Постанова
від 22.07.2013 по справі 815/4425/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 815/4425/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Одеса

16 липня 2013 року

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кипаренко Н.Ю.

За участю представників сторін:

Представник позивача: Чуханенко Р.А. - за довіреністю №02 від 01.07.2013р.

Представник відповідача: до суду не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса до Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області про стягнення капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси, в якому позивач просить суд стягнути з Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області капіталізовані платежі у загальному розмірі 886342,72грн.

Відповідач у судове засідання 16.07.2013р. не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчить наявне у матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

У судовому засіданні 16.07.2013р., з урахуванням приписів ст.52 КАС України, судом здійснено заміну неналежного позивача - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси, належним позивачем - Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса, яке утворено внаслідок внесення змін до структури робочих органів виконавчої дирекції Фонду в Одеській області.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області знаходиться в стані припинення, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Судом встановлено, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», 05.07.2001р. за №1529002825 зареєстровано у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси як суб'єкт страхування, про що свідчить наявне у матеріалах справи Страхове свідоцтво від 01.11.2006р.

Згідно з Порядком визначення страхових тарифів для підприємств, установ та організацій на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2000р. №1423, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області віднесено до 1 класу професійного ризику виробництва, та відповідно до Закону України «Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», розмір страхового тарифу на державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області з 1 січня 2006р. становить 0,2% до фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб, про що свідчить на явне у матеріалах справи Повідомлення Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси №48275 від 01.11.2006р.

Під час з'ясування фактичних обставин справи судом встановлено, що комісією у складі начальника відділу кадрового, документального забезпечення та по зв'язках з громадськістю Держуправління Михайлова О.Г., начальника відділу регулювання використання природних ресурсів та поводження з відходами Держуправління Точанської А.Г., заступника начальника відділу регулювання використання природних ресурсів та поводження з відходами Держуправління Фінашкіної В.І., за участю страхового експерта ВД ФССНВ та ПЗ Краснової Т.М., 28.03.2007р. складено Акт №1 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом, у якому встановлено, що 24.03.2007р. у період відрядження до складу екологічно безпечного довготривалого зберігання непридатних хімічних засобів захисту рослин службовців Держуправління Примака В.О., ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, близько 7год. 45хв., першим заступником начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області ОСОБА_1 (без вказівки Примака В.О.) було вирішено особисто оглянути стан резервуарів прийому дощових вод. Підійшовши до краю, зазирнувши у резервуар, відчула запаморочення та впала на дно резервуара, з висоти близько 3м. Побачивши відсутність ОСОБА_1, начальник Держуправління Примак В.О. поспішив до місця розташування резервуара, де побачив ОСОБА_1, яка знаходилась на дні одного з резервуарів. Примак В.О. разом з водієм ОСОБА_3 витягли з резервуара ОСОБА_1 та відвезли до Ширяївської ЦРЛ, де її була надана необхідна перша медична допомога, після чого ОСОБА_1 було доставлено до 411 військового шпиталю м.Одеси для проведення повного медичного обстеження та надання кваліфікованої медичної допомоги.

Судом встановлено, що 14.12.2007р. ОСОБА_1 звернулась до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси з заявою №1587, у якій просила призначити їй страхові виплати у зв'язку з нещасним випадком на виробництві, що стався під час роботи на Державному управлінні охорони навколишнього природного середовища в Одеській області.

Як встановлено судом, Постановою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси від 24.12.2007р. №1587 «Про призначення страхової виплати потерпілому на виробництві», ОСОБА_1 призначено одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності в сумі 34080грн., щомісячну грошову суму вразі часткової чи повної втрати професійної працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку в розмірі 1673,29грн.

Також, Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси потерпілій ОСОБА_1 призначено та перераховано щомісячну грошову суму у розмірі 2979,65грн., про що свідчить наявна у матеріалах справи Постанова від 29.03.2013р. №1529/1587/1587/13 «Про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01.03.2013р.».

В ході судового розгляду справи встановлено, що 26.04.2013р. Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Приморському районі м.Одеси на адресу Голови Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області Халай В.В. був надісланий Лист №1703, у якому викладено прохання сплатити капіталізовані платежі у загальному розмірі 886342,72грн. Означений Лист від 26.04.2013р. №1703 був отриманий головним бухгалтером Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області 26.04.2013р., про що свідчить відповідна розписка на вказаному зверненні.

Відповідно до наданого позивачем та наявного у матеріалах справи розрахунку потреби в капіталізації коштів по Державному управлінню охорони навколишнього природного середовища в Одеській області, з урахуванням дати народження, ступеня втрати працездатності, розміру щомісячної виплати по відшкодуванню, віку потерпілого, середньої очікуваної тривалості життя, потреби в капіталізації коштів для розрахунку, розмірів щомісячних пенсій по трудовому каліцтву, потреби в капіталізації коштів для виплати втраченого заробітку, потреби в капіталізації коштів на побутове обслуговування та догляд, потреби в капіталізації коштів на оздоровлення, капіталізації коштів заборгованості підприємства по відшкодуванню шкоди, загальний розмір потреби в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілими на виробництві складає 886342,72грн.

Проте, означена сума капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн., у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Одеській області сплачена не була, у зв'язку з чим, виникла заборгованість по сплаті капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн.

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23 вересня 1999року №1105-XIV (зі змінами та доповненнями), Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000року №765 (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до підпунктів «в», «г» пункту 1 частини 1 статті 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» у разі настання страхового випадку Фонд соціального страхування від нещасних випадків зобов'язаний у встановленому законодавством порядку своєчасно та в повному обсязі відшкодовувати шкоду, заподіяну працівникові внаслідок ушкодження його здоров'я або в разі його смерті, виплачуючи йому або особам, які перебували на його утриманні: щомісяця грошову суму в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого; пенсію по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.

Згідно з п.1 ч.1 ст.112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги кредиторів щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я.

Статтею 1205 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншими нормативно-правовими актами.

Згідно зі ст.46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві здійснюється за рахунок, зокрема, капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Таким чином, юридична особа, що ліквідується, зобов'язана сплатити Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань капіталізовані платежі для виконання зобов'язання, що виникли внаслідок ушкодження здоров'я громадян.

Порядок капіталізації платежів у разі ліквідації юридичної особи визначається Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 765 від 6 травня 2000року, відповідно до п.1 якого капіталізація платежів здійснюється в тому числі щодо громадян, застрахованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Пунктом 2 означеного Порядку передбачено, що розрахунок щомісячної виплати втраченого заробітку здійснюється з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати працездатності; витрати на пенсійне забезпечення - виходячи з основного розміру пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань на підставі даних Фонду.

Відповідно, пункту 3 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 765 від 6 травня 2000року капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1-5 пункту 2 цього Порядку розраховується за період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Згідно з пунктом 5.1 Порядку у вимогах Фонду до суб'єкта підприємницької діяльності, щодо якого порушено справу про банкрутство, зазначається сума, визначена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації. Суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута, перераховуються ліквідатором робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому суб'єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку

Частиною 2 статті 1205 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі відсутності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для капіталізації платежів, які підлягають сплаті, обов'язок щодо їх капіталізації покладається на ліквідаційну комісію на підставі рішення суду за позовом потерпілого.

Відповідно до ч.1 ст.1195 Цивільного кодексу України обов'язок відшкодувати потерпілому заробіток (доход), втрачений внаслідок каліцтва чи іншого ушкодження здоров'я, покладено на фізичну чи юридичну особу яка завдала такої шкоди.

Таким чином, судом встановлено, що означену суму капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн. Ліквідаційною комісією Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області самостійно сплачено не було, у зв'язку з чим за відповідачем рахується заборгованість по сплаті капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області заборгованості по сплаті капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн.

Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса до Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області про стягнення капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342,72грн., задовольнити.

2. Стягнути з Ліквідаційної комісії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Одеській області (65107, м.Одеса, вул.Канатна,83, код ЄДРПОУ 25915261) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Одеса (65049, м.Одеса, вул.І.Франко,55, код ЄДРПОУ 25934086, р/р 37172400900008, ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011) заборгованість по сплаті капіталізованих платежів у загальному розмірі 886342 (вісімсот вісімдесят шість тисяч триста сорок дві)грн. 72коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано «22 липня 2013 року.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2013
Оприлюднено30.07.2013
Номер документу32659251
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4425/13-а

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 19.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні