., № 0002331540/0 від 19.09.2007 року на суму 11662,00 грн. (аркуш справи 99).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 16 липня 2012 року по справі № 2а/0570/6539/2012 (яка набрала законної сили) судом зобов'язано Торезьку ОДПІ внести зміни до облікової картки ДП «Підприємство Сніжнянської виправної колонії (№127)» шляхом відображення погашення податкових зобов'язань з податку на додану вартість у сумі 67500 грн., визначених підприємством у платіжних дорученнях з 01.04.2010 по 31.12.2010 з урахуванням призначення платежів.

Згідно із підпунктом 101.1 статті 101 Податкового кодексу України підлягає списанню безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нарахована на такий податковий борг. Під терміном «безнадійний» слід розуміти податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк позовної давності, встановлений Податковим кодексом України, який згідно статті 102 цього Кодексу складає 1095 календарних днів.

Пунктом 101.5 статті 101 Податкового кодексу України визначено, що органи Державної податкової служби повинні щоквартально проводити списання безнадійного податкового боргу.

Як визначено підпунктом 7.7.1 пункту 7.7 ст. 7 Закону України № 2181 від 21.12.2000 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» джерелами сплати податкових зобов'язань або податкового боргу платника податку є будь-які власні кошти такого платника податку. Отже, грошовий платіж є єдиною формою сплати податкових зобов'язань і погашення податкового боргу. Згідно з п. 6 ст. 7 Закону України від 20.05.1999 року № 679-ХІУ «Про Національний банк України» Національний банк України визначає систему, порядок і форми платежів. Пунктом 1.7 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.04 № 22, зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України від 21.01.2004 року № 377/89/76, кошти з рахунків клієнтів банки списують лише за дорученням власників цих рахунків (включаючи договірне списання коштів згідно з главою 6 цієї інструкції) або на підставі платіжних вимог стягувачів у разі примусового списання коштів згідно з главою 5 цієї інструкції. При цьому згідно з пунктом 3.8 зазначеної інструкції реквізит «призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України. Платник відповідає за дані, що зазначені в реквізиті платіжного доручення «Призначення платежу». Банк перевіряє заповнення цього реквізиту на відповідність встановленим вимогам лише за зовнішніми ознаками. Із наведено випливає, що право визначати призначення платежу відповідно до чинного законодавства України належить виключно платнику. Тому суми податкових зобов'язань або податкового боргу з урахуванням підпункту 16.5.2 п. 16.5 ст. 16 Закону слід вважати сплаченими у день реєстрації банківською установою платіжного документа із зазначеним у ньому призначенням платежу на сплату відповідних податкових зобов'язань або податкового боргу, визначених платником податків.

Суд вважає, що у даному випадку не підлягає застосуванню Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», відповідно якого податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками, зборами (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях. Тобто, ця норма взагалі не визначає коло осіб, на яких розповсюджується її дія, чи то контролюючі органи, чи платники податків. Зазначена норма не визначає, хто зобов'язаний здійснювати погашення у встановленому нею порядку, такий обов'язок нею взагалі не визначений. У будь-якому випадку, ця норма не встановлює право чи обов'язок саме контролюючого органу (у даному випадку - органу державної податкової служби) якимось чином (в тому числі і шляхом ведення податкового обліку відповідним чином) змінювати податкові зобов'язання, в рахунок сплати яких платник податків спрямував кошти. Не передбачено таке право податкового органу і будь-якими іншими нормами Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» або іншими законами з питань оподаткування.

Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державним цільовими фондами», який є спеціальним законом з податків питань оподаткування і встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначено вичерпний перелік заходів, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу. Серед таких заходів немає зміни призначення платежу самостійно визначеного платником податків. Таким чином, у разі недотримання платником податків порядку погашення податкового боргу та виконання податкових зобов'язань, передбаченого пунктом 7.7. ст. 7 Закону, податковий орган не наділений правом чи обов'язком змінювати призначення платежу, визначене платником податків.

З аналізу норм Закону, які встановлюють відповідальність за порушення податкового законодавства, вбачається, що перелік таких порушень є вичерпним і не підлягає розширеному тлумаченню. Серед зазначених порушень немає недотримання порядку погашення податкового боргу та податкових зобов'язань, встановленого п.7.7 ст. 7 Закону .

Отже, чинним законодавством України не передбачено застосування спеціальних заходів відповідальності за порушення платником податків вимог щодо першочергового погашення податкового боргу та виконання податкових зобов'язань у порядку календарної черговості їх виникнення. У вказаних випадках до платника податків уживаються передбачені Законом заходи примусового стягнення податкового боргу, а також застосовуються штрафні санкції за порушення граничних строків сплати податкових зобов'язань.

Згідно п.п. 18.2.1 ст. 18 Закону України № 2181-ІІІ підлягає списанню безнадійний податковий борг, у тому числі пеня, нарахована на такий податковий борг, а також штрафні санкції. Під терміном "безнадійний" слід розуміти податковий борг юридичних та фізичних осіб, стосовно якого минув строк позовної давності, встановлений цим Законом;

Згідно ст. 15 цього ж Закону за винятком випадків, визначених підпунктом 15.1.2 цього пункту, податковий орган має право самостійно визначити суму податкових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Законом, не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а у разі, коли така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку податковий орган не визначає суму податкових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого податкового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Як встановлено під час розгляду справи, станом на 01.01.2011 року у позивача мав обліковуватися (безнадійний) податковий борг з податку на додану вартість у сумі 310171,63 гривень, яка і заявлена до списання.

Відповідно до пп. 18.2.3 п. 18.2 ст. 18 Закону України №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові органи здійснюють щоквартальне списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання визначається центральним податковим органом за узгодженням з Міністерством фінансів України.

Наказом ДПА України від 14.03.2001 року № 103 затверджено Порядок списання безнадійного податкового боргу платників податків.

З урахуванням положень п.2 згаданого Порядку щодо визначення безнадійного податкового боргу, списання якого здійснюється органами державної податкової служби, суми податку на додану вартість, штрафних (фінансових) санкцій з цього податку та пені, у разі їх належності до безнадійного податкового боргу, підлягають списанню.

Відповідно до положень п. 5 Порядку списання безнадійного посадкового боргу платників податків, у разі наявності безнадійного податкового боргу, щодо якого минув строк давності, платник податків звертається до відповідного податкового органу з письмовою заявою.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.п. 1, 2 ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.

Крім того, відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд вважає, що не відображення податковим органом в обліку зазначеної суми внаслідок самостійного перерозподілу сум сплаченого податку, як встановлено вище, не відповідає положенням чинного законодавства.

За таких обставин зазначений борг у сумі 310171,63 гривень станом на 01.01.2011 року отримав статус безнадійного та підлягає списанню.

Частиною 2 ст. 71 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку суду відповідач не довів правомірності своїх дій, що стосуються предмету позову.

За таких обставин вимоги позивача про зобов'язання відповідача прийняти рішення про визначення податкового боргу ДП «Сніжнянська ВК № 127» з податку на додану вартість в сумі 310171,63 гривень безнадійним та таким, що підлягає списанню, списання безнадійної податкової заборгованості ДП «Сніжнянська ВК № 127» з ПДВ в сумі 310171,63 гривень є обґрунтованими.

Відповідно до ст. 94 КАСУ суд присуджує з Державного бюджету України на користь позивача витрати зі сплати судового збору у розмірі 34,50 грн.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 24, 71, 94, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства «Підприємство Сніжнянської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області(№127)» до Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про зобов'язання вчинити певні дії щодо визнання безнадійним та списання податкового боргу з додатку на додану вартість в сумі 310171,63 грн. - задовольнити.

Зобов'язати Торезьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Донецькій області прийняти рішення про визначення податкового боргу з податку на додану вартість Державного підприємства «Підприємство Сніжнянської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області (№127)» в сумі 310171,63 грн. безнадійним та таким що підлягає списанню та вчинити дії щодо списання заборгованості з податку на додану вартість в сумі 310171,63 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Підприємство Сніжнянської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області (№127)» судові витрати в розмірі 34 (тридцять чотири) грн. 50 коп.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 08 липня 2013 року у присутності представників сторін. Постанова у повному обсязі складена 15 липня 2013 року.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Бойко М.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2013
Оприлюднено25.07.2013
Номер документу32576307
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4315/13-а

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Постанова від 08.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 27.06.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні