Ухвала
від 17.07.2013 по справі 2а-5032/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2013 року Справа № 100604/11/9104 Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії :

головуючого судді: Гуляка В.В.

суддів: Кузьмича С.М., Курильця А.Р.

за участі секретаря судового засідання: Шуптар Т.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного управління у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17 серпня 2011 року в адміністративній справі за позовом Контрольно-ревізійного управління у Львівській області, Контрольно-ревізійного відділу у м. Львові до Управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова, третя особа відділ освіти Франківської районної адміністрації Львівської міської ради, про стягнення коштів,

встановив:

У травні 2011 року позивачі КРУ у Львівській області, КРВ у м. Львові звернулись в суд із адміністративним позовом до відповідача УПФ України у Франківському районі м. Львова в якому просили стягнути з відповідача кошти в сумі 19964,14 грн., незаконно отримані внаслідок зайвого нарахування та сплати відділом освіти Франківської РА Львівської міської ради внесків до Пенсійного фонду на заробітну плату працюючих інвалідів, на рахунок № 35417034002850, ЄДРПОУ 02144542 в ГУДКУ у Львівській області МФО 825014 одержувач: Відділ освіти Франківської районної адміністрації Львівської міської ради.

Відповідач Управління ПФ України у Франківському районі м. Львова позову не визнав, подав у суді першої інстанції заперечення, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 17 серпня 2011 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції від 17.08.2011 року позивач КРУ у Львівській області оскаржив її в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню із підстав, викладених у апеляційній скарзі.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги апелянт посилається на те, що проведеною плановою ревізією фінансово-господарської діяльності відділу освіти Франківської районної адміністрації Львівської МР щодо дотримання законодавства при використанні коштів на сплату обов'язкових платежів до державних цільових фондів за період з 01.09.2008 р. по 31.12.2009 р. встановлено порушення п. 1 ст. 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування». За наслідками проведеної ревізії начальнику відділу освіти Франківської районної адміністрації Львівської МР скеровано обов'язкові вимоги від 22.03.2011 р. щодо усунення порушень в строк до 15.04.2011 року, з вимогою щодо повернення зайво перерахованих коштів в сумі 19964,14 грн.. Однак станом на 28.04.2011 р. вимога КРВ у м. Львові в частині надходження коштів (19964,14 грн.), переплачених відповідачу Управлінню ПФ України у Франківському районі м. Львова не виконана. Вказує апелянт, що суд першої інстанції не врахував, що право позивача на звернення до суду із вимогою про стягнення із відповідача зайво отриманих коштів передбачена п.10 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні».

За наслідками апеляційного розгляду апелянт просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17.08.2011 р. і прийняти нове судове рішення з розглядом позовної заяви по суті.

Відповідач Управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова подав заперечення на апеляційну скаргу, де просить оскаржену постанову суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які беруть участь у справі і з'явилися в засідання суду, перевіривши матеріали справи та обговоривши підстави і межі апеляційної скарги, вважає, що таку апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено і підтверджується матеріалам справи, що в період із 02.02.2011 р по 16.03.2011 р. позивачем КРВ у м. Львові проведено ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Франківської РА Львівської МР за період з 01.04.2008 р. по 31.12.2010 р., в тому числі щодо дотримання законодавства при використанні коштів на сплату обов'язкових платежів до державних цільових фондів за період з 01.09.2008 р. по 31.12.2009 р., за результатами якої складено Акт № 19-38/29 від 16.03.2011р. (а.с.7-50).

У ході ревізії встановлено, що відділом освіти Франківської РА Львівської МР порушено вимоги п. 1 ст. 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», а саме: проведено нарахування внесків до Пенсійного фонду на заробітну плату працюючих інвалідів дошкільних установ № 3, № 69, № 155 та ЛНВК «школа-садок «Малюк» за ставкою 33,2%, проти належної 4%, що призвело до переплати внесків на загальну суму 19964,14 грн. (в тому числі: за вересень-грудень 2008 р. на суму 1964,63 грн., за січень-грудень 2009 р. на суму 17999,51 грн.).

На підставі проведеної ревізії, начальнику відділу освіти Франківської РА Львівської МР скеровано обов'язкову вимогу від 22.03.2011 р. № 19-15/556 щодо усунення порушень до 15.04.2011 р. (а.с.103).

Суд апеляційної інстанції погоджується із висновками суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог про стягнення із УПФ України у Франківському районі м. Львова в користь відділу освіти Франківської РА Львівської МР грошових коштів у розмірі 19964,14 грн., з врахуванням наступного.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» (в редакції на час розглядуваних правовідносин), головними завданнями державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Пунктом 8 ст. 10 вказаного Закону надано право контрольно-ревізійним управлінням в областях у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства.

Відповідно до п. 10 ст. 10 цього Закону, контрольно-ревізійним управлінням в областях надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Таким чином, наведеними нормами встановлена можливість органів державної КРС звернення до суду із позовами про стягнення лише тих коштів, які одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства, або у випадку невиконання підконтрольною установою вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Згідно фактичних обставин справи Управління ПФ України у Франківському районі м. Львова не може вважатися належним відповідачем по справі, оскільки не є учасником спірних правовідносин.

Зокрема, позивачем не проводилася ревізія діяльності відповідача, останньому не скеровувалися обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених ревізією порушень, в тому числі повернення надмірно сплачених страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Таким чином, об'єктивними є висновки суду першої інстанції щодо безпідставності позовних вимог Контрольно-ревізійного управління у Львівській області та відмови у їх задоволенні .

Суд апеляційної інстанції також звертає увагу на те, що підставою для застосування ставки у розмірі 4 відсотки для обчислення страхових внесків (згідно з п.4.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затв. постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003р.) є копія виписки з акту огляду в медико-соціальній експертній комісії.

Звідси, нарахування роботодавцем страхових внесків в розмірі 4 % із заробітної плати зазначеній категорії працівників здійснюється з моменту встановлення групи інвалідності, але не раніше надання працівником підприємству завіреної копії вищевказаної виписки або копії довідки до акту огляду в медико-соціальній експертній комісії.

З врахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції при розгляді адміністративної справи всебічно і об'єктивно встановлено обставини справи, висновки суду відповідають обставинам справи, постанова суду винесена з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому немає підстав для її скасування.

Керуючись ст.ст. 160 ч. 3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд

ухвалив:

Апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного управління у Львівській області - залишити без задоволення.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17 серпня 2011 року в адміністративній справі за позовом Контрольно-ревізійного управління у Львівській області, Контрольно-ревізійного відділу у м. Львові до Управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова, третя особа відділ освіти Франківської районної адміністрації Львівської міської ради, про стягнення коштів - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

На ухвалу протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: В.В. Гуляк

Судді: С.М. Кузьмич

А.Р. Курилець

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 19.07.2013 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2013
Оприлюднено29.07.2013
Номер документу32639218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5032/11/1370

Ухвала від 26.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Постанова від 17.08.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 05.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні